Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G&L L-2000 (tribute), missä pääsisi testaamaan?
1 2
lostcontrol
09.02.2011 16:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoipatihoi, mulla on alkanut kehittyä ajatus G&L L-2000 Tributen hankkimisesta, mutta testikappaleen löytäminen on osoittautunut kohtuullisen vaikeaksi. Soundatan poistuttua kuvioista, penkomissani Helsingin kaupoissa (DLX, Soundstore, Musamaailma) ei niitä oikein ole kuin tilausvalikoimassa - jos siinäkään. Vaikka noista ei vaikuttaisi pahaa sanottavaa netin puolella löytyvän, en mielellään viitsisi ostaa kehuttuakaan sikaa säkissä.
 
Joten: Onko kenelläkään hyvää vinkkiä missä pääsisi kokeilemaan, mielellään pääkaupunkiseudulla? Tähtäimessä olisivat tarkemmin nuo swamp ash -bodylla ja rosewood-kaulalla varustetut yksilöt.
 
Ja jos tulee mieleen jokin eri hyvä syy miksei tuota kannattaisi hommata yleisbassoksi vaihtoehtorock - metalli/stoner -akselin soitteluun, arvostaisin myös mielipiteiden julkituomista :)
 
dewfall
10.02.2011 12:08:39 (muokattu 10.02.2011 12:12:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tainnut eläissäin nähdä livenä kaksi G&L-bassoa, toinen oli Soundatassa hamaan loppuun asti roikkunut lehmusrunkoinen Tribute L-2500 ja toinen profiilissa näkyvä itävaltalaiselta eBaysta ostamani.
 
Ameriikanvoorumeilla näkyy säännöllisin väliajoin ketjuja aiheesta "mikseivät G&L:t ole suositumpia" ja tavallisin vastaus on "koska niitä ei myydä missään". Ilmiö ei siis rajoittune Suomeen..
 
Ja juu ei tule mieleen syytä, miksei sellaista kannattaisi hommata - poislukien kenties überkuumat mikit ja kaulan presarihenkiset mitat. 5-kielisessä Tribuutissa tosin taitaa olla sama kaula kuin L-2000:ssa, omaan hanskaani mikäkuinkin miellyttävin vitonen mitä on tullut vastaan ja kielet tiheässä.
 
lostcontrol
10.02.2011 17:44:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta! Ei tässä kai muu auta kuin pistää lähiaikoina tilaus vetämään Keski-Eurooppaan ja katsoa minkälainen vehje sieltä sitten loppukädessä tulee :)
 
JussiKoo
10.02.2011 17:58:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testasin joskus paria eri yksilöä ja noi pierevät mikit jättivät niin negatiivisen vaikutelman, ettei ole tarvinnut sen jälkeen ko. bassoa enää miettiä. Soittotatsi oli hyvä.
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
dewfall
10.02.2011 18:37:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alan miehet varoittelevat pitämästä passiivimoodissakaan volaa sen enempää kuin sävypotikoitakaan kokonaan auki, vaikka passiivisia ovatkin - ennemmin lähtökohtana jossain 70% paikkeilla. Itsekin tulee vähintään bassoa leikattua, ettei tuuttaisi niin taböllä. Volaa harvoin muistaa hillitä.
 
zxcasdqwe
10.02.2011 22:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin toi jenkkiversio oli yksi parhaista testaamistani bassoista. Sen perusteella ei varmastikkaan huono sijoitus. Luultavasti myös menee nopeasti torilla myyntiin, jos ei mielytä.
 
"If you cant reach the stars, try the boobs."
PnukBassist
11.02.2011 15:09:21 (muokattu 11.02.2011 15:09:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä ko. basso keikkasoittimena ja eipä kyllä voi muuta kuin kehua. Onnistuu niin hardcore, punkki kuin ska ja reggaekin, kiitos suuren säätömäärän. Itelle ei oo kyllä mikitkään piereskelleet, kun säädöt on kohdillaan. Jonkun aikaahan siinä meni että pääsi sinuiksi noiden nappuloiden kanssa, mutta nykyjään soundit vaihtuu jo luonnostaan.
 
Tributesta sen verran, että yhtä amerikan versiota hiplailleena voipi sanoa, että Tributessa vähän kämäsempää on vain elektroniikka, joka on amerikan alkuperäisessä paljon laadukkaamman oloista. Itellä on lähteny Treble-potikka irti mutta toimii silti, vaikka onkin vähän halpiksen oloista. Pitäis jaksaa korjata joskus.. Joskus myös pitää ehkä se aito amerikkalainen G&L saada vielä. Heti sitten kun hommaan sen Musarin ja Rickenbackerin ja sen yhen kivan Ibanezin minkä näin joskus jossain...
 
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Antti K.
11.02.2011 15:22:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zxcasdqwe: Ainakin toi jenkkiversio oli yksi parhaista testaamistani bassoista. Sen perusteella ei varmastikkaan huono sijoitus. Luultavasti myös menee nopeasti torilla myyntiin, jos ei mielytä.
 
Tarkoittanet, että menee nopeasti torilla kaupaksi... :)
 
Omat jenkki L-2000:ni (2 kpl) menivät kyllä nopeasti kaupaksi. Siitä ekasta ei olisi kannattanut luopua, oli todella hyvä vehje. Mutta GAS on...
J.Nikkanen
11.02.2011 15:50:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Mutta GAS on...
 
...GAS off!
 
Symbaalit ovat jokatapauksessa syvältä: niillähän vain peitetään huonoa rumpujen soittoa! -Jeff Beck
JussiKoo
11.02.2011 22:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä potikat pitää pystyä kääntämään myös täysille ilman pörinän vaaraa. Jotain on suunnittelussa vikaa, jos joutuu himmailemaan säätöjä. Mutta kukin tavallaan.
 
Tributeja olen vain koitellut. Hyvä soittotuntuma, mutta huonosti toimiva aktiiviosa pudotti soittimen pois omistuslistalta. Onko jenkissä asiat paremmin?
 
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
dewfall
12.02.2011 12:30:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PnukBassist: Tributesta sen verran, että yhtä amerikan versiota hiplailleena voipi sanoa, että Tributessa vähän kämäsempää on vain elektroniikka, joka on amerikan alkuperäisessä paljon laadukkaamman oloista. Itellä on lähteny Treble-potikka irti mutta toimii silti, vaikka onkin vähän halpiksen oloista. Pitäis jaksaa korjata joskus..
 
Varhaisissa korealaisissa Tribuissa ilmeisesti oli paskat potikat, ameriikoissa nämä vissiin vaihdettiin ihan firman toimesta. Mun ihan loppupään korealaisessa ei ole mitään ongelmaa elektroniikkojen kanssa ja nykyisten indonesialaisten pitäisi olla ongelmattomia myös.
 
Tribujen elektroniikkaosastohan on spekseiltään sama kuin jenkkien, Kaukoidässä tehty toki. Mikit ovat jenkit.
 
Rock-Ola: Mun mielestä potikat pitää pystyä kääntämään myös täysille ilman pörinän vaaraa. Jotain on suunnittelussa vikaa, jos joutuu himmailemaan säätöjä. Mutta kukin tavallaan.
 
Tributeja olen vain koitellut. Hyvä soittotuntuma, mutta huonosti toimiva aktiiviosa pudotti soittimen pois omistuslistalta. Onko jenkissä asiat paremmin?

 
Tää on vähän filosofioista kiinni että pitääkö soitinta ajaa aina kaikki potikat auki kuin presaria vai onko se äänenvoimakkuuspotikka äänenvoimakkuuden säätämiseen. Aktiivivehkeissä nyt on aika tyypillistä, että volaa saa hillitä, ettei vaffarin etunen kyykkää ja harvoin niillä EQ:t kaakkoon buustattunakaan pannaan menemään. Vaikka G&L:n sävysäädöt ovat passiiviset, kelpaa minulle mahdollisuus säätää molempiin suuntiin eikä vain leikata.
 
That being said, ei mun basso pörise kaikki aukikaan, ellei sitten signaaliketjun seuraavissa osissa ala klippailemaan.
 
TommiW.
12.02.2011 14:37:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta noissa geeetällissä kannattaa asettaa ne mikit riittävän kauas kielistä. Ite diggailen niiden järkyttävän kuumasta outputista, mutta jos mikit ovat liian lähellä kieliä niin piereminen on aika taattua. Ite pidin volapotikkaa ihan kylmästi auki, mutta bassoa ja trebleä tuli leikattua aika rajustikin, jottei mene muroiksi.
 
Tommihan vois kirjata artikkeleihin "Tombon naislista part. 1.". "Tämä nainen tuli mulle Virosta. Pari tuntia panemista, yksi lapsi ja kuppa. Jotenkin kuitenkin vähän yläkireä selvinpäin, siks meni kiertoon." - Pekezu
dewfall
12.02.2011 15:07:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, mikit on tosiaan mullakin mitäkuinkin niin alhaalla kuin menee. Ei pörise.
 
T.Nick
15.02.2011 09:42:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kävin vedättää uudet vähän köykäsemmät käämit mun L-1505 jenkkiin joskus 5 vuotta sitten kun tahtoi olla turhan kuumaa signaalia. Sen jälkeen sai soitella ainakin ihan rauhassa volat kaakossa. Maksoko jotain 30€-40€ se homma..
 
lostcontrol
15.02.2011 13:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, tilaus laitettu Musicstore.com:iin. Hintaa tuli 619.10€, vehje saapuu parin viikon sisään. Nyt vaan sit odottelemaan ja jännittelemään ^__^ Kiitos kommenteista!
 
dewfall
15.02.2011 16:24:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä värissä lähti? Palisanteriotelaudalla ilmeisesti?
 
lostcontrol
16.02.2011 11:57:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Missä värissä lähti? Palisanteriotelaudalla ilmeisesti?
 
Swamp ash -blueburst vaahteraotelaudalla:
http://www.glguitars.com/instrument … es/pics/large/GLTS_L2000_BLB_MP.jpg
 
Mieluiten olisin napannut perus-sunburstin tai walnut satinin rosewoodlaudalla, mutta saatavilla olleissa vaihtoehdoissa rungon puu olisi ollut basswoodia. Toi otelauta on mulle enemmän vain esteettinen seikka, joten rungon puu oli ratkaisevampi tekijä. Kuulemma noissa vaahteraotelaudoissa on marginaalinen kirkastava vaikutus, mutta tuskinpa siitä niin hirveästi haittaa on :)
 
dewfall
16.02.2011 16:28:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lostcontrol: Swamp ash -blueburst vaahteraotelaudalla:
http://www.glguitars.com/instrument … es/pics/large/GLTS_L2000_BLB_MP.jpg
 
Mieluiten olisin napannut perus-sunburstin tai walnut satinin rosewoodlaudalla, mutta saatavilla olleissa vaihtoehdoissa rungon puu olisi ollut basswoodia. Toi otelauta on mulle enemmän vain esteettinen seikka, joten rungon puu oli ratkaisevampi tekijä. Kuulemma noissa vaahteraotelaudoissa on marginaalinen kirkastava vaikutus, mutta tuskinpa siitä niin hirveästi haittaa on :)

 
Pikaisesti löysin WS/RW-komboa kahdesta paikasta, mikäli ehtii/mielii vielä peruuttaa ;)
 
http://www.musik-service.de/gl-l-20 … um-walnut-satin-prx395772329de.aspx
http://www.musik-produktiv.com/g-l- … -l2000-premium-walnut-satin-rw.aspx
 
Music Store taitaa sen verran vetää höplästä, että kyllä noiden läpinäkyvällä finishillä varustettujen pitäisi olla kaikkien saarnea elikkäs swamp ashia, kuten G&L:n sivutkin lupaavat. Poikkeuksena varhaiset korealaiset, joissa luemma oli saarnikansi lehmusrungon päällä. Keskustelua aiheesta täällä http://bassesbyleo.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=582
 
...mutta kuten ko. foorumilta käy selväksi, tämän firman tapauksessa mikään ei ole johdonmukaista eikä varmaa, eikä mistään spekseistä ole juuri pidetty kirjaa. Tributeissa sentään sarjanumerosta voi Cortin tapaan päätellä valmistuskuukauden, jenkkipeleissä sarjanumerot lätkitään ilmeisen randomisti.
 
lostcontrol
16.02.2011 17:01:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewfall: Pikaisesti löysin WS/RW-komboa kahdesta paikasta, mikäli ehtii/mielii vielä peruuttaa ;)
 
No voi perseen suti! :D Sen sitä saa kun ei osaa etsiä oikeista paikoista, olisivat näköjään olleet lantin tai pari halvempiakin.
 
No, tilaus on jo tehty ja rahat vaihtaneet tiliä. Luulen että mun mielenterveys pysyy paremmissa arvoissa jos en nyt ryhdy säätämään rahoja takaisin ja tilaamaan toisaalta uusiksi jne., kiitos kuitenkin noista. Ehkä mä opin tuota sinistä versiota rakastamaan, vaikka se vähän ruma onkin :)
 
dewfall
17.02.2011 11:29:23 (muokattu 17.02.2011 11:29:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äläs nyt, hieno tuo blueburst on, ja oikeissa kuvissa yleensä hienompi kuin promokuvassa - etenkin vaahteraotelaudan kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «