Aihe: Millainen bassovahvistin kotiin?
1 2
Teijo K.
23.03.2004 14:13:46 (muokattu 23.03.2004 14:14:43)

Ite olen aikoinani pohtinut että sitten kun on rahaa niin hommaan kotikäyttöön PODin. V-Amp voi myös ajaa saman asian. PODia pystyy kuitenkin ajamaan lähes minkä tahansa läpi. Suoraan luureihin, stereoiden läpi, tietokoneen läpi..

EDIT: Aijjuu, Pallisti kerkesikin jo samaa ehdottaa...

Niinno, minulla on tuolla ensin bändikäyttöön ostettu Digitech bp 200, jonka siirtsin sitten kotikäyttöön turhana, ja lian arkana rikkoutumaan, jonka siirsin sitten tuonne kirjahyllyn alle talteen kotikäytössäkin turhana. Pari kertaa jaksoin viritellä stereoihin sen... Ei vastaavaa hyötyä.
Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.

-Torsten Ehrenmark.
Niskamies
23.03.2004 14:50:43
Kyllä toi JK:n läppä on vähän yliampuva, mutta pikkasen tuntuu kyllä siltä että on siinä totuuden siemen. Kun olen täällä näitä juttuja viimeisen kuukauden ajan lueskellut niin tulee kyllä sellainen fiilis että sulla Niskamies on mopo lähdössä käsistä noiden kamahommien kanssa. Ihan voin suositella omasta kokemuksesta käyttämään aikaa bändisoittamiseen ja treenaukseen jatkuvan kama-fantasioinnin sijasta. Mulla on ollut ihan sama jatkuva kamasäätö-ongelma nuorna poikana.
Jos haluat että susta joskus tulee jotain musiikkirintamalla niin voit olla varma että siihen ei riitä pelkästään ne kalliit kamat. Ei sua kukaan tule kamojen takia kuuntelemaan tai katsomaan, sori vaan.
Ja sit vielä liittyen tohon ylläolevaan lainaukseen sun ed. kommentitsta. Eikös ton pitäisi kuulua:

Sä olet vielä niin nuori sälli että noin suuria rahoja et ole voinut omalla työllä kerätä, ellet sitten ole todella ankarasti säästänyt. Sun kommentoinnista näkee kyllä läpi sen että et ole omaa rahaa käyttämässä. Ja se on ihan ok, munsta on hienoa jos vanhemmat haluaa noin satsata poikansa harrastukseen. Siitä täysi tunnustus sun vanhemmille. Vastavuoroisesti sun kannattaisi sitten sekä oman musiikillisen kehityksesi takia että kunnioituksesta sponsoreitasi kohtaan ne huippukamat saatuasi keskittyä niiden käyttämiseen sen sijaan että keksit kaiken aikaa uusia tosi tarpeellisia hankinnan kohteita. Ei ne kamat miestä tee vaan se soitto.

Puokkiin me kaikki ostokset pistetään, ja suurimman osan rahoista olen juuri saanut keikkailemalla. Enkä mä luulekkaan että soittaja tulee kamoista, mutta tykkään siitä että kuulostan hyvältä kun soitan. Ja ostan kerralla hyvät kamat, ettei sitten pidä ostaa uutta pitkään aikaan.
Soita bassoa ja ole uromies!
Teijo K.
23.03.2004 14:58:33

Puokkiin me kaikki ostokset pistetään, ja suurimman osan rahoista olen juuri saanut keikkailemalla. Enkä mä luulekkaan että soittaja tulee kamoista, mutta tykkään siitä että kuulostan hyvältä kun soitan. Ja ostan kerralla hyvät kamat, ettei sitten pidä ostaa uutta pitkään aikaan.

Keikkailetko ihan oman bändin kanssa, vaiko vain isän taustabändissä?
Att turista är att under tilltagande melankoli resa från plats till plats och inte höra hemma någonstans.

-Torsten Ehrenmark.
Niskamies
23.03.2004 15:01:34
Keikkailetko ihan oman bändin kanssa, vaiko vain isän taustabändissä?

Omaa bändiä ei ole, kun ei aika riitä, faijan kanssa olen keikkoja soitellut. Me olemme nykyään melkeinpä bändi, soitetaan viihdekeikkoja sbasso+piano+laulu, kontra+haitari+laulu, sekä kevyttä klassista kontra+haitari+viulu+laulu. Sekä sitten vielä klassista, kontra+piano+viulu+sello ja toisinaan laulu. Joten kyllä vaivaa olen nähnyt, ja kyllä tommosesta korvaustakin saa, vaikkakin faija on "vetonaula".
N_Bates
23.03.2004 22:24:06

tommosilla tuloilla mahtaa veroprosenttikin olla jo kohtalainen...
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
Teijo K.
23.03.2004 22:34:08

tommosilla tuloilla mahtaa veroprosenttikin olla jo kohtalainen...

Opiskelija kun olisi, niin menettäisi jo hyvinkin avustuksensa.

Mutta kyllähän kotona kun asuu, niin aika vähällä pärjää. Ruoka tulee ilman pöytään, ja vuokraa ei tarvitse maksaa, saati sähkö, vesi tai muita laskuja. Hienoa aikaa se on. Kyllä minullakin oli silloin käytettävissä jonkunverran rahaa. Ei toki tuollaisia summia.

-Torsten Ehrenmark.
Niskamies
23.03.2004 23:04:02
Mulla/meillä on soitinostoksissa sellanen filosofia, että kerran se vaan kirpasee. Mun faija sano mulle suoraan että se ei tue mua mitenkään pitkään aikaan. No, mä olen täysin tyytyväinen tulevaan tilanteeseen, joten ei mitään pidä ostaa.

Ja Hemmolle: siinä nupissa on särö, ei huolta siitä :)
hemmo
24.03.2004 12:02:14

Ja Hemmolle: siinä nupissa on särö, ei huolta siitä :)

Hieno homma. Suunta on oikea.
Terve.
Pahisguy
24.03.2004 20:09:45
Mielenkiintonen topikki.

Ihte oon ottanu sen kannan, että kaikista eniten treenaan kuitenki kotona, joten kamat sen mukaan. Niimpä nuo kamat onki keskittyny tuonne kamariin ja lähtevät sieltä mukaan treenehin ja keikalle.

Mulla on 15" kaappi nojatuolin takana "piilosa", sitä soittaa hartke 3500 ja siitä on leikattu yläpäät pois. Telkkarin päällä on 10" kaappi, jota soittaa Marshall 3560, josta taas on leikattu alapäät pois, ja tuohon sitte laitan jos tekee mieli efektiä.

Näin oon saanu kotia halvalla (kaapit omatekosia vanhoista elementeistä) todella hyvät kamat. Jomman kumman nupeista otan sitte mukaan kun tulee treenit tai keikkaa. Oikein soittokaappi on sitte erikseen, sitä ei vihti eestaas roudata.
Krapulasta selviää ku kaikkia on tarpeeksi. -basistin sivut
chief
24.03.2004 20:33:35 (muokattu 25.03.2004 05:10:41)
Mä soitan kotona enimmäkseen ilman kamoja. Bassosta kuuluu kyllä ilmankin.

Biisien päälle jos soitan niin paan CD_soittimen ja basson kii V-AMP 2 boksiin joka toimii ikäänkuin mikserinä, ja siitä kuulokkeisiin tai stereoihin. Kotivahvistinta en käytä, enkä viitsi julkisilla roudata komboani mihinkään. Ehkä jos ois kevyt nuppi ni vois pitää kaappia kotonakin, mutta kun soittaa kahessa eri paikassa reenejä niin sitten pitäis olla kolme kaappia...
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
käki
24.03.2004 22:07:07
Mä soitan kotona enimmäkseen ilman kamoja. Bassosta kuuluu kyllä ilmankin.

Well, tottakai, onhan sulla laatubasso. ;)
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
chief
25.03.2004 05:11:03
Well, tottakai, onhan sulla laatubasso. ;)

Jep! Cimar on aika kone!
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
käki
25.03.2004 15:34:38
Jep! Cimar on aika kone!

No, kai sekin... viiden aikaan aamulla...
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
poppamies
26.03.2004 13:01:39

Joo ok. En sitten voi muuta kuin suositella perustamaan oma bändi ja pian koska noissa sun nykyisissä "bändeissä" ei noi basso-rumpu -akselivallat pääse vielä hirveesti kehittymään. Vaikka onhan toikin hyvää treeniä vetää ilman kannuja mutta se on taas oma juttunsa se.

Tuossa on kyllä paljon perää... soitin itse useampia vuosia "akustisessa" porukassa missä ei ollut rumpuja(settiä). Kyllä siinä jollain tavalla kasvaa kieroon ja alkaa rytmittämään ja soittamaan sillai perkussiivisesti mistä sitten on paljonkin haittaa kun "oikea" rumpali on kuvioissa.
Yksinkertaisesti pitää soittaa aikalailla "yksinkertaisemmin" kun elävä rumpali on matkassa, tai ainakin on mukauduttava sen rumpalin soittotyyllin. Ongelmia siitä "sooloilusta" minulle kyllä aiheutui.
"G-strings are for strippers"
lennon john
05.04.2004 17:27:27
FENDER RUMBLE 100
kunnon jyrinätkin lähtee
KMT
05.04.2004 18:23:23

Mulla on 135? wattinen Peavey sessionbass kotivahvistimena...
Lähinnä jäi sellaiseksi kun halusin keikkasetiksi nuppi ja kaapit systeemin
Passosooloa ei voi pistää pizzan päälle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)