Pasi 95 25.01.2011 20:56:56 | |
---|
antnis: Taitavat olla kuuntelemassa Jimme Vaughania... :) Mikäköhän niitäkin vaivaa? :D Ei ne ainakaan hyviä basisteja voi olla, jos niillä ei ole mitään korvaa kitaran soittoon ;) Virtuoosille blues&rock-basistille paikka triossa. |
Juzpe 25.01.2011 23:41:42 | |
---|
Kuka? Onkohan vailla bändiä? :D Jäsen 19401, eikä ole vailla bändiä. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
velsa 28.01.2011 19:15:11 | |
---|
BigPapa: Riippuu kai vähän siitä ketkä kuuntelee. Bluesin yllätyksettömyys on kanssa vähän kummallinen näkökulma. Mä en ainakaan kaipaa yllätyksiä bluesiin, eikä varmaan blueskaan kaipaa. SE on sentään elänyt ja hengittänyt aika kauan "muuttumattomana". Bluesin kehitys on kaiketi sitä, että uudet soittajasukupolvet keräävät vaikutteita omaan soittoonsa vanhoilta sukupolvilta ja soittavat omalla tyylillään bluesiansa. Blues on ylipäätään vähän vaikea määriteltävä........mikään ei oo vastenmielisempää kun semmonen väsynyt "vähän sinnepäin" blues,mut mä oonkin sitä mieltä et noi vanhat "starat" joita kaikki hehkuttaa aina asiantuntevasti on järjestään tehny parhaat juttunsa nuorina kolleina jolloin virtaa piisasi ja jos ei piisannut ni sitä hommattiin .......8D Eli kitara blues tietyllä tavalla "paikallaan polkevana" taidemuotona kaipaa ehdottomasti näitä nuoria "nälkäisiä" todella asiaan vihkiytyneitä erikois osaajia ettei siitä hommasta tule semmosta "kunhan nyt tässä jotain" tyylistä räpläämistä....... Itsekin aikanaan vannoutuneena blues diggari/soittaja osaston miehenä olin sitä mieltä että mikään ei ole niin hienoa kun blues.......aika kumminkin vei vähän toisaalle ja taustalla on kumminkin aina kummitellut The Beatles ja toisaalta AC/DC.......ja 90-luvulla olin täysin varma siitä että musta tulee uusi SRV.....ei tullut ja hyvä niin......8D Mutta pointtini tässä on se että vaikka kitarabluesin ei välttämättä tarvitse juurikaan uudistua niin kuulijan kannalta soittajan "järjetön intohimo" asiaan on se mikä ajaa kuulijan levykauppaan.......väsynyt perussuffle on perseestä!!!!!!! Mutta myös "uudistajat" tyyliin Matt Schofield ja sliden ihmelapsi Derek Trucks muunmuuassa ovat enemmän kuin tervetulleita tuulettamaan "ummehtunutta" ilmapiiriä!!!!!!! Blues on leikkisästi sanottuna "laiskojen miesten musiikkia" koska siinä pärjää sillä "yhdellä" skaalalla.....ei tarvitse miettiä "melodia linjoja".........!!!!!!8D Älköön kukaan luokkaantuko em. lausunnoista.........pidän itseäni edelleen jonkun sortin jos ei nyt ihan blues mutta aika vahvasti roots painotteisen musan ehdottomana ystävänä ja harrastajana vaikkakin töikseen joutuu välillä soittelemaan mitä sattuu......paitsi jatsia......sitä en osaa!!!!!!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
BigPapa 28.01.2011 20:18:51 (muokattu 28.01.2011 20:50:28) | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blues guitar 28.01.2011 21:10:44 | |
---|
BigPapa...vähintään kyseenalaista hommaa: http://www.youtube.com/watch?v=ut7xa7P69b0 Jep. Hitto kun mua harmitti yksissä blues tapahtumissa kun kesken S.Valjakka & Friendsien settiä tuli järjestäjän edustaja häätämään bändin pois lavalta ja sitten lavalle tuli tää Luri Bell. Sata kertaa mielummin olisin kuunnellu Valjakkaa. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Kuha 28.01.2011 21:19:31 | |
---|
|
BigPapa 28.01.2011 21:22:57 (muokattu 28.01.2011 21:28:42) | |
---|
Kuha: Tässä on myös mehevää Lurrieta: http://www.youtube.com/watch?v=vOHUB7PVc7E Eiks toi nyt oo vähän väsynyttä ja intohimotonta ja sillee yllätyksetöntä. Mitä sit tulee tohon Valjakka vs. Bell juttuun mitä bluesguitar mainitsi, niin miks ei sitä voi kuunnella molempia ihan yhtä suurella mielenkiinnolla. Mulle ainakin kävis. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blues guitar 28.01.2011 21:31:58 | |
---|
BigPapa: Mitä sit tulee tohon Valjakka vs. Bell juttuun mitä bluesguitar mainitsi, niin miks ei sitä voi kuunnella molempia ihan yhtä suurella mielenkiinnolla. Varmaan joku toinen tykkäs juurikin Luri Bellistä, meikäläiselle se ei oikein kolahtanu. Se mua vaan sieppas ku häätivät Valjakan pois kesken setin. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
BigPapa 28.01.2011 21:34:44 (muokattu 28.01.2011 21:35:43) | |
---|
blues guitar: Varmaan joku toinen tykkäs juurikin Luri Bellistä, meikäläiselle se ei oikein kolahtanu. Se mua vaan sieppas ku häätivät Valjakan pois kesken setin. En tiiä tilanteesta, mut ihan eri pöydästähän noi syö, vaikka isossa kuvassa ovat kyllä molemmat ankarasti bluesia. Toinen enempi edustaa tota british blues heritagea ja toinen taas Chicagon suunnalta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blues guitar 28.01.2011 21:38:48 | |
---|
BigPapa: En tiiä tilanteesta, mut ihan eri pöydästähän noi syö, vaikka isossa kuvassa ovat kyllä molemmat ankarasti bluesia. Toinen enempi edustaa tota british blues heritagea ja toinen taas Chicagon suunnalta. Näin on ja meikäläinen on juurikin brittibluesin ystävä. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
BigPapa 28.01.2011 21:42:46 | |
---|
blues guitar: Näin on ja meikäläinen on juurikin brittibluesin ystävä. Bluesia se on brittiblueskin. Minä olen sanoisko bluesin ystävä. Se nimithäin kattaa aika paljon, eh eh!!! Sit taas kun kelaa niin noi aidot brittibluesin jermut Cläbästä lähtien on ihan heikkona tohon amöriican bluesiin, mitä en kyllä yhtään ihmettele. Eli molempi parempi. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blues guitar 28.01.2011 22:03:03 | |
---|
BigPapa: Bluesia se on brittiblueskin. Minä olen sanoisko bluesin ystävä. Se nimithäin kattaa aika paljon, eh eh!!! Sit taas kun kelaa niin noi aidot brittibluesin jermut Cläbästä lähtien on ihan heikkona tohon amöriican bluesiin, mitä en kyllä yhtään ihmettele. Eli molempi parempi. Toi on ihan totta. Mut olisivat vaan antaneet Sepon soittaa settinsä loppuun (tais jäädä pari biisii soittamatta). Ja sit olis antanu Bellin Luritella sen yli tunnin settinsä jota ainakaan mä en jaksanu kokonaan kuunnella vaan piti läheä välillä Wisky paukuille :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
blaekie 28.01.2011 22:15:36 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Kuha 28.01.2011 22:17:37 | |
---|
BigPapa: Eiks toi nyt oo vähän väsynyttä ja intohimotonta ja sillee yllätyksetöntä. Onon mutta halusin laittaa juutuupilinkin. |
blaekie 28.01.2011 22:21:41 (muokattu 28.01.2011 22:26:44) | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
BigPapa 28.01.2011 22:44:51 | |
---|
blues guitar: ainakaan mä en jaksanu kokonaan kuunnella vaan piti läheä välillä Wisky paukuille :) No ei kai sitä kokonaan, jos kerran whiskyä oli...;) For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 28.01.2011 22:45:31 (muokattu 28.01.2011 22:52:52) | |
---|
blaekie: EDIT: Toihan oli niinku musta Jimmie Vaughan :) Oli se mustakin niinku... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
SfNysse 29.01.2011 19:57:38 | |
---|
|
Rappcat 08.02.2011 10:47:42 | |
---|
|
|