Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ernie Ball Wah Pedal
1
TripleH
08.02.2011 00:54:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö käyttökokemuksia kyseisestä pedaalista? Miten käyttäytyy pikkuroson lisäksi higain osastolla?
Dunlopin hammastangosta poiketen tässä käytetään ilmeisesti jonkin sortin "hihnavetoa",
mahtaako kestää kovemmassa käytössä pitemmän päälle?
 
Let the metal flow.
Juicy
09.02.2011 19:39:43 (muokattu 09.02.2011 19:51:33)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on moinen, oliskohan jo vajaan vuoden ollut... Kestävyydestä pidemmän päälle hankala sanoa, kun niin harvakseltaan käytän. Aloin muuten tutkimaan tuota systeemiä, ja onhan se suhteellisen monimutkainen. Käytännössähän siellä menee pari ohutta johtoa (hieman kuin kitaran sisäisissä johdotuksissa) rinnakkain sellaisen rullasysteemin läpi. Toinen pää on polkimen etupäässä, ja toinen takaosasta kiinni. Piuha on tavallaan myös katkaistu yhdestä kohtaa, siinä on jousi tiukalla pitämässä päistä kiinni. Piuha luonnollisesti kulkee potikkaan kiinnitetyn isomman kehän ympäri.
 
Ei tuon purkaminen mitenkään mahdottoman vaikealta näytä, mutta katkenneen johdon vaihtaminen ja säätäminen voipi osoittautua työlääksi. Lisäksi noita sisuskaluja (liikkuvat osat) ei ole mitenkään kovin hyvin suojattu. Ihte runko on toki aika jämäkkää metallia, äkkiseltään muovia ei tuntuisi olevan kuin patteriluukun kannessa. Muistaakseni nappi oli hieman liian syvällä, joten teippasin kolikon väliin jotta se naksaus erottuisi selkeämmin.
 
Soundeissa ei minusta mitään ihmeellistä ollut, toimi ihan hyvin higainillakin. Tietty joku säädettävä boosti olis hyvä. Tuntumasta tykkään myös, kun toi on aika iso (mun 42-numeron jalka juuri ja juuri peittää polkimen...).
 
E: Mun on tietty hieman hankala verrata tuota muihin wah-pedaaleihin, kun kokemusta on tuon lisäksi vain Behringerin Hellbabesta. :D
 
Ihan hyvin on asiansa ajanut, seuraava wah on varmaan joku RMC... Wizardia muistaakseni oon kaasutellut joskus.
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
wilo
10.02.2011 08:37:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa siltä, että EB:n wahissa on samanlainen mekanismi kuin volumepedaaleissa ja niiden laatua ja kestävyyttä on kehuttu paljon. Toki volumepedaalia käytetään tyypillisesti eri tavalla kuin wahia, mutta luulen että mekanismi kestää oikein hyvin wahissakin.
 
Itse asiassa mulla oli joskus rocktron taboo artist, jossa oli EB:n expression-pedaali samalla mekanismilla. Käyttelin sitä wahina, volapedaalina sekä whammyna ja oikein hyvin pelitti vuosikaudet ilman minkäänlaisia kulumisen oireita.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «