Kailis 04.02.2011 22:08:07 | |
---|
Pitänee todellakin harkita pikkumikserin hankkimista. Tinnitus on entisestään pahentunut =( Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
Vallu-Veke 05.02.2011 12:48:19 | |
---|
Kailis: Pitänee todellakin harkita pikkumikserin hankkimista. Tinnitus on entisestään pahentunut =( No helavata vieköön. Juu pisti ajattelemaan samaa ratkaisua. Nyt on menty kuusitulpilla. Rolandin 30W vahvariin mp-soitin, esim. Eipparit pärisemään tuutista täysillä ja siitä sitten päälle soittamaan. Koko systeemi soi ja raikuu kylille ihan sellaisenaan, aika puhtaasti, mutta omaan korvaan se on sellaista mössöä. Eli jos lähden alusta rakentamaan. Vain Mp3-soitin on : hyvät umpikuulokkeet mikseri esim. se Yamaha, joku minkä saa läppäriin (äänikortti, tms. ups.liitin...?) 1 kpl mikrofoni, piuha, mikkijalka Nig laittoikin tuonne toimivan ja edullisen setin, mutta käsitin, että se mikseri saattaa "suhista" Sehän on tinnutus-miehille myrkkyä. Puhtaasti toimiva mikseri, hyvät kuulokkeet,... Paljonko pitää varata käteistä ? Nyt ei ole tosin varaa, kun tinnutuksen lisäksi päässä soi titityy, eli lumien sulamista tässä odotellaan ja kunnon kyrpärä pitäs vielä ostaa. Kertauksen vuoksi jos joku listaa toimivan systeemin. Kopion sen koneelleni talteen, (jos saan kopiointioikeudet), laitan syrjään ja ostan vehkeet, kun pukkaa varallisuutta. Tuo mikseri-juttu kuulostaa järkisysteemiltä :) |
hollmi-5 05.02.2011 13:22:21 (muokattu 05.02.2011 14:59:43) | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 05.02.2011 13:26:56 | |
---|
hollmi-5: Hyvä systeemi on soitin ja earphonesit. Eli vaikkapa:http://www.thomann.de/fi/shure_se315cl.htm. Hyvin vaimentaa ja rummut kuuluu hyvin läpi ilman, että kuulo lähtee. Hmmm... Ei ainakaan itellä avannu tota linkkiä? "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
MxS 05.02.2011 14:06:44 | |
---|
moderndrummer88: Hmmm... Ei ainakaan itellä avannu tota linkkiä? Ota se piste perästä pois. |
moderndrummer88 05.02.2011 14:07:33 (muokattu 05.02.2011 14:08:17) | |
---|
MxS: Ota se piste perästä pois. Nokun kokeilin niinkin? E: Eipäs vaan toimii nyt. Mitähän röydin sit sillä ekalla kerralla kun kokeilin ilman sitä pistettä... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
MxS 05.02.2011 14:09:33 (muokattu 05.02.2011 14:10:07) | |
---|
moderndrummer88: Nokun kokeilin niinkin? Kyllä se mulla meni oikeelle sivulle. Ensin klikkasin tuon linkin ja sit aukes joku mikälie Thomannin sivu ja sit otin siitä osotekentästä sen viimesen pisteen pois niin ni johan toimi. EDIT: ei sit mitn... |
Kailis 05.02.2011 14:42:55 | |
---|
Hyvin vaimentaa ja rummut kuuluu hyvin läpi ilman, että kuulo lähtee. Hyvin vaimentaa mitä? Kaikkea muuta paitsi rumpuja? =D Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
welho 05.02.2011 14:58:14 | |
---|
Jos hankkisin mikserin ja mikittäisin kannut, tarkoittaako se sitä että kun monitoroisin myös rumpuja yhteisvola nousisi entisestään? Vai sitä että kun kuulisin rummut paremmin, soittovola ehkä putoaisi ja sen kautta kokonaisvola? Mun tapauksessa tatsi ei paljoa muutu, olen sen verran vanha konkari, mutta siis noin yleensä. Saisiko tuolla mikseritsydeemillä volaa pienemmäksi? Jonninverran on keikkoja missä en käytä monitoria ollenkaan ja huomaa kyllä että noilla keikoilla tulee helposti soitettua liian kovaa vain siitä syystä ettei kuule rumpuja tarpeeksi. Kitarat ja bassot yms. kun huutaa samalla lavalla niin sinne katoaa kyllä rumpujen luonnollinen sointi ja atakki ja sitten sitä vaan yrittää kovempaa soittamalla kuulla itsensä=) Kun on hyvä monitorointi niin ei tarvi niin jesuslujaa yrittää hakata että kuulis itsensä! |
Velli 05.02.2011 17:26:11 | |
---|
welho: Kun on hyvä monitorointi niin ei tarvi niin jesuslujaa yrittää hakata että kuulis itsensä! Mulla basarin kuuluminen on yleensä suurin ongelma monitoroimattomilla keikoilla (riippuen toki musatyylistäkin). Monesti keikan puolivälissä jo huomaa että basarijalka alkaa väsyä kun yrittää polkea niin lujaa, että erottaisi basarin lavasoundin seasta. |
Kailis 05.02.2011 17:29:48 | |
---|
Tavastialla oli joskus tavallista enemmän aikaa ja lavamiksaaja innostui rakentamaan mulle stereomonitoroinnin. Kusin hunajaa =D Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
hollmi-5 05.02.2011 19:39:07 | |
---|
Kailis: Hyvin vaimentaa mitä? Kaikkea muuta paitsi rumpuja? =D Mekkalaa, joka on pään ulkopuolella. Taisi olla kysyjällä mielessä mp3-soittimen kanssa soittaminen setillä. Silloin on ihan turhaa ryhtyä rumpuja mikittämään ja miksaamaan. Näin yksinkertaisella ja halvalla syteemillä homma toimii. Mullakin on ollu noita mikseri-mikitys-napit-peltorit-jutskia, mutta nykyinen systeemi toimii. On toiminut jo kuusi vuotta. Parit Shuret on. Toiset aina mukana ja toiset keikkasetin mukana, jos vaikka monitoroinnin haluaisi (tai olisi pakko) hoitaa nappeihin... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Triskal 05.02.2011 20:17:14 | |
---|
Juuri niin. On ilmiselvää, että vaimentavia korvamonitoreja löytyy, kuten tuo minkä linkitin aiemmin, mutta tietysti minua kiinnostaa sekin, kuinka halvalla voi päästä. T-kaupan kataloogissa vasta ~250 € korvamonitoreissa aletaan ilmoittamaan kuinka paljon ne vaimentavat ja minua kiinnostaa tietää kuinka paljon jos lainkaan halvemmat vaihtoehdot vaimentavat. Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))> |
hollmi-5 05.02.2011 20:36:18 (muokattu 05.02.2011 20:38:41) | |
---|
Triskal: Juuri niin. On ilmiselvää, että vaimentavia korvamonitoreja löytyy, kuten tuo minkä linkitin aiemmin, mutta tietysti minua kiinnostaa sekin, kuinka halvalla voi päästä. T-kaupan kataloogissa vasta ~250 € korvamonitoreissa aletaan ilmoittamaan kuinka paljon ne vaimentavat ja minua kiinnostaa tietää kuinka paljon jos lainkaan halvemmat vaihtoehdot vaimentavat. Shuren luureissa on kuusitulpat yhtenä vaihtoehtona (vanhempiin voi sellaiset laittaa myös) ja vaimennus on yhtä paljon, kuin esim näissä (ja tuntuu olevan enemmänkin): http://www.etymotic.com/ephp/er20.html Eli 20 dB vaimennusta koko kuloalueella... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 05.02.2011 21:10:55 | |
---|
No kun mun Beyer blaa blaa kuulokkeissa on 36 dBA vaimennus, ja ei meinaa taustamusa luureista tulla rumpujen yli. Tämä ongelma siis tietyillä hieman hiljempaa masteroiduilla levyillä (mm. RHCP:n BSSM, Nirvanan Nevermind). Mulla on jo nyt kuulokevahvistin ja mp3 soitin täysillä ja luulen että menen alueella missä muodostuu lisää kuulovaurioita. Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss |
hollmi-5 05.02.2011 21:14:09 | |
---|
Kailis: No kun mun Beyer blaa blaa kuulokkeissa on 36 dBA vaimennus, ja ei meinaa taustamusa luureista tulla rumpujen yli. Tämä ongelma siis tietyillä hieman hiljempaa masteroiduilla levyillä (mm. RHCP:n BSSM, Nirvanan Nevermind). Mulla on jo nyt kuulokevahvistin ja mp3 soitin täysillä ja luulen että menen alueella missä muodostuu lisää kuulovaurioita. Monet umpiluurit olen testannut. Käytännössä nämä Shuret vaimentavat paremmin ja esim iPhonen volaa ei voi edes täysille laittaa. Ei se silloinkaan tule liian lujaa, mutta rummut eivät enää kuulu musiikin läpi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 05.02.2011 21:32:58 | |
---|
Kailis: No kun mun Beyer blaa blaa kuulokkeissa on 36 dBA vaimennus, ja ei meinaa taustamusa luureista tulla rumpujen yli. Tämä ongelma siis tietyillä hieman hiljempaa masteroiduilla levyillä (mm. RHCP:n BSSM, Nirvanan Nevermind). Mulla on jo nyt kuulokevahvistin ja mp3 soitin täysillä ja luulen että menen alueella missä muodostuu lisää kuulovaurioita. Sulla on siinä vielä kuulokevahvistinkin eikä silti riitä?! Soitat käsittämättömän lujaa!! : O Ei voi olla niin "huono"tehoiset kuulokkeet...vai voiko? Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Kailis 05.02.2011 22:14:51 | |
---|
markkuliini: Sulla on siinä vielä kuulokevahvistinkin eikä silti riitä?! Soitat käsittämättömän lujaa!! : O Ei voi olla niin "huono"tehoiset kuulokkeet...vai voiko? Kyllä joitain biisejä soitan aika lujaa. Just noissa kyseisissä biiseissä, ja just ne tulee hiljempaa =( Ne on tyylillisesti vähän sellaista kamaa missä pitää käskeä vähän isällisemmin, varsinkin Grohlin vedot. Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss |
Ouhhh, kuulostaa kyllä ikävältä, jos joutuu noin kovaa luukuttamaan : / Mulla ei muuta enää tule mieleen kuin, että mites soittotila? Tuskin kuitenkaan mikään betonibunkkeri? 36dB vaimennus on kuitenkin ihan hemmetisti.. Ite pärjään mainiosti tommosella korvanapit & peltorit yhdistelmällä, mutta äänenlaatu ei kummoinen tällöin ole. Sitten taas kun studiossa oli äänittelemässä, niin riitti vallan mainiosti puoliavoimet AKG:n kuulokkeet. Oisko ollut 271-mkII mallit. Onkos sulla studiohommissa esiintynyt samaa ongelmaa? |
Kailis 05.02.2011 22:56:53 | |
---|
BanZai88: Ouhhh, kuulostaa kyllä ikävältä, jos joutuu noin kovaa luukuttamaan : / Mulla ei muuta enää tule mieleen kuin, että mites soittotila? Tuskin kuitenkaan mikään betonibunkkeri? 36dB vaimennus on kuitenkin ihan hemmetisti.. Ite pärjään mainiosti tommosella korvanapit & peltorit yhdistelmällä, mutta äänenlaatu ei kummoinen tällöin ole. Sitten taas kun studiossa oli äänittelemässä, niin riitti vallan mainiosti puoliavoimet AKG:n kuulokkeet. Oisko ollut 271-mkII mallit. Onkos sulla studiohommissa esiintynyt samaa ongelmaa? Taisit osua asian ytimeen. Nykyinen kämppä on 15 m2 melko kimpoisa tila. Studiossa ei ikinä mitään ongelmia. Mua itseäkin ihmetyttää tuo volaongelma, mutta nyt kun mietin se paheni kun vaihdettiin pienempään ja kaikuisampaan tilaan. Ja ei se vaimennus taida olla kuin 35 dBA =( Että silleen.Torilta tuli ostettua moiset värpäkkeet.Millemium.Ja ihan asiallisesta tuntuu.Hiukan rasvaa laakereihin ja virittelyä linjoihin ja niihin pienenpieniin ruuveihin kiristelyä ja säätöjä.Mä en vielä tiedä miten noita vois käyttää tanssimusiikiss |