Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 5103 104 105 106 107122 123 124 125 126
penatuna
10.02.2011 12:51:55 (muokattu 10.02.2011 12:52:19)
Elevenissa taitaa olla mahku reampata/käyttää sitä plugarina. Ainakin studiohommissa olisi mahtava lisä myös Axeen ja muihinkin tämmöinen.
Mikko L
10.02.2011 13:20:57

Juorujen mukaan POD:in HD sarja päihittää ElevenRackin helposti. Kummallakin olen soittanut ja sanoisin että ne on vähän erilaiset. POD:issa on alapäätä runsaalla kädellä ja paikoin jopa niin paljon että bassonappi menee nollalle. ElevenRack toimii ilmeisesti parhaiten samoilla asetuksilla oikeiden vahvistimien kanssa, mutta sen kaappivalikoima on lähinnä vitsi. Yksi 4x12 kaappi vain ja se oli huono joten mitään ei ollut tehtävissä. :)

Axe-Fx:llä voi toki reampata myös. Pistää vain FX LOOP:in ensimmäiseksi laatikoksi niin takapaneelista saa ulos pelkän kitaran raakasoundin, jonka voi heittää kiinni nauhoituslaitteeseen. Sitten sen signaalin saa ajettua koneelta Axe-Fx:n etupaneeliin. Ei toki ole sitä plugariominaisuutta... mutta osaan kuvitella kuinka jumissa tietokone olisi kun ois aina yksi Axe-Fx plugari kanavaa kohden päällä. :D
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
marviner
10.02.2011 13:39:09
En löytänyt axe vs eleven, mutta eleven rackista on mm. tollanen video tuubissa:

http://www.youtube.com/watch?v=rEJCqwf2Joc
Grugi
10.02.2011 13:44:21
marviner: En löytänyt axe vs eleven, mutta eleven rackista on mm. tollanen video tuubissa:

Juu noita pelkkiä Elevan videoita on kateltu mutta ajattelin että miten noi kaksi kuulostais rinnan.
SDMF
hevikukko
10.02.2011 14:50:01
En löytänyt axe vs eleven, mutta eleven rackista on mm. tollanen video tuubissa:

En sitten tiedä jos Ambitus sattuu vahingossa lukemaan tätä ketjua, niin tuossa tasan 3min kohdalla kuulostaa liiankin tutulta soundilta....ihan vaan vissiin vahingossa xD
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
F_Lame
10.02.2011 15:12:35
hevikukko: En sitten tiedä jos Ambitus sattuu vahingossa lukemaan tätä ketjua, niin tuossa tasan 3min kohdalla kuulostaa liiankin tutulta soundilta....ihan vaan vissiin vahingossa xD

Eikös se joskus maininnu käyttäneensä Amp Farmia johonkin sooloskabavetoihin. En ihmettelis vaikka Amp Farm ja 11Rack sisältäis samoja mallinnosalgoritmeja.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
hevikukko
10.02.2011 15:45:53
Eikös se joskus maininnu käyttäneensä Amp Farmia johonkin sooloskabavetoihin. En ihmettelis vaikka Amp Farm ja 11Rack sisältäis samoja mallinnosalgoritmeja.

Saattaapi hyvinkin olla mahdollista, mutta kuiteskin tämä 11Rack kuulostaa aika mukavalta laitteelta.
Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa
Grugi
10.02.2011 16:25:30
Sen mitä ite olen kuunnellut noita POD HD lankkuja niin mun mielestä niissä on enemmän sitä "digitaalista sihinää soundissa" ja tämä ihan vain paskojen youtube videoiden pohjalta. Musta kokonaisuutena 11R on huomattavasti parempi kuin POD mutta tämäkin on ihan tarpeista ja mausta kiinni.

Mun mielestä ainakin tässä videossa mallinnus on erittäin lähellä oikeaa.

http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io&feature=related
SDMF
F_Lame
10.02.2011 17:06:17
Grugi: Sen mitä ite olen kuunnellut noita POD HD lankkuja niin mun mielestä niissä on enemmän sitä "digitaalista sihinää soundissa" ja tämä ihan vain paskojen youtube videoiden pohjalta. Musta kokonaisuutena 11R on huomattavasti parempi kuin POD mutta tämäkin on ihan tarpeista ja mausta kiinni.

Mun mielestä ainakin tässä videossa mallinnus on erittäin lähellä oikeaa.

http://www.youtube.com/watch?v=8jfEjY_75Io&feature=related

Joo, mutta toi soitti RoadKingin päätteeseen ja mikitettyyn kaappiin 11Rackillä. Kiinnostavampaa mun mielestä on se miten noi mallintavat vehkeet soi suoraan linjaan.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
markokor
10.02.2011 18:27:45
Oliko kellään kokemusta noista Atomicin Power Cabeistä? olin tuonne G66 yhteyksissä ja mietin jos tilaisin sittenkin pari zipaletta tommosia. muistelin että joku puhui että niistä loppuis hönkä
marviner
10.02.2011 18:30:35
Tällanen peikkobiisi löytyi. Axella duunattu. Hyvää melodiaa:

http://www.youtube.com/watch?v=37USwOayhkg
Mikko L
10.02.2011 18:48:07

F_Lame: Joo, mutta toi soitti RoadKingin päätteeseen ja mikitettyyn kaappiin 11Rackillä. Kiinnostavampaa mun mielestä on se miten noi mallintavat vehkeet soi suoraan linjaan.

Juu täytyy sanoa että ne ei välttämättä toimi ihan yks yhteen samanlain päätteeseen laitettuna. Olen kokeillut 11R Mesa Mark V:n päätteen läpi ja rehellisesti sanottuna en saanut siitä ulos mitään kovin käyttökelpoista. :( Olen myös kokeillut Axe-Fx:n Recto New:tä ja POD HD500:sta Mesan Rectopäätteen läpi ja ne ei ainakaan toiminut niin hyvin kuin 11R tässä RoadKing-pätkässä.
Mikko L
10.02.2011 18:53:21

markokor: Oliko kellään kokemusta noista Atomicin Power Cabeistä? olin tuonne G66 yhteyksissä ja mietin jos tilaisin sittenkin pari zipaletta tommosia. muistelin että joku puhui että niistä loppuis hönkä

Joo mä olen omistanut sellaisen. En tiedä oliko kyse huonosta yksilöstä tai jotain, koska kyseessä oli 50W 6L6 virtaa ja en silti saanut volumea rumpalin yli. Tuo mun Single Recto on myös 50W 6L6 virtaa ja se tappaa rumpalin jos sen laittaa täysille. Mesa-watit onkin asia erikseen tosin. Voihan se olla että siitä tykkääkin... mä koitin saada sen toimimaan 2 viikkoa ja palautin.
Exhausted
10.02.2011 19:26:15

Mikko L: Juu täytyy sanoa että ne ei välttämättä toimi ihan yks yhteen samanlain päätteeseen laitettuna. Olen kokeillut 11R Mesa Mark V:n päätteen läpi ja rehellisesti sanottuna en saanut siitä ulos mitään kovin käyttökelpoista. :( Olen myös kokeillut Axe-Fx:n Recto New:tä ja POD HD500:sta Mesan Rectopäätteen läpi ja ne ei ainakaan toiminut niin hyvin kuin 11R tässä RoadKing-pätkässä.

Mallintava vahvariin on aika riskaabeli yhdistelmä, ainakaan ei voi odottaa, että directinä toimivat saundit toimivat myös vahvistimen kanssa. Eikä kannata odottaa että mikä tahansa mallinnus toimii tietyn pääte/kaiutin-yhdistelmän kanssa.
TTV
10.02.2011 21:02:34
Mikko L: Juorujen mukaan POD:in HD sarja päihittää ElevenRackin helposti. Kummallakin olen soittanut ja sanoisin että ne on vähän erilaiset. POD:issa on alapäätä runsaalla kädellä ja paikoin jopa niin paljon että bassonappi menee nollalle. ElevenRack toimii ilmeisesti parhaiten samoilla asetuksilla oikeiden vahvistimien kanssa, mutta sen kaappivalikoima on lähinnä vitsi. Yksi 4x12 kaappi vain ja se oli huono joten mitään ei ollut tehtävissä. :)

Axe-Fx:llä voi toki reampata myös. Pistää vain FX LOOP:in ensimmäiseksi laatikoksi niin takapaneelista saa ulos pelkän kitaran raakasoundin, jonka voi heittää kiinni nauhoituslaitteeseen. Sitten sen signaalin saa ajettua koneelta Axe-Fx:n etupaneeliin. Ei toki ole sitä plugariominaisuutta... mutta osaan kuvitella kuinka jumissa tietokone olisi kun ois aina yksi Axe-Fx plugari kanavaa kohden päällä. :D

Kyllähän siinä 11R:ssä taitaa 2kpl olla niitä 4x12" kaappeja? Laadultaan eivät kyllä päätä huimaa, mutta mikittämällä saa ihan kelposaundia aikaiseksi. Tulevassa päivityksessä tulee reippaasti lisää kaappeja, myös muutama uusi 4x12".
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
TTV
10.02.2011 21:09:39 (muokattu 10.02.2011 21:11:19)
Grugi: # 4x10 Black SR (based on a Fender Super Reverb* 4x10 with CTS Alnico* speakers)
# 4x12 Green 20W (based on a Marshall* 4x12 with Celestion Heritage G12M* speakers)
# 4x12 65W (based on a Marshall* 4x12 with original issue Celestion G12-65* speakers)

Tarkoitin sitä maaliskuun maksullista päivitystä, jossa tulee reilusti enemmän.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Grugi
10.02.2011 21:13:42 (muokattu 10.02.2011 21:17:06)
TTV: Tarkoitin sitä maaliskuun maksullista päivitystä, jossa tulee reilusti enemmän.

Nimenomaan tossa on ne 4x12 kaapit toki on muutama muukin siinä mukana.

Sori nyt että hieman aiheesta poiketaan.

Tässä kokonaisuutena se päivitys.

New amp emulations:

* Blue Line Bass (based on the 1969 Ampeg SVT* head)
* J45 (based on the 1965 Marshall JTM45* head)
* Black SR (based on the 1965 Fender Super Reverb* combo amp)
* MS-30 (based on the 1993 Matchless D/C-30* combo amp)
* Plexiglas Vari (based on the 1967 Marshall Super Lead "Plexi"* head with Variac modification)
* Plexiglas 50W (based on the 1968 Marshall Super Lead 50W* head)
* RB-01b (based on the Bogner Ecstasy 101B* head)
* Custom Modern Clean Amp
* Custom Modern Super Overdrive
* Custom Modern 800
* Custom Vintage Clean
* Custom Vintage Overdrive
* Custom Bass

New speaker cabinet emulations:

* 8x10 Blue Line (based on an Ampeg SVT* 8x10 with "towel bar")
* 4x10 Black SR (based on a Fender Super Reverb* 4x10 with CTS Alnico* speakers)
* 4x12 Green 20W (based on a Marshall* 4x12 with Celestion Heritage G12M* speakers)
* 4x12 65W (based on a Marshall* 4x12 with original issue Celestion G12-65* speakers)
* 2x12 B30 (based on a Bogner* 2x12 with Celestion Vintage 30* speakers)
* 2x12 Silver Cone (based on a Roland JC-120* 2x12)
* 1x15 Open Back (based on an Ampeg Reverberocket* 1x15 with Jensen C15N* speaker)
* 1x8 Custom

New effects emulations:

* Parametric EQ (4-band)
* Dynamic (Stereo) Delay
* Dyn3 Compressor/Limiter
* Multi-Chorus
* Custom Distortion
* White Boost Overdrive (based on the Xotic RC Booster*)

Sokerina pohjalla ;D

Get dirty or come clean

Bring more authenticity and character to your virtual rig with new speaker breakup emulation added to all amps, re-creating the natural distortion characteristics you hear when you drive the cones in an amp. With full control over where your speaker "breaks," you can use it to create fuller, dirtier tones, minimize unwanted fuzz, or dial up something in between.
SDMF
TTV
10.02.2011 21:18:02
Grugi: Nimenomaan tossa on ne 4x12 kaapit toki on muutama muukin siinä mukana.

Sori nyt että hieman aiheesta poiketaan.

Tässä kokonaisuutena se päivitys.

New amp emulations:

* Blue Line Bass (based on the 1969 Ampeg SVT* head)
* J45 (based on the 1965 Marshall JTM45* head)
* Black SR (based on the 1965 Fender Super Reverb* combo amp)
* MS-30 (based on the 1993 Matchless D/C-30* combo amp)
* Plexiglas Vari (based on the 1967 Marshall Super Lead "Plexi"* head with Variac modification)
* Plexiglas 50W (based on the 1968 Marshall Super Lead 50W* head)
* RB-01b (based on the Bogner Ecstasy 101B* head)
* Custom Modern Clean Amp
* Custom Modern Super Overdrive
* Custom Modern 800
* Custom Vintage Clean
* Custom Vintage Overdrive
* Custom Bass

New speaker cabinet emulations:

* 8x10 Blue Line (based on an Ampeg SVT* 8x10 with "towel bar")
* 4x10 Black SR (based on a Fender Super Reverb* 4x10 with CTS Alnico* speakers)
* 4x12 Green 20W (based on a Marshall* 4x12 with Celestion Heritage G12M* speakers)
* 4x12 65W (based on a Marshall* 4x12 with original issue Celestion G12-65* speakers)
* 2x12 B30 (based on a Bogner* 2x12 with Celestion Vintage 30* speakers)
* 2x12 Silver Cone (based on a Roland JC-120* 2x12)
* 1x15 Open Back (based on an Ampeg Reverberocket* 1x15 with Jensen C15N* speaker)
* 1x8 Custom

New effects emulations:

* Parametric EQ (4-band)
* Dynamic (Stereo) Delay
* Dyn3 Compressor/Limiter
* Multi-Chorus
* Custom Distortion
* White Boost Overdrive (based on the Xotic RC Booster*)

Mun moka, sekoitin noi uudet 2x12" kaapit nelosiin :-) Eli, tulee 2 uutta aiempien kahden 4x12" kaapin lisäksi.
Grugi
10.02.2011 21:23:18
TTV: Mun moka, sekoitin noi uudet 2x12" kaapit nelosiin :-) Eli, tulee 2 uutta aiempien kahden 4x12" kaapin lisäksi.

Jeps ja tosiaan toi 4x10"

Ihan mielenkiintosta miten toi speaker breakup emulation toimii ja vaikuttaa soundiin.
SDMF
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)