Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 5441 442 443 444 445
VeKrio
08.02.2011 00:06:44 (muokattu 08.02.2011 00:08:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin. Lukkoon meni vol. III joten avataan uusi.
 
No. Mites tää Vinnie sitten, soittaako yli vai onko kuulijan korva niinku ali?
Musta tää on ihan juhlaa ja kuuntelen jatkuvasti kun on niin kiva pössis täs.
 
Herbie Hancock ja ralli Actual Proof:
http://www.youtube.com/watch?v=vOw80e3jfsY
 
Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä.
hollmi-5
08.02.2011 08:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VeKrio: Noniin. Lukkoon meni vol. III joten avataan uusi.
 
No. Mites tää Vinnie sitten, soittaako yli vai onko kuulijan korva niinku ali?
Musta tää on ihan juhlaa ja kuuntelen jatkuvasti kun on niin kiva pössis täs.
 
Herbie Hancock ja ralli Actual Proof:
http://www.youtube.com/watch?v=vOw80e3jfsY

 
Muuten erittäin yes, mutta kitaristilta puuttui etu ja takakansi. Basistilla oli kuusi kieltä!
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tito
08.02.2011 14:51:56 (muokattu 08.02.2011 14:56:05)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hancockin kokoonpanot on aina taattua tavaraa. Välillä alkaa vaan turtua jo tuolle ylenpalttiselle "hyvyydelle". Toki edelleen mieleenpainuvimpia livesettejä on ollut Porissa vuonna kirves ja vasara Hancockin dream team jossa oli DeJohnette kannuissa.
 
Sit jotain iiihan muuta:
 
http://www.youtube.com/watch?v=mKXiAjhWloc
 
Tässä on kertakaikkiaan vaan hämmentävä meininki. Silleen outo fiilis. Hyviä viboja tulee, kun pistää silmät kiinni ja voi melkeen nähdä originaalin Policen, aika hyvinhän nuo välillä imitoi. Mutta sitten rumpuhärvellyksestä ja koko konseptista tulee kokonaisuutena vähän tyhmä olo jo ihan ajatuksen tasolla...
 
taas on tänään
Kailis
08.02.2011 15:11:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikin noista rumpaleista jää valovuoden siitä Copelandin drivesta. Just sellaisilla mm. 1:22 esiintyvällä fillillä yritetään paikata sitä että peruskompissa ei ole samaa imua. Noista kahdesta Minneman vielä pahempi. Kyllä mä ymmärrän että toi on show-meininkiä, mutta areena on mielestäni väärä. Tai sitten olen suvaitsematon vanha paska =D
 
Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss
VeKrio
08.02.2011 16:53:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Muuten erittäin yes, mutta kitaristilta puuttui etu ja takakansi. Basistilla oli kuusi kieltä!
 
Hei sä oot nyt jotai väärää klippiä katellu. Tää ei o Yes vaan Herbie. Oliskohan joku legenfakertomus tai jopa tosikin, että Timo Tolkki ei antanu Kainulaiselle aikoinaan kuutta kieltä, ettei se pystyis soittamaan samoja juttuja passollaan kuin Tolkki kitaralla.
 
Lisäksi haasteeni eli pölhöyteni ympätä Morse-koodaus keskisormen ja nimettömän muodostamaan valving-tekniikkaan pitää minut valitsemallani tiellä.
Vieno
09.02.2011 00:09:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laitetaas mielestäni yksi parhaista Vinnien suorituksista.
Ei voi verrata alkuperäiseen, mutta onnistunut veto!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=tBgyKoWPC5Q
 
Epämuusikko
09.02.2011 17:28:44 (muokattu 09.02.2011 17:28:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieno: Laitetaas mielestäni yksi parhaista Vinnien suorituksista.
Ei voi verrata alkuperäiseen, mutta onnistunut veto!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=tBgyKoWPC5Q

 
Mihin sitä sitten pitäisi verrata?
 
Tuolla keikalla ja TST-levyllä on ollut munsta samanlainen vaikutus moneen "sittemmin alalle päätyneeseen" rumpaliin kuin vrt. Green Dayn Dookiella, Offspringin Smashilla tai Nirvanan Nevermindilla tietynlaisen ihmisryhmän musiikillisen kipinän syttymiseen. Silleen tavallaan. Tajuatten.
 
Pitäis ostaa tuo DVD:nä.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
kuusinki
09.02.2011 20:33:10 (muokattu 09.02.2011 20:33:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko:Tuolla keikalla ja TST-levyllä on ollut munsta samanlainen vaikutus moneen "sittemmin alalle päätyneeseen" rumpaliin kuin vrt. Green Dayn Dookiella, Offspringin Smashilla tai Nirvanan Nevermindilla tietynlaisen ihmisryhmän musiikillisen kipinän syttymiseen. Silleen tavallaan. Tajuatten.
 
Mulla oli Ten summoners kahteen kertaan aluksi kaverilta lainassa. Piti vissiin sulatella sen Klamydian kuuntelun lomassa. Sitten se oli pakko hankkia. Tuo levy herätti lopullisen kiinnostuksen rumpalointiin, piti alkaa ihan treenaan, että pysyis biiseissä jotenkin mukana. Eput oli irronnu "tosta vaan" sitä ennen ja oli fiilis, että tässäkö tämä nyt on, eikö mitään kummmempaa löydy soitettavaksi:)
 
hollmi-5
09.02.2011 20:43:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieno: Laitetaas mielestäni yksi parhaista Vinnien suorituksista.
Ei voi verrata alkuperäiseen, mutta onnistunut veto!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=tBgyKoWPC5Q

 
No miksi ei? Hyvin vedetty. Vinnie on paras noissa odd-times-biiseissä. Kukaan ei saa niitä samalla tavalla svengaamaan.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
09.02.2011 23:48:58 (muokattu 09.02.2011 23:50:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: No miksi ei? Hyvin vedetty. Vinnie on paras noissa odd-times-biiseissä. Kukaan ei saa niitä samalla tavalla svengaamaan.
 
Joku vois heittää tähän semmosen nimen kuin Cobham... Ei ehkä nykyään ihan terävimmillään, mutta Mahavishnu Orchestran levytyksissä on melkoisen hyvää groovea ja svengiä vähän hassummissakin tahtilajeissa.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Sonormies
10.02.2011 00:48:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vol kolmosesta: Markkuliini: En huomannut, mutta jos se on todistettavissa niin varmaan todistat ja valaiset meitä puukorvia. :)
 
No eikö se tauon jälkeinen isku tule kenenkään muun mielestä hieman kiireellä eli inan verran eteen? Anssi on ihan ykkössoittaja, mutta tuo isku ei ole ihan paikallaan. Kuuluu mun mielestä Anssin erehtymättömyydessä sarjaan "Poikkeus vahvistaa säännön". Diggaan miehen tekemisiä kuin hullu puurosta.
 
Jos mä olen ainoa, joka kuulee noin ni taidan sitten olla ite se puukorva... :-)
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
markkuliini
10.02.2011 00:57:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Vol kolmosesta:
 
No eikö se tauon jälkeinen isku tule kenenkään muun mielestä hieman kiireellä eli inan verran eteen? Anssi on ihan ykkössoittaja, mutta tuo isku ei ole ihan paikallaan. Kuuluu mun mielestä Anssin erehtymättömyydessä sarjaan "Poikkeus vahvistaa säännön". Diggaan miehen tekemisiä kuin hullu puurosta.
 
Jos mä olen ainoa, joka kuulee noin ni taidan sitten olla ite se puukorva... :-)

 
Itse en kuullut siinä moista. Sori. : /
 
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Sonormies
10.02.2011 01:10:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en kuullut siinä moista. Sori. : /
 
Nou hätä - toisilla on vaan tarkempi korva kuin toisilla. :-))))))))
 
Tuon Rantasen kanssa mulla on nuorena miehenä ollut onni soittaa yksi kokonainen keikka. Ei paljon tarvinnut jännittää basistin puolesta.
 
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Vieno
10.02.2011 02:34:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Mihin sitä sitten pitäisi verrata?
 
Tuolla keikalla ja TST-levyllä on ollut munsta samanlainen vaikutus moneen "sittemmin alalle päätyneeseen" rumpaliin kuin vrt. Green Dayn Dookiella, Offspringin Smashilla tai Nirvanan Nevermindilla tietynlaisen ihmisryhmän musiikillisen kipinän syttymiseen. Silleen tavallaan. Tajuatten.
 
Pitäis ostaa tuo DVD:nä.

 
The Police ja Copeland. Ja heidän tyyliinsä tuottaa musiikkia.. Joku olisi voinut ottaa esille.
 
Juu joo varmasti. Ehkä vaikutus oli suurempi heihin, jotka jo hieman ymmärsivät mistä puhuttiin.
 
Saat multa lainaan vh-ässänä! :)
 
Vieno
10.02.2011 02:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonormies: Nou hätä - toisilla on vaan tarkempi korva kuin toisilla. :-))))))))
 
Tuon Rantasen kanssa mulla on nuorena miehenä ollut onni soittaa yksi kokonainen keikka. Ei paljon tarvinnut jännittää basistin puolesta.

 
Mitenkähän basistilla tarvikohan jännittää rumpalin puolesta?
 
Sorry oli taas ihan pakko. :) Mutta onhan siinä vissi ero soitella hyvän tai huonon basistin kans! Ja aina ei hyväkään basisti ja rumpali kuulosta yhdessä hyvälle..
 
damn u
10.02.2011 11:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Kumpikin noista rumpaleista jää valovuoden siitä Copelandin drivesta. Just sellaisilla mm. 1:22 esiintyvällä fillillä yritetään paikata sitä että peruskompissa ei ole samaa imua. Noista kahdesta Minneman vielä pahempi. Kyllä mä ymmärrän että toi on show-meininkiä, mutta areena on mielestäni väärä. Tai sitten olen suvaitsematon vanha paska =D
 
Samaa mieltä Minnemanista... taitavaa soittoa mutta ihan kamalan näköistä jäykistelyä ja jotenkin se kuuluu. Tuo 1.22. kohdan filli oli ihan merkityksetöntä köpöä. Täytyy tosin myöntää, että nuo biisit ovat niin syvälllä mun... korvassa Copelandin soittamana että senkin takia kaikki muut versiot kuulostavat vääriltä.
 
Mut, hei ollaan suvaitsemattomia vanhoja paskoja!
 
-Dr.DW-
10.02.2011 11:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto, mitä vääntöä!
 
http://www.riemurasia.net/jylppy/hylatyt/media.php?id=10884
 
Viina on viisasten juoma, vaan toimii se vähän tyhmemmälläkin.
Epämuusikko
10.02.2011 16:47:39 (muokattu 10.02.2011 16:48:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä näitä oikein tulee?
 
Vijay Iyerin rumpali on eri mainio. Marcus Gilmore.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Ubny … ature=BF&playnext=1&list=QL&index=1
 
olen kuulevinani tuon menevän yhdeksään. en tosin luota kuuloaistiini ATM.
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
mukis
10.02.2011 17:47:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Dr.DW-: Hitto, mitä vääntöä!
 
http://www.riemurasia.net/jylppy/hylatyt/media.php?id=10884

 
Sehän groovaa kuin (ihan pikkuinen) hirvi!
 
arse
10.02.2011 20:24:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei toki samanlaista "grooven" juhlaa kuin vaikkapa AC/DC tai Led Zeppelin, vaan pikemminkin erilaista. Sisältää vajaat yhdeksän minuuttia vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Rytmiasioista on monessa kohtaa helppo pudota kärryiltä, mutta tuosta musisoinnin ja sikailun riemusta sen sijaan mahdotonta. Aivan hiton kova. Myös osa 2 löytyy, mutta en ole uskaltanut vielä kattoa.
 
http://www.youtube.com/watch?v=Sqkg7FasvQg
 
My style is to follow the rhythm with snare (right hand) (free hand use for sure), left foot on both hi-hat and bass almost always which realistically by it self adds another layer or number (Hihat 1 bass drum 2), or rhythm lol!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5441 442 443 444 445

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «