MK2112 16.03.2004 09:49:17 | |
---|
Cygnus X-1 on mestariteos. Saman levyn A Farewell to Kings ja Xanadu kuuluvat myös Rushin parhaimmistoon IMO Tosin itse pidän vielä enemmän Xanadun liveversiosta. ESL:ltä Broon's Bane - The Trees - Xanadu on varmaan yksi hienoimpia kokonaisuuksia. "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Huevos 17.03.2004 10:56:59 | |
---|
Tämä on ainakin progen syvin olemus. Pari progefanaatikkoa puhumassa progesta ja määrittelemässä sitä. Naurettavaa väitellä siitä mitä proge tarkoittaa. Helpompaa pitää sitä vain jonkun musiikin ominaisuutena eikä genrenä. Vähän turhan laaja käsite muuten. Juuri toi pakonomainen pätemisen tarve/erikoisuudentavoittelu mua progessa ja niissä piireissä yleensäkin oksettaa. Ja sitten sekin on ihan kauheaa kun sitä sanaakin kaikki sanoo. Pitäis varmaan keksiä uus samalla kun rientää kirjastoon etsimään sellaista ihme pilipalimusaa josta ei oikeasti edes pidä mutta jota kukaan muu ei ole kuullut ja muahahaa että on coolia. Totally off-topic. kiitos, kun jaoit kanssamme tämän nerokkaan mielipiteesi. teit maailmasta paremman. |
Järvihirviö 17.03.2004 16:04:49 (muokattu 17.03.2004 16:20:04) | |
---|
kiitos, kun jaoit kanssamme tämän nerokkaan mielipiteesi. teit maailmasta paremman. Tämä on taas keskustelun kannalta aivan turha viesti, mutta: Huevos, pidä nyt saatana se pääsi kiinni. Sen sijaan, että pohdit täällä progen syvintä olemusta, niin voisit vaikka mennä kehittelemään sitä "kinderin yllätysmuna-musiikkia" hieman lisää. Edit. Näin reaalista tulleena olo on kuin ampiaisella. |
Huevos 18.03.2004 08:53:08 | |
---|
Tämä on taas keskustelun kannalta aivan turha viesti, mutta: Huevos, pidä nyt saatana se pääsi kiinni. Sen sijaan, että pohdit täällä progen syvintä olemusta, niin voisit vaikka mennä kehittelemään sitä "kinderin yllätysmuna-musiikkia" hieman lisää. Edit. Näin reaalista tulleena olo on kuin ampiaisella. ei mua kiinnosta mikään kinder yllätysmuna musiikki. mä jätän sellasen teille progehipeille. |
marke- 19.03.2004 17:36:36 | |
---|
Samaa jauhan ku muutkin. 2112 (henkilökohtainen fave.), Moving Pictures, Permanent Waves, Farewell to Kings. Mahtava bändi.. aika vähän jöötiä on tehny ja kuitenkin 30 vuotta väsänny samalla kokoonpanolla. No chiefs, all indians. |
jok1 21.03.2004 18:25:03 | |
---|
Mulle parhaat vibat on nyt tulleet (kun ensin on tahkonnut lp:t sitten CD:ta) sillon ku eka kertaa näki keikka VHS:n. Eli kävi just niinku aina ennenki: hyvän bändin tietää hyväksi vasta kun näkee sen livenä. Ja nyt uus Rion DVD räjäytti koko homman ihan uudelle universumin tasolle. Suosittelen hankkimaan eka levyjen joukkoon Exit...Stage left platan. Muistaakseni LP ja CD eroaa hieman (toinen on lyhyempi), mutta kaikki "tarpeelliset" biisit löytyy Joskus lipsuu, joskus luistaa... |
ZegoN 21.03.2004 23:30:13 | |
---|
Huevos meidän oma pikku progenakkimuussi...heaheahae I really don't care if you're not in my sight
I really don't think but I think that I'm right |
Mechanizm 22.03.2004 16:08:39 | |
---|
Counterparts ja Roll the bones taitaa olla epäprogeimmat levyt. Ainakaan niillä ei muistaakseni ole juurikaan tahtilajikikkailuja tai muuta hämärää. Hyvää musiikkia senkin edestä. Mun Rushin kuuntelu alkoi Roll the Bonesista joka tosiaan on niitä vähemmän progeilevia levyjä |
Basi 24.03.2004 11:51:40 | |
---|
Lyhyesti: Mitä mieltä olette Rushista? Ja mistä levyistä bändiin kannattaa lähteä tutustumaan? Muok: Kyselen, koska bändi on itselleni vielä melko tuntematon. Moving Pictures, Permanent Waves, Exit..Stage Left (live). Näistä kun lähtee liikkeelle, niin hyvä tulee. Oikeastaan jokainen Rushin albumi on jollain tavalla kokeellinen. Rush on bändinä joko hyvin arvostettu tai siitä ei pidä ollenkaan, mielipiteet on hyvin monesti kaksijakoiset. Itse olen kuunnellut sitä yli 20 vuotta, eikä kyllästymisestä ole tietoakaan. Uusin tuote "Vapor Trails" ei ole auennut oikein vieläkään johtuen vähistä kuuntelukerroista, mutta ehkä joskus. Ottaen huomioon äijien ikä (n 50 v.), niin "Rush In Rio-live" on erittäin hyvä ja intensiivinen (rumpusoolo yksi parhaita mitä olen kuullut). Ammattitaito ja tyylitaju ovat mielestäni Rushin parhaat puolet, mitkä varsinkin live-tallenteista huomaa. Liiallinen teknisyys välillä saattaa korostua liikaa, mutta kokonaisuutena soundimaailma ja sovitukset ovat huippuluokkaa. Periaatteessa Rush kuuluu sarjaan "musiikkia muusikoille", mutta sopii kuunnella muittenkin. En Itsekkään ole muusikko. |
Huevos 24.03.2004 12:13:51 | |
---|
"musiikkia muusikoille" ajattelussa ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. |
Fortune 24.03.2004 16:37:29 | |
---|
"musiikkia muusikoille" ajattelussa ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa. No onpas. Ei kohderyhmän koostumus vähennä musiikin musiikkimaisuutta. Sama kuin sanoisi, että lastenmusiikki ei ole musiikkia, koska sen kohderyhmänä ovat lapset. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Novis_3 24.03.2004 17:09:23 | |
---|
Vähän off topic, mutta kun tuossa mainittiin se DVD, niin tietääkö joku selityksen sille, minkä takia Geddyllä oli styrkkareiden tilalla pesukoneita...??? "Lainatkaa joku naamaa, mulla repes perse.." -Trad. |
MK2112 24.03.2004 17:14:45 (muokattu 24.03.2004 17:17:26) | |
---|
Vähän off topic, mutta kun tuossa mainittiin se DVD, niin tietääkö joku selityksen sille, minkä takia Geddyllä oli styrkkareiden tilalla pesukoneita...??? Itseasiassa ne ovat kuivausrumpuja ja ne ovat sen puhtaan ja lämpimän saundin takia. ;) Ei vaineskaan, Geddy on jo parin viime kiertueen, eli T4E ja VT, aikana kytkenyt bassonsa vahvistimien sijaan suoraan mikseriin. Tästä seuraa tietenkin se että kun niitä styrkkareita ei ole, niin Geddyn taustapuoli näyttää varsin tyhjältä verrattuna Alexin puoleen. Näin ollen pojat päättivät lisätä jotakin rekvisiittaa sinne. Test For Echo -kiertueella se oli jääkaappi, viime rundilla kuivausrummut ja mitä nyt tulevalla? No se jää nähtäväksi. "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Novis_3 24.03.2004 18:01:27 | |
---|
Mitäs siinä basson ja pöydän välissä on? Meinaan efektejä.. Aikasta rosoinen saundi kaverilla (=hyvä).. "Lainatkaa joku naamaa, mulla repes perse.." -Trad. |
MK2112 24.03.2004 20:24:04 | |
---|
Seuraava löytyi osoitteesta http://www.rush-signals.com/rush/geddy_gear.html VAPOR TRAILS / VAPOR TRIALS TOUR '77 Fender Jazz Bass On “Driven” a '97 Fender Custom Shop Jazz Bass that has the low E string dropped to D. On “2112,” Lee uses another Fender Custom Shop Jazz that's tuned down a whole step Taylor 612-CE acoustic guitar that he plays on the song “Resist." Tech 21 SansAmp RBI for overdriven sound Avalon U5 DI for clean DI sound Palmer PDI-05 speaker simulator driven by a Trace Elliot Quatra Valve power amp for a tube-amp tone Four Roland XV-5080 synth modules (with sample playback capability) with external Glyph hard drives Yamaha DX-7 keyboard and two MIDI keyboard pedals Korg MPK-130 Roland PK-5 The MPK-130 sits under his keyboard stand, and the PK-5 is underneath his primary mic stand at center stage. "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
rmakela 25.03.2004 20:11:53 | |
---|
Se olis sitten 29. syyskuuta... ? ;-) Ja kannattaa läksiä lahdenkin yli, tuskin näkyy tämän jälkeen tällä pallon puoliskolla! Mun mielestä Grace Under Pressurilla on tän päivän mittapuilla kerrassaan hienot saundit... Kyllä on rushikin mennyt välillä niin metikköön, niin hieno bändi kuin onkin (ja ehkä juuri siksi!)! Fuze |
MK2112 25.03.2004 20:38:14 | |
---|
Se olis sitten 29. syyskuuta... ? ;-) Ja kannattaa läksiä lahdenkin yli, tuskin näkyy tämän jälkeen tällä pallon puoliskolla!
Enpä oikein usko tuota, ainakaan lipunmyynnin perusteella. "Without music, life would be a mistake." - Nietzsche |
Fortune 25.03.2004 20:40:11 | |
---|
Enpä oikein usko tuota, ainakaan lipunmyynnin perusteella. Eihän tuo kysyntä ole ennenkään vaikuttanut äijien liikehdintään, mutta tokihan sitä toivoisi, että te lipun saaneet (katkeruutta havaittavissa) otatte trion niin hyvin vastaan, että tulevat toistekin. Vaikka tällekin puolen lahtea. Vieläkin vituttaa Visattomuus. VVV. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Lerxst77 25.03.2004 23:29:02 | |
---|
Vieläkin vituttaa Visattomuus. VVV. Vielähän niitä lippuja näkyi olevan sinne keikalle vähän jäljellä... "Progerus" ottaa vaan luurin käteen ja selvittää englanniksi että haluat lipun nii eiköhän se siitä.. ja voit maksaa pankkikortilla tai tilisiirrollakin.. siellä on kuulemma aika hyvät biisit jonotusmusiikkina puhelinlinjoilla.. ;) "Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?" |
|