ostany 04.02.2011 20:48:51 | |
---|
E: Miksi et itse huolehtinu rummuistasi? Oletko koskaan kokeillut kuljettaa rumpusettia kevytmoottoripyörällä? ;) Noh, mopollahan ne rummut sieltä haettiinkin pois, mutta siinä mopossa olikin sivuvaunu :D Aikaisemmin homma on toiminut ilman ongelmia, kun koko bändin kamat on kuljetettu keikkoille ja sieltä pois milloin kenenkin tutun auton lavalla. Tällä kertaa rummut ja vahvistimet jäivät keikkapaikalle. Vahvistimet ovat lienee vieläkin siellä... |
hansakemanelius 04.02.2011 20:59:54 | |
---|
markkuliini: Remolla ilmeisesti oli jossain vaiheessa ongelmaa pinnoitteen pysymisen kanssa. Sinänsä erikoista että mulle ei sattunut yhtään kappaletta vastaan, ja kalvoja kuitenkin tykkään esim virveleihin suht usein. Ne sattuivat kaikki minulle :( heh! Pari vuotta sitten oli paljon pinnoiteongelmia Remoissa mutta viime aikoina on taas laatu ollut kohdallaan. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
hansakemanelius 04.02.2011 21:08:39 (muokattu 04.02.2011 23:36:16) | |
---|
ostany: Kahvilla pärjättiin tällä kertaa, huomenna voin lavastaa saman kuvan haluamallasi kaljalla (Archa, Chang, Leo, Singha, jne). Asun nykyisin Koh Phanganilla. Tervetuloa Thaimaahan. Ruuvit ja mutterit pysyi onneksi tällä kertaa tallessa...
Pari päivää sitten palasin Krabilta tänne lumitöiden ihanuuteen. Terve terve, mitä kuuluu, kaikuu nykyisin valitettavan usein Ao Nangin kaduilla. Ei Thaimaalaisten suusta vaan Pakistanilaisten ja Nepalilaisten kauppamiesten, jotka ovat vallanneet ravintolat, räätäliliikkeet ja rättikaupat. Ihan kuin Kanarialla aikoinaan (en ole siellä käynyt 90-luvun jälkeen). Loma oli sinänsä mukava ja löydettiinhän me ne edullisemmat ja parempaa ruokaa tarjoavat ruokapaikat alueen laitamilta. Sanokaas mikä olisi hyvä alue ensi talven lomaa suunnitellessa kun on Krabin ja Phuketin rannat jo koluttu päästä päähän. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
hansakemanelius 04.02.2011 21:10:40 | |
---|
ostany: Tähän voisin vaikka vähän avautua (tulevista entisistä) bänditovereistani, jotka jättivät kertomatta minulle että rumpuni jätettiin kahdeksi viikoksi rantaravintolan lavalle. Rumpujen päällä oli muovia, mutta tuuli oli piiskannut vettä muovien alle. Mitkä pannut olivat sateessa, ei kai sentään Kumut? Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
Kailis 04.02.2011 21:11:18 | |
---|
hansakemanelius: Ne sattuivat kaikki minulle :( heh! Pari vuotta sitten oli paljon pinnoiteongelmia Remoissa mutta viime aikoina on taas laatu ollut kohdallaan. Mulle sattui muutamia myös. Puolen tunnin soiton jälkeen kalvo näytti siltä kuin normaalisti kolmen kuukauden päästä, jos sittenkään. Joku vaihe siellä valmistuksessa on silloin kussut tosi pahasti. Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
ostany: Symbaalit oli tiskin takana, jossa työntekijät olivat antoisasti roiskineet nesteitä (viinaa, kookosmaitoa, jne mitälie) niitten päälle ja nyt symbaaleissa on jonkin sortin hapettumia. Pre-aged = vintage sound! |
ostany 04.02.2011 23:14:17 (muokattu 04.02.2011 23:25:33) | |
---|
hansakemanelius: Mitkä pannut olivat sateessa, ei kai sentään Kumut? Ei nyt Kumuja sentäs. Ne ja Jammut on turvallisesti Suomessa säilössä. Ostin Surat Thanista Mapexin Voyager setin, mihin tuli Mapex-messinkilätyt (hihat ja crash/ride). Jotkut piti saada, että saan soittohommia harrastettua. Nämä taitaa olla samat, kuin mitä Suomessa myydään nimellä Q-series, eli halvin Mapexin sarja. Nämä Mapexit oli kuitenkin puolta kalliimmat, kuin halvimmat kiinalaispannut ja ne vasta oli paskat. Ikinä en ole missään nähnyt niin huonoista materiaaleista huonosti tehtyjä rumpuja. Kalvosatsi kiinanremoja maksoi saman verran kuin se rumpusetti telineineen ja pelteineen. hansakemanelius: Pari päivää sitten palasin Krabilta tänne lumitöiden ihanuuteen. Terve terve, mitä kuuluu, kaikuu nykyisin valitettavan usein Ao Naning kaduilla. Ei Thaimaalaisten suusta vaan Pakistanilaisten ja Nepalilaisten kauppamiesten, jotka ovat vallanneet ravintolat, räätäliliikkeet ja rättikaupat. Ihan kuin Kanarialla aikoinaan (en ole siellä käynyt 90-luvun jälkeen). Loma oli sinänsä mukava ja löydettiinhän me ne edullisemmat ja parempaa ruokaa tarjoavat ruokapaikat alueen laitamilta. Sanokaas mikä olisi hyvä alue ensi talven lomaa suunnitellessa kun on Krabin ja Phuketin rannat jo koluttu päästä päähän. Pitkän linjan matkaajat sanovat, että Thaimaasta on tullut uusi Kanaria, jonne kaikki matkaavat. Itse näkisin että Thaimaassa on vielä paljon alueita, joita turismi ei ole pilannut ja turistikeskittymien ulkopuolella ei edes juurikaan puhuta englantia. ...Intiaanit on kyllä pilanneet "myyntipuheillaan" monta paikkaa Thaimaassa ja sen ulkopuolella. Riippuu ihan siitä, minkälaiseen paikkaan haluatte lomallanne mennä. Jos pitää olla merenrannassa, niin esim Samui on monipuolinen saari, josta löytyy monenlaista aktiviteettia ja ostosmahdollisuuksia. Samui on on aika iso, joten siirtymisiin saa varata vähän enemmän aikaa. Phangan on taasen rauhallinen pieni saari, 30/45 min laivamatkan päässä Samuista, jossa ei ole hirveästi tekemistä tai näkemistä. Täällä nautinto tulee riippukeinussa makoilusta ja rennon letkeästä fiiliksestä ja onhan täällä esim yksi todella hieno koralliriutta, mitä pääsee tutkimaan snorkkelivehkeillä. Viime kerralla siellä käydessä, meininki oli kuin akvaariossa olisi uinut, näin pitkälti toista sataa kalaa. Phanganilla on maine bailusaarena, mutta se maine on kyllä enemmän legendaa, kuin totta. Toki Full Moon Partyt on isot kinkerit, mutta ne kestävät vain yhden yön kuukaudesta yhdellä etäisellä rannalla. Kaikki tuttavat jotka ovat täällä käyneet, ovat ennemmin tai myöhemmin tulleet tänne uudestaan. EDIT: retired: Pre-aged = vintage sound! Oon kyllä kuullut, että jotkut jatsarit hautaavat symbaaleja maahan jne, mutta toi viinalla kyllästäminen on mulle uutta. Noi messinkilätyt ei ainakaan parane vanhetessaan. Saas nähdä josko tässä joskus joutaa tutun rumpalin kanssa symbaali- ja muille ostoksille Bangkokin "tukkuun", mistä kaikki musaliikkeet ostaa rojunsa. Siellä on kuulemma "hyvin" valinnanvaraa, mistä saa valkata sopivat yksilöt ja hinnat pitäisi olla kohdillaan. |
jazzmies 04.02.2011 23:29:25 | |
---|
ostany: Oon kyllä kuullut, että jotkut jatsarit hautaavat symbaaleja maahan jne, Ai niin, sehän se minun pitikin tehdä ;) En ole koskaan kuullut kenekään jazzrumpalin haudanneensa symbaalejansa maahan, koska en varmaan ole tavannut ketään tosijazzaria. Olen melko varma, että jos maahan hautaa melko huonon symbaalin, on se esille kaivamisensa jälkeen melko huono symbaali, joka on ollut haudattuna maahan. Askr: paskan ja huonon välillä on syytä nähdä ero. |
ostany 05.02.2011 00:41:25 (muokattu 05.02.2011 00:45:26) | |
---|
jazzmies: Ai niin, sehän se minun pitikin tehdä ;) En ole koskaan kuullut kenekään jazzrumpalin haudanneensa symbaalejansa maahan, koska en varmaan ole tavannut ketään tosijazzaria. Olen melko varma, että jos maahan hautaa melko huonon symbaalin, on se esille kaivamisensa jälkeen melko huono symbaali, joka on ollut haudattuna maahan. Jos et oo vielä tavannu sitä yhtä, joka kulkee propelihattu päässä... Olen muistavinani lukeneeni Modem Dummer lehdestä joko Jeff Ballardin, tai Ian Fromanin haastattelun, missä haastateltava kertoi mm. haudanneensa pellit maahan ja kaataneensa symbaaleiden päälle vaikka mitä, saadakseen ne "ikääntymään". Liekkö se sitten on Zildjian- ja Paistemäen hommia, jos Sabianit toimii suoraa hyllystä. |
moderndrummer88 05.02.2011 00:46:45 | |
---|
Sabianihan on ainut merkki jolta vastaavia viritelmiä on saanu kaupan hyllyltä :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ostany 05.02.2011 01:29:02 | |
---|
|
joku muu sikko 05.02.2011 12:52:10 | |
---|
Tosiostaja. |
sahkuifk 05.02.2011 13:01:39 | |
---|
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta. |
joku muu sikko 05.02.2011 13:04:48 | |
---|
sahkuifk: Mikäs tässä nyt niin keskeneräistä on? Oikein soitettavan näköinen asettelu paitsi logot sojottaa päin v&%%a huomaan :))))) Peltiosasto puuttuu vielä kokonaan ridea lukuunottamatta. Tosiostaja. |
ostany 05.02.2011 13:17:48 (muokattu 05.02.2011 13:18:40) | |
---|
joku muu sikko: Peltiosasto puuttuu vielä kokonaan ridea lukuunottamatta. Ja väärä virveli ;) Nimim: Manu Katché. |
joku muu sikko 05.02.2011 13:28:38 (muokattu 05.02.2011 13:45:13) | |
---|
ostany: Ja väärä virveli ;) Nimim: Manu Katché. Torilla oli yksi 8" RC virveli taannoin mutta en ehtinyt. Pikkuisen nyt kuumottaa nuo Sonor 7" Hi litet.. Ja onhan sekin myönnettävä etä 16" tomi on RTC.. Tosiostaja. |
aap 05.02.2011 23:07:18 | |
---|
Omissakuvissa päivitystä Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
Sonormies 06.02.2011 05:06:12 | |
---|
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit." |
VeKrio 06.02.2011 07:08:22 | |
---|
Syö, poikani, hunajaa, se on hyvää. |
joku muu sikko 06.02.2011 10:16:06 | |
---|
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law. |