Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimen särön kuuloinen ja tuntuinen distortion-pedaali?
1 2 3 4
jarmo vh
08.02.2011 18:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika montaa purkkia on tullut kokeiltua mutta ihan mieleistä ei ole vielä löytynyt. Haussa on siis distortion-tyyppinen pedaali, joka saisi uskomaan, että särö tulee vahvistimesta eikä purkista.
 
Soundimieltymykseni on brittien suuntaan eli joku "Marshall in a box" -tyyppinen purkki voisi olla ratkaisu. Lovepedal COT teki vaikutuksen, mutta gainia saisi olla enemmän. Olisiko Lovepedalin valikoimissa ratkaisu? Vai jossain muualla. Särö ei siis saisi vaikuttaa "päälleliimatulta", toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan. Alla lista laitteista, jotka olen jo läpikäynyt eli älkää suotta ehdotelko niitä, eikä myöskään overdrive-osastoa, se on jo hallussa. Kiitos vihjeistä!
 
testattu on:
RAT
Ibanez Tube King (vanhempi)
Ibanez Sonic Distortion
Boss Distortion ja Metal Zone
Hot Cake
Xotic BB preamp (tämä oli lähellä mutta hiukan liian pehmeä)
Lovepedal COT
erinäinen määrä OD-pedaaleja yhdessä ja erikseen.
 
Enää ei kyllä tarvii vaihtaa.
Jucciz
08.02.2011 18:25:23 (muokattu 08.02.2011 18:26:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa varalta Fulltone OCD. Joku ainakin tykkää niistä, minäkin.
 
Tässä muutama tekemäni testipätkä parin vuoden takaa:
http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/
 
Myös MI Audio Crunch Box:ista monet tykkää. Sitä en ole itse päässyt testaamaan.
 
Tässä ProGuitarShop:in esittelyvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=zTdoq7FmLhQ
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Numb
08.02.2011 18:40:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Aika montaa purkkia on tullut kokeiltua mutta ihan mieleistä ei ole vielä löytynyt. Haussa on siis distortion-tyyppinen pedaali, joka saisi uskomaan, että särö tulee vahvistimesta eikä purkista.
 
Mulla on Blackstarin HT-Drive toimittamassa juuri tommoista "oikeesti tää särö tulee vahvistimesta" -virkaa. Mulle siinä on ihan älyttömästi säröä, kun se gain -pottu on alle klo 9 aina. Kaikenmoista siinä ehti vahvistimen edessä käväistä, ennen kuin tuo tuli ainakin pidemmäksi aikaa jäädäkseen.
 
Blackstarilla on myös HT-Dist, jossa varmaan sitte on vielä enemmän särövä...
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
aristoteles666
08.02.2011 18:42:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hughes & kettner tube factor.
 
Jungleman
08.02.2011 18:43:11 (muokattu 08.02.2011 18:45:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos hintakattoa ei määritellä, suosittelen kokeilemaan BJF-tuotteita. Vaikka Dyna Red Distortion:
 
http://www.custom-sounds.com/BJF-Dyna-Red-Distortion
 
Edit: ja tietenkin Himmelstrutz Fetto:
 
http://www.himmelstrutz.com/starts.htm
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
T-Stag
08.02.2011 18:45:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MI Effects Tube Zone.
 
Numb
08.02.2011 18:45:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: hughes & kettner tube factor.
 
Tääkin mulla käväisi, mut ei... Se ei tietysti tarkoita, etteikö moni tykkäisi.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
0101998
08.02.2011 18:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minustakin tuo OCD on hyvä (mulla on v2...noissa eri versioissa on vissiin oikeasti jotain eroa). Kannattaa testata myös Zvexin box of rock/distortron. Distortron on yhtä kuin box of rockin säröpuoli monipuolisemmilla säädöillä (kolmiasentoinen "alapääleikkuri" ja lo-hi gain svitsi), nimenomaan marshall-in-a-box tyyppinen ratkaisu.
Itse olen tykännyt myös kovasti Barber Direct Drive -pedaalista ja nimenomaan SS (super sport) mallista. Sisällä asuu kolme trimmeriä, joilla saa ihmeitä aikaan.. normi Direct Drive:a en ole testannut.
Jotkut hehkuttavat myös kovasti Catalinbread Dirty Little Secret -nimistä tattia, ainakin itseäni kiinnostaisi testata sitä(kin), heh.
 
lonelyplayer
08.02.2011 19:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Testaa ihmeessä: Carl Martin Plexitone... toimii !
 
Numb
08.02.2011 19:05:02 (muokattu 08.02.2011 19:05:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

0101998: Minustakin tuo OCD on hyvä (mulla on v2...noissa eri versioissa on vissiin oikeasti jotain eroa).
 
Tääkin oli mulla. Mutta kuulin liikaa transistoreja.
 
Kannattaa testata myös Zvexin box of rock/distortron. Distortron on yhtä kuin box of rockin säröpuoli monipuolisemmilla säädöillä (kolmiasentoinen "alapääleikkuri" ja lo-hi gain svitsi), nimenomaan marshall-in-a-box tyyppinen ratkaisu.
 
Ja tää. Sama juttu kuin OCD:ssa. Jännä muuten, että aina puhutaan tosta Box of Rockista, vaikka Distortron on parempi
 
Itse olen tykännyt myös kovasti Barber Direct Drive -pedaalista ja nimenomaan SS (super sport) mallista. Sisällä asuu kolme trimmeriä, joilla saa ihmeitä aikaan.. normi Direct Drive:a en ole testannut.
 
Joo, Direct Drive on hyvä poljin, mutta ei ihan ensimmäinen johon tarttuisin distortionia hakiessa.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Hotlicks
08.02.2011 19:05:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lovepedal Purple Plexi
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
reverend
08.02.2011 19:06:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zvex:n Box Of Rockia suosittelisin.
 
sickboy
08.02.2011 19:12:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppaan Carl Martinin Plexi Tonea. Testasin muitakin Carl Martinin säröjä, mutta tietysti tämä kallein oli ihan omalla viivallaan. Toi ei väritä vahvarin ominaissaundia, eli lähtösaundi pitää olla kohdillaan....tämä koskee tietty mitä tahansa säröä.
 
Kvesti
08.02.2011 19:13:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Mulla on Blackstarin HT-Drive toimittamassa juuri tommoista "oikeesti tää särö tulee vahvistimesta" -virkaa. Mulle siinä on ihan älyttömästi säröä, kun se gain -pottu on alle klo 9 aina. Kaikenmoista siinä ehti vahvistimen edessä käväistä, ennen kuin tuo tuli ainakin pidemmäksi aikaa jäädäkseen.
 
Blackstarilla on myös HT-Dist, jossa varmaan sitte on vielä enemmän särövä...

 
Tai sitten HT-Dual http://www.youtube.com/watch?v=J9j8Gd6TBVw
 
s151669
08.02.2011 19:44:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Soundimieltymykseni on brittien suuntaan eli joku "Marshall in a box"
 
Mahdottomia haetaan, mutta Brown Sound in a Box saattaisi olla yksi vaihtoehto.
 
Antikitarasankari
jarmo vh
08.02.2011 19:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastanneille! Netistä löytyy kyllä hyvin näytteitä ja testejä purkeista. Silti kyselen täälläkin, koska soittajien omat kokemukset antavat kuitenkin usein enemmän tietoa kuin testivideot.
 
OCD ei oikein ole tehnyt vaikutusta mutta voisi olla testaamisen arvoinen. Carl Martin alkoi kiinnostaa, kuten myös Blackstarit ja Lovepedal Purple plexi. Lovepedal COT on testaamistani purkeista ollut mielestäni lähimpänä vahvistimen tuntua, joten tuo voisi olla erittäin jees.. Varsinaiset putkietuasteet menevät oman hintakattoni yli. Särö saisi löytyä torilta ja mielellään reilusti alle kahdella sadalla. Siihen toki jo monta mahtuukin. Saletisti natsaa ja virman piikkin.
 
Enää ei kyllä tarvii vaihtaa.
jarmo vh
08.02.2011 19:51:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Mahdottomia haetaan, mutta Brown Sound in a Box saattaisi olla yksi vaihtoehto.
 
Tiedän, että haen mahdotonta mutta jos edes lähelle pääsisi...
 
Enää ei kyllä tarvii vaihtaa.
s8na
08.02.2011 20:05:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tein joskus pikaisen testin mun vanhalla Marshall JCM-800 4211 vahvarilla. Koitin säätää Fulltone OCD:n mahodollisimman lähelle särökanavan soundeja kliinikanavalla. Kotisoitteluvolyymeillä pääs kyllä todella lähelle. Tässä tapauksessa voi vaikuttaa tosin se, että tossa vahvarissa on särökanavalla jo valmiiksi diodieja tekemässä säröä.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
0101998
08.02.2011 20:26:28 (muokattu 08.02.2011 21:46:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Tääkin oli mulla. Mutta kuulin liikaa transistoreja.
 
Tiedän, mulla on nimittäin sun vanha yksilö ; ) EDIT: Sori, erehdyin nimimerkistä..ei se olekaan sun vanha! Tai mistäs mä tiedän, mutta ainakaan en ostanut tota sulta.
 
Ja tää. Sama juttu kuin OCD:ssa. Jännä muuten, että aina puhutaan tosta Box of Rockista, vaikka Distortron on parempi
 
Joo, tuon distortronin säädettävyys on varmsti monien mieleen. Siitä tulee perus-box of rock -asetuksilla alapäätä sangen tanakasti, mikä ei välttämättä kaikkien vahvistimien kanssa toimi. Olen kyllä viime aikoina pitänyt sitä alapää-kytkintä oikeastaan koko ajan kolmosella eli täysillä, tällöin sen nimenomaan pitäisi olla yks yhteen box of rockin kanssa. Mahdollisuus hieman tuhdimpaan gain-asetukseen on myös ihan kiva lisä, tosin ei distortron silloinkaan ole mikään varsinainen hi-gain mörssäri..vaan nimenomaan vanhempaan marsu-soundiin kallellaan. Yksi asia, mistä tykkään distortronissa todella paljon on se,mitä hyvin se reagoi kitaran vola-potikkaan, mahtavaa!
 
Joo, Direct Drive on hyvä poljin, mutta ei ihan ensimmäinen johon tarttuisin distortionia hakiessa.

 
No ei siitä ihan raskainta rosoa tosiaan lähde, itse olen tarpeen tullen boostannut sitä tube screamerilla, varsinkin sooloillessa. Mutta todella hyvä pedaali enivei.
 
jniska
08.02.2011 20:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lovepedal Purple Plexi saa äänen täältä.
Ollut sellainen klooni käytössä jo pitkään, aika mukavan rouhea on ja mikä parasta, reagoi volumepotikkaan melkein kuin vahvistin.
 
Laiha Lissu oli paras.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «