Aihe: Päättäristä & 15" pöntöstä
1
Cornflake
22.03.2004 20:59:34
Parista toisiinsa nivoutuvasta aiheesta kuulisin mielelläni kommentteja, eli:

Olen näköjään valinnut tieni hommaamalla etusen ja seuraava isompi askel basso-kamojen päivityksessä on päättäri. Nupit eivät siis tule nyt kyseeseen.

Setuppi tulee muuten olemaan SansAmpin PSA-1 etunen, Rane GE 30 EQ, päättäri ja kaappipuolella 2*10" & 15". Eli stereopääte pitäisi olla.

Eli kertokaahan ihmeessä kokemuksia / suosituksia hyvästä päättäristä bassokamoille.

Olen höristellyt täälläkin korviani, aiheestahan on ollut ennenkin juttua. Näiden yms. muiden kokemusten perusteella olen suunnannut katseeni QSC:n PLX1602:n suuntaan ( http://www.qscaudio.com/products/amps/plx/plx.htm / http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-147288.html ) .

Tämä vaikuttaisi tehoiltaan (2*300W @ 8ohm) & painoltaan (9.5 kg) aika optimaaliselta. Hinta on aika julma, eli pidettäkööt tuota (n. 1000€) aikalailla maksimina, jos jollakulla on ehdottaa muita hyviä vaihtoehtoja. Samoin tehoja. Noun suurinpiirtein:-)

Onko kokemuksia tästä QSC:n päätteestä?

Entäpä muut merkit. Yammut esmes? Minulla on aika hatara tuntemus tästä päättäripuolesta.

Tarkoitus olisi nyt ostaa kerralla vähitään hyvä peli: luotettava ja hyväsoundinen (jos ja kun päättäri soundiin vaikuttaa).
___ ___ ___

Toinen ostoslistalla samaan syssyyn oleva on 15" kaappi. Olen dikannut nykyisesta kokoonpanosta ja 2*10" + 15" kombinaatio jatkukoot.

Minulla on jo Ampegin SVT-210HE kaappi, josta tykkään ja tälle luonnollinen kaveri olisi saman lafkan SVT-15E. Kokemuksia tästä kaapista / kombinaatiosta? Olisiko suositella muita hyviä vaihtoehtoja?

Molempien Ampegin kaappien RMS kesto on 200W ja ne ovat 8 ohm pelejä. Eli tuo 2*300W päättäri olisi varmasti aika passeli. Headroomia minä näillä wateilla haen, eli nupit kaakossa ei ole tarkoitus luukuttaa ja kestäväthän nuo molemmat hetkellisesti 400W.

Pitkän litanian päätteeksi yhteenveto:
- Hyvä päättäri tuolle setupille.
- Kokemuksia / suosituksia hyvästä 15" kaapista.

Kiitoksia mietteistä jo etukäteen!
Lick my lovepump!
Niskamies
22.03.2004 21:06:46 (muokattu 22.03.2004 21:22:30)
Miten olisi Crownin XLS 402 päättäri?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-164009.html

Ainakin Yllärillä täällä on tommonen. Itekkin tota funtsin ennekun päädyin nuppiin, jonka ensi viikolla käyn todennäkösesti hakemassa.

Ei ole paljon kokemusta kaapeista, mutta ainakin Ashdownin ABM 1*15" compact oli aika jees. Ei se munsta yhtä hyvä ollut kuin 4*10", mutta todella pienikokoinen ja kompakti oli, ja kyllä se saundikin oli loistava.

EDIT: ajatusvirhe
Soita bassoa ja ole uromies!
Cornflake
22.03.2004 21:18:29
Niskamies:
Miten olisi Crownin XLS 402 nuppi?

Toki jos tuo päättäri on osoittautunut hyväksi niin mikäettei, mitä sitä turhaan tonnia makselemaan.

Specsiensä puolesta ihan ok: 2x250W / 8 ohms, 11,5 kg ja 2 unitin koko (mikä oli myös yksi juttu joka aloitusviestistä unohtui).

Ylläri? Juhuu!:-). Kommenttia.
___ ___ ___

Ei ole paljon kokemusta kaapeista, mutta ainakin Ashdownin ABM 1*15" compact oli aika jees. Ei se munsta yhtä hyvä ollut kuin 4*10", mutta todella pienikokoinen ja kompakti oli, ja kyllä se saundikin oli loistava.

Hmmm... Aivan Ashdown. Tuokin olisi specsiensä puolesta ihan ok:n oloinen. Onko muilla kokemuksia?

Minulle ei periaatteessa ole edes kaapin fyysisen koon kanssa niin justiinsa, eli sen ei edes tarvitsisi olla tuo compact-malli, perusmallikin mahtuisi varmaan mun autoon hjyvin.

Perusmallikaan ei olisi paljoa Ampegia isompi.
Lick my lovepump!
Niskamies
22.03.2004 21:24:21
Hmmm... Aivan Ashdown. Tuokin olisi specsiensä puolesta ihan ok:n oloinen. Onko muilla kokemuksia?

Minulle ei periaatteessa ole edes kaapin fyysisen koon kanssa niin justiinsa, eli sen ei edes tarvitsisi olla tuo compact-malli, perusmallikin mahtuisi varmaan mun autoon hjyvin.

Perusmallikaan ei olisi paljoa Ampegia isompi.

Noista Ashdowneista vielä. Loistavia vehkeitä, hakkaa mielestäni 500 euroa kalliimmat EBS:t. Ja tota compactia olen vain kokeillut, ei siis vertailukohtaa siihen täyskokoseen.
Soita bassoa ja ole uromies!
N_Bates
23.03.2004 00:24:13

Kannattaa tsekata audiodivarista käytettyjä päätteitä. Ainakin mulle myyjä siellä vakuutteli kovasti ettei niissä elektroniikka käytännössä mihinkään kulu. Melkein jo itse ostin vanhan qsc-päätteen, mutta jäi sitten kuitenkin ostamatta. Tuolla on kohtalaisen edullisia päätteitä vähän väliä myynnissä.

Tosiaan itsekkin olen hieman samassa jamassa. Tänään tuli postissa sansamp bassdriveri, ja varmaankin seuraavan bassolaitteiston rakennan tuon ympärille.. eli päätettä ja kaappia pitäs metsästää jossain vaiheessa. rahat vaan on tiukalla, joten täytyy nyt katsoa miten tolla vanhalla warwickin compolla pärjäilee. Tekee kyllä ihmeitä toi laatikko soundille...

Mutta joo, takaisin aiheeseen. Noita eri valmistajien wattimääriä on aika hankala verrata keskenään. Tuntuu että jokainen mittaa vähän erilaisella särömäärällä ja signaalilla sen. Muistaakseni yamahaa ja crownin xls:ssää vertasin ja niissä kahdessa crown taisi vetää jonkin verran kotiinpäin noissa mittauksissa. Yamaha ilmoitti pienemmät vattilukemat, mutta tarkasteltaessa mittaustapoja menivätkin muistaakseni aika tasoihin. Tosin noistakaan sitten ei oikein tiedä mikä on totuus. Vaikka eipä kai sillä niin kauheasti ole väliäkään, jos niitä watteja kuitenkin on tarpeeksi...
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Cornflake
23.03.2004 07:44:42
N_Bates:
Kannattaa tsekata audiodivarista käytettyjä päätteitä. Ainakin mulle myyjä siellä vakuutteli kovasti ettei niissä elektroniikka käytännössä mihinkään kulu. Melkein jo itse ostin vanhan qsc-päätteen, mutta jäi sitten kuitenkin ostamatta. Tuolla on kohtalaisen edullisia päätteitä vähän väliä myynnissä.

Check.

Tuolla todellakin on aina ollut houkuttelevia päätteitä kaupan, eikä tämä ole todellakaan poissuljettu vaihtoehto. Lähinnä lähdin selkeästä vaihtoehdosta, eli uudesta liikkeelle.

Mutta juuri tästä syystä olisi kiva kuulla mitä päättäreitä jengi on käyttänyt. Tietää vähän mihinpäin katselee.

rahat vaan on tiukalla, joten täytyy nyt katsoa miten tolla vanhalla warwickin compolla pärjäilee.

Sama vika. Tai no, kyllä tuota rahaa aina jostain saa repäistyä ja aika alkaa olemaan kypsä, eli siksi katselen.

Halpaa romua en kuitenkaan aio ostaa. Hyvä ja edullinen toki käy, mutta olen myös valmis maksamaan hyvästä.

Noita eri valmistajien wattimääriä on aika hankala verrata keskenään.

Jeps. Tämä on tuttu juttu.

Toisaalta minusta tuntuu että mm. etusestakin on paljon kiinni. Esmes nykyinen PSA-1 tööttää ihan simona enempi kuin T-E:n kombon oma. Tyyliin master oli treeneissä T-E:n oman kanssa n. 3:ssa ja PSA-1:n kanssa n. 1:ssä.

Vaikka eipä kai sillä niin kauheasti ole väliäkään, jos niitä watteja kuitenkin on tarpeeksi...

Jeps. Kuvittelisin että minulle riittää tuplana 250 - 400W, kun nykyinen 300W kombokin jo riittä ihan mennen tullen.
Lick my lovepump!
M.Hanski
26.03.2004 16:02:25
Torillahan on myynnissä "näppäränkokoinen" Ampegin uudistettu rantasauna ;)

Sitten vaan PLX siltamonomoodiin, nupit kaakkoon ja luukuttamaan niin että tyrä rytkyy ja napa ruskaa :)
Cornflake
26.03.2004 16:06:17
unskelotti:
Torillahan on myynnissä "näppäränkokoinen" Ampegin uudistettu rantasauna ;)

Sitten vaan PLX siltamonomoodiin, nupit kaakkoon ja luukuttamaan niin että tyrä rytkyy ja napa ruskaa :)

No ei helkuta. En tosin katsonut edes mikä mörkö siellä on myynnissä, mutta jos 8*10" kokoisesta möykystä puhutaan, niin sitä ei enää edes selkä kestä.
Lick my lovepump!
M.Hanski
26.03.2004 16:41:26
No ei helkuta. En tosin katsonut edes mikä mörkö siellä on myynnissä, mutta jos 8*10" kokoisesta möykystä puhutaan, niin sitä ei enää edes selkä kestä.

No höh. Edes vähän urheilumieltä! ;)

Asiasta kukkaruukkuun: kelpaisiko 2x12" 2x10":n kaveriksi?
Cornflake
27.03.2004 16:50:05
unskelotti:
Asiasta kukkaruukkuun: kelpaisiko 2x12" 2x10":n kaveriksi?

Hmmm... Ehkä. Pöytä on nyt avoin. Vastasin pikaviestiisi.
Lick my lovepump!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)