juusoputti 04.02.2011 14:13:01 | |
---|
sympxgtr: Ompa komia veto juusoputilla skabassa! Perunkin tämän viime skaban sanomiseni: "", todella makian kuuloista menoa. 17-vuotias ja tällaista settiä, jumaliste! Kiitos, tosin ei se ikä paljon merkitse, jos pari tuntia päivässä jaksaa vääntää. Ja olenhan jo huomattavasti vanhempi kuin edellisessä sooloskabassa ;) (laitan suoraan vain nuottien kokonaiskestot ja erotan tahdit "|" - merkillä) 5/8, 2/8, 3/8 | 2/8, 3/8, 2/8, 3/8 | 2/8, 3/8, 2/8, 3/8 | kohdasta, jossa E:tä tulee parin tahdin verran, poistetaan viimeinen tahti. Ai noin se meni :D Ite menin sellasella go-for-itfilosofialla. Yritin vaan täyttää kaikki neljäsosat (en kelannu kahdeksasosapohjasesti) Itselläni löytyy tuohon jo valmiiksi sävelletty melodia/soolo. Laitan sen skabaan mukaan, jos ei saada tarpeeksi osallistujia. Laita toki. Kiinnostavaa kuulla oma näkemyksesi taustaasi :) |
hevikukko 04.02.2011 20:45:44 (muokattu 05.02.2011 00:57:46) | |
---|
Joo juusoputti teretulemast vaan skabailee ja kivaa matskua oot saanutkin vedettyä nartsalle. Ikä ei merkkaa ja jokainen päivä on johonkin suuntaan parempi. Loistavaa menoa! Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
nypdjaz 04.02.2011 21:09:24 | |
---|
Juusoputti on pelottava jäbä, nyt vaan vitusti saksofonisankareita levy/mp3-soittimeen niin saadaan 5-10 vuoden päästä suomeen oma Shawn Lane! |
Perkeles. Pisti Juusoputti riman aika korkeelle tässä skabassa :) Tykkäsin aikaslailla soolosta ja taustakin on kyllä oikein loistava. Kricellä ja Kukolla kans erinomaista settiä. |
cr4b 05.02.2011 00:24:24 | |
---|
Semmoinen ihan ystävällismielinen huomautus, että varmasti saataisiin enemmän osanottajia, jos tausta olisi ihan perus 4/4. Vaikka itse tykkäänkin erikoisemmista tahtilajeista, niin eikö se silti olisi kivempi, jos saataisiin enemmän osallistujia? Toisekseen 1:19 tausta on liian pitkä. Säännöissäkin mainittu minuutti tulisi olla ehdoton yläraja. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Jucciz 05.02.2011 01:26:36 (muokattu 05.02.2011 01:26:51) | |
---|
cr4b: Semmoinen ihan ystävällismielinen huomautus, että varmasti saataisiin enemmän osanottajia, jos tausta olisi ihan perus 4/4. Vaikka itse tykkäänkin erikoisemmista tahtilajeista, niin eikö se silti olisi kivempi, jos saataisiin enemmän osallistujia? Toisekseen 1:19 tausta on liian pitkä. Säännöissäkin mainittu minuutti tulisi olla ehdoton yläraja. Tota... ärsyttääkö poikkeavassa tahtilajissa menevä tausta valtaosaa siksi, että 1234-sormitreenit menee yleensä neljään? :D Ei kai sitä nyt oo pakko jokaisen soolossa olevan fraasin olla just tahdin mittainen - ja sen takia tietää, minkä mittaisia tahteja taustassa on? Eiks ois paljon siistimpää käsitellä taustaa vähän isompana kokonaisuutena eikä vain tahti kerrallaan? Parhaita melodisia ideoita on mun mielestä muutenkin ne, jotka muutenkin ovat useamman tahdin mittaisia, poukkoilevat vapaasti tahtiivivojen yli ... ja myös sisältävät taukoja. Mun mielestä hyvä tausta. Jos jää aikaa, voisin huvikseni itse kokeilla rypistää jotain tähän menossa olevaan skabaan. Saatte sit nauraa ihan vapaasti. ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Tonski 05.02.2011 01:38:40 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä hyvä tausta. Jos jää aikaa, voisin huvikseni itse kokeilla rypistää jotain tähän menossa olevaan skabaan. Saatte sit nauraa ihan vapaasti. ;) Sä voisitkin tulla huitelemaan raskaan musan skaboihin, saavutus mnetin metallikansalta! Kuuntelin taustan, luovutin. Perkele. |
hevikukko 05.02.2011 02:53:49 (muokattu 05.02.2011 10:44:59) | |
---|
Mun mielestä hyvä tausta. Jos jää aikaa, voisin huvikseni itse kokeilla rypistää jotain tähän menossa olevaan skabaan. Saatte sit nauraa ihan vapaasti. ;) Kukaan ei naura kenelläkään täällä. RMSS kunnioittaa jokaista noobia ja osaavaa soittajaa. Laita ihmeessä snadisti omia ajatuksiasi taustaan. Jos mahd. särö on sitte vapaa....ja suositeltavaa pitää kovana. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
nypdjaz 05.02.2011 13:07:49 | |
---|
Tonski: Kuuntelin taustan, luovutin. Perkele. Sama :D Huutaa niin selkeästi Petrucci-sooloa toi tausta ettei oma sooloilutyyli istuisi siihen ollenkaan. Ainakin omasta mielestä kuulosti ihan Dream Theaterilta. |
aalataur 05.02.2011 13:36:29 (muokattu 05.02.2011 13:42:46) | |
---|
Jucciz: Tota... ärsyttääkö poikkeavassa tahtilajissa menevä tausta valtaosaa siksi, että 1234-sormitreenit menee yleensä neljään? :D Hohoo.. itseäni ei ainakaan haittaa tuo tahtilaji. Kuitenkin mun mielestä aika simppeli rytmisesti vielä tuo tausta. Onhan noita 5/4 -biisejä joista ei edes huomaa ettei ole tasajakoista. Muuten tausta on jollain tapaa aika vaikea, kokeilin siihen jo jotain maalailla yksi päivä. Pituus tuo myös aina haastetta, toki 60 sekunnin soolo on vaikeampi soittaa kuin 30, niin että mielenkiinto säilyy. Ja DT:ltähän tämä tausta aika paljon kuulostaa. Sikäli ironista, jos Jucciz päättää nyt osallistua :P Mut en mä ainakaan kenenkään sooloille naura, varmasti hyvää kamaa pystyy Jukka vetämään. Ei se tiluttaminenkaan ole mikään metallikitaristin mitta, vaikka täältä foorumilta käsittämättömän kovia kynääjiä löytyykin niin monta. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
Tonski 05.02.2011 13:39:04 | |
---|
aalataur: Ja DT:ltähän tämä tausta aika paljon kuulostaa. Sikäli ironista, jos Jucciz päättää nyt osallistua :P Ei nyt karkoteta miestä! Itse Jukkic on osallistumassa raskaan musan sooloskabaan, tämä Genesikseen verrattavissa olevi. |
Jucciz 05.02.2011 18:16:55 | |
---|
Tonski: Ei nyt karkoteta miestä! Itse Jukkic on osallistumassa raskaan musan sooloskabaan, tämä Genesikseen verrattavissa olevi. Me on pojat hävitty tää peli. Just nyt. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
ooidort 05.02.2011 19:27:04 (muokattu 05.02.2011 19:27:37) | |
---|
Jucciz: Me on pojat hävitty tää peli. Just nyt. No huh. Oot sinä kyllä epeli. Kaikki ootte ihme epeleitä. Erittäin positiivisessa mielessä siis. www.mikseri.net/osqvalitut |
sympxgtr 06.02.2011 21:13:41 (muokattu 06.02.2011 21:16:35) | |
---|
Siirrän skaban deadlinen aluksi huomiselle klo yhdeksään, jos esim. aalataur olisi halunnut vetässä tuohon soolon. Katella sitten siitä, jatkaakko vielä tiistaille. Edit: jaa, niin sitä ei tuota skaban aloitusviestiä pysty vissiin muokkaamaan, mutta se deadline on nyt alustavasti maanantai 7.2 klo 21.00. |
aalataur 07.02.2011 18:56:35 | |
---|
Dodi.. aika paljon sitä improakin tuli nyt. Eikä pitäisi olla liikaa tilua. http://hikipedia.info/wiki/Tilutus |
juusoputti 08.02.2011 11:27:25 | |
---|
Tonski: Mikä ihme sä oot, 17-v tilurobotti V. 2.1?! Varmaan on sulle metronomi ihan tuttu kapistus:D Oliks improvisoitu soolo? Ihan järjetöntä pilitystä, fraseeraus ja soiton puhtaus on aika omalla tasollaan, noilla nopeuksilla ja likeillä musiikillinen aines on helvetin selkeetä ja siis nimenomaan fraasit kuulostavat tähtäävän jonneki eivätkä ole vain selvää kaavaa noudattavia fraasi/tahti-härpäkkeitä tms. Soolo menee tee näistä transkriptio -listalleni, jos et pahastu. Juusosta varmasti kuullaan vielä:D Kiitos! Muuten oli "improamalla sävelletty", mut keskivaiheilla oli semmosta vapaata roiskimista noilla Gilbert-pattereilla yms. En pahastu, jos transkraibaat ton. Tulee varmaan oudon näköistä scheißea, kun soitin niin paljon faktoleita (aika-arvojen suhteen täysin epämääräisiä nuotteja) :D |
Soma city ward 08.02.2011 15:09:44 | |
---|
Juusoputilla on kyllä talenttia, jos viiden vuoden soitteluilla tämmöstä settiä vedellään. Paljon menee päivittäin aikaa kitaran ääressä? Ollu sen verran hienoja sooloja parissa vikassa skabassa, että omat röydöt on jääny kyllä postaamatta. Vaikeuksia saada yhtenäinen soolo, vaikka olisikin ihan hyviä yksittäisiä ideoita ripotella. Kisan isännän oman vedon oisin kanssa halunnu kuulla, ehkäpä sen vois linkata muuten vaan? That's right, I said it, I meant it, I'm here to represent it. -Hank Moody |
juusoputti 08.02.2011 16:00:51 | |
---|
Soma city ward: Juusoputilla on kyllä talenttia, jos viiden vuoden soitteluilla tämmöstä settiä vedellään. Paljon menee päivittäin aikaa kitaran ääressä? Kiitoksia. Joskus on tullu tasaisemmin soitettua pari tuntia päivässä, mutta nyt noi lukiohommat vähän epäsäännöllistää soittorutiinia. Hyvänä päivänä kuitenkin semmoset 3-5 tuntia tulee soiteltua, paljon metronomitreeniä ja tekniikkaharjoituksia - en osaa varmaan yhtäkään kokonaista biisiä :D Gilbertin, Romeon ja Petruccin opetusvideot on viime vuosina toimineet Raamatun asemassa... |
Jucciz 08.02.2011 16:14:23 | |
---|
juusoputti: Kiitoksia. Joskus on tullu tasaisemmin soitettua pari tuntia päivässä, mutta nyt noi lukiohommat vähän epäsäännöllistää soittorutiinia. Hyvänä päivänä kuitenkin semmoset 3-5 tuntia tulee soiteltua, paljon metronomitreeniä ja tekniikkaharjoituksia - en osaa varmaan yhtäkään kokonaista biisiä :D Gilbertin, Romeon ja Petruccin opetusvideot on viime vuosina toimineet Raamatun asemassa... Heh! Oot mun täydellinen vastakohta: ei lukiota (enää) riesana, ei soittorutiinia, ei puhettakaan useiden tuntien päivittäisestä soittelumahdollisuudesta tässä elämäntilanteessa, metronomitreeniä 0, tekniikkaharjoituksia 0 (ps. ootko seurannu mun avaamaa ketjua?). Kokonaisia biisejä osaan luultavasti nelinumeroisen määrän. Gilbertin, Romeon ja Petruccin videoita en pysty edes kattomaan - paitsi että Gilbert nyt on niin huippuhauska tyyppi, että huumoriarvon takia pystyn (ja onhan se kova soittajakin, kovin noista kolmesta ehdottomasti). Voitais istahtaa vuodeks alas ja opettaa toisillemme se, mitä nyt osataan. :D Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
hevikukko 08.02.2011 18:41:17 | |
---|
Gilbertin, Romeon ja Petruccin videoita en pysty edes kattomaan - paitsi että Gilbert nyt on niin huippuhauska tyyppi, että huumoriarvon takia pystyn (ja onhan se kova soittajakin, kovin noista kolmesta ehdottomasti). Taas mennään, vastalause!! =) Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |