Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thomannin valmiit tee-se-itse kitarapaketit
1
Zacharry
06.02.2011 15:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli olen thomannilla huomannut myytävän valmiita kitaranrakennuspakkauksia joissa tulee mukana kaikki tarvittava oman kitaran rakentamiseen. Olen itse ensikertalainen kitaran rakentamisessa eli luulisi tuon olevan helpompi tapa aloittaa. Ettei tarvitse rakentaa kaulaa tai lankkua itte. Tässä vielä linkki http://www.thomann.de/fi/tenayo_sg_style_kit_12_string.htm
Kokemuksia?
 
rainmaker
06.02.2011 17:18:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhen Les Paul -kitin olen kasaillut, ihan laadukkaan oloiset puuosat olivat. Mikit ja hardware olivat perus kiina-kuraa, mutta tokkopa tuohon hintaan mitään ihmeellistä odottaa saavansakaan. Mielestäni ihan hyvä varovainen aloitus soitinten rakenteluun. Tuossa kyseisessä sg-mallissa näyttää olevan liimattava kaula, joten liimaa ja puristimen joutunet lisäksi hankkimaan, jos ei niitä jo ennestään verstaalta löydy.
 
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Zacharry
06.02.2011 17:29:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En huomannutkaan tuota liimausta kyseisessä kepissä, pitänee kahtoa pultattavaa mallia. Hyvä tietää kuitenkin että kasattua saa.
 
Jipper
06.02.2011 21:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo.. ihan jees systeemei ne on olettaen että ymmärrät ettei siitä mitään hyvää kitaraa tuu kuitenkaan. Puuosat oli iha jees mut kaikki muu oli sit vähän heikompaa..
 
Zacharry
06.02.2011 21:26:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, ei tietenkään soitettavaa skebaa haeta, enemmän harjotukseks ja koristeeks seinälle.
 
Jipper
07.02.2011 18:23:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä tapauksessa toi on iha loistava systeemi :)
 
Wradlin
07.02.2011 18:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jipper: Joo.. ihan jees systeemei ne on olettaen että ymmärrät ettei siitä mitään hyvää kitaraa tuu kuitenkaan.
 
No totta kai siitä saa hyvän kitaran kunhan sen tekee oikein. Ja hardwaren voi aina vaihtaa. Ellet sitten tarkoittanut vaan rautojen huonoa laatua. Mutta kyllä sitä tarpeeksi kovalla työllä ja taidolla saa tehtyä ei-niin-hyvälaatuisestakin setistä soitettavan soittimen.
 
Zap the son of a bitch again...
Spiral
07.02.2011 21:37:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, kyllä noista ihan soitettaviakin kitaraoita saa.
 
Jipper
08.02.2011 08:02:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VViltsu: No totta kai siitä saa hyvän kitaran kunhan sen tekee oikein. Ja hardwaren voi aina vaihtaa. Ellet sitten tarkoittanut vaan rautojen huonoa laatua. Mutta kyllä sitä tarpeeksi kovalla työllä ja taidolla saa tehtyä ei-niin-hyvälaatuisestakin setistä soitettavan soittimen.
 
LÄhinnä meinasin justiinsa tota rautojen huonoo laatuu.
 
Wradlin
08.02.2011 17:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jipper: LÄhinnä meinasin justiinsa tota rautojen huonoo laatuu.
 
Nii just. Thomannin seteistä ei ole kokemusta, mut veikkaisin että heikot kohdat löytyvät satulasta, elektroniikasta (mikit on vähän mielipidekysymys) sekä virittimistä. Ainakin kiinteästä tallasta on hankala tehdä paska, tremolon kohdalla voi laatu ollakin syystä tai toisesta halvoissa heikompaa...
 
Zap the son of a bitch again...
joseplluissans
08.02.2011 23:31:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmaan kande Thomannilta asti lähtee tilaamaan, kun noita saa Suomestaki.
http://www.beatman.fi/product_catalog.php?c=80
Tietty, jos ei mallia löydy, niin sitte...
Ja samaiselta Beatmanilta saa sitte niitä parempia osiaki sitte samaan pakettiin...
P.S. Näky olevan Sunsmilenki setti kaupan, hiirvee hinta :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «