Kalm 01.02.2011 22:18:58 (muokattu 01.02.2011 22:33:36) | |
---|
Insane Kane: Eihän niissäkään mitään treblebleediä ole? (eli sävy muuttuu väännellessä) 300k lineaarista potikkaahan tuo Gibsoni käyttää muissaki lepsukoissa. E: Volumena siis. Joo, ei oo bleediä, mutta näin se vain käytännössä eroaa, eli siitä ensimilleiltä puuttuu se välittömästi yläpään leikkaava "jyrkkä" osa (mikä mm. tuossa traditionaalissa BB3 mikin kanssa..ja SG:ssä...ja Explossa). Tuntuvasti smoothimpi volume siis. Voi toki olla hyvin pitkälle omaa psykoakustiikkaakin (tai ettei peräti BB Pro mikkien ominaisuus) mutta nyt siis yhden 08:n ja kolmen muun gibbonin suppealla otannalla näin. Kaikissa tietysti eri mikit ja kytkennät että päästään varmasti epätieteelliseen tulokseen ;) EDIT:" The Les Paul Traditional Pro features two Gold Top Hat volume controls with potentiometers made by CTS. The pots (short for potentiometer) have an ohm reading of 500k, which allows for a smooth variation from soft to loud." ...eli se vertailun "epänormaali" tekijä olikin tuo Traditional pro. |
Insane Kane 01.02.2011 22:31:00 | |
---|
Kalm: Joo, ei oo bleediä, mutta näin se vain käytännössä eroaa, eli siitä ensimilleiltä puuttuu se välittömästi yläpään leikkaava "jyrkkä" osa (mikä mm. tuossa traditionaalissa BB3 mikin kanssa..ja SG:ssä...ja Explossa). Tuntuvasti smoothimpi volume siis. Voi toki olla hyvin pitkälle omaa psykoakustiikkaakin (tai ettei peräti BB Pro mikkien ominaisuus) mutta nyt siis yhden 08:n ja kolmen muun gibbonin suppealla otannalla näin. Kaikissa tietysti eri mikit ja kytkennät että päästään varmasti epätieteelliseen tulokseen ;) EDIT:" The Les Paul Traditional Pro features two Gold Top Hat volume controls with potentiometers made by CTS. The pots (short for potentiometer) have an ohm reading of 500k, which allows for a smooth variation from soft to loud." Minä kyllä henkilökohtasesti tarvin siihen Volumen alkuun sen jyrkän volan tipautuksen, mikä saa lineaarisen potikan tuntumaan oudolta. Tottumiskysymyshän tuo. Ja tuo varmaan saa sen tuntumaan siltä että tummenee nopeammin. Mutta se myös vaimentaa enemmän pienemmällä pyöräytyksellä. Sannoopi tuo amerriiikan teksti mitä vaan niin ainakin minun tradissa oli 315k ja 314k volapotikat, jos nyt tarkkoja ollaan. Debitille? |
fox 01.02.2011 22:39:31 | |
---|
Insane Kane: Sannoopi tuo amerriiikan teksti mitä vaan niin ainakin minun tradissa oli 315k ja 314k volapotikat, jos nyt tarkkoja ollaan. Jos ny minä(kin) tuun tätä soppaa hämmentämään.. ;) Molempia on käytetty jo "ennenmuinoin", toki vallan suuressa määrin noissa wanhemmissa on sitte CTS:n 500k potikoita.. Mutta on totta, että ovat jo 70-luvulla käyttäneet _myös_ 300k potikkata. Jopa kerran oli työn alla -82 Stankku, jossa oli sekä että. Volapotikkoina 300k ja tonesta löytyi 500 ja 300, eikä ainakaan mieleen muistu, että olis ollut jälkiä omista modauksista. Kuitenkin oma mieli olis, että kyllä mä tuollasta 500k potikkaa sinne laittasin.. (tai 477 kilo-ohmia näkyy tuo olevan joka työpöydällä on pyörinyt) :) |
Spiral 04.02.2011 23:20:31 | |
---|
|
AngieRainbow 04.02.2011 23:54:12 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jucciz 04.02.2011 23:55:22 (muokattu 04.02.2011 23:56:33) | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mandarax 05.02.2011 00:10:43 | |
---|
Spiral: No niin, tämmöinen tuli hankittua: https://picasaweb.google.com/lh/pho … ttgTcelF9I_gY0AJPJQ?feat=directlink Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille ja erityisesti kiitoksia kitaran myyneelle AngieRainbow:lle. Oli ilo tehdä kauppaa. No onhan komee peli..! Onkos tuo nyt sitten desert burst vai tobacco? Taitaa desert osua lähemmäs, vaan onhan nätti loimukansi joka tapauksessa! I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
fox 05.02.2011 00:10:46 | |
---|
|
Spiral 05.02.2011 00:12:31 | |
---|
Jucciz: Siinäpä on paulissa komia kansi, ei paljon häviä omalleni: http://jucciz.com/kuvia/kitarat/les_paul_59_reissue.jpg Tervetuloa loimukerhoon! :) Kiitos kiitos. On kyllä hieno tuo sinun loimu. Ehkä ostan seuraavankin kitaran Tampereelta, eli sitten kun oot tuota myymässä. :) |
Spiral 05.02.2011 00:13:39 | |
---|
Mandarax: No onhan komee peli..! Onkos tuo nyt sitten desert burst vai tobacco? Taitaa desert osua lähemmäs, vaan onhan nätti loimukansi joka tapauksessa! Desert burst. Kyllä tuolla kelpaa Thin Lizzyn Emeraldia soitella. |
ReBeat 05.02.2011 00:18:26 (muokattu 05.02.2011 00:21:34) | |
---|
En laske tollasia mikskään. Kaikista hienoin mitä oon nähnyt on ollut MYLPYRÄLOIMUA, Lottonen Guitarssin tekemä. Oli joskus (ei vaan melkolailla tarkalleen 9 vuotta sitten) torilla myynnissä. Mulla on siitä kuva, mutta ei sitä voi laittaa näytille kun ei oo tekijänoikeuksia kuvista :) |
Spiral: Kiitos kiitos. On kyllä hieno tuo sinun loimu. Ehkä ostan seuraavankin kitaran Tampereelta, eli sitten kun oot tuota myymässä. :) Toivottavasti ei tartte ikinä myydä. No, ei halvalla ainakaan. Vaan jotenkin tuntuu, etten kyllä tämän kitaran tapauksessa suostu myymään edes kalliilla. Tämmösiä ei vaan oo. Okei, eBay:ssä oli kerran tämän sisko, sarjanumero oli nimittäin peräkkäinen ja hintaa sen verran että morjens. Hymyilytti kyllä loppupäivän. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vvaltsu 05.02.2011 00:31:21 | |
---|
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur | I feel like a king, when I swing my thing -Günther |
Jucciz 05.02.2011 00:39:07 | |
---|
vvaltsu: Siittä loimua, häättänäm. http://1484.bz/shibuya/123896/ Överi on aina överi. Sitä paitsi, etkö huomannu että toi on joku nolo PRS eikä Kipsani? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vvaltsu 05.02.2011 00:44:08 | |
---|
Jucciz: Överi on aina överi. Sitä paitsi, etkö huomannu että toi on joku nolo PRS eikä Kipsani? Emmie tiiä, ennemmin ottasin PRS:n kuin Giban. Ja toi överiloimu, noh.. Onhan se vitin siisti. Noi puupotikat ja ihmeelliset linnut vähän tökkii, mutta muuten täyttä namua koko keppi. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur | I feel like a king, when I swing my thing -Günther |
Jucciz 05.02.2011 00:48:50 | |
---|
vvaltsu: Emmie tiiä, ennemmin ottasin PRS:n kuin Giban. Mulla päinvastoin. Mä en saa PRS:istä "otetta", vaikka monia oon testannu. En vaan osaa suhtautua niihin, koska ne ei tunnu tai näytä LP:ltä eikä Stratolta, vaan joltain noiden kahden välimallilta vailla kunnollista omaa luonnetta tai edes tunnistettavaa soundia - vai millainen muka on "PRS-soundi"? ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
vvaltsu 05.02.2011 00:55:08 | |
---|
Jucciz: Mulla päinvastoin. Mä en saa PRS:istä "otetta", vaikka monia oon testannu. En vaan osaa suhtautua niihin, koska ne ei tunnu tai näytä LP:ltä eikä Stratolta, vaan joltain noiden kahden välimallilta vailla kunnollista omaa luonnetta tai edes tunnistettavaa soundia - vai millainen muka on "PRS-soundi"? ;) No, mähän en saisi huudella tässä mitään, kun ikuna en ole kunnon Gibsonia tai PRS:ä testannut. Mutta jos ulkonäön perusteella pitäisi valita, niin eipä tarvitsisi harkita lain. Molemmissa on varmasti hyvä viimeistely, ja varmasti toimiva soundikin, joten makuasioita-kategoriaan joutuu luokittelemaan tämänkin. :) Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur | I feel like a king, when I swing my thing -Günther |
mattim 05.02.2011 01:14:43 (muokattu 05.02.2011 01:20:05) | |
---|
Jucciz: Mulla päinvastoin. Mä en saa PRS:istä "otetta", vaikka monia oon testannu. En vaan osaa suhtautua niihin, koska ne ei tunnu tai näytä LP:ltä eikä Stratolta, vaan joltain noiden kahden välimallilta vailla kunnollista omaa luonnetta tai edes tunnistettavaa soundia - vai millainen muka on "PRS-soundi"? ;) Nyt annat kyllä mielikuville mielestäni ehkä liilkaa tilaa ? Ei kaikkea tarvitse vanhan pohjalle arvotttaa, vaikka sekin on mahdollsta. PRS on oma ittensä, hyvässä mielessä, varmaannkin monessakin suhteessa. Matti Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |
Jucciz 05.02.2011 01:19:53 | |
---|
mattim: Nyt annat kyllä mielikuville mielestäni ehkä liilkaa tilaa ? Ei kaikkea tarvitse vanhan pojalle arvotttaa vaikka sekin on mahdollsta, PRS on oma ittensä, hyvässä mielessä, varmaaninkin monessakin suhteessa. Matti Enhän mää sanonutkaan, että PRS ois huono tai että siinä ois jotain vikaa. En vaan itte osaa suhtautua niihin oikein. Vikahan on ilman muuta täällä päässä - monet tekee PRS:llä hienoa musaa ja itsekin pidän monien muiden soittamana niistä. Onneks on vapaus valita. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
mattim 05.02.2011 01:21:15 (muokattu 05.02.2011 01:22:17) | |
---|
Jucciz: Enhän mää sanonutkaan, että PRS ois huono tai että siinä ois jotain vikaa. En vaan itte osaa suhtautua niihin oikein. Vikahan on ilman muuta täällä päässä - monet tekee PRS:llä hienoa musaa ja itsekin pidän monien muiden soittamana niistä. Onneks on vapaus valita. :) Rock on rudy ; - ) Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |