Aihe: Openstage jamit
1 2 3 4
Epämuusikko
01.02.2011 13:22:16
akuankkakomppi:

Blues on jokerikortti; joko se toimii tai sitten ei. Ethän sä pokerissakaan tee jokerilla yhtään mitään, jos sulla paras kortti on yksinäinen ristikymppi.

Helvetin hyvin sanottu.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Anonymous-jazz
01.02.2011 14:34:50 (muokattu 01.02.2011 14:35:48)

Epämuusikko: Juurikin tämä. Jos oikein julmiksi heittäydytään, niin lavalle ei ole asiaa jos ei tunne jotakuta housebandista. Näin siis joskus.

Eiköhän noita tapauksia löydy enemmän rock-piireistä jossa jamitkin on usein vain vakavaa soittamista, mitä ei voida suorittaa kuin vain niiden entuudestaan tuttujen kellaribändikavereiden kanssa.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Epämuusikko
01.02.2011 14:35:21
Anonymous-jazz: Eiköhän noita tapauksia löydy enemmän rock-piireistä.

Olen lopettanut rock-jameissa käymisen, en tiedä.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
baron
01.02.2011 18:18:10

Anonymous-jazz: Eiköhän noita tapauksia löydy enemmän rock-piireistä jossa jamitkin on usein vain vakavaa soittamista, mitä ei voida suorittaa kuin vain niiden entuudestaan tuttujen kellaribändikavereiden kanssa.

1. Mun kokemukset on erilaisia: Rock-jameissa kitaristeista on ruuhkaa mutta kiipparit ovat usein vapaana ja vaikka ei piisiä tuntisikaan niin kyllä ne E tai A-duurin kolme sointua onnistuu.

2. Mä oon itsekin silloin tällöin järjestänyt jazz-jameja ja oon aina pitänyt huolen että jokainen tuntemani kiipparisti ei ainoastaan saa soittovuoroa vaan olen suorastaan painostanut soittamaan. Totuus kuitenkin on että jos yleisön joukossa on ollut mulle tuntematon soittohaluinen kiipparisti niin kukaan ei ole osannut hakea häntä eikä kiipparistin palli ole kyllä ollut hetkeäkään vapaa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
01.02.2011 23:45:37 (muokattu 01.02.2011 23:50:34)

Nyt perun kaikki pahat puheeni stadin jazzjameista. Mä oon ollut vain väärissä paikoissa!

Tänä iltana olin eka kerta itselleni uudessa paikassa:
1. Housebändi oli hirveän hyvä.
2. Kun jamit alkoi, paikat oli oikeesti vapaita ilman että mä tunsin yhtä ainutta paikka ollutta soittajaa ennestään.
3. Mun toiveeni piiseistä otettiin sen verran vakavasti että ne soitettiin.
4. Kun muut ehdotti piisejä, mun mielipidettä kysyttiin.
5. Eli sain soittaa niin paljon kuin halusin hyvien soittajien kanssa! Housebändin kiipparisti ei ainoastaan suostunut mun soittovuoroihin vaan jopa tarjosi niitä.
(Kyllä mä sitten vuorostani pyysin häntä takaisin soittamaan)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Lennu
02.02.2011 02:40:25

baron: Nyt perun kaikki pahat puheeni stadin jazzjameista. Mä oon ollut vain väärissä paikoissa!

Tänä iltana olin eka kerta itselleni uudessa paikassa:
1. Housebändi oli hirveän hyvä.
2. Kun jamit alkoi, paikat oli oikeesti vapaita ilman että mä tunsin yhtä ainutta paikka ollutta soittajaa ennestään.
3. Mun toiveeni piiseistä otettiin sen verran vakavasti että ne soitettiin.
4. Kun muut ehdotti piisejä, mun mielipidettä kysyttiin.
5. Eli sain soittaa niin paljon kuin halusin hyvien soittajien kanssa! Housebändin kiipparisti ei ainoastaan suostunut mun soittovuoroihin vaan jopa tarjosi niitä.
(Kyllä mä sitten vuorostani pyysin häntä takaisin soittamaan)

Ymmärsinkö oikein, että kävit ensimmäistä kertaa baarissa?
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
baron
02.02.2011 08:50:02

Lennu: Ymmärsinkö oikein, että kävit ensimmäistä kertaa baarissa?

Joskushan se täytyy aloittaa.
baron
02.02.2011 15:02:29 (muokattu 02.02.2011 15:04:27)

sickboy: No, kerro nyt ihmeessä sen mestan nimikin.

Old Sophie
baron
02.02.2011 23:22:27

Eilisestä innostuneena olin tänäänkin jameissa.
Housebändin kiipparistin perse oli liimattu tuoliin, mitä nyt kävi syömässä ja siksi aikaa pyysi kaverinsa tuuraamaan.
Mun puhaltajatutut joi rauhassa kaljaa ja kun halusivat soittaa, astelivat lavalle, vetäisivät soolonsa ja palasivat kaljanjuontiin.
Pitäiskö mun alkaa kuljettaa omaa Nordia jameissa? Se ei paina kuin 8 kg ja casen saa selkäreppuun.
JCM
07.02.2011 22:08:45

baron: Old Sophie

Ah, Käpylän jamit.

Kertomasi jälkeen haluan kyllä mennä käymään, nimittäin olen aina keksinyt jonkin hyvän tekosyyn olla menemättä tuonne.

Milloin olet seuraavan kerran menossa. Jos liityn seuraan?
baron
08.02.2011 00:18:52

JCM: Ah, Käpylän jamit.

Kertomasi jälkeen haluan kyllä mennä käymään, nimittäin olen aina keksinyt jonkin hyvän tekosyyn olla menemättä tuonne.

Milloin olet seuraavan kerran menossa. Jos liityn seuraan?

Siellä on kahden viikon välein jamit, joka toinen tiistai. En oo varma seuraavasta kerrastani kun bänditreenejä pukkaa.
JuhaHo
20.11.2012 20:22:56
baron: Siellä on kahden viikon välein jamit, joka toinen tiistai. En oo varma seuraavasta kerrastani kun bänditreenejä pukkaa.

Anteeksi vanhahko aihe, mutta minkälainen meininki tuolla Old Sophiessa on? Onko ikärajoja? Ajattelin, että jos joskus pojan kanssa tuonne lähdetään, niin pääseekö hän alaikäisenä edes sisään, saati lavalle.
baron
20.11.2012 21:23:40

JuhaHo: Anteeksi vanhahko aihe, mutta minkälainen meininki tuolla Old Sophiessa on? Onko ikärajoja? Ajattelin, että jos joskus pojan kanssa tuonne lähdetään, niin pääseekö hän alaikäisenä edes sisään, saati lavalle.

Meininki hyvä mutta sitä ei varmaan house bändi eikä muutkaan soittajat päätä kuka pääsee sisälle, sitä pitää varmaan kysyä kapakalta.
JuhaHo
22.11.2012 10:32:22
baron: Meininki hyvä mutta sitä ei varmaan house bändi eikä muutkaan soittajat päätä kuka pääsee sisälle, sitä pitää varmaan kysyä kapakalta.

Tuolla paikan kotisivuilla mainittiinkin ikärajasta 20 vuotta, joka on voimassa viikonloppuisin, eli sen puolesta voisimme tulla. No tiistait ovat meille hankalia, koska juniorin ilta menee musiikkiopistolla, ellei tunteja peruta. Miten tuolla on yleensä basisteja piisannut? Meilläpäin kaava näyttää olevan, että poika soittaa muutaman housebändin ilmoittaman kappaleen ja housebändin basisti loput.

Onko muita vaihtoehtoja, jos tiistai menevät liian hankaliksi?
baron
22.11.2012 10:44:49 (muokattu 22.11.2012 10:46:46)

JuhaHo: Tuolla paikan kotisivuilla mainittiinkin ikärajasta 20 vuotta, joka on voimassa viikonloppuisin, eli sen puolesta voisimme tulla. No tiistait ovat meille hankalia, koska juniorin ilta menee musiikkiopistolla, ellei tunteja peruta. Miten tuolla on yleensä basisteja piisannut? Meilläpäin kaava näyttää olevan, että poika soittaa muutaman housebändin ilmoittaman kappaleen ja housebändin basisti loput.

Onko muita vaihtoehtoja, jos tiistai menevät liian hankaliksi?

Onhan kaupungissa muitakin jameja.
Housebändissä on ollut kontrabasisti, muita basisteja ei niinä iltoina jolloin itse olen siellä käynyt (ihan liian harvoin!) ole näkynyt.
Tawsky
29.11.2012 18:39:41
Missäs muualla voisi jammailla rokkia Tampereella kun tuolla Henkassa? Siellä täytys joskus käydä mutta on k-22. Kyllähän noihin periaatteessa pitäisi päästä pari vuotta nuorempikin, mutta sehän on pokesta kiinni.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
kkaarre
29.11.2012 19:29:22 (muokattu 29.11.2012 19:30:22)
ADEHD: Missäs muualla voisi jammailla rokkia Tampereella kun tuolla Henkassa? Siellä täytys joskus käydä mutta on k-22. Kyllähän noihin periaatteessa pitäisi päästä pari vuotta nuorempikin, mutta sehän on pokesta kiinni.

Bar Vikkulassa on jameja ollut. Kuin myös Jack The Roosterissa on joka sunnuntai? Korjatkaa jos olen väärässä...

Edit. Ja luulis nyt Henkkaan päästävän nuoremmankin heebon. Varsinkin kun jamit on maanantaisin.
Mullon ihmistä isompi hauis!
Tawsky
29.11.2012 19:53:19
Sipesuikka: Bar Vikkulassa on jameja ollut. Kuin myös Jack The Roosterissa on joka sunnuntai? Korjatkaa jos olen väärässä...

Edit. Ja luulis nyt Henkkaan päästävän nuoremmankin heebon. Varsinkin kun jamit on maanantaisin.

Jep, kyllä luulis. Nuo yli 18-vuotiaiden kiellothan ei ole mitään lainvaraisia juttuja vaan rippuu paikan omistajasta.
"Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM
LamaAjanElvis
30.11.2012 01:04:51
Parhaimmat jamithan ovat tietenkin sellaiset joissa on valmiit nuotit edessä jotka kertovat kuinka erota alkuperäisestä sävellyksestä ja nuottirivin alhaalla on myös ohjeet miten liikuttaa kroppaansa ja kasvojen ilmeitä minkäkin osan kohdalla.
"I cut my finger. That's tragedy. A man walks into an open sewer and dies. That's comedy." -Mel Brooks
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)