Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ableton, Fender Asio & M-Audio
1 2
charvette
29.01.2011 14:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En sitten mitenkään pysty monitoroimaan Abletonin omia/vsti instrumentteja kun yritän äänittää kitaraosioita Fnder Mustang vahvarin mukana tulleella asio driverilla usb:n kautta. Mitä teen väärin ja onko koko setti väärä. Eli kyseessä on M-Audio 2496 pci äänikortti (vuosien takaa..driverit löytyi win7:lle).
Ainoa tapa saada narulle kitaraa on poistaa Fnderin asio interfacen kautta M-Audio mutta siinä lähtee sitten monitorointi.
 
Jaava
29.01.2011 15:33:32 (muokattu 29.01.2011 15:36:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: En sitten mitenkään pysty monitoroimaan Abletonin omia/vsti instrumentteja kun yritän äänittää kitaraosioita Fnder Mustang vahvarin mukana tulleella asio driverilla usb:n kautta. Mitä teen väärin ja onko koko setti väärä. Eli kyseessä on M-Audio 2496 pci äänikortti (vuosien takaa..driverit löytyi win7:lle).
Ainoa tapa saada narulle kitaraa on poistaa Fnderin asio interfacen kautta M-Audio mutta siinä lähtee sitten monitorointi.

 
Ehkä mä nyt olen hidas, mutta mä en saa tosta tekstistä tolkkua siitä, mitä sä nyt yrität saada aikaan ja miten.
 
Eli yritätkö sä yhtäaikaa äänittää suoraan fenderistä ja monitoroida sitten maudion kautta?
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
charvette
29.01.2011 15:43:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu oli ehkä hieman vaikeaselkoisesti sulbattu mutta juuri noin kun sanoit. Ylipäätään olen hieman pihalla näiden usb-pohjaisten laitteiden käytöstä. Tarkoitan tuota Fenderin driveria vs. äänikorttia eli onko tuosta äänikortista tässä yhteydessä edes mitään hyötyä. Tarkoitus on runtata rummut, basso,piano etc. virtuaali-instrumentteina ja äänittää kitaraosuudet.
 
Jaava: Ehkä mä nyt olen hidas, mutta mä en saa tosta tekstistä tolkkua siitä, mitä sä nyt yrität saada aikaan ja miten.
 
Eli yritätkö sä yhtäaikaa äänittää suoraan fenderistä ja monitoroida sitten maudion kautta?
 
Jaava
29.01.2011 16:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Juu oli ehkä hieman vaikeaselkoisesti sulbattu mutta juuri noin kun sanoit. Ylipäätään olen hieman pihalla näiden usb-pohjaisten laitteiden käytöstä. Tarkoitan tuota Fenderin driveria vs. äänikorttia eli onko tuosta äänikortista tässä yhteydessä edes mitään hyötyä. Tarkoitus on runtata rummut, basso,piano etc. virtuaali-instrumentteina ja äänittää kitaraosuudet.
 
Mä kuule vähän luulen, että sä et voi käyttää kuin yhtä asioajuria yhtäaikaa. Eli joko sä äänität ja monitoroit sen maudion kautta tai sitten et monitoroi tietokoneen läpi ollenkaan.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
charvette
29.01.2011 16:35:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli se Fenderin ajuri lienee tarpeeton tässä yhteydessä? Tosin koitin kaikennäköistä jumppaa eli käyttämällä m-audiota ja kaikkia sen määriteltävissä olevia in/outputteja mutta ei mennyt audiota sisuksiin. Jotain teen väärin tai en ymmärrä tätä signaaliketjua tai sitten vehkeet vaan on väärät. No, näitä on ratkottu dossiajoista lähtien. Kiitos muuten vastauksistasi.
 
charvette
31.01.2011 17:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla Fenderin asio driverilla on siis se tarkoitus, että voi äänittää suoraan usb-liitynnän kautta. Sen kun valitsee laitteeksi, niin äänitys onnistuu mutta silloin täytyy abletonin hardware setupin kautta poistaa m-audio käytöstä ja siinä katoaa monitorointi. Taas kun m-audion otta käyttöön, kuuluu virtuaali-intsrumentit mutta sisään ei tule audiosignaalia (= mustang amp usb:n kautta). Homma pelasi hienosti ennen kuin asensin tuon m-audio kortin eli monitorointi meni emolevyn äänipiirin kautta. Toisaalta ihmettelen, että mitä teen koko äänikortilla koska tarkoitukseni ei ole äänittää muuta kuin tuota kitaraa usb:n kautta ja soittaa muut instrumentit vsti ja ableton etc. soittimina
 
Jaava: Mä kuule vähän luulen, että sä et voi käyttää kuin yhtä asioajuria yhtäaikaa. Eli joko sä äänität ja monitoroit sen maudion kautta tai sitten et monitoroi tietokoneen läpi ollenkaan.
 
Kalmo
31.01.2011 19:08:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin ajuri on välttämätön, jos haluat äänittää Fenderin USB:n kautta.
Mutta koska ASIO voi käyttää vain yhtä vimpainta kerrallaan, on sinun klikattava käyttöön M-Audio ja Fender pois käytöstä, kun haluat äänittää muuta.
 
Jos Fenderissä on sopiva analogiulostulo, niin unohtaisin sen USB:n kokonaan ja käyttäisin vain M-Audiota.
 
Tietsikka näkee kaikki USB-äänilaitteet erillisinä äänikortteina, joten ne aiheuttavat yleensä tukuttain ongelmia synkronoinnin yms. kanssa. Selvin ja toimivin setuppi on aina normaali äänikortti (PCI tai ulkoinen USB tai FW) jossa on tarvittava määrä sisäänmenoja ja ulostuloja.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
charvette
31.01.2011 21:05:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, alkaa pikkuhiljaa valjeta tuon äänikorttini (pci) tarpeettomuus tässä yhteydessä. Pitäisi varmaan harkita jonkun usb-väyläisen erillisen interfacen hankintaa.
 
mattim
01.02.2011 13:56:55 (muokattu 01.02.2011 13:57:47)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Homma pelasi hienosti ennen kuin asensin tuon m-audio kortin eli monitorointi meni emolevyn äänipiirin kautta.
 
Ennen et käyttänyt varmastikaan ASIO ajureita vaan jotain muuntyyppisiä ajureita jotka sallivat sisäänmenon ja monitoroinnin tapahtuvan eri laitteen kautta.
 
ASIO4All:lla homma hoitunee myös nykyisillä laitteilla. ASIO4ALL ei ole ASIO ajuri ; - )
 
Matti
 
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
charvette
02.02.2011 09:31:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tein niin, että otin signaalin Mustang Ampin kuulokeliitännästä ja kytkin 2496:n inputtiin. Valitsin Abletonissa ASIO:n sekä M-audion. Audioäänitys sinänsä onnistuu softasyntikoiden kanssa eli lopputulos on juuri sitä mitä pukkaa kuulokeliitännästä pihalle. Mutta monitorointi on avutonta eli latenssi esiintyy ikäänkuin delayna eli ihan kuin monitoroinnissa kuuluisi kaksi eri signaalia ja soundi on ihan muuta kuin mitä menee narulle. En myöskään pääse säätämään Buffer sizea joka näyttää lukkiutuneen 256:en.
Edelliseen ei vaikuta myöskään m-audion mikseri ohjelma/osuus jossa on kohta Buffer sizelle mutta se palautuu aina 256:een. Kortti on tosin jo ainakin 5-6 vuotta vanha ja katselin, että manuaalikin on vuodelta 2003/2004 ja voi olla, että nuo M-audion driverit ei toimi oikein. Driverit tosin löytyy Win7:lle (koneeni on ihan uusi etc.).
 
Jaava
02.02.2011 10:38:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sä kuulet kaksi eri signaalia monitoroinnissa, mä luulen, että sä yrität yhtä aikaa käyttää sekä jotain maudion direct monitoring ratkaisua ja monitoroida softan läpi.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
charvette
02.02.2011 10:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luultavasti, mutta en ole löytänyt paikkaa mistä säätää tätä.
 
Jaava: Jos sä kuulet kaksi eri signaalia monitoroinnissa, mä luulen, että sä yrität yhtä aikaa käyttää sekä jotain maudion direct monitoring ratkaisua ja monitoroida softan läpi.
 
mattim
02.02.2011 14:51:20 (muokattu 02.02.2011 15:03:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Luultavasti, mutta en ole löytänyt paikkaa mistä säätää tätä.
 
Otat softasta äänitettävän raidan monitoroinnin poies päältä (off). Kuulet silloin monitoroinnissa vain sen soundin, mikä vahvistimesta M-audion sisäänmenoon menee, eli softan asetukset eivät vaikuta soundiin.
 
Manuaalista: "Start by selecting the Monitor Mixer radio button in the leftmost column of the
Control Panels Patchbay/Router tab. This routes the Monitor Mixers output to
the Delta interfaces physical outputs 1/2. You can now use the Monitor Mixer
to adjust and mix signals from the analog and digital inputs, as well as signals
entering the mixer from your audio software."
 
Matti
 
Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
charvette
02.02.2011 17:05:35 (muokattu 02.02.2011 18:10:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan vastauksista. Tästä Win7:lle tarkoitetusta control panelista ei löydy ko. Patch bay välilehteä, käyttöliittymä on aivan toisenlainen kuin aiemmin. Tosin vastaavanlainen routtaus löytyy ja saan siitä pois Abletonin läpi menevän signaalin mutta silloin katoaa softainstrumentit. Abletonin kautta en ole onnistunut poistamaan sen omaa monitorointia. Voihan olla, että tällä kortilla yrittämäni signaaliketju ei kertakaikkiaan onnistu.
 
mattim
03.02.2011 09:11:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Kiitoksia vaan vastauksista. Tästä Win7:lle tarkoitetusta control panelista ei löydy ko. Patch bay välilehteä, käyttöliittymä on aivan toisenlainen kuin aiemmin. Tosin vastaavanlainen routtaus löytyy ja saan siitä pois Abletonin läpi menevän signaalin mutta silloin katoaa softainstrumentit. Abletonin kautta en ole onnistunut poistamaan sen omaa monitorointia. Voihan olla, että tällä kortilla yrittämäni signaaliketju ei kertakaikkiaan onnistu.
 
Tällä tavalla minulla homma abletonissa hoituu:
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … p/photo/21976/title/ableton/cat/500
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
charvette
03.02.2011 09:14:36 (muokattu 03.02.2011 09:14:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, testataan illemmalla.
 
mattim: Tällä tavalla minulla homma abletonissa hoituu:
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … p/photo/21976/title/ableton/cat/500
 
Matti
 
charvette
03.02.2011 17:03:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei onnistu tällä 2496 Deltalla koska siinä on 1 stereo pari sisään/ulos ja 3/4 on spdif. Sitä hämmästelen vaan, että raidan kuuntelua ei saa pois päältä Abletonissa, olisin voinut hoitaa monitoroinnin ulkupuolisella mikserillä.
Tarttee varmaan päivittää interfacea sellaiseen jossa on sisäänmenoja/ulostuloja enemmän tai palata Sonariin tai testata Reaper.
 

 
mattim: Tällä tavalla minulla homma abletonissa hoituu:
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … p/photo/21976/title/ableton/cat/500
 
Matti
 
mattim
03.02.2011 18:18:50 (muokattu 03.02.2011 18:41:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Ei onnistu tällä 2496 Deltalla koska siinä on 1 stereo pari sisään/ulos ja 3/4 on spdif. Sitä hämmästelen vaan, että raidan kuuntelua ei saa pois päältä Abletonissa, olisin voinut hoitaa monitoroinnin ulkupuolisella mikserillä.
Tarttee varmaan päivittää interfacea sellaiseen jossa on sisäänmenoja/ulostuloja enemmän tai palata Sonariin tai testata Reaper.

 
Mulla on eri kottti kuin sinulla ja erit niumerot liitännöille. Sun tarttee tuohon Audioon valita arvatenkin "Ext In" ja 1-2. Ja monitorointi poies tuolla off nappulalla. Ja midissä sitten monitorointi päällä eli "auto".
 
Win 7:ssa on näppärä softa "Snipping tool" jolla on hyvä ottaa kuvaruutukaappauksia. Ois kiva nähdä sun koneesta tuo sama näkymä ja lisäksi vielä "options" "preferences" "audio" "input config" "output config"
 
Uusi kuva aiheesta: http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … nauhoitetaan-ilman-softamon/cat/500
 
Matti
 
Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear.
charvette
04.02.2011 08:04:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otan tänään kaappauksia eri osioista - tuo audio raidan "Off" ei vaikuta mitenkään sikäli kun täällä töissä nyt asian muistan. Tuohon varmasti vaikuttaa taas kortin Control paneln asetukset.
 
charvette
04.02.2011 18:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perkele tulihan se ratkottua. Täytyi sulkea tietämyskoneen mikserin kautta Deltan input. Tosin en tajua mitä tuli routattua ja minne; lopputulos tuli kokeilemalla vahingossa. No, tätä tämä oli jo nuorna miesnä kun midi tuli taloon- aina sai tapella vehkeiden kanssa ja soitto jäi vähemmalle. Kiitos kaikille vastauksista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «