Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaukokaapelin suojaaminen
1 2
zelmi
09.02.2011 21:27:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko vinkkiä kaukokaapelin päiden suojaamiseksi kaapelin avaamisen/kelaamisen ajaksi? Ainakin omassa kaapelissa päät ovat varsinaista paukkulankaa ja painavat XLR:t näyttävät putoavan hetkenä minä hyvänsä pois. Laadukkaamman ja kestävämmän kaapelin hankinta ei sovi ainakaan tällä hetkellä budjettiin.
 
Entä millaisia ratkaisuja (kaupallisia/kotikutoisia) olette käyttäneet, kun kaukokaapeli on pakko laittaa kulkemaan lattialla yleisön kulkuväylän poikki?
 
stnprkl
09.02.2011 21:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Olisiko vinkkiä kaukokaapelin päiden suojaamiseksi kaapelin avaamisen/kelaamisen ajaksi? Ainakin omassa kaapelissa päät ovat varsinaista paukkulankaa ja painavat XLR:t näyttävät putoavan hetkenä minä hyvänsä pois. Laadukkaamman ja kestävämmän kaapelin hankinta ei sovi ainakaan tällä hetkellä budjettiin.
 
Entä millaisia ratkaisuja (kaupallisia/kotikutoisia) olette käyttäneet, kun kaukokaapeli on pakko laittaa kulkemaan lattialla yleisön kulkuväylän poikki?

 
Kestävästä matskusta tehty säkki joka peittää liittimet ja viuhkat. Ja tää säkkin jotenkin kiinni siihen kaapeliin esmes sähköteipillä tai jonkunlaisella sträpillä.
 
Ja lattialla kannattaa yrittää pölliä (eli lainata illaks) esmes Lindströmin mattoja ylityksien kohalle.
 
Viltsu audiokantaja
pitk
10.02.2011 12:58:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja kelatessa haetaan se viuhka ihan manuaalisesti siihen kelan viereen. Tämä tehdään, oli sitten kysessä viuhka tai multsari. Eli ei raahata sitä päätä lattiaa myöten eikä revitä baarikalusteiden ja lasinsirujen seassa. Lisäksi kaapeli kannattaa mieluummin ripustaa kuin jättää lattialle. Ainahan moinen ei ole mahdollista.
 
Pitk.
 
PS. Kelalla olevat kaukokaapelit imee. ;-)
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
zelmi
10.02.2011 20:53:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matot estävät hyvin kompastumisen, mutta miten kaapeli kestää päälle astumisen? Tämä riippuu tietenkin kaapelin paksuudesta, mutta noin yleisesti ottaen. Varsinkin, jos yli kävelee paljon yleisöä.
 
Ja siis vahvasti teorian puolella liikutaan, olettaen että ripustaminen ei ole mahdollista. Onko tällainen skenaario edes tullut kenellekään vastaan?
 
stnprkl
10.02.2011 21:17:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Matot estävät hyvin kompastumisen, mutta miten kaapeli kestää päälle astumisen? Tämä riippuu tietenkin kaapelin paksuudesta, mutta noin yleisesti ottaen. Varsinkin, jos yli kävelee paljon yleisöä...
 
Jos ei koko yleisö vetele piikkikoroilla humppaa siinä päällä säännöllisesti niin väittäsin sen kestävän jopa vuosia aktiivikäytössä :)
 
Viltsu audiokantaja
Krisse82
10.02.2011 22:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos oikein kovasti pelkää, niin onhan sitä saatavilla kaapelisiltoja jotka kestävät kuorma-autojankin.
 
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
stnprkl
10.02.2011 23:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krisse82: Jos oikein kovasti pelkää, niin onhan sitä saatavilla kaapelisiltoja jotka kestävät kuorma-autojankin.
 
En viittiny tarjota kun laadukkaampi kaapelikaan ei sopinu alkuperäseen budjettiin :)
 
Viltsu audiokantaja
zelmi
10.02.2011 23:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaapelisilta oli taikasana, jolla en osannut googlata. Kiitokset siitä.
 
Kohtuuhintainen löytyi: http://www.finnaudio.fi/v3/cat/product_details.php?p=122
 
multipaavo
10.02.2011 23:37:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: En viittiny tarjota kun laadukkaampi kaapelikaan ei sopinu alkuperäseen budjettiin :)
 
Mäkin tarjoisin ekana kaapelia missä on tukeva suojamaasukka parien päällä mekaanista kestoa tarjoamassa.
 
-Paavo
 
...kelattomuus - se se vasta imeekin... ja sitä takkia...
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio
Murgo
11.02.2011 05:33:33 (muokattu 11.02.2011 05:34:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Kaapelisilta oli taikasana, jolla en osannut googlata. Kiitokset siitä.
 
Kohtuuhintainen löytyi: http://www.finnaudio.fi/v3/cat/product_details.php?p=122

 
Tässä kuorma-autonkestävä (ja painava :) samaan hintaan. http://www.thomann.de/fi/stairville_kabelbruecke_mit_4_reflektoren.htm
 
Myös tee-se-itse-konstit toiminevat, raksoilta tuttu ratkaisu on lauta kaapelin kummallekin puolelle, siihen matto vielä päälle niin ei porukka kompastu niihin lankkuihin.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Sami_T
11.02.2011 15:32:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Olisiko vinkkiä kaukokaapelin päiden suojaamiseksi kaapelin avaamisen/kelaamisen ajaksi? Ainakin omassa kaapelissa päät ovat varsinaista paukkulankaa ja painavat XLR:t näyttävät putoavan hetkenä minä hyvänsä pois. Laadukkaamman ja kestävämmän kaapelin hankinta ei sovi ainakaan tällä hetkellä budjettiin.
 
Tee nyt kuitenkin itsellesi ja lähimmäisillesi palvelus ja myy se paska kaapeli pois ja osta kunnollinen tilalle. Kaukokaapeli on niitä kaikista kriittisimpiä asioita missä tahansa järjestelmässä, jos se ei toimi niin mikään ei toimi.
 
Liittimet tosiaan pussiin ja silkkihansikkain kun roudaa niin homma toimii.
 
Entä millaisia ratkaisuja (kaupallisia/kotikutoisia) olette käyttäneet, kun kaukokaapeli on pakko laittaa kulkemaan lattialla yleisön kulkuväylän poikki?
 
Yleensä mä yritän sijoitella etupään niin että yleisön seassa ei menis kaapelia ollenkaan. Ja luonnollisesti kierrellään seiniä myöten. Jos kuitenkin tarvii mennä yleisöalueen poikki niin joskus tulee harrastettua sitä että nostaa sen kaapelin kahdella kaiutinständillä tai trussinpätkällä tms. ylös.
 
Jos se kaukokaapeli kaikesta huolimatta jää lattialle niin ainakin teippaa sen kiinni ja laittaa sen Lindströmin siihen päälle. Mulla ei oo ainakaan tullu itse kaapeliin mitään ongelmia siitä että jengi on hyppiny siinä päällä. Mutta yritän aina välttää sitä että kaapeli on yleisön seassa kompastumisvaaran takia.
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
pitk
12.02.2011 20:01:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

multipaavo:
 
...kelattomuus - se se vasta imeekin... ja sitä takkia...

 
Hahaha! Menit koukkuun ;-) Ei sen puoleen, nykysen systeemin kaukokaapeli on kelalla ja shuko teipattuna kylkeen. Kake on tosin KAT-5:sta...
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
eetuss
13.02.2011 22:22:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavallaan aiheeseen liittyen, on kenelläkään kokemusta Cordialin CMS-kaapeleista keikkakäytössä? Siinähän ei ole ole punossuojaa. CMG:ssä on, mutta sitä on max 32-kanavaisena.
 
Ei se tästä..
stnprkl
14.02.2011 00:32:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eetuss: Tavallaan aiheeseen liittyen, on kenelläkään kokemusta Cordialin CMS-kaapeleista keikkakäytössä? Siinähän ei ole ole punossuojaa. CMG:ssä on, mutta sitä on max 32-kanavaisena.
 
Jos tarvii yli 32 kanavaa niin useempia pieniä, esmes 24 tai 12 kanavaisia kimppaan niputettuna.
 
Viltsu audiokantaja
Katti
14.02.2011 09:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Jos tarvii yli 32 kanavaa niin useempia pieniä, esmes 24 tai 12 kanavaisia kimppaan niputettuna.
 
Komppaan... Itse tykkään vetää vaikka sit pari 24:sta rinnakkain (vaikka ihan erillisiä), kuin että olis se yks 48, jota käytetään pari kertaa. Useampi pieni on kuitenkin enemmän menossa, jolloin niiden kierto on parempaa, lisäksi kuten mainittiin, niin vähempikarvaista saa laadukkaampana...
 
Mulle ei oo koskaan tuottanu tuskaa vetää kahta 24 kanavaista kaukoa pitkälleen sen yhden 48:n sijasta... ...päin vastoin yleensä, kun toi 24 on kuitenkin taipuisampaakin ja helpompaa käsitellä...
 
eetuss
14.02.2011 16:42:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllähän se saattais ollakin. Mulla vaan on 32+8 lavarasia hartingilla. Onhan se tosi että paksuksi menee.
 
Ei se tästä..
pitk
14.02.2011 18:47:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Jos tarvii yli 32 kanavaa niin useempia pieniä, esmes 24 tai 12 kanavaisia kimppaan niputettuna.
 
Mä käytän 12 kanavaisia Ten47 multsareilla. Niitä on neljä 50m ja lisäks lyhyempiä lavahakuina. KAikki samanlaisilla liittimillä. Saa sitten vaikka 250m siirtolinjan. jos tarvetta ilmenee.
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
doctrine
14.02.2011 18:59:20 (muokattu 14.02.2011 18:59:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zelmi: Kohtuuhintainen löytyi:
 
70€ 80cm palasta kohtuuhinta?
 
http://www.payloadband.info/
Sami_T
14.02.2011 19:36:55 (muokattu 14.02.2011 21:34:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: 70€ 80cm palasta kohtuuhinta?
 
Tää on niitä harvoja tuotteita mitkä oikeasti kannattaa rahtikulujen vuoksi (ehkä) ostaa T-marketista.
 
http://www.thomann.de/fi/adamhall_defender_compact.htm
 
Adam Hallin jälleenmyyjiltä saa edullisemmin mutta rahdit taas sitten maksaa.
 
Toi on vähän rimpula toi Compact-malli, jos tollaseen meinaa rahaa käyttää niin suosittelisin suoraan ottamaan järeämpää.
 
------
 
Harrastan myös välillä (etenkin ulkokeikoilla epätasaisilla/kaltevilla alustoilla) tollasta tuotetta mitä Adam Hall kutsuu lontooksi sanoilla "rills mat". Toi on vähän niinku sellanen eräänlainen jätti-Lindström. Painava kumimatto, muistuttaa auton roiskeläppäkumia eikä maksa juuri mitään. Tiukan paikan tullen voi vetää puukolla halutun kokoisiin paloihin ja ostaa sitten uuden kun tarvii. Autolla tosta ei kyllä sovi ajaa yli.
 
http://www.defenderprotects.com/2-1-rills-mat.html
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
eetuss
14.02.2011 23:21:51 (muokattu 14.02.2011 23:32:57)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pitk: Mä käytän 12 kanavaisia Ten47 multsareilla. Niitä on neljä 50m ja lisäks lyhyempiä lavahakuina. KAikki samanlaisilla liittimillä. Saa sitten vaikka 250m siirtolinjan. jos tarvetta ilmenee.
 
Pitk.

 
On kyllä kiinnostanut nuo liittimet. Mä vaan oon karttanut niitä kun mun kataloogissa ainakaan ei näy juotettavia pinnejä ja nuo krippauspihdit maksaa niin törkeästi.
 
Ei se tästä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «