Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha dm-2000
1
Henri93
08.02.2011 08:58:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Torilla oli myynnissä toi dm-2000. En ite oo koskaan päässy käyttämään, mutta muutaman kerran olan nähnyt lähinnä monitori päässä tota tiskiä. Onko ihmisillä minkälaisia kokemuksia verrattuna vaikka ls-9 yms. uudempiin digi-tiskeihin? Ainaki vissiin perinteinen gaini ongelma tossa on, mutta miten kaikki muut ominaisuudet?
 
t.Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
Pauli Lappalainen
08.02.2011 10:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaiseen käyttöön?
 
Studiossa tuollaisella olen touhunnut ja siellä se on vehje paikallaan jos Yamahan soundista/soundaamattomuudesta tykkää.
 
Livenä tuolla vetäminen vaatii vehkeen ja työtapojen huolellista yhteensovittamista jotta hommasta tulee joustavaa ja varmaa, monta paikkaa jossa voi epähuomiossa hämmentää metsään ja huolella.
 
Perusmäärittelyssä vierähtää melkoinen tovi jos on useita lisäkortteja ja paljon kanavia.
 
Input ja output reititysten ja kaikenlaisten kiinteiden asioiden varmistaminen esim. festaritilanteessa vaatii melkoista huolellisuutta ja vie jonkinverran aikaa.
 
Suurin hankaluus tuossa on toimintatilan hahmottaminen kun liukujen ja nuppien toiminta ja vaikutus muuttuu sen mukaan millä tasolla ja missä modessa ollaan, vehje pitää oppia "näkemään".
 
ja sitten sellainen hauska juttu joka tulee aina noiden moottoriliukuvehkeiden kanssa on kuulokkeiden johto tai joku muu ylimääräinen värkki liukujen tiellä, hyvin äkkiä on monitorit, efektit ja tasot metsikössä kun johto sekaantuu liukujen nuppeihin ja estää niiden liikkumisen.
 
Henri93
08.02.2011 12:42:13 (muokattu 08.02.2011 12:50:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Millaiseen käyttöön?
 
Studiossa tuollaisella olen touhunnut ja siellä se on vehje paikallaan jos Yamahan soundista/soundaamattomuudesta tykkää.
 
Livenä tuolla vetäminen vaatii vehkeen ja työtapojen huolellista yhteensovittamista jotta hommasta tulee joustavaa ja varmaa, monta paikkaa jossa voi epähuomiossa hämmentää metsään ja huolella.
 
Perusmäärittelyssä vierähtää melkoinen tovi jos on useita lisäkortteja ja paljon kanavia.
 
Input ja output reititysten ja kaikenlaisten kiinteiden asioiden varmistaminen esim. festaritilanteessa vaatii melkoista huolellisuutta ja vie jonkinverran aikaa.
 
Suurin hankaluus tuossa on toimintatilan hahmottaminen kun liukujen ja nuppien toiminta ja vaikutus muuttuu sen mukaan millä tasolla ja missä modessa ollaan, vehje pitää oppia "näkemään".
 
ja sitten sellainen hauska juttu joka tulee aina noiden moottoriliukuvehkeiden kanssa on kuulokkeiden johto tai joku muu ylimääräinen värkki liukujen tiellä, hyvin äkkiä on monitorit, efektit ja tasot metsikössä kun johto sekaantuu liukujen nuppeihin ja estää niiden liikkumisen.

 
Kiitoksia kovasti tiedosta :). Itse uskon kyllä, että oppisin ton kanssa pärjäämään, mutta mitenhän sitten muille tarjoaminen? Kelpaako toi yhtään kenellekkään yhtään millekkään keikalle? Toi tulis siis lähinnä etupäästä foh+mon miksaukseen live käyttöön. Vissiin tossa sai sen 20 kanavaa sisään persuuksista ja 8+main ulos. Onko tossa gate comp efx osasto ihan pätevä?
 
-Hensu
 
EDIT:
 
Saako tuota muuten käytettyä suoraan äänikorttina esim. mun mac book pro:hon. Kun olis myös olemassa tarpeita äänityskäyttöön. Toimiiko toi ohjauslautana esim. logickkiin?
 
www.valoakansalle.webs.com
Dugeroow
08.02.2011 13:03:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri93: Kiitoksia kovasti tiedosta :). Itse uskon kyllä, että oppisin ton kanssa pärjäämään, mutta mitenhän sitten muille tarjoaminen? Kelpaako toi yhtään kenellekkään yhtään millekkään keikalle? Toi tulis siis lähinnä etupäästä foh+mon miksaukseen live käyttöön. Vissiin tossa sai sen 20 kanavaa sisään persuuksista ja 8+main ulos. Onko tossa gate comp efx osasto ihan pätevä?
 
-Hensu

 
Kysehän on enemmän siitä, että osaako seppä tuolla tiskillä vetää. Paremmaltahan tuossa etuset ja muuntimet sekä 96khz kuulostaa kuin LS9:ssä. Ulkoiset etuset lauluja varten raijaisin silti mukanani.
 
Oletko nyt sitten kuitenkin ihan varma ettet haluaisi ennemmin DM1000? Samaa tavaraa mutta pienemmässä paketissa -> Helpompi roudata, enemmän hyppelyä layereissä ja joutuu hieman tarkemmin katsomaan minne sormensa pistää mutta sitä sentään jaksaa kuljetella mukana vähän joka paikkaan toisin kuin tätä isoveljeä. Eli tarvitsetko oikeasti niitä 96 kanavaa ja 8 efektiprosessoria vai riittäisikö puolet vähemmän? Myös paino tippuisi samassa suhteessa.Tuota DM2000 et nimittäin yksin enää kovin helposti liikuttele.
 
Dugeroow
08.02.2011 13:07:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri93:
EDIT:
 
Saako tuota muuten käytettyä suoraan äänikorttina esim. mun mac book pro:hon. Kun olis myös olemassa tarpeita äänityskäyttöön. Toimiiko toi ohjauslautana esim. logickkiin?

 
Kaikenlaisia laajennuskorttejahan noihin myydään molempiin sekä dm1000 että dm2000. Sun on helpoin hommata varmaan joku kilke siihen macin ja mikserin väliin joka ottaa adattia sisään, niin sen jälkeen on helppo ottaa tavaraa narulle. Jotain firewirekorttejakin olen noihin nähnyt mutta veikkaan ettei silläkään saa suoraan ääniraitoja koneelle matkustamaan.
 
Henri93
08.02.2011 13:13:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: Kysehän on enemmän siitä, että osaako seppä tuolla tiskillä vetää. Paremmaltahan tuossa etuset ja muuntimet sekä 96khz kuulostaa kuin LS9:ssä. Ulkoiset etuset lauluja varten raijaisin silti mukanani.
 
Oletko nyt sitten kuitenkin ihan varma ettet haluaisi ennemmin DM1000? Samaa tavaraa mutta pienemmässä paketissa -> Helpompi roudata, enemmän hyppelyä layereissä ja joutuu hieman tarkemmin katsomaan minne sormensa pistää mutta sitä sentään jaksaa kuljetella mukana vähän joka paikkaan toisin kuin tätä isoveljeä. Eli tarvitsetko oikeasti niitä 96 kanavaa ja 8 efektiprosessoria vai riittäisikö puolet vähemmän? Myös paino tippuisi samassa suhteessa.Tuota DM2000 et nimittäin yksin enää kovin helposti liikuttele.

 
Joo toi paino on kyllä aika julma :). Ja en yleisestikkään tykkää hirvittävästi tosta valikoissa hyppimisestä. Taidan jättää tällä kertaa ton kyl hommaamatta. Katellaan sitten ls-9:iä myöhemmin jos kahtellaan :P
 
Kiitoksia sulle kans.
 
-Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
stnprkl
08.02.2011 13:48:30 (muokattu 08.02.2011 13:49:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri93: Kiitoksia kovasti tiedosta :). Itse uskon kyllä, että oppisin ton kanssa pärjäämään, mutta mitenhän sitten muille tarjoaminen? Kelpaako toi yhtään kenellekkään yhtään millekkään keikalle? Toi tulis siis lähinnä etupäästä foh+mon miksaukseen live käyttöön. Vissiin tossa sai sen 20 kanavaa sisään persuuksista ja 8+main ulos. Onko tossa gate comp efx osasto ihan pätevä?
 
Hyvä lauta toi on ja suurimmalla osalla sepistä on ainakin DM1000 hallussa ja toihan on periaatteessa sama lauta (DM1000), mut enemmän kaikkee plus graafiset. Ja mikkietusiahan tos on 24, omnioutteja 8, lisäkorteilla saa sit kaikki 12 auxia tarvittaessa ulos.
Aina kun tommosella oon vetäny niin olen viihtyny, ehkä juuri siitä syystä et toi on samanlainen käyttää kun DM1000, mut enemmän kaikkee.
INS/FX osastolla pärjää myös komeesti.
 
Saako tuota muuten käytettyä suoraan äänikorttina esim. mun mac book pro:hon. Kun olis myös olemassa tarpeita äänityskäyttöön. Toimiiko toi ohjauslautana esim. logickkiin?
 
Vastaus jo tulikin eli ei saa ilman erillisiä kortteja
 
Mut jos oot johonkin mestaan tota kaavailemassa kiinteeks laudaks niin anna mennä vaan, kaikkee on riittävästi. Ja etusia saa lisää kun vaan hoitaa jotain kortteja persiiseen.
 
Viltsu audiokantaja
Calyamaha
09.02.2011 08:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dugeroow: Kaikenlaisia laajennuskorttejahan noihin myydään molempiin sekä dm1000 että dm2000. Sun on helpoin hommata varmaan joku kilke siihen macin ja mikserin väliin joka ottaa adattia sisään, niin sen jälkeen on helppo ottaa tavaraa narulle. Jotain firewirekorttejakin olen noihin nähnyt mutta veikkaan ettei silläkään saa suoraan ääniraitoja koneelle matkustamaan.
 
MY16AUD Dante-kortti:
http://www.yamahaproaudio.com/downl … nterfaces/dantemy16aud_brochure.pdf
 
duane
09.02.2011 08:27:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tällä erää juurikin DM2000 työkaluna, viimeiset 3,5 viikkoa on tullu päivittäin ajettua jonkinnäköinen ohjelmanumero sen läpi. Musikaalihommaa, Big Band + solisti -vetoja, koomikkoja ja jonglöörejä tms, kaikesta tuon kanssa selviää..
 
Isoin miinus on tosiaan toi gainien "analogisuus", mutta toisaalta tässä ympäristössä sekään ei oo mitenkään ylitsepääsemätön seikka..
 
Lexicon 480L on ainoa ulkoinen efekti, jota käytän tällä erää. Räkissä istuu myös TC:n 2290, mutta 2K:n sisäinen delay on mun käyttöön riittävän hyvä. Mulle tiskin omatkin kaiut on ok, mutta toki tuo lexicon pitää hyödyntää kun se kerran on tarjolla..
 
Kaikenkaikkiaan toi on hyvä ja monipuolinen tiski.
 
katellaan...
RautiSa
09.02.2011 23:43:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedin juuri kuukauden verran musikaalia DM2000:lla. Oli 20ch langatonta, ulkosilla etusilla 16ch bändiä adatilla sisään ja Talkback lavan ja etupään välillä molempiin suuntiin myös tiskin sisällä.
Tiski kuulostaa paremmalta kuin LS9, tosin käyttö vaati jonkinverran tarkkuutta jatkuvan LS9 keikkailun seassa. Käytössä oli myös Waves 96K -plugarikortti, josta nappasin masteriin eq:n ja kompuran.
Hyvää jälkeä tuolla kyllä saa, jos vain on käyttö hallussa.
 
Yksin tosin ei kyllä nostele, vaikka olisikin casessa pyörää ja kahvaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «