Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 2x12 kaappi?
1 2
El_Jyrkkä
07.02.2011 23:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli soittokamat olisi tarkoitus uusia kevään mittaan, Nupiksi olisin hankkimassa Bugeran 333:sta, ei XL:llää, soittelen aikalailla laidasta laitaan, pääosin kuitenkin raskaampaa osastoa. Tilanpuutteen takia tuo 2x12 on nyt ainoa vaihtoehto, 4x12 ei vaan mahdu mihinkään.
 
Hintaluokka olisi tuossa 200e kieppeillä, ideana olisi löytää "ok-kaappi", eli runko ei olisi mitään aaltopahvia, ja elementitkin olisivat suht ok. Ehdotuksia?
 
Mä oon nyt yksinäni täällä Valtimolla syömäläkossa, ettei Ruandassa sorrettais enää homoja teinioravia.
oiva tumpeloinen
08.02.2011 00:02:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=493474&fb=1
 
Siitä. Ei tartte kauan etsiä, jos toimit ripeästi.
El_Jyrkkä
08.02.2011 00:15:41 (muokattu 08.02.2011 00:30:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=493474&fb=1
 
Siitä. Ei tartte kauan etsiä, jos toimit ripeästi.

 
katteli tota kanssa, mut dilemmanahan on et aikaisintaan enskuun puolella olisi massia ostaa (kyllä, olisi voinut olla aloitusviestissä), vahva veikkaus että toi menee ennen sitä.
 
Kelasin tota: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g212_vintage.htm , mut miten noi elementit sitten toimii raskaammassa mätössä?
 
E:linkki korjattu
 
Mä oon nyt yksinäni täällä Valtimolla syömäläkossa, ettei Ruandassa sorrettais enää homoja teinioravia.
novo
08.02.2011 00:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siullon pilkku kiinni linkissä. Kuinkas raskasta mätöstystä aiot soittaa? Bentonista ei kokemusta, mutta Framuksesta juum ja herkkiä ovatten kumisemaan, jos vähänkin enemmän on löylyä ja bassoa soundissa. Veikkaisin, ettei tuo Benton rakenteeltaan ja materiaaleiltaan palstan juttujen mukaan suuresti eroais Framuksesta. Ei siinä, käypäsiä kamppeita kuitenkin hintaluokassaan.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
El_Jyrkkä
08.02.2011 00:30:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aikalailla tuollaista Killswitch/Parkway Drive/Hatebreed-linjalla mennään , ei kuitenkaan mitään norjadödispörinää haeta. Saisi mielellään toimia myös ihan perusrockissakin, mutta tiedän myös että hinta asettaa rajat myös soundeille, mutta siis kuten alussa olikin, etsin ok-soundista peruskaappia, en ladan hinnalla ferraria.
 
Mä oon nyt yksinäni täällä Valtimolla syömäläkossa, ettei Ruandassa sorrettais enää homoja teinioravia.
oiva tumpeloinen
08.02.2011 09:27:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuohon budjettiin Harrikan kaappi on hyvä. Se kyllä pärisee, porisee ja kumisee, kun sille antaa hönkää paljon, mutta niin tekee muutkin saman hintaluokan kaapit. V30-elementit taas taitaa olla eniten raskaammassa musiikissa käytetyt elementit, joten siitä ei pitäisi jäädä kiinni. Jos tuon kaapin pintavinyyliä ei lasketa, se oli mielestäni erittäin positiivinen ylläri kaiken kaikkiaan.
El_Jyrkkä
08.02.2011 13:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa vaan mieleen, että mitenhän toi harrikan kaappi toimisi, kun se kerta on umpinainen, jos se olisikin takaa avoin? tietty alapäästä varmaan jonkinverran häviäisi, mutta katoaisiko samalla "kuminat ja pärinät"? kun mulla on toi 75w Vypyr, joka on takaa avoin, niin mun korvaan ainakin alapäät on ihan munakkaat, vaikka kaappi on takaa avoin, eikä mainitsemaasi kuminaa ja pärinää ole ilmennyt kovillakaan volumeilla.
 
Mä oon nyt yksinäni täällä Valtimolla syömäläkossa, ettei Ruandassa sorrettais enää homoja teinioravia.
delarco
08.02.2011 16:22:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ymmärtääksi tuota benttonia ei saa takaa auki, kuin tekemällä radikaaleja toimenpiteitä.
 
Ziggy Bubba
08.02.2011 16:42:16 (muokattu 08.02.2011 16:42:41)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä raskaammassa mäiskeessä käytetään takaa suljettua kaappia just sen "alapäämunakkaan" takia. Luulisi tuo Bentoninkin ihan passelisti potkivan ilman pärinöitä sun muita, kunhan ei aivan älyttömästi lykkää bassoa tai volyymiä.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
akisetä
09.02.2011 09:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs Marsun 1936 2x12? Mahtaako olla kuinka herkkä pärisemään ja kumisemaan? Itekin oon kaappia ettimässä, joskaan tuota marsua ei taida irrota ihan 200 euroon käytettynäkään, kolomeensattaan jo toki hyvinkin.
 
V*ttu se on ihan hyvä, ei tarvii aina valittaa!
s8na
09.02.2011 09:57:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akisetä: Mitenkäs Marsun 1936 2x12? Mahtaako olla kuinka herkkä pärisemään ja kumisemaan? Itekin oon kaappia ettimässä, joskaan tuota marsua ei taida irrota ihan 200 euroon käytettynäkään, kolomeensattaan jo toki hyvinkin.
 
Mulla on vanha JCM-800 1936 ja on ollu ihan hyvä kaappi, ei mitään ylimäärästä soundia ja ei kumise niinku harley bentoni isommilla volumeilla. Ei varmaan kuitenkaan mikään kärkikastin kaappi, keskitasoa? Hintaa voi olla joo vähän enemmän, enpä usko et alle 300:lla löytää. Yleensä noissa on G12T-75 elementit ja kannattaakin miettiä onko ne passelit omaan makuun.
 
Näistä on ollu juttua että uudemmat ois kiinassa tehtyjä ja kehnompia.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
JuSu
10.02.2011 10:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Yleensä noissa on G12T-75 elementit ja kannattaakin miettiä onko ne passelit omaan makuun.
 
Näistä on ollu juttua että uudemmat ois kiinassa tehtyjä ja kehnompia.

 
On myös ollu juttua, että tuo kehnommuus on kultakorvien hapatusta... =)
 
Mun kokemuksen mukaan 1936 on just sellainen perushyvä kaappi, jossa on hinta/laatusuhde hyvin kohdallaan. Käypä hinta on jotain 250-300 euroa orkkiselementeillä, 300-350 euroa jos on vaihdettu esim. griinbäkkiä tai veekolmekymppistä sisään.
 
Sellainen pikku kuriositeetti... Vanhemmat 1936:et (mono, JCM-800 -sarjaa) on kokonaan vaneria, kun uudemmissa stereomalleissa takalevy on jotain kuitulevyä. Mulla oli aikanaan juuri vanhemmanmallinen 1936, johon vaihdoin Greenbackit sisään, ja se oli kyllä oikein hyvä komero.
 
JuSu
 
RIP Gary Moore 6.2.2011
Simo78
10.02.2011 12:26:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Framus on ihan hyvä. Treeniskaveri lainaa lähes aina keikoille, kun ei jaksa roudata omaa "parempaa" 4*12 kaappia, missä myös v30 elementit. En sitten tiedä kuinka paljon sitä bassoa laitellaan, että alkaa pörisemään, veikkaisin että siinnä vaiheessa liikaa...
 
Muovinen
10.02.2011 12:55:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Framus on ihan hyvä. Treeniskaveri lainaa lähes aina keikoille, kun ei jaksa roudata omaa "parempaa" 4*12 kaappia, missä myös v30 elementit. En sitten tiedä kuinka paljon sitä bassoa laitellaan, että alkaa pörisemään, veikkaisin että siinnä vaiheessa liikaa...
 
Ite oon saanu Framuksen yhden ainoan kerran pörisemään/kumisemaan ja sekin johtui lopulta siitä, että takalevyn ruuvit olivat päässeet löystymään :P
s8na
10.02.2011 13:36:14 (muokattu 10.02.2011 13:37:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: On myös ollu juttua, että tuo kehnommuus on kultakorvien hapatusta... =)
 
Sellainen pikku kuriositeetti... Vanhemmat 1936:et (mono, JCM-800 -sarjaa) on kokonaan vaneria, kun uudemmissa stereomalleissa takalevy on jotain kuitulevyä. Mulla oli aikanaan juuri vanhemmanmallinen 1936, johon vaihdoin Greenbackit sisään, ja se oli kyllä oikein hyvä komero.

 
Sori kirjoitin huonosti, tarkotin siis nimenomaan koko kaappia, en niitä G12T-75 elementtejä. Ajatus katkes kirjottaessa. :)
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Spike
10.02.2011 13:49:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

El_Jyrkkä: aikalailla tuollaista Killswitch/Parkway Drive/Hatebreed-linjalla mennään , ei kuitenkaan mitään norjadödispörinää haeta. Saisi mielellään toimia myös ihan perusrockissakin, mutta tiedän myös että hinta asettaa rajat myös soundeille, mutta siis kuten alussa olikin, etsin ok-soundista peruskaappia, en ladan hinnalla ferraria.
 
Hommaa se Framus sit. Nostat tuolin/kaljakeissin päälle ni pörinät häviää. Se on ihan hyväsaundinen kaappi, joskin aika suuntaava ja vähän ohkanen joskus. Sopii kuitenkin hyvin tollaseen meininkiin.
 
novo
10.02.2011 15:52:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Framus on ihan hyvä. Treeniskaveri lainaa lähes aina keikoille, kun ei jaksa roudata omaa "parempaa" 4*12 kaappia, missä myös v30 elementit. En sitten tiedä kuinka paljon sitä bassoa laitellaan, että alkaa pörisemään, veikkaisin että siinnä vaiheessa liikaa...
 
No kyl mulla on tupannu keikalla olla ainakin pikkasen vähemmän volyymiäkin kuin treeniksellä. Myös soittotilanteissa on eroa: kahden kitaristin bändissä tuskin kannattaa lähtee paljon tykittelemään alataajuuksilla vielä basistia vastaan. Sit taas tulpat korvissa pelkästään rumpalin kanssa soitellessa meteliä ja alapäätä voi olla kummasti enemmän. Mielestäni mä en soundiani ihan päin persettä ruuvaa ja silti oli kuin taivas ois avautunu kun tuon GenzBenzin kaapin sain Framuksen tilalle. Ei kumissu ja se basso-osastokin pysyi ensimmäistä kertaa läjässä.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Dropped C
10.02.2011 16:32:25 (muokattu 10.02.2011 16:33:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tollanen portattu kaappi siirtää niitä alataajuuksia alemmas sieltä kuminataajuudelta. (Eks toi GB oo portattu?). Joku modaajahan äkkiä varmaan väsäis tollasesta Framuksen komerosta vaikka takaa portatun, jos tuntuu että kumisee? Tiiä sitten tulisko paska kuitenkin, kun ei alunperin sellaseks suunniteltu...
 
novo
10.02.2011 16:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: Tollanen portattu kaappi siirtää niitä alataajuuksia alemmas sieltä kuminataajuudelta. (Eks toi GB oo portattu?). Joku modaajahan äkkiä varmaan väsäis tollasesta Framuksen komerosta vaikka takaa portatun, jos tuntuu että kumisee? Tiiä sitten tulisko paska kuitenkin, kun ei alunperin sellaseks suunniteltu...
 
Mulle ihan uus termi koko portattu =) Tai porttaus. Tai porttaaminen.
 
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Dropped C
10.02.2011 16:39:10 (muokattu 10.02.2011 16:39:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis eks Genz-Benz 2x12" komero oo tällänen?
 
http://www.genzbenz.com/?fa=detail&mid=1409&sid=419&cid=93
 
Eli edestä portattu?
 
Basistien juttuja toki enempi tälläset.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «