Aihe: Feidiloput
1 2 3
Von Härskiburg
25.03.2004 21:26:30

Äöörghghg!! Ärsyttää nuo typerät biisien häivytysloput! Kuuntelin juuri äsken Appetite For Destructionia ja aina ärsyttää Nightrainissa Slashin soolon feidaus. Ja Fade to Blackin loppu on myös ärsyttävä, vaikka periaattessa voidaan perustella jo biisin nimellä. Ainoa hyvä feidiloppu on Reckoning Dayssä, vaikka jäähän siinä ne rummut jytisemään.

Niin. Siinä oli minun mielipiteeni häivytyslopuista. Onko teillä?
Me boss, you not.
Mr.Babbit
25.03.2004 21:28:51
onhan ne vähän hölmöjä, varsinkin semmoset missä tule modulaatio ja looppi kakskytkertaa ja sitten hidas feidaus.. kyllä biisissä pitäisi olla alku ja loppu, tai sitten ei kumpaakaan.
mathias
25.03.2004 21:36:46
Joo, kyllähän ne vähän häiritsee. Esim. The Outlaw Torn, jossa se mukava loppuriffittely jää kuulematta kokonaan. Mutta onneksi kokonainen biisi löytyy The Memory Remains-sinkulta.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
NHR
25.03.2004 22:26:28

Siinä oli minun mielipiteeni häivytyslopuista. Onko teillä?

Minulla ei oikeastaan ole. Ei ainakaan periaatteessa häiritse feidaus minua ollenkaan.
Jani The Rock: "Älkää kertoko mustapukuisille miehille, mutta olen oikeasti Krypton-planeetalta..."
Alttoviulisti: "Ei kerrota..valkopukuisille vaan."
kid ego
25.03.2004 22:51:11
Extremellä on pari ihan hyvää feidausta: Li'l Jack Horny ja When I'm President. Muutenkin levyllä on ovelia juttuja.
Raibishkele.
Toad
26.03.2004 01:26:31
Tuohan nyt riippuu aika paljon musatyylistäkin. Esim. reggaebiisit ei useinkaan ole niin tarkkaan läpisävellettyjä, vaan bändi soittaa fiiliksen mukaan niin kauan kuin soittaa ja sitten sopivassa kohdassa feidataan loppu pois. Konejutuissa ja muissa fiilistelyissä feidit toimii myös.
Niskamies
26.03.2004 07:59:15
Mä inhoon feidiloppuja. Varsinkin kun nuotissa lukee "repeat to fade". Miten helvetissä se pitää tehä bändin kanssa? MUnsta feidaaminen kuvastaa mielikuviksettomuutta.
Soita bassoa ja ole uromies!
PomppoK
26.03.2004 07:59:56

Toimii ne feidit Meshuggahillakin ihan hyvin. Ihan yhtälailla feidit on osa sävellystä kuin kaikki 'kasvatukset' ynnä muutkin. Radiosoittoon meneviä biisejä on tapana editoida niin, että "nyt loppuu tämä osa tähän näin ja se siitä", harvemmin väkisin tungetulla feidilopullakaan saa niin pahaa jälkeä aikaan.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
xulu
26.03.2004 08:03:35

Ns. Iron Maiden loppu?
Stop the hatin' Everybody chillax!!!
Super-Jari
26.03.2004 08:35:57
Minä ajattelin aina niin että ne bändit jotka tekee feidaudloppuja biiseihin, eivät vaan osaa lopettaa biisiään oikein. En tykkää.
Kaikkihan minusta puhuu suuresti arvostettu EVVKn perustaja eli, #1
Deep Shadow
26.03.2004 08:38:05
Riippuu biisistä, joissain toimii joissain ei...
"Että häh vaan vittu itelles"
herb
26.03.2004 08:51:56
onhan ne vähän hölmöjä, varsinkin semmoset missä tule modulaatio ja looppi kakskytkertaa ja sitten hidas feidaus..

Toimivaan viimeis(t)en kertsi(e)n modulointiin törmää vieläkin harvemmin, kuin hyvään feidiloppuun. Varsinkin jos siinä on mukana jokin mahtipontisuuslisä, kuten juustoiset viulut, kuoro jne. Hyh helvetti. No on tuostakin joitain hyviä esimerkkejä.

Jos biisi loppuu pitkään jamitteluun, on feidi usein ihan pätevän tuntoinen ratkaisu.
miän vain
26.03.2004 11:18:16

Sopiihan se johonkin. Ja toisaalla ärsyttää, kun hyvä juttu jää kuulematta. Nimenomaan tuo Outlaw Torn, kuten myös Motörheadin Stone Dead Forever ja Absoluuttisen Nollapisteen Soita kotiin, Elvis. Ja Joku toinenkin Abson biisi, en nyt muista nimeä, Suljetulta kuitenkin ja lopussa soolo, joka oikeastaan oikeuttaa koko biisin olemassaolon. Se seitten feidataan. 'Todella hyvä' veto.

Liian nopeat feidaukset ärsyttävät kanssa. Kuten Vaikka Hedrixin Electric Ladylandilla. Melkein joka biisissä sellainen alle sekunnnin mittainen mukafeidi.
Mimi
26.03.2004 11:23:14
Kippas.. Just tuumin tuossa viikko sitten asiaa, että on ne saakeli ärsyttäviä joissain biiseissä, mutta en sitten mitän topikkia alkanu väsäämään... En ole kovin moneen hyvään feidiin törmännyt, eikä niitä nytkään tuu mieleen yhtään...

Mua ärsyttää myös se että kun jotkut biisit lopetetaan feidiin (tai vaikka ei lopetettaskaan), ni sit se viimenen minuutti jauhetaan sitä yhtä ja samaa (niin ei se vielä ärsytä...) ja laulaja laulelee samaa melodiaa sen koko minuutin... Instrumentaalifeidi toimii mulle paljon paremmin ku semmonen missä lauletaan...
Kaveri:-Hei voitsä avata tän viinipullon kun mulla ei oo sitä värkkiä millä tän saa auki!? Toinen kaveri:*tutkii pulloa n. 5 sek.* -Okei..*vääntää kierrekorkin auki*
PomppoK
26.03.2004 11:26:15

Ei tässä ole mitään järkeä... Ei tässä ole mitään järk... ei tässä ole mit... ei...
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
cldron
26.03.2004 11:29:17
Joo, kyllähän ne vähän häiritsee. Esim. The Outlaw Torn, jossa se mukava loppuriffittely jää kuulematta kokonaan. Mutta onneksi kokonainen biisi löytyy The Memory Remains-sinkulta.

Onhan niitä Loadin muitakin kappaleita pätkitty CD-versiossa(King Nothing, Bleeding Me), mikä on kyllä perseestä, mutta johtunee siitä, ettei kaikkia kappaleita olis kokonaan saanu tungettua yhdelle CD:lle.. Onneks ostin Loadin aikanaan kasetilla, kaikki biisit kokonaan..
Kaikki musiikki kuulostaa paremmalta sähkökitaralla...
Squierrel
26.03.2004 11:55:53

Miten helvetissä se pitää tehä bändin kanssa?

Rumpali lyö asteittain pienenevällä voimalla, kitaristi säätää volanuppia pienemmälle tai käyttää pedaalia???

Onko kukaan koskaan oikeasti kuullut live-esityksessä feidausta? Livesoitannassa biisillä pitää kuitenkin olla lopetus. Ja jos kerran lopetus on, niin miksei sitä käytetä levytyksessä?

Feidausta tarvitsee vain dj, joka ei muuten tiedä, että biisi on loppumassa kohta ja olisi aika pistää seuraavaa kehiin.
"Squier is the Epiphone of guitars."
Nixzar
26.03.2004 12:08:32
Ns. Iron Maiden loppu?

Ja mitäköhän tämän pitäisi tarkoittaa.?
*IHKK #12*
Tympee Huttunen
26.03.2004 12:14:01
Onhan niitä Loadin muitakin kappaleita pätkitty CD-versiossa(King Nothing, Bleeding Me), mikä on kyllä perseestä, mutta johtunee siitä, ettei kaikkia kappaleita olis kokonaan saanu tungettua yhdelle CD:lle.. Onneks ostin Loadin aikanaan kasetilla, kaikki biisit kokonaan..

Tuota en tiennytkään.
"Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)