Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Landola H6 (Hummingbird kopio)
1
Hati
10.02.2011 23:05:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve terve! Oiskohan kellaan tietoa mitä puuta kyseinen kitara on? Ja onko kokopuinen kansi? Ja onko kellään tälläistä toimivaa versioita, eli pystyykös tuollasta säätämään "hyväksi" soittimeksi?
Kiitokset!
 
On se vaan kova.
poppamies
10.02.2011 23:47:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut F 6H varmaan yli 20 vuotta. Yllättävän hyvä kitara hintaisekseen. Kyllä sen saa säätäihin kaulaa säätämällä ja jos ei muuten niin madaltamalla tallaa tarpeen vaatiessa. Kansi mun mielestä kuusta mutta pohja vastaavasti vaneeria. maksoin omastani uutena 1200 mk, eli n. 200€ silloin 80-luvulla.
 
G strings are for strippers
penatuna
11.02.2011 11:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen soittanut muutama vuosi sitten ja kuuluu mun mielestä osastoon "nuotiokitara". Hyvin säädettynä voi saada ihan kivan käyttökepin kuitenkin. Arvoahan ei näillä juuri ole ja kyllä nykysestä halpatuotannostakin löytyy tätä parempia keppejä.
 
Mikael
12.02.2011 00:27:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tuollainen ja kun ostin sen niin vaihdatin siihen virityskoneiston Kitarapajalla, jossa se myös säädettiin ja se on mun mielestä aivan loistava kitara. Sit ystäväni osti samanmoisen joka taas oli ihan surkea. Näyttävät ihan samalta mut toinen soi hienosti ja toinen ei. Muutenkin näistä ko. kitaroista oon nähnyt monenlaista mielipidettä ja veikkaan että tuohon aikaan Landolan laadunvalvonta on ollut mitä sattuu.
 
Eli kokeile itse ja tee omat johtopäätökset. Sokkona en ostaisi edes halvalla.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Hati
14.02.2011 00:53:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielipiteitä jakaa siis kyseinen kitara..
Onneksi en tuosta mitään maksanut, eli ihan ilmaiseksi sain. Vuosimallia -77 ja toimii ihan mukavasti. Pysyy vireessä jne. Ainoa ongelma on D-kielen ihan pieni intonaatio ongelma, mutta kyllä sen kanssa elää jos ihan kotisoittimena käyttää. Kyllähän noita kitaroita muitakin kotoa löytyy
 
On se vaan kova.
poppamies
14.02.2011 01:18:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hati: ... Ainoa ongelma on D-kielen ihan pieni intonaatio ongelma, ...
 
Ei tuo ole ongelma akustisessa kitarassa. Lähinnä ominaisuus. Koska niissä ei ole säätö niin ei niitä koskaan saa täydellisesti intonoitua. On vain elettevä sen kanssa. Uudet kielet ja koko ongelma saattaa heittää häränpyllyä ja asettua muualle.
 
G strings are for strippers
Hati
14.02.2011 21:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kielet vaihdoin ihan ekana ennen ku aloin intonaatiota kattelemaan. Tietääkseni edelliset kielet ollu kitarassa kiinni vuodesta -92 ja katkesi virityskoneistosta kun aloin ruuvata irti. Mutta yllättävän hyvä kitara kyllä. Odotin paljon pahempaa. Kahtellaan jos uuden tallan hankkisi tai teettäisi. Jospa saisi sillä tuon intonaation korjattua. Ainoa ylkonäköä haittaava asia on kaikuaukon ympärillä olevan "koristeen" irti rapistuminen. Onhan tuo jo 34 Vuotta vanha soitin. Pitänee varmaan uusi koristetarra hankkia.
 
On se vaan kova.
poppamies
14.02.2011 21:37:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hati: ... Mutta yllättävän hyvä kitara kyllä. Odotin paljon pahempaa. Kahtellaan jos uuden tallan hankkisi tai teettäisi. Jospa saisi sillä tuon intonaation korjattua. Ainoa ylkonäköä haittaava asia on kaikuaukon ympärillä olevan "koristeen" irti rapistuminen. Onhan tuo jo 34 Vuotta vanha soitin. Pitänee varmaan uusi koristetarra hankkia.
 
Tässä minun...
http://dl.dropbox.com/u/4167330/Landola%20F6-H.jpg
 
G strings are for strippers
Hati
14.02.2011 21:42:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmeisesti vähän uudempi versio? Ainakin tuo sisällä oleva "lappu" on ihan eri näköinen. Ootko ite mikin ja preampin laittanu?
 
On se vaan kova.
poppamies
14.02.2011 21:49:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hati: Ilmeisesti vähän uudempi versio? Ainakin tuo sisällä oleva "lappu" on ihan eri näköinen. Ootko ite mikin ja preampin laittanu?
 
On se parikymmentä vuotta vanha. Sähkölt laitoin itse joskus 90-luvilla.
 
G strings are for strippers
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «