Aihe: Ibanez SR
1 2
m.lakkavaara
07.02.2011 20:33:49
Juu, kyllä Levytukusta kannattaa aina kysästä, jos Ibanezia on hankkimassa!
Ku sain niin halvalla...
Silentt
30.03.2012 20:31:14

onko kukaan päässyt testaileen tuota SR 1205ta tai sen nelikielistä pikkuveljeä? Onko sitä suomessa edes myynnissä missään? itsellä ollut Ibanezin K5 jo vuosikausia ja pitäisi pikkuhiljaa katsoa "parempaa" tilalle. tyrkyllä on ollut monenmoista mutta aina kääntyy takasin kohti ibaa. Ei oikein tohtisi aina ostaa samaa mallia.
omarklah
30.03.2012 22:03:51

Ostin pari viikkoa sitten jäsen Typhukselta nelikielisen SR 1200:n. Muutaman keikan ja treenit olen tuolla vedellyt hymyssä suin. Eipä tuohon hintaluokkaan paljon parempaa bassoa taida saada. Kevyt tatsi, erinomainen soundi, kevyt kantaa ja monipuolinen etuaste. Mää tykkään!

Silentt: onko kukaan päässyt testaileen tuota SR 1205ta tai sen nelikielistä pikkuveljeä?....
http://www.coversionband.com/
L.Ruoska
31.03.2012 07:29:15

omarklah: Ostin pari viikkoa sitten jäsen Typhukselta nelikielisen SR 1200:n. Muutaman keikan ja treenit olen tuolla vedellyt hymyssä suin. Eipä tuohon hintaluokkaan paljon parempaa bassoa taida saada. Kevyt tatsi, erinomainen soundi, kevyt kantaa ja monipuolinen etuaste. Mää tykkään!

Poikkesin keskiviikkona ohikävellesäni Tokiossa (Shibuya 109-lafkan takana) jossain puljussa jolla oli SR1200 Premium myymälätsibaleena. Soundasi kuralta, basson EQ:sta ja säädöistä huolimatta en saanut siitä mielestä ja pehmeää soundia. Pistäväksi korostunut yläpää ja päälletunkeva middle. Ehkä mikit ei vaan sopineet mulle tai vahvarin puolelta oli jotain säätöä persiillään. Vahvari oli joku iso mölytoosa jota en sen kummemmin siitä penkiltä jaksanut nousta vääntelemään.

Kaula oli ihan ok, SR:ltä en vähempää odottaisikaan. Actioni normaaliosastolla. Eli siis soitannollisesti tunnelmaksi jäi "ihan jees" mutta fiilis ei ollut perus SR500:ia kummosempi ja jäin ihmettelmään että miksen syty. Upean näköinen tietysti. Puupinnat ja SR on mulle erinomaisen mieluinen yhdistelmä :)

Sinällään epätyypillinen kokemus kuluneelta viikolta, koska japsilafkoissa soittimet tuntuu olevan erinomaisessa setupissa ja myyjät ruuvaavat vahvarin sopivaan soundiin ennenkuin antavat asiakkaiden koskea soittimiin.

Toisessa lafkassa Ochanomizussa (Shimokura-lafkan bassomyymälässä asemalta katua alas) kävin paristikin testaamassa aivan totaalisen taivaallista SR5000E-SOLia jonka voin sanoa olevan iisisti paras basso mihin olen eläessäni koskenut. Miten voi saada kielet niin lähelle otelautaa ilman pienintäkään särinää vaikka plekullakin sitä rankaisin?! Soittaminen oli äärimmäisen vaivatonta ja kevyttä sormille, pieninkin hyväily kielellä sai aikaiseksi tarkan sävelen tai soinnun. Aah, mikä jumalten itsensä ihmiskunnalle lahjoittama instrumentti...

Nojuu, hintaa piti sen 2000€ joten sinne jäi, sayonara. T-kaupassa vähän vähemmän mutten uskaltaisi ostaa mitään muuta kuin juuri tämän kyseisen tsibaleen koska se nyt vain oli the one.
Cthulhu Fhtagn!
Silentt
31.03.2012 22:13:33

kiitoksia näistä, kuulostaa siltä ettei sr1200 ainakaan K5lle häviä.
tavallaan sen k5 linjan sivuhaaraa tahi pientä päivitystä etsiskelen (ohut kaula, kevyt soittaa, iso soundiskaala) Soundien kirkkaus ei sinällään haittaa, jos johtui bassosta tahi vahvarista, sillä sillä on tarkotus lätkyttää heavyä metallia.Ja löytyihan se SR1205 levytukusta kyselemällä (hintaa oli 1010E sis jonkunlaisen laukun), vaikkei sivustolla siltä näytä.
Ultrabass
02.04.2012 08:50:15
Itse omistin SR1200:sen n. puolivuotta, kunnes tarvitsin 5-kielisen. Erittäin hyvä laite! Mukava soitella, mukavan näköinen ja soundia löytyy joka lähtöön potikoita kääntelemällä. Hyvin kasattu jämäkkä laitos. Mukana tuleva kotelo on semmoinen suorakaiteen muotoinen, normaalin kovan laukun rakenteen omaava, mutta pinta on nahkan sijaan samaa ainesta kuin kitarapusseissa yms. yleensä. Niin ja tosiaan mukaan kuuluu myös semmoinen monitoimityökalu jolla voi sitten säädellä jos tarvetta tulee.

Voin vilpittömästi suositella SR Premiumia kenelle vain, mutta nyt kun itse vaihdoin BTB675:seen, niin en ottaisi enää SR1200:sta takaisin, koska tuo BTB vain istuu paremmin käteen ja soundit on lähempänä sitä mitä olen hakenut (vaikka ei SR:kään soundeissa mitään valittamista ollut).
Vessajono
08.04.2012 14:37:48
Ultrabass: Itse omistin SR1200:sen n. puolivuotta, kunnes tarvitsin 5-kielisen. Erittäin hyvä laite! Mukava soitella, mukavan näköinen ja soundia löytyy joka lähtöön potikoita kääntelemällä. Hyvin kasattu jämäkkä laitos. Mukana tuleva kotelo on semmoinen suorakaiteen muotoinen, normaalin kovan laukun rakenteen omaava, mutta pinta on nahkan sijaan samaa ainesta kuin kitarapusseissa yms. yleensä. Niin ja tosiaan mukaan kuuluu myös semmoinen monitoimityökalu jolla voi sitten säädellä jos tarvetta tulee.

Voin vilpittömästi suositella SR Premiumia kenelle vain, mutta nyt kun itse vaihdoin BTB675:seen, niin en ottaisi enää SR1200:sta takaisin, koska tuo BTB vain istuu paremmin käteen ja soundit on lähempänä sitä mitä olen hakenut (vaikka ei SR:kään soundeissa mitään valittamista ollut).

Mäkin oon tässä toisinaan taas pohtinut seuraavan basson hankkimista ja vähän kuolaillut noita kalliimpia SR:iä. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että eihän se hintalappu ratkaise, vaan soitin ja taidankin hankkia toisen viissatasen ja tehä tosta nykysestä nauhattoman. Mukavia pelejähän nää on.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Ultrabass
10.04.2012 16:08:56
Vessajono: Mäkin oon tässä toisinaan taas pohtinut seuraavan basson hankkimista ja vähän kuolaillut noita kalliimpia SR:iä. Tulin kuitenkin siihen tulokseen että eihän se hintalappu ratkaise, vaan soitin ja taidankin hankkia toisen viissatasen ja tehä tosta nykysestä nauhattoman. Mukavia pelejähän nää on.

Totta! Pitää osata miettiä, että mitä oikeasti tarvitsee :) Olisin itsekkin päätynyt ehkä 5-kielisen kanssa muussa tapauksessa SR:ään, mutta extraüber matalan vireen takia 35" skaala oli aika must.
nikkeri
11.04.2012 15:36:30
Semmosta kyselisin, että käykö tuo sr500 ns. monitoimi bassoks, eli sopiiko se jazzista metalliin. Soitan nimittäin bassoa trash-metalli bändissä mutta vapaa ajalla haluun soitella kevyempää.
Danny_fox
11.04.2012 15:54:50
nikkeri: Semmosta kyselisin, että käykö tuo sr500 ns. monitoimi bassoks, eli sopiiko se jazzista metalliin. Soitan nimittäin bassoa trash-metalli bändissä mutta vapaa ajalla haluun soitella kevyempää.

Sopii. Hintaisekseen hyvinkin monipuolinen soitin. Mutta sanottakoon myös, että oikeastaan mikä tahansa basso sopii jazzista thrashiin tahi mihinkä tahansa muuhunkin. Ei sillä itse bassolla niin suurta merkitystä ole, soittajalla on.
Kun ihmisiä ei syödä, on niitä turha teurastaa.
L.Ruoska
14.04.2012 08:05:06

nikkeri: Semmosta kyselisin, että käykö tuo sr500 ns. monitoimi bassoks, eli sopiiko se jazzista metalliin. Soitan nimittäin bassoa trash-metalli bändissä mutta vapaa ajalla haluun soitella kevyempää.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=205334&o=0

Lyhyesti, soitto lähtee sinusta, ei bassosta :)
Cthulhu Fhtagn!
korvaoo
20.04.2012 08:47:52
tässä pitäs saada kitarisalle... kitaristille basso ja nirso kun olen myös ulkonäön (niinkuin hinnankin suhteen) niin onko väestöllä miten kokemusta näistä sr300 bassoista verrattuna esim sr500 sarjaan? jostain muistelen lukeneeni että 500 sarja olisi jo mukamas oikeasti hyvä ja alle sen sitten sarjat olisi enempi vikuintiatasoa? Onko näiden kaula nyt sitten ohuempi mitä normaali vai pitääkö se olla joku tietty sarja sr300:aa?
kaikki paitsi on turhaa.
Vessajono
23.04.2012 14:26:25
korvaoo: tässä pitäs saada kitarisalle... kitaristille basso ja nirso kun olen myös ulkonäön (niinkuin hinnankin suhteen) niin onko väestöllä miten kokemusta näistä sr300 bassoista verrattuna esim sr500 sarjaan? jostain muistelen lukeneeni että 500 sarja olisi jo mukamas oikeasti hyvä ja alle sen sitten sarjat olisi enempi vikuintiatasoa? Onko näiden kaula nyt sitten ohuempi mitä normaali vai pitääkö se olla joku tietty sarja sr300:aa?

Ei ne kyllä oikeastaan oo vinkuintiaa kuin hinnaltaan. Parhaita halpisbassoja ne munsta on ja helppoja soitettavia varsinkin jos kitarasta siirtyy.
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
Eizokeijo
23.04.2012 15:07:36
SR300
http://www.bassguitarmagazine.com/i … ibanez-sr300-4-string-bass-issue-36

tossa syksyn puolella alotusbassoja googlettelin ja tuo vaikutti kyllä ehdottoman hyvältä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)