Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
Grugi
02.02.2011 12:38:18 (muokattu 02.02.2011 12:38:47)
Näinhän se on että toisen mielestä joku laite on paska ja toiselle se paras juttu.

Aito paska on molemmille paskaa ja se on fakta.

Edit: Takki unohtu -->
SDMF
vänkylä
02.02.2011 12:42:10
Mikko L:

Mulla ei ole mitään tarvetta saada teitä tykkäämään Axe-Fx:stä

Että näin.
marviner
02.02.2011 14:09:13 (muokattu 02.02.2011 14:10:30)
Tuota noin... Mulla ainakin kiinnostaa kuulla tulevaisuudessakin, minkälaisia demoja MikkoL saa Axella aikaiseksi, joten jos sais täältä taustalta pyytää, että keskustelun sävy palautuis silleen normaalin ystävällismieliseksi...
ReBeat
02.02.2011 14:16:37

No ei, samaa toivon ja kiitos Mikolle että viitsinyt äänitellä kaikenlaisia clippejä. Arvostan vaivannäköä ja pioneerityötä. Kyllä niistä asioita kuulee (ja luulee).

t. verkkajamppa
jniska
02.02.2011 14:29:19 (muokattu 02.02.2011 14:30:19)
Mun mielestä hyvä saundi on aina hyvä saundi, tuli se sitten ulos Axe:sta, Rectosta tai saatana vaikka ompelukoneesta.

Väittäisin, että 90 % Axen saundien väitetystä paskuudesta tulee digitaalivastaisesta asenteesta.

Mikko L, jatka vaan testailua, ne jotka ei kestä tätä ketjua lukekoon jotain muuta.
Laiha Lissu oli paras.
Numb
02.02.2011 14:33:31

jniska: Mun mielestä hyvä saundi on aina hyvä saundi, tuli se sitten ulos Axe:sta, Rectosta tai saatana vaikka ompelukoneesta.

Väittäisin, että 90 % Axen saundien väitetystä paskuudesta tulee digitaalivastaisesta asenteesta.

Ihan plussaa piti painaa: "En oo kokeillu, mut on kyllä paskimmat efektit mun käyttöön".

Ja soundi - jos se miellyttää soittajaa, niin se ja sama mistä se tulee ja se ja mitä mieltä joku muu siitä on. Ainakin niin kauan kuin ei vaikuta levymyyntiin :)
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Mikko L
02.02.2011 14:37:57

Joo täältäkin irtosi plussa. Tuohan se nimenomaan on aina mallintavassa että se ennakkoluulo digitaalilaitteesta menee yleensä soundin edelle.
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Point
02.02.2011 14:41:11
Jatka Mikko ihmeessä klippien tekemistä, niistä on paljon iloa. Aina mielenkiintoista kuulla, minkälaista soundia Axesta saa ulos.
Jucciz
02.02.2011 14:49:26 (muokattu 02.02.2011 14:49:56)
jniska: Mun mielestä hyvä saundi on aina hyvä saundi, tuli se sitten ulos Axe:sta, Rectosta tai saatana vaikka ompelukoneesta.

Äitimuorilla on muuten sekä Singer että Husqvarna ihan 1900-luvun alusta - molemmat ennen vuotta 1920 valmistettuja. On muuten lämmin ja sopivan nuhjunen vintage-soundi noissa.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
vänkylä
02.02.2011 14:59:25
Jucciz: Äitimuorilla on muuten sekä Singer että Husqvarna ihan 1900-luvun alusta - molemmat ennen vuotta 1920 valmistettuja. On muuten lämmin ja sopivan nuhjunen vintage-soundi noissa.

Eikä kuulu noista digi-kihinöitä ei.
Jucciz
02.02.2011 15:12:27
vänkylä: Eikä kuulu noista digi-kihinöitä ei.

Ei toisaalta kuulu analogilämpöäkään kun ovat täysin mekaanisia koneita, kelpuuttavat muuten pedaaleita mainiosti - tai ainakin sen yhden. :D
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Mikko L
02.02.2011 16:50:30

Osaatpa olla kypsä jätkä.
Mr. Speed
02.02.2011 18:14:52
Mikko L: Ei tuossa viestissä ku myöhemmässä. Mutta ei sillä ole väliä keskustelun kannalta.

Nyt kun tykkäät nusauttaa sitä pilikkua persauksiin, niin tullaan itse perässä. Tulee oikein suklaajuna mieleen!

"Minulle tulee ainakin juurikin "digikihinä" tuosta soundista mieleen, mihin toki törmää jossakin hi-gain putkistygeissä, eikä se kuulosta hyvältä meikäläisen korvaan."

Komiasti käytät vain puolikasta virkettä mun tekstissä mua vastaan, vaikka itse totean monesta putkistygestäkin löytyvän juuri sen minun kuvailemani kihinän. Muna suuhun, niin oppisit edes olemaan, häättänäm.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
TTV
02.02.2011 18:47:55
Mr. Speed: Nyt kun tykkäät nusauttaa sitä pilikkua persauksiin, niin tullaan itse perässä. Tulee oikein suklaajuna mieleen!

"Minulle tulee ainakin juurikin "digikihinä" tuosta soundista mieleen, mihin toki törmää jossakin hi-gain putkistygeissä, eikä se kuulosta hyvältä meikäläisen korvaan."

Komiasti käytät vain puolikasta virkettä mun tekstissä mua vastaan, vaikka itse totean monesta putkistygestäkin löytyvän juuri sen minun kuvailemani kihinän. Muna suuhun, niin oppisit edes olemaan, häättänäm.

Tää teidän kina menne kohta siihen että toinen tykkää lutkuttaa Custom-munaa, kun taas toinen pystyy mallintamaan kaikki munat Axella... Ei hyvää päivää jätkät!

Takaisin off-topic: Onko tuo häiritsevä kihinä aina läsnä joissain tarkoittamissasi hi-gain vahvistimissa vai tuleeko se esille vain tietyillä säädöillä?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jniska
02.02.2011 19:17:15
Jucciz: Äitimuorilla on muuten sekä Singer että Husqvarna ihan 1900-luvun alusta - molemmat ennen vuotta 1920 valmistettuja. On muuten lämmin ja sopivan nuhjunen vintage-soundi noissa.

REPS

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
Laiha Lissu oli paras.
TTV
02.02.2011 19:42:15
Mr. Speed: Kihinän saa säädettyä pois, mutta näissä ns. häiritsevissä styrkkareissa soundista tulee tumppu. Elikkä tiettyjen styrkkareiden kanssa en saa miellyttävää soundia mitenkään. Joko soundi on tumppu tai se kihisee. Muun muassa monelt ENGL:it ovat tällaisia.. Lisäksi vastaavan oloinen kihinä tulee helposti vaikkapa Shure SM57:lla, ja senpä takia en tykkää käyttää SM57 pelkästään. Se toimii kyllä hyvin vaikkapa Senkun 906:sen kanssa.

Oletkos kokeillu noita "häiritseviä" vahvareita eri kaapeilla tai eri putkilla tai ... Meinaan vaan sitä että onko se tumppu/kihinä/hyvä kiinni siitä nupista ja sen elektroniikasta vai esim vaihdettavissa olevista osatekijöistä? Tokihan se lopputulos on se mikä kuuluuu ja tuntuu; siitä joko tykkää tai ei, mutta se juurisyy voi olla muukin kuin vahvistin :-)

Mikitys (mikkityyppi ja sen asemointi) vaikuttaa todella suuresti myös näiden mallintavien loppusaundiin, mikä helposti johtaa tähän mieltymysvääntöön. Ootko jo muuten päässy testaaman tuota Axe, mistä joskus aiemmin kerroit?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Mr. Speed
02.02.2011 19:46:35
TTV: Oletkos kokeillu noita "häiritseviä" vahvareita eri kaapeilla tai eri putkilla tai ... Meinaan vaan sitä että onko se tumppu/kihinä/hyvä kiinni siitä nupista ja sen elektroniikasta vai esim vaihdettavissa olevista osatekijöistä? Tokihan se lopputulos on se mikä kuuluuu ja tuntuu; siitä joko tykkää tai ei, mutta se juurisyy voi olla muukin kuin vahvistin :-)

Mikitys (mikkityyppi ja sen asemointi) vaikuttaa todella suuresti myös näiden mallintavien loppusaundiin, mikä helposti johtaa tähän mieltymysvääntöön. Ootko jo muuten päässy testaaman tuota Axe, mistä joskus aiemmin kerroit?

En ole sen enempää lähtenyt tutustumaan noiden vahvareiden muokkausmahdollisuuksiin, koska löydän nykyisellään valmiiksi kihinättömiä laitteita, esimerkiksi Diezel Einstein tai VHT Ultra Lead. Tokihan kaappi vaikuttaa, mutta suurin kokemuspohja mulla on VHT Fat Bottom kaapista, mikä ei mielestäni oikein kihise itsessään.

Axea en ole päässyt testaamaan vieläkään, mikä sinänsä harmittaa. Jäsen heka oli loppuvuoden kiireinen, ja kun testausmahdollisuus siunaantui, olin itse poissa kaupungista työreissussa :/
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
c_barnes
02.02.2011 20:49:32 (muokattu 02.02.2011 20:55:54)
Oma Axe tuli taloon vuodenvaihteen tienoilla, ja oli kyllä hyvä ajoitus: sai rauhassa twiikkailla ja mussuttaa joululahjakonvehteja villasukat jalassa:D Omaan tarkoitukseen on kyllä tähän asti tuntunut todella passelilta laitteelta. Ainoa "miinus" on se että nyt tämä pökkelö joutui opettelmaan midilankun ohjelmoimista ja käyttöä. Vaan kyllähän tuo on jo tosta alkanut hahmottua.

Btw, niille jotka päivitteli kitaroiden(+mikkien) soundierojen vaikutuksesta Axeen: kai olette tutustuneet tuohon Global toimintoon? Manuaali mainostaa että nuppeja voi equttaa erilailla vaikka keikkapaikkojen vaatimusten mukaan "varastoon" eri Global-paikoille ja tarvittaessa valita tilanteeseen sopivat säädöt. En ole itse vielä paneutunut asiaan, mutta eikös samaa ominaisuutta voisi periaatteessa soveltaa kitaravalintoihin? Global1 EMG-lespalle, Global2 singlecoil-stratolle, jne...
http://www.myspace.com/lithuria - naura ja mossaa tai itket ja naurat ja mossaat!
Mikko L
02.02.2011 23:25:41

Niin joo ja JOS Line6:lla olisi kaapintekijöillä korvat ja tekisi kunnollisia kaappeja niin sekin tuntuisi olevan melko helkkarin hyvä mallintaja. Kaverin kanssa harrastetaan match-eq-juttuja niin hän teki lempisoundinsa IR-kaapit ja soitti POD HD500:lla ne. Jokaisessa näistä clipeistä tulee lopuksi "se originaali" pätkä perään ja eroa ei oikeasti ole niinku yhtään. Kuunnelkaapa:

http://forum.fractalaudio.com/threa … e6-POD-HD500-had-better-cabinets...

Valitettavasti POD HD:hen ei voi laittaa omia IR-kaappeja vaan tulee tyytyä tehtaan surkeisiin härpäkkeisiin. Niitä ei voinut edes käyttää. Hyi. Toivotaan että tuo custom IR ominaisuus tulisi myös POD:iin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)