Aihe: uusi kone. neuvoja
1 2 3
jupo.r
03.02.2011 09:37:23
Kyl mä aattelin tota pro toolsin m poweredia. T.kaupassa näytti 250 e kieppeillä. Pystyykö noita halvempia PT softia päivitteleen nälän kasvaessa?
Kaipaan softalta trackien lisäksi: Kohtuu käyttökelpoiset efektit: kaiut, reverb, chorus, comp, normalisointi. limit. ym...
Master osio pitää olla.
kitara ja bassomallinnoksia saa olla joskaan ei välttämätön.
midi on kans plussaa.
Grugi
03.02.2011 09:39:18 (muokattu 03.02.2011 09:39:48)
KJM: Mitäs nämä optimoinnit tarkalleen ovat?

Ainut minkä olen kuullut, on se että Cubase se käyttää VST-instrumenteissa yms. prossua kokoajan, kun taas Logic vain silloin kun niitä käytetään.

Tuo varmaan se suurin ero ja sekään ei välttämättä tarpeellinen ominaisuus jos ei paljon käytä plugareita. Itse tykkään enemmän Logicin käyttöliittymästä mutta ei se Cubasessakaan huono ole. Makuasioita ja toki kannattaa valita itselle paras vaihtoehto.
SDMF
Cathi777
03.02.2011 09:42:30

jupo.r: Kyl mä aattelin tota pro toolsin m poweredia. T.kaupassa näytti 250 e kieppeillä. Pystyykö noita halvempia PT softia päivitteleen nälän kasvaessa?
Kaipaan softalta trackien lisäksi: Kohtuu käyttökelpoiset efektit: kaiut, reverb, chorus, comp, normalisointi. limit. ym...
Master osio pitää olla.
midi on kans plussaa.

Tuo M-Powered ei sitten toimi kuin M-Audion laitteiden kanssa, että se kannattaa ottaa huomioon. Itse kyllä suosittelen tuota Logicia. On tällä hetkellä aika ylivoimainen hinta-laatusuhteeltaan. Ebaysta saa Studio versiota 250e:n tuntumaan ja Express versiota 100e:lla. Ei tällä hetkellä oikein kukaan pysty noiden hintojen kanssa kilpailemaan. Lisäksi vielä etuna se, että toimii minkä tahansa äänikortin kanssa. Toki uusi Pro Tools toimii kanssa nyt minkä tahansa kortin kanssa, mutta on hintakin sitten ihan muissa sfääreissä.
Only pop music can break my heart...
tender.insanity
03.02.2011 09:51:13
CPU: Aika kalliin koneen meinasit sitten.

K.

Tonni vastaa tuhatta kilogrammaa, eli pikemminkin painavan koneen tuo on ostamassa =)
Grugi
03.02.2011 09:54:29
jupo.r: Kyl mä aattelin tota pro toolsin m poweredia. T.kaupassa näytti 250 e kieppeillä. Pystyykö noita halvempia PT softia päivitteleen nälän kasvaessa?
Master osio pitää olla.
midi on kans plussaa.

Kyllä noi PT M-Powered pystyy päivittämään sitten täyteen versioon jos joskus tarvetta tulee, maksaa kaiketi siinä 350€ hujakkeilla.
SDMF
KJM
03.02.2011 09:55:00
Cubasessa vielä se hyvä puoli että toimii OS X:ssä sekä Windowsissa.
jupo.r
03.02.2011 09:55:44
Cathi777: Tuo M-Powered ei sitten toimi kuin M-Audion laitteiden kanssa, että se kannattaa ottaa huomioon. Itse kyllä suosittelen tuota Logicia. On tällä hetkellä aika ylivoimainen hinta-laatusuhteeltaan. Ebaysta saa Studio versiota 250e:n tuntumaan ja Express versiota 100e:lla. Ei tällä hetkellä oikein kukaan pysty noiden hintojen kanssa kilpailemaan. Lisäksi vielä etuna se, että toimii minkä tahansa äänikortin kanssa. Toki uusi Pro Tools toimii kanssa nyt minkä tahansa kortin kanssa, mutta on hintakin sitten ihan muissa sfääreissä.

Hyvä pointti! Vaaka kallistuu logiciin. Käytin pc:llä jonkin aikaa cubasea enkä oikeen tykänny. käympä Ebayn sivuilla.

Kiitos kaikille vielä kerran asiallisista neuvoista tähän väliin. Ketju ei ole karannut kertaakaan käsistä. Palaan varmasti vielä asiaan kun tulee ajankohtaiseksi. Toki kommentit ovat tervetulleita jatkuvasti. Aina tulee jotain uutta...
Grugi
03.02.2011 09:56:02
KJM: Cubasessa vielä se hyvä puoli että toimii OS X:ssä sekä Windowsissa.

Ei olla tässä Windowsia käyttämässä joten tolla ei tässä merkitystä. ;D
SDMF
KJM
03.02.2011 10:00:19 (muokattu 03.02.2011 10:00:39)
Yksi ratkaisu olisi tietenkin aloittaa ensin Garagebandilla (joka tulee mäkin mukana) ja sitten kun tulee sen rajat vastaan niin siirtyy Logiciin. GB:n projektithan saa Logicilla auki :)
jupo.r
03.02.2011 10:18:34
Entäs toi jos vielä on kaupan

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=488090
Grugi
03.02.2011 10:26:00
jupo.r: Entäs toi jos vielä on kaupan

Noh vanha versio joka on sekin varmaan päivitettävissä uudempaan jollakin summalla.

Ostaisin kuitenkin suoraan sen tuoreimman.
SDMF
anapena
03.02.2011 10:57:54
Grugi: Ei olla tässä Windowsia käyttämässä joten tolla ei tässä merkitystä. ;D

Joskus pimeinä hetkinä käy mielessä ajatus Windowsiin vaihtamisesta, mutta on se toistaiseksi mennyt aika nopeasti ohi. Ihme ajatus silti! Ehkä se tapahtuisi sitten, jos Apple jostain syystä lopettaisi hommat, taikka olisi pakko olla jokin windows-only ohjelma käytössä...huh...
Cathi777
03.02.2011 15:57:20

jupo.r: Entäs toi jos vielä on kaupan

Jos tuon ostat niin älä ainakaan tuota 200e:a maksa. On kyllä liikaa tuosta vanhemmasta versiosta. Pikkuisen kun tuohon tosiaan laittaa lisää niin saa sen uusimman version. Joku 150e vois olla sopiva hinta tuosta vanhasta versiosta ja varmasti tuokin olisi täysin riittävä tarpeisiisi.
Only pop music can break my heart...
Janie Jones
03.02.2011 21:55:17

Logic ysissä on audioeditoinnin kannalta yksi aivan ehdoton lisäjuttu kasiin nähden. Kannattaa napsauttaa päälle Marquee tool click zone. http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=193102&o=0&#p9448838
Audioeditoinnissa niitä harvoja juttuja, mitä vielä Logic kasissa Pro Toolsista kaipasi.
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
jupo.r
03.02.2011 22:32:55
Ny mä oon jo aivan sekasin. Kaveri kävi asiaa tutkineena käymään kun valitin et kone (PC) ei toimi ja uhkailin makkia. mun pc on 10 v. nuori ja onneton ostin hoontekin siinä varjossa kun etellinen oli ada8000 ja soundit ei miellytä. nyt lyötiin dsp 2000 oikeet ajurit ja testimielessä ajettiin 24 raittaa keyboardista demobiisii yhtäaikaa. ei kakoile. Vanhahan toi hoontekki on mut mulle soundit on aivan eri luokkaa ku ada8000:ssa... Yhteen veto: nyt pärjään siihen asti mitä olen velkaa luvattuja äänitysessioita. kun noi on ohi, niin vakavasti on macci on mun uus kone. Kiitos kaikille ja tervetuloa sumpille Ylivieskaan ja rupatellaan lisää.
anapena
04.02.2011 11:51:06
Vanha kalusto kunniaan. Kustannustehokasta. Miksi hankkia uutta, niin kauan kuin vanhat pelaa riittävästi? Uusien koneiden hinnat pysyy samana, vain vääntö kasvaa. Wanhat on arvottomia, mutta käyttöarvo toimivalla kuitenkin olemassa, ja sekös hymyilyttää, jos saa vielä laskuttaa...
Sitten kun on pakko, tai ei pysty enää vastustamaan kiusausta, hankitaan uutta kampetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)