Aihe: - mew -
1
lion
26.03.2004 10:45:40
Sanat ei riitä kuvailemaan tän bändin uskomatonta hartautta ja tunnelatauksia, mitä tän bändin biisit saa aikaan.. *huoh*
En oo varmaan koskaan ollu yhtä kikseissä mistään toisesta bändistä koskaan. Kunpa saisin käsiini mewin kaksi vanhempaa levyä.. maksoivat mokomat 300$/kpl tanskalaisessa harvinaisten levyjen kaupassa.. huh..

Ehkä yksi minun henkilökohtaisen musiikinkuunteluhistorian täydellisimpiä levyjä on mew-frengers. Ei ainuttakaan huonoa biisiä.. Ei sinne päinkään.. Mahtavaa melankoliaa ja upeita saundeja alusta loppuun..

Kirjoittakaa kokemuksianne ja sanokaa, jos on olemassa biisejä, mitä ei löydy oikeastaan mistään.

- Li'oN
musa
26.03.2004 10:49:33
Aivan loistava yhtye minustakin. Persoonallista meininkiä ja uskomatonta harmoniatajua. Olin katsomassa MEWiä Tavastialla taannoin ja keikka videotykkiperformansseineen oli aika uskomaton kokemus. En olisi uskonut, että pystyvät saavuttamaan sellaisen meiningin myös livenä.
WyW
26.03.2004 11:35:37

Hajosin kun en saanut MEWin keikalle lippuja. Mageeta on musa.
Pööp.
sickboy
26.03.2004 11:44:12

Samaisella keikalla olin ton Jäätä ja tulta-miehen kanssa. Oli aika saatananmoista tykitystä. Mulle bändi ei entuudestaan ollut tuttu silloin. Olin yhen biisin radiossa kuullut ja ehkä joskus jurrissa maistiaisia levyltä. Keikka kuitenkin osui ja uppos.

Levyä en jostain kumman syystä ole kuitenkaan hankkinut itselleni, vaikka tulee sitä herkemminkin levyjä ostettua. Täytyy jossain vaiheessa hoitaa platta.
sickboy
26.03.2004 11:45:25

Niin ja vielä.. Jäätä ja tulta !! Eikös sulla ole duunipäivä. Ja täällä vain kulutat valtion varoja.. Heh..
musa
26.03.2004 12:14:30
Niin ja vielä.. Jäätä ja tulta !! Eikös sulla ole duunipäivä. Ja täällä vain kulutat valtion varoja.. Heh..

Heh. Kerkeäähän tänne aina välillä käydä jotain kirjoittamassa. Toi sun avataris on muuten aika tyylivoitto :-)
Jenka
26.03.2004 13:04:09

Heh. Kerkeäähän tänne aina välillä käydä jotain kirjoittamassa. Toi sun avataris on muuten aika tyylivoitto :-)

Heh. Toi on tosi hyvä avatar. Ei kyl jäänyt epäselväksi kenestä on kyse. :)
It takes a fool to remain sane.
Jenka
26.03.2004 13:07:15

MEW on kyllä melkosen hyvää musiikkia!! Ja tämä mielipiteeni pohjautuu vain Frengers-levyn kuuntelukokemukseen. Parhaiten toimii kun on oikein väsynyt ja haluaa uppoutua vaan kuuntelemiseen. Voiettä, nyt olis mahtavaa kuunnella sitä.
It takes a fool to remain sane.
Chrissie
29.03.2004 23:43:07
Mew:sta kuulin ensimmäistä kertaa viime keväänä ja musiikkia puolestaan samaisen kesän Ruisrockissa. Eli heti suora kosketus live-meininkiin ilman minkäänlaista hajua muuten bändistä. Iski kyllä hyvin.

No, kotiin päästyäni piti sitten pari biisiä saada haetuksi. Tuloksena oli pienoinen pettymys... Eli levyllinen eli Frangers kuulostanutkaan niin hyvältä kuin mitä live-kokemus oli. Onneksi en levyä ostanut...

Muutamia biisejä koneeltani vielä löytyy ja niitä on mukava välistä kuunnella. Levyllä en tee mitään. Livenä voisin kyllä toistamiseen ollakin mukana.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
SamPpaa
30.03.2004 10:18:21
Käykääpä http://www.mewsite.com
Siellä saa kuunnella niitten musaa. Ite en oo kuunnellu kuin tuota levyä mitä tuolla saa kuunnella. Hyvältähän se kuulostaa. Olin heti alkuun kikseissä. Ehkä vähän semmosta ranteitten viiltely musaa...
Rock'n roll will never die!!!
PomppoK
30.03.2004 10:39:33

Ehkä vähän semmosta ranteitten viiltely musaa...

Heh, näkemyserot ovat toisinaan aika hurjia.

Hyvä bändi on. Muutamia vanhempia biisejä olen kuullut ja osiltaan vaikuttaa loistavalta, paremmalta kuin Frengersin keskivertobiisit, mutta toisaalta melko korkealla on rima esim. Am I Wry? No:n ja Comforting Soundsin jälkeen. Hieman epätasainen kokonaisuus tuo Frengers, eikä ole riittävästi huippubiisejäkään pelastamaan yleiskuvan notkahduksia. Harmi vain, ettei She Spider pääse levyllä oikeuksiinsa, livenä on loistava, sopivasti rokkaavampi pläjäys.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
SamPpaa
30.03.2004 10:58:02
Heh, näkemyserot ovat toisinaan aika hurjia.

Tarkoitin vaan että ovat mollivoittoisia. Tekee mieli kuunnella kun on vähän apea fiilis. Tai jos ei oo niin tulee:)
Rock'n roll will never die!!!
piiska
30.03.2004 11:29:52

Kerrassaan erinomainen orkesteri. piste.
Kakemakeväke
30.03.2004 12:02:18
Loistava yhtye. Omistan itse Frengers-levyn, ja olin sen hankinnan jälkeen Ruisrockin eturivissä. Uskomatonta touhua. Itse asiassa, eräs tuttuni itki koko keikan ajan. Se kertoo jotain kappaleiden tunnelatauksesta. Enkä kyllä sanoisi sitä "ranteidenviiltely-musiikiksi". Päinvastoin.
Rock-musiikki pelasti minut urheilulta.
bigbadwolf
31.03.2004 09:57:22
Loistava bändi. Törmäsin Mewn musiikkiin vahingossa syksyllä 2002 ku MSP oli Vanhassa keikalla. Nauhotin MD:llä Mewn keikan vaikka en tiennyt bändistä mitään, nauha kuitenkin tuhoutui ja jälkeenpäin on vituttanut todella paljon. Frangers on todella hyvä levy, ellei loistava. Niitä vanhempia tuotoksia etsiskelen myös....
Sinkuilta löytyy joitakin b-side biisejä. Ainakin Panda ja Mica ovat todella jees, ne soitettiin myös viime Tavastian keikalle. Jos jollakin on Mew live materiaalia niin ottakaa yhteyttä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)