Aihe: Harjoituksiksi kelpaavat pätkät ns. oikean musiikin seassa
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Jucciz
03.02.2011 01:28:22
Kontiak: *reps*

tender.insanity puhuu asiaa.

Haha! Kontiak - tuo mystinen jäsenkuvaukseton hahmo, joka ei avaa sanaista arkkuaan muusta syystä kuin taputellakseen selkään ketä tahansa, joka ilmaisee erimielisyytensä jäsen Jucciz:ta kohtaan.

Verrattoman hyödyllinen tyyppi tällä foorumilla. Luultavasti kuitenkin ihan harmiton.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
03.02.2011 01:33:00
On kyllä kumma, jos ei tää ketju kohta vähän tästä siistiydy.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
03.02.2011 08:02:11
Sakmongkol: Todella hyvä tuo Pohjola-pätkä, sopivan haastava harjoitukseksi ainakin rytmisesti, mutta kuulostaa hauskalta vähän hitaampanakin. Minua ei haittaisi ollenkaan jos joku onkisi lisääkin moisia pätkiä Pohjolan tuotannosta. Olen itse yrittänyt tapailla esimerkiksi Keesojen lehto -levyä mutta eivät korvat taivu moiseen.

Pohjola on mun suosikki ja oon plokannu sitä ihan hirveästi. Oisko toiveita Keesojen lehdolta? Jotain muuta kuin Oldfieldin kitarasooloja? Melkein kaikki muu sillä levyllä on upeaa musiikkia. :)

Harakka Bialoipokku -levyn matskusta tykkään erityisesti, koska siellä on kivoja puhallinjuttuja, joista monet toimii myös kitaralla. Saapahan vähän uudenlaista näkökulmaa soittoon.

Tämä on mielestäni hyvinkin lupaava ketju.

Tää on näköjään myös mitä mainioin temmellyskenttä trolleille. Toivottavasti siitä ei kuitenkaan tule pääasia tässä ketjussa.

Jos pitää tehdä harjoitus/likki/kikkalistausketjuja niin tehdään ne just näin, eli kunnolla.

Tämmöstä määkin funtsin, mutta kaikille ei mene jakeluun.
Spike
03.02.2011 10:02:38
tender.insanity:
Vastaus on ilmeisen yksiselitteinen. Asioista kannattanee ottaa siis selvää, ennen kuin niitä nuotteja alkaa levittelemään.

Sun kannattais mennä myös esim ultimate guitar forumille valistamaan noita pahoja piraattiryökäleitä. Tää ketju on kuitenki aika marginaalinen verrattuna siihen kuinka paljon nuotteja liikkuu netissä.
Kampela77
03.02.2011 10:03:22
tender.insanity: Laitoin teostolle - kun en tiedä, mika instanssi näitä asioita hoitaa - kysymyksen näistä nuottien laittamisesta esille.

Vastaus:
"Teosto ei valvo graafisia oikeuksia, mutta jos sävellystä käytetään, vaikka
vain muutama tahti, niin silloin sävellykseen tarvitaan luvat."

Vastaus on ilmeisen yksiselitteinen. Asioista kannattanee ottaa siis selvää, ennen kuin niitä nuotteja alkaa levittelemään.

Yksiselitteisesti tuossa ainakin mainitaan, että Teosto ei valvo *graafisia* oikeuksia. Minkä johtopäätöksen siis vedit tuosta?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
03.02.2011 11:17:59 (muokattu 03.02.2011 11:36:24)
Tarkoittaako Teostolta tulleen vastauksen kohta "sävellystä käytetään" sitä, että sitä käytetään jossain kaupallisessa yhteydessä ansaintatarkoituksessa? Tässähän ei missän nimessä ole siitä kyse - ainakaan minä en saa tästä penniäkään.

Itselläni oli mielessä enemmänkin sitaattioikeus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sitaattioikeus

Etenkin kohta "lupa hyvän tavan mukaisesti ottaa lainauksia tarkoituksen edellyttämässä laajuudessa" koskettaa mielestäni tätä ketjua.

Luulen kyllä, että jos tämän ketjun olisi aloittanut joku, jota kohtaan tender.insanityllä ei ole typerää ennakkoasennetta, miestä ei voisi vähempää kiinnostaa tekijänoikeusasiat. Eihän kaveri ole "soinnut tähän biisiin"-ketjunkaan tiimoilta ryhtynyt minkäänlaisiin toimenpiteisiin. Miksi siis nyt? Mistä tämä epäjohdonmukainen menettely johtuu? Tuolla ketjussa nimittäin on vielä, kuten itsekin sanoit, huomattavasti räikeämpiä syitä puuttua asiaan - tälläkin hetkellä yli 150 sivua materiaalia, todennäköisesti kaikki laitonta. Menisit siis ennemmin sinne vaahtoamaan. Tarjoan sulle ilmaisen linkin:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203

"tahtilajien määrää"? Niin no, kai tänne Dream Theateriakin moni haluaa laittaa...
Kampela77
03.02.2011 11:36:23
Ketjun sotkemisen välttämiseksi ehdotan erillistä ketjua tekijänoikeuksien vatvomisille. Trollipostit voi pistää myös sinne.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
03.02.2011 11:37:25
Kampela77: Ketjun sotkemisen välttämiseksi ehdotan jäähyä tarkoin valituille kirjoittajille.

Oiskohan mahdollista toteuttaa helpolla toiminto "estä käyttäjän X kirjoittaminen keskusteluaiheeseen"? Ylläpito?
John Titor
03.02.2011 12:13:02

Niin kuin mä jo aiemmin sanoin, nämä asiat kuuluvat herrasmiessääntöjen piiriin, koska, kuten sanottua, periaatteessa "pitää saada oikeudenomistajien lupa". Jos sä Tender Insanity haluat oikeasti ottaa asiaan kantaa, niin paapa nyt kärkeen vaikka Stevie Wonderille, Petruccille, Jacob do Bandolimille ja Heikki Laurilalle noottia, että tällaista täällä muusikoiden.netissä nyt harrastetaan, ja tuu kirjottamaan tähän ketjuun lisää, kun oot saanut niiltä vastaukset.

Oikeesti, hyvä ketju, huono ihminen, lopeta myrkyttäminen.
Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti.
Mesa/Boogie
03.02.2011 12:13:33
Jucciz: Pari plokkausta lisää.

Tässäpä kitaravelho Heikki Laurilan hienon sambakappalen "Sateen jälkeen" B-osa. Koko biisi kyllä kannattaa plokata, jos rahkeet riittää. Tää on kuitenkin mukavaa sormijumppaa ja samalla ihan oikeesti musiikkia.

http://open.spotify.com/track/7fUkv22ovseOxRfXNCMbQK
http://jucciz.com/nuotit/sateen_jalkeen.pdf

Kiitti tästä. Plokkailin just eilen Brent Masonin Samba Beachin ja tästähän löyty sille kiva pari humppasettiin. Et oo sattumalta plokannu tota kokonaan?
Juuleppi
03.02.2011 12:33:28
Mesa/Boogie: Kiitti tästä. Plokkailin just eilen Brent Masonin Samba Beachin ja tästähän löyty sille kiva pari humppasettiin. Et oo sattumalta plokannu tota kokonaan?

Kiitos sulle tästä vinkistä, hyvä piisi. Hyvä pari kyllä tolle Laurilan piisille, jota oon itekki plokkaillu. Ehkäpä sitä itsekin innoistuis joskus laittamaan nuottia plokatuista piiseistä.
M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired."
Karipiirto
03.02.2011 12:55:21

tender.insanity: Mielenkiintoista herrasmiesmäisyyttä. Kaatuva puu ei siis pidäkään ääntä, jos ei kukaan ole kuulemassa?

Stevie Wonderille on turha kirjoittaa sähköpostia, koska se on sokea =)

Kerropa lisää tuosta, että olen huono ihminen. Ilmeisesti tunnet minut kyllin hyvin voidaksesi arvostella toisen ihmisyyttä. Kirjoituksia, mielipiteitä ja viestejä voi ja saa arvostella, mutta syvemmälle meneminen on noin aika törkeää. Vai onko täällä muut arvostelleet toisia käyttäjiä ihmisenä?

Lopeta jo. Täällä menee sivukaupalla hukkaan kun koko ajan olet sinä täällä jankkaamassa paskaa kaikesta muusta kuin aiheesta. Alkaa jo ulkopuolisenakin ärsyttää.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Jucciz
03.02.2011 13:07:33
Mesa/Boogie: Kiitti tästä. Plokkailin just eilen Brent Masonin Samba Beachin ja tästähän löyty sille kiva pari humppasettiin. Et oo sattumalta plokannu tota kokonaan?

Oon kyllä, ja soittanutkin muistaakseni 2/3-tutkinnossa vuonna 1999. Ylös en kyllä oon kirjoittanut kuin tuon B-osan nyt äskettäin. Mikään ei estä mua kirjoittamasta koko biisiä, mutta sen julkaiseminen ei taida käydä päinsä - tender.insanitylle ainakaan. Toisaalta tuo vois toimia hyvänä plokkaustreeninä kelle tahansa. :)
Mesa/Boogie
03.02.2011 13:57:37
Jucciz: Oon kyllä, ja soittanutkin muistaakseni 2/3-tutkinnossa vuonna 1999. Ylös en kyllä oon kirjoittanut kuin tuon B-osan nyt äskettäin. Mikään ei estä mua kirjoittamasta koko biisiä, mutta sen julkaiseminen ei taida käydä päinsä - tender.insanitylle ainakaan. Toisaalta tuo vois toimia hyvänä plokkaustreeninä kelle tahansa. :)

Plokkasin sen jo tässä odottaessa. Nyt sit vaan treenailemaan.
Jucciz
03.02.2011 14:12:33
Mesa/Boogie: Plokkasin sen jo tässä odottaessa. Nyt sit vaan treenailemaan.

Erinomaista! Mää aloitan sen teeman A-kielen 12. nauhalta ja sit siitä eteenpäin... varmaan suht luonteva taktiikka?
Mesa/Boogie
03.02.2011 14:17:03
Jucciz: Erinomaista! Mää aloitan sen teeman A-kielen 12. nauhalta ja sit siitä eteenpäin... varmaan suht luonteva taktiikka?

Joo. Mä oon tässä ollu sen ja D-kielen 7. nauhan välillä. Vähän tumpumpi soundi siellä A-kielen 12. välissä, mutta D-kieleltä aloittaessa ne pakolliset asemanvaihdot on tossa tempossa vähän vittumaisia. Ehkä siis treenaan minäkin A-kieleltä.
Jucciz
03.02.2011 16:16:09 (muokattu 03.02.2011 16:24:04)
Kun sitä Keesojen lehtoa tilattiin, niin laitetaas tähän väliin ehkäpä maailman paras biisi, eli Pekka Pohjolan "Pääntaivuttelun seuraukset, osa 2: Nykivä keskustelu tuntemattoman kanssa". Kohtuullisen proge nimi, jos kohta biisikin...

http://www.youtube.com/watch?v=JlTPrQ-pB88#t=4m44s
http://jucciz.com/nuotit/nykiva_keskustelu_tuntemattoman_kanssa.pdf

Sointuja en tällä kertaa merkannut, en jaksanut plokata ainakaan vielä. Sen sijaan heitin muutamaan kohtaan oman näkemykseni sormituksista.
Epämuusikko
03.02.2011 18:26:49 (muokattu 03.02.2011 20:29:38)
Ihmeellistä kitinää täällä ketjussa. Aikuiset ihmiset.

Aikuisten ihmisten musiikkia tässä, Jeff Berlinin bassosoolo kappaleesta Water on the Brain pt. II. Suht selkokielistä sointu- ja likkipohjaista improvisointia, hienoja sekvenssejä ja tautinen meininki! Henkilökohtaisia suosikkejani. Tein transkription taannoin, mutta onneksi on miehen itse tekemä selkokielinen versio.

http://www.lucaspickford.com/transbrain.htm
ja VIHDOINKIN kappale myös intternetissä!
http://www.youtube.com/watch?v=fnK8PuoRI4M

e: Lukekaa myös tekstit, ajatuksella.

Käsi pystyyn, kitaristikollegat: moniko teistä lukee sujuvasti f-avaimelle kirjoitettua viivastoa, jossa vaihtelee 4/7- ja 4/4-tahtilaji ja melodia pomppii jopa 4. ja 5. yläapuviivan tuntumassa?

En minäkään. :D
Problem?
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Jucciz
03.02.2011 19:08:00 (muokattu 03.02.2011 19:09:05)
Epämuusikko: Ihmeellistä kitinää täällä ketjussa. Aikuiset ihmiset.

Aikuisten ihmisten musiikkia tässä, Jeff Berlinin bassosoolo kappaleesta Water on the Brain pt. II. Suht selkokielistä sointu- ja likkipohjaista improvisointia, hienoja sekvenssejä ja tautinen meininki! Henkilökohtaisia suosikkejani. Tein transkription taannoin, mutta onneksi on miehen itse tekemä selkokielinen versio.

http://www.lucaspickford.com/transbrain.htm
ja VIHDOINKIN kappale myös intternetissä!
http://www.youtube.com/watch?v=fnK8PuoRI4M

e: Lukekaa myös tekstit, ajatuksella.

Oho. Rajut viiksetm.

Käsi pystyyn, kitaristikollegat: moniko teistä lukee sujuvasti f-avaimelle kirjoitettua viivastoa, jossa vaihtelee 4/7- ja 4/4-tahtilaji ja melodia pomppii jopa 4. ja 5. yläapuviivan tuntumassa?

En minäkään. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)