Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Quier Classic Vibe-kitarat- vapaata kommentointia
1
svibe50@gmail.com
05.02.2011 19:27:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ajatuksia tulee nuista CV-kitaroista?
 
elsewhere
05.02.2011 19:29:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti kehuttuja ovat. Omaan Teleeni olen sangen tyytyväinen, vaikka pientä modailua onkin tullut tehtyä (kaulamikki ja piuhan pistoke vaihdettu).
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Tawsky
05.02.2011 20:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivoilta kitaroilta vaikuttavat hintaansa nähden. On tullut jopa joskus harkittua tällaista kakkos tai kolmoskitaraksi. Tykkäisin itse ehkä enemmän jos olisi vähän "karheampi" tuntuma, eli ei niin paksu lakkaus kaulassa ja bodyssä. Muuten tuntuvat kyllä hyvältä kouraan.
Mikeistä en tiedä kun en ole vahvistimen kanssa kokeillut, mutta polttelisi silti, koska kotona pyörii pari dimarzion hs-kolmosia jotka tuollaiseen stratoon vois heittää.
 
Jucciz
05.02.2011 20:13:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quiereita en oo vielä soittanutkaan. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
ubik
05.02.2011 22:10:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kovasti ovat saanet suitsutusta, jopa mikit ovat kuulemma sen verta hyviä jottei tartte vaihella, 1/4 sahatut kaulat ja kaikkea.
 
http://www.youtube.com/watch?v=VFGENe48Tlw
 
tuolta mikkien saundia, suoraa kitarasta valveking 112 komboon.
 
ite olin näin ->
 
erty
05.02.2011 22:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vain tosimiessss soittaa Queer-kitaralla.
 
Ziggy Bubba
05.02.2011 22:53:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Quiereita en oo vielä soittanutkaan. ;)
 
Aina sä jaksat, olet tylsän ennalta-arvattava :)
 
CV-kepeissä on musta miellyttävämpi lakkaus ja tatsi kuin stankku-Fendereissä. Laatu myös suht tasaista.
 
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Ardez
06.02.2011 11:29:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ubik: kovasti ovat saanet suitsutusta, jopa mikit ovat kuulemma sen verta hyviä jottei tartte vaihella, 1/4 sahatut kaulat ja kaikkea.
 
http://www.youtube.com/watch?v=VFGENe48Tlw
 
tuolta mikkien saundia, suoraa kitarasta valveking 112 komboon.
 
ite olin näin ->

 
Uuuuh. Toi video aiheutti nyt kyl pahaa kaasuttelua ku muutenki noita käyny hipelöimässä. Oon ehkä 6 eri CV:a testannu eikä missään oo mitään valitettavaa ollu. Frendi tosin osti sellasen ja ääni katos kepistä samana iltana. No, ei siinä sitten muuta ollu ku rapistunu juotos vaan jakissa. Hyviä keppejä yleisesti ottaen.
 
Mikäs siinä - sepäs tässä
elsewhere
06.02.2011 12:11:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ardez: Uuuuh. Toi video aiheutti nyt kyl pahaa kaasuttelua ku muutenki noita käyny hipelöimässä. Oon ehkä 6 eri CV:a testannu eikä missään oo mitään valitettavaa ollu. Frendi tosin osti sellasen ja ääni katos kepistä samana iltana. No, ei siinä sitten muuta ollu ku rapistunu juotos vaan jakissa. Hyviä keppejä yleisesti ottaen.
 
Mulle kävi itse asiassa samalla tavalla kesken bänditreenien. Lisäksi noissa telecastereissa on raivostuttavan huono jakki, jota saa olla jatkuvasti kiristämässä, minkä takia vaihdoinkin omani hieman parempaan.
 
Noh, halvan kitaran pikkuvikojahan nuo vain ovat.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
duc
06.02.2011 12:26:46 (muokattu 06.02.2011 12:27:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä nuita telejä ja stratoja olen kaupassa käpistellyt, niin ihan hyviä halpiskitaroita ovat olleet. Itselläni oli jonkin aikaa postimyynnistä tilattu CV Duo-Sonic, ja se ei taas ollut mitenkään huippu. Sellainen tuhnuinen soundi, ja aika muoviselta tuntui koko ritsa.
aristoteles666
06.02.2011 13:03:12 (muokattu 06.02.2011 13:03:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Mulle kävi itse asiassa samalla tavalla kesken bänditreenien. Lisäksi noissa telecastereissa on raivostuttavan huono jakki, jota saa olla jatkuvasti kiristämässä, minkä takia vaihdoinkin omani hieman parempaan.
 
Noh, halvan kitaran pikkuvikojahan nuo vain ovat.

 
toi jakin löystyminen on telen tyyppivika, joka tapahtuu riippumatta valmistusmaasta tai hinnasta.
 
pekkaautio
06.02.2011 13:56:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on itselläni ollut vajaan vuoden käytössä 50's Strato. Ihan kiva kitara, istuu hyvin käteen ja soittotuntuma on hyvä. Mitään törröttäviä nauhanpäitä yms tuossa ei ole, mutta kun kyseessä on tuon hintaluokan kitara, kannattaa liikkeessä tehdä valinta huolellisesti eri yksillöiden välillä. Mikithän tuossa on aika "hengettömät", niinkuin arvatenkin 50-luvulla on nyky-Stratoihin verrattuna ollut. Volume säätö on hyvin lineaarinen eli vaikka vahvarissa olisi rosoa, puhdistuu soundi kummasti tuolla seiskan alapuolella. Toisaalta sitten tuntuu, että yläpää 7 - 10 volumessa on vähän turhankin herkkä. Itsellänikin tuo on käytössä...olisko jotain viitoskitarana. Hinta-laatusuhde on mielestäni kuitenkin todella hyvä.
 
-Cale
06.02.2011 14:16:06 (muokattu 06.02.2011 14:17:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vertailin kerran Squierin CV 50's teleä vastaavanlaiseen jenkkifenderiin. En mitään niin merkittävää eroa huomannut jenkkifenderin eduksi että sen erotuksen (~600-700e) maksaisin lisää mitä noiden välillä on. Tatsi oli aika sama, samaten saundi (tosin squieriin oli vaihdettu ghs:n tallamikki), viimeistelyssä ei moitteita. Ehkä suurin ero on sitten elektroniikan ja raudan laadussa joka ilmenee vasta vuosien käytön jälkeen, squierissa ainakin jakki oli hiukan rimpulan oloinen. Muilta osin ei kylläkään moitittavaa ilmennyt sillä saralla siinä ajassa mitä squikka talossa oli. Ainut asia mistä en squierissa pitänyt oli kaulan melko paksu ja tahmea lakkaus. Senkin asian saa korjattua suht. helposti niin halutessaan.
 
jaspiq
06.02.2011 15:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

60's strato löytyy kyseistä sarjaa ja ei valittamista. Parilla modilla sain sen mitä halusinkin: hankasin kaulan mataksi, vaihdoin pleksin ja tallan. Paremmalta tuo käteeni tuntuu kuin entinen 2010 mallin AM standard. Kaula näissä on aika tikku, joka on minulle passeli.
 
"To err is human; to forgive is divine."
mattim
06.02.2011 15:22:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaspiq:. Kaula näissä on aika tikku, joka on minulle passeli.
 
Tuo on ainoa syy siíhen, että olen stratosta ja telestä luopumassa.
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
-Cale
06.02.2011 15:28:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jaspiq: Kaula näissä on aika tikku, joka on minulle passeli.
 
Mulla alkoi jostain mystisestä syystä usein puutumaan otelautakäsi tuon telen kanssa. Outoa sikäli että pidän yleensä ohuesta kaulasta, ja G&L stratossani on kaula/otelauta suunnilleen yhtä leveä, mutta samaa ongelmaa ei ole. Tiedä sitten tekeekö telen reunaviisteetön bodyn muoto soittoasennon jotenkin luonnottomammaksi vai mistä johtui... Tuskin pelkkä tahmea lakkauskaan kaulassa noin radikaalisti vaikuttaa. Radiuksessa oli vähän eroa, G&L:ssä tasaisempi 12" ja squierissa 9.5". Asia on mieltäni kaivertanut kovasti, ja syy miksi tele lähtikin kiertoon.
 
MikaHekkanen
06.02.2011 16:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Ehkä suurin ero on sitten elektroniikan ja raudan laadussa joka ilmenee vasta vuosien käytön jälkeen, squierissa ainakin jakki oli hiukan rimpulan oloinen.
 
Minulla on 80-luvun alkupuolen Squier Strato, joka on välillä ollut ahkerammassa käytössä ja välillä enemmän koristeena.
 
Mikit olen vaihtanut siihen pariin kertaan ja samalla tutkaillut muutenkin tuota sähköpuolen toimintaa, ainoa ilmaantunut vika on pari vuotta sitten alkanut kaulamikin pätkintä joka johtui muovisen 5-asentoisen switchin kilometrien täyttymisestä.
 
Minulla ei ole yhtään mitään pahaa sanottavaa tuosta omasta yksilöstäni.
 
Hommasin tuon rinnalle viime vuonna halvimman Squier Telen, Affinity-sarjaa siis. Hintaisekseen tuo on positiivinen tuttavuus, mutta sen viimeistely ei yllä tuon vanhuksen tasolle.
 
CV-sarjasta ei minulla ole kokemusta lainkaan.
 
-Cale
06.02.2011 16:47:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MikaHekkanen: Minulla on 80-luvun alkupuolen Squier Strato, joka on välillä ollut ahkerammassa käytössä ja välillä enemmän koristeena.
 
Mikit olen vaihtanut siihen pariin kertaan ja samalla tutkaillut muutenkin tuota sähköpuolen toimintaa, ainoa ilmaantunut vika on pari vuotta sitten alkanut kaulamikin pätkintä joka johtui muovisen 5-asentoisen switchin kilometrien täyttymisestä.
 
Minulla ei ole yhtään mitään pahaa sanottavaa tuosta omasta yksilöstäni.

 
Vanhat japsisquierithan on jo todella hyviä soittimia. En epäile etteikö ne olisi tehty vieläkin laadukkaammin kuin nykyinen CV -sarja. Vaikka parhaiden squierien valmistus ajoittui 80-luvulle, ei omistamassani 90-lukulaisessa japsistratossakaan ollut moitittavaa.
 
Mutta puhe olikin nyt CV-sarjasta, ei 80-luvun japseista.
 
Wespa
06.02.2011 17:51:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Mutta puhe olikin nyt CV-sarjasta, ei 80-luvun japseista.
 
Jep, eipä niillä oikein mitään muuta yhteistä olekaan kuin nimi, ihan eri pelejä jo hintaluokankin mielessä.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «