Aihe: Mikä piano/syntikka sinulla on?
1 2 3 4 518 19 20 21 2229 30 31 32 33
Cymap
12.01.2011 10:47:41
Juno-D tuli eilen Saksasta ensimmäiseksi synaksi. Nyt treeniä treeniä..
_Teme_
12.01.2011 19:37:46
Itellä on Yamaha P85 ja hyväksi olen todennut :)
''Do not fear mistakes. There are none.'' Miles Davis
tliedes
13.01.2011 14:38:59

nykyinen setti;

- Korg M1
- Korg Wavestation SR
- Roland Juno-6
- Emu X-board 49
TaikuriHärvä
15.01.2011 11:17:06 (muokattu 15.01.2011 11:19:29)
Tännään tuli uusi peli taloon, elikka Use Audio Plugiator. Ihan mielenkiintoselta vaikuttaa näin ensituntumalta, no onhan tässä viikonloppu heti aikaa syventyä laitteeseen.

Tällä hetkellä mun setti on siis tuon lisäksi Clavinova clp-230, Hammond XK1, Korg DW-8000. Ja Yamahan TX81Z löytyy vielä sängyn alta.
Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
jsalo
15.01.2011 11:20:38
Mielenkiintoisen oloinen härveli. Pistä vaikka infoa kun olet saanut kokemusta?
TaikuriHärvä
15.01.2011 11:24:24
jsalo: Mielenkiintoisen oloinen härveli. Pistä vaikka infoa kun olet saanut kokemusta?

Juu, kyllä tuosta varmaan jotaki raporttia teen, kunhan saan aikaseksi.
Murjominen on tekniikkana näyttävää, sillä näin soittaja voi luoda illuusion tuulimyllyhyökkäyksestä tai painista.
tepposal
19.01.2011 23:24:12 (muokattu 19.01.2011 23:24:53)
En kehtaa tähän laittaa listaa;) Mutta vilkaise profiilista mikäli kiinnostaa. Siellä on muutama ihan kivakin vehjes.
jeje
19.01.2011 23:43:10
päivitys tapahtui tuossa vuodenvaihteessa.
nykyään mennään näin..

keikoilla:

roland fp7
nord electro3 73

kotona/varastolla:

rhodes mk2 73
korg cx-3
microkorg
yamaha p-200

tämmöttiä..
fuzz
20.01.2011 09:47:44
Korg ps60 tuli taloon pari viikkoa sitten. Vaikuttaa ihan kelpo peliltä noin ensimmäiseksi vehkeeksi, soundit ovat ihan kelvot ja käyttö helppoa. Ainut miinus koskettimien vähän rempula tuntu.

Piano löytyy kotoa Yamahan U1 ja on mahtava peli. Tässä jos joskus opiskelemaan pääsisi, täytyisi kuitenkin hommata joku täydellisellä pianokoskettimistolla varustettu syna tai sähköpiano. Opiskelijaluukkuun kun tuommoisen oikean pianon laittaminen on vähän typerää.
elämän tarkoitus on 42
Casse
20.01.2011 23:22:36

Päivitystä:

Clavia Nord Electro 3 73
Korg M50
Korg Triton LE
Korg SP-200 Limited Edition
Korg Monotron
Stargazers
21.01.2011 14:49:43

Behringer UMX25. Ääniä tulee Korg 05R/W:stä, läppäristä Logic Prosta tai Mainstagesta ja iPhone/iPad softissa käytän äänien ulosottoon NLog-syntikkaa, NanoStudiota tai Pianist Prota, riippuen aina mikä sopii milloisenkiin soittoon parhaiten. MIDI Mobilizerin kautta siis,
Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulta puuttuisi rakkaus, en olisi mitään. (1. Kor. 13:2)
Borellus
24.01.2011 17:49:53
Nord Modular G1 hoitaa ison osan meiningistä tällä hetkellä. Lisäksi myös Doepfer Dark Energy ja Korg Electribe EMX-1. Olen vähän kahden vaiheilla, että kummasta luopuisin. Nord Modularista (joka ei itseasiassa ole ollut talossa edes vielä kauaa) ja alkaisin rakentelemaan Doepferin analogisysteemiä, vaiko Dark Energystä ja tyytyisin ergonomiseen digiratkaisuun. Semmonen dilemma...
artha61
28.01.2011 18:44:55 (muokattu 28.01.2011 18:54:56)
Koskettimet:
* Clavia Nord Stage EX 88
alakerrassa
* Rolandin vanha pienempi digipiano (joku EP-77 tms)
Räkissä:
* Korg Wavestation A/D
* Roland D-550
* Alesis D4
Softat (mm)
* East West EWQL Synth Orchestra Gold Edition
* PPG Wave 2V
* Korg Legacy Digital Edition
* Arturia Analog Factory
* jne (niin paljon noita VST-synia/plugareita - ei niitä millään kaikkia muista...=)
Ja EMU 1212 ja 1616M:n mukana tulleet EMUn musasoftat.
sekä vanhan Cubasen ja uudemman versio 5:n softasynat.
Lisäksi isommassa koneessa myös midi/synakortti (XG:ssä ok general midi osastoa)
* Yamaha SW1000XG + PLG150-VL (aika hyvä/mielenkiintoinen mallintava syna)
En allekirjoita - kunhan totean
Ruoskar
01.02.2011 16:30:44
Tässä:

Yamaha DX-7
Korg Trinity
Korg Oasys

Oon käyttänyt Yamahaa vaan controllerina keikoilla ja Trinitystä on tullut kaikki soundit. Uusin hankinta Oasys ei oo vielä kerennyt keikoille, mutta aion korvata sillä Trinityn niin keikoilla kuin studiossa.

Ainiin ja on mulla vielä lainassa Korg 707 mutta sitä ei lasketa :)
Jubjub
15.02.2011 12:55:36
Jubjub: Selän takaa löytyy Yamahan MM6 ja alakerrassa möllöttää Young Chang-vanhus. Akustiseksi pianoksi se on aika hyvin pitänyt vireensä.

+ Korg Kaossilator tietenkin ;)
Etevä
15.02.2011 22:44:10

Syntikkana Yamaha Motif XF6
Stagepianona Yamaha CP33

Midikontrollerina tykkään käyttää välillä Fatarin Studiologic VMK-161 organ-mallia, jolla sitten ohjailen vaikkapa Native Instrumentsin B4 II:sta, Vintage Organsia tai Scarbee Mark I:stä.

Syntikkavalinta on hiukan alkanut jopa kaduttamaan tuon XS6-mallin koskettimien määrän takia ja olen jopa harkinnut laitteen myymistä jotta voisin ostaa tilalle vanhemman XF-sarjan seiskamallin, koska eipä noita uusia soundeja tuossa ole mitenkään päätähuimaavasti enkä lopulta usko hirveästi käyttäväni laitteen tönkköä sampleria (pitäisi vielä sitä flash-muistiakin ostaa...).

Stagepianoksi keikkakäyttöön kelpaisi Nord Stage EX88 koska eipä tuossa nykyisessa Yamahassa ole paljoa muuta kun hyvä soittotuntuma (kesätreenaamista varten) ja pianosoundi. Puuttuu ainoastaan pari tonnia rahaa..
Quru
16.02.2011 13:49:19
Etevä: Syntikkana Yamaha Motif XF6
Stagepianona Yamaha CP33

Midikontrollerina tykkään käyttää välillä Fatarin Studiologic VMK-161 organ-mallia, jolla sitten ohjailen vaikkapa Native Instrumentsin B4 II:sta, Vintage Organsia tai Scarbee Mark I:stä.

Syntikkavalinta on hiukan alkanut jopa kaduttamaan tuon XS6-mallin koskettimien määrän takia ja olen jopa harkinnut laitteen myymistä jotta voisin ostaa tilalle vanhemman XF-sarjan seiskamallin, koska eipä noita uusia soundeja tuossa ole mitenkään päätähuimaavasti enkä lopulta usko hirveästi käyttäväni laitteen tönkköä sampleria (pitäisi vielä sitä flash-muistiakin ostaa...).

Stagepianoksi keikkakäyttöön kelpaisi Nord Stage EX88 koska eipä tuossa nykyisessa Yamahassa ole paljoa muuta kun hyvä soittotuntuma (kesätreenaamista varten) ja pianosoundi. Puuttuu ainoastaan pari tonnia rahaa..

XF on se uusin, sitä ennen olivat XS ja ES. Niin mikä sinulla nyt oli?
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
pekka montin
16.02.2011 15:01:59

Korg M1 (hyvä pöytä perustarpeisiin, ja pesee edelleen monet nykyajankin synat)
Casio Cz 101 ( hyvä pöytä progeen, konemusaan sekä kokeelliseen+kantohihnat!!)
Micro Korg ( ei esittelyjä kaipaa)
Korg 707 ( ei juurikaan käyttöä, myynnissä, jos jotain kiinnostaa)
JPQ
16.02.2011 16:12:28

Tuo korg m1 kyllä varmasti koskettimistolta melko hyvä ja joihinkin vanhoihini digisyna soundeihin mutta muuten en kyllä sanoisi että pesee nyky synistä juuri yhtään. olen soittanut presetit ja pari laajennuskorttia lävitse. sanoisin että jotain soundeja jäi mieleen mutta enemmän ambient puolella kuin yleis tarve soundeissa.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)