Aihe: hammond
1 2 3
Rock and roll punk hard rock
21.01.2011 21:34:22
Ville.K: Nuo alkaa olla ainoat mahdollisuudet.. Sillä ns. oikeat urut on hieman vaikea taivutella henkilöautoon, sillä ovat oikeasti aika isot.. Riippuen tietysti henkilöautosta

Mietinkin, että näistä digitaalisista löytyisi tuollaisia pienempia malleja, jotka kuitenkin olisivat ns. oikean urun näköisiä ja joista löytyy kahdet sormiot. Farmariauton olen ajatellut ostaa kun tässä päästään siihen ikään. Jos 2 000 € saisi tollaset keikkaurut. XK-1 ja XK-3 olen miettinyt, mutta hinta on ainakin uutena reilusti yläkanttiin jalustoineen.
jones88
21.01.2011 22:49:21
Rock and roll punk hard rock: Mietinkin, että näistä digitaalisista löytyisi tuollaisia pienempia malleja, jotka kuitenkin olisivat ns. oikean urun näköisiä ja joista löytyy kahdet sormiot. Farmariauton olen ajatellut ostaa kun tässä päästään siihen ikään. Jos 2 000 € saisi tollaset keikkaurut. XK-1 ja XK-3 olen miettinyt, mutta hinta on ainakin uutena reilusti yläkanttiin jalustoineen.

Tämmösiäkin näköjään on olemassa
http://www.thomann.de/fi/viscount_db_5_drawbar_organ.htm

Ja jonkunnäkönen jalustaki löytyy
http://www.thomann.de/fi/viscount_db_5_stand.htm

Noihan ois 2000e haarukassakin vielä. Tiiä sitten Viscountista valmistajana, mutta ei ne tuolla ainakaan täysin tyrmää: http://www.harmonycentral.com/products/95186
"Jollei mies olis kekseliäämpi ku nainen, niin kyllä maailmassa juotais sitte vähä kaljaa." -U. Turhapuro
Ville.K
21.01.2011 23:35:54 (muokattu 22.01.2011 00:03:03)

Rock and roll punk hard rock: Mietinkin, että näistä digitaalisista löytyisi tuollaisia pienempia malleja, jotka kuitenkin olisivat ns. oikean urun näköisiä ja joista löytyy kahdet sormiot. Farmariauton olen ajatellut ostaa kun tässä päästään siihen ikään. Jos 2 000 € saisi tollaset keikkaurut. XK-1 ja XK-3 olen miettinyt, mutta hinta on ainakin uutena reilusti yläkanttiin jalustoineen.

Tuohon hintaan kannattaa kyllä ehottomasti kyttäillä Nordin C1:stä.. Se näyttää jokseenkin urulta ja kuulostaa hyvältä.. Jalustaa sille toki ei oo Nordilla tarjolla... Itsekkin näitä pohdiskelin tuossa taannoin, mutta kun Hammond on hinnoitellut ihan huolella omat tuotteensa yli (soittopenkit, jalustat yms.) niin "tyydyin" sitte Nord Electro3:n jossa on sama urkuosia kuin tuossa C1:ssä.

e: Paitsi että onpas... http://www.thomann.de/fi/clavia_nord_stage_keyboard_stand.htm putkijalkateline
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
Murgo
22.01.2011 10:49:25

Nord C1 tms. ja sitten tekee itse tai jos ei taitoja/tiloja ole, teettää puusepällä siihen nätin jalustan.

Jäsen Bronks oli tuollaisen teettänyt, tässä ketju. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=173421&o=0

Pystynee helposti rakentamaan kokoontaittuvanakin.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
valotus
23.01.2011 16:36:49

Rock and roll punk hard rock: Löytyykö digitaali-Hammondien joukosta tuollaisia kevyitä urkuja, jotka eivät olisi kuitenkaan tuollaisia keyboard-lätysköjä? Löytyykö tuollaisia Suomesta käytettynä (olen saanut sellaisen käsityksen, että uusina ovat useita tuhansia)?

Suomesta löytyy myös yksi New-B3 portable käytettynä. Hinta vaan on edelleen useita tuhansia. Taitaa kylläkin olla ainoa konsolihammond, jonka oikeasti saa mahtumaan farmariautoon ja vielä ilman että välilevyt räjähtelevät.

Juu, se jalusta on pöydän näköinen, mutta äkkiäkös siihen faneerilevystä C3-lookin tekee... ;)
PiikkiPiru
02.02.2011 19:56:49
Hei Mulla oli tossa hammondi m100 mistä aijemin huolto ohjeita kyselin myynnissä.. otin pois ku alkanu yks äänipyörä jumiutumaan eikä öljy tunnu tepsivän se rupee huutamaan melkein aina kun on ollut vaikka yön pyörimättä mutta pari kertaa kun starttaa lopettaa jumimisen.. mikähän auttais? onko kellään ollu samaa ongelmaa? joutuneekohan koko generaattorin avaamaan.. ei meinaan nappais :D
musamies
02.02.2011 23:44:15
Olette muutes varmaan huomannu Bassottelijan myymään Hammond B3000 urun. Tämä voisi olla jollekin - joka ei vaadi generaattorisaundia - aika kiva vaihtoehto kohtuuhintaan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=491839
maza
03.02.2011 10:07:41

PiikkiPiru: Hei Mulla oli tossa hammondi m100 mistä aijemin huolto ohjeita kyselin myynnissä.. otin pois ku alkanu yks äänipyörä jumiutumaan eikä öljy tunnu tepsivän se rupee huutamaan melkein aina kun on ollut vaikka yön pyörimättä mutta pari kertaa kun starttaa lopettaa jumimisen.. mikähän auttais? onko kellään ollu samaa ongelmaa? joutuneekohan koko generaattorin avaamaan.. ei meinaan nappais :D

Kokeile täsmähoitoa - öljyä kanyylilla tai sprayllä suoraan vinkuvaan laakeriin. Tässä tapauksessa voi sitä WD-40:stä tai CRC:täkin käyttää tarvittaessa, kunhan katsoo, että sitä ei eksy niihin puuvillalankoihin joita pitkin öljy normaalisti laakereille tulee. Noissa kamoissa olevat lisäaineet tukkii langat ja sen jälkeen normaali öljyäminen ei enää ihan helposti onnistu.
tonecab
03.02.2011 13:31:44
PiikkiPiru: Hei Mulla oli tossa hammondi m100 mistä aijemin huolto ohjeita kyselin myynnissä.. otin pois ku alkanu yks äänipyörä jumiutumaan eikä öljy tunnu tepsivän se rupee huutamaan melkein aina kun on ollut vaikka yön pyörimättä mutta pari kertaa kun starttaa lopettaa jumimisen.. mikähän auttais? onko kellään ollu samaa ongelmaa? joutuneekohan koko generaattorin avaamaan.. ei meinaan nappais :D

Kyllähän tosta vois pikkuhiljaa maksaakin sun hintapyyntösi, sen verran siihen ilmeisesti aikaa ja ihmisten ilmaisia neuvoja on mennyt...
PiikkiPiru
03.02.2011 15:58:46
Eihän siitä tollasena voi kovaa hintaa pyytääkkään.. eikä tosta oikeen tahtois ees luopuu ja ite ku tykkää viel tosta näpräämisestä.. rupee vaa tolla jonka kanssa nukkuu ni menee hermot pikkuhiljaa ku kaksion olohuoneessa näprää :D
PiikkiPiru
03.02.2011 16:01:08
Ja ajattelin viel laittaa ton leslie uloslähdön kiinni tohon.. sitten ei taida enää näpräämistä keksiä.. seuraavan projektin vois tohon olkkariin hommaa..
PiikkiPiru
03.02.2011 20:04:27
nyt sain injektioneulalla laitettua oikeelle laakerille pitää katella huomenna että jeesasko..
PiikkiPiru
04.02.2011 18:29:01
joo lopetti itkemisen toi generaattori.. oishan toi ihan itekki pitäny tajuta mut ei ammattikoulupohjalta parempaan pysty.. kiitos taas maza!
Ja tuu tonecap ostaa vaa ;)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)