Mikko L 01.02.2011 16:46:43 | |
---|
Jucciz: Jaha, nyt harkitaan jo Axen myyntiä. Ei ois uskonu muutama sivu takaperin... Herra Väännänkäännänsanoja palasi keskusteluun. :D PJS mainitsi että Axe-Fx:n luulisi menevän melko nopeasti johon vastasin: "Ja mitä Axen myymiseen tulee niin en mä osaa sanoa pystynkö mä myymään tätä. En mä ainakaan kovin halvalla tästä suostu luopumaan... " Tuostahan saa vääntää ihan sellaisia johtopäätöksiä miten itse haluaa omaa asiaansa ajaa. Fakta kuitenkin on se että vaikka myisinkin Axen poissa niin se ei kerro Axen laadusta mitään. Olen omistanut paljon muitakin vermeitä joita edelleenkin pidän helkkarin hyvänä. esim. kaksi kpl Mesa Mark IV, Mesa Roadster, kaksi kpl Mesa Mark III, Orangea, Ernie Ball Music Man JP6 ja JP7.... listaa voisi jatkaa pitkälle. Pidän näitä kaikkia erittäin hyvinä vermeinä ja olen ne kaikki omistanut ja myynyt eteenpäin. Silti, en ole puhunut mitään siitä että myisin Axe-Fx:n. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mr. Speed 01.02.2011 16:48:51 | |
---|
Mikko L: Herra Väännänkäännänsanoja palasi keskusteluun. :D PJS mainitsi että Axe-Fx:n luulisi menevän melko nopeasti johon vastasin: "Ja mitä Axen myymiseen tulee niin en mä osaa sanoa pystynkö mä myymään tätä. En mä ainakaan kovin halvalla tästä suostu luopumaan... " Tuostahan saa vääntää ihan sellaisia johtopäätöksiä miten itse haluaa omaa asiaansa ajaa. Fakta kuitenkin on se että vaikka myisinkin Axen poissa niin se ei kerro Axen laadusta mitään. Olen omistanut paljon muitakin vermeitä joita edelleenkin pidän helkkarin hyvänä. esim. kaksi kpl Mesa Mark IV, Mesa Roadster, kaksi kpl Mesa Mark III, Orangea, Ernie Ball Music Man JP6 ja JP7.... listaa voisi jatkaa pitkälle. Pidän näitä kaikkia erittäin hyvinä vermeinä ja olen ne kaikki omistanut ja myynyt eteenpäin. Silti, en ole puhunut mitään siitä että myisin Axe-Fx:n. Hassua, että otit listaan mukaan myös kitaroita. :) Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Twinkle 01.02.2011 17:39:45 | |
---|
Mr. Speed: Hassua, että otit listaan mukaan myös kitaroita. :) Niin siis ne ei voi olla laitteita "jotka on myynyt pois, vaikka niitä pitää helkkarin hyvinä"? Voihan siihen laittaa vaikka auton, se täyttää yhäkin määreen "laitteesta jonka on myynyt pois vaikka se on hyvä". Näin jos siis pilkunviilaamisen puolella jatketaan. |
Mr. Speed 01.02.2011 17:43:09 | |
---|
Twinkle: Niin siis ne ei voi olla laitteita "jotka on myynyt pois, vaikka niitä pitää helkkarin hyvinä"? Voihan siihen laittaa vaikka auton, se täyttää yhäkin määreen "laitteesta jonka on myynyt pois vaikka se on hyvä". Näin jos siis pilkunviilaamisen puolella jatketaan. Totta. Itsehän en ymmärrä miten Musarin JP6 vertautuu vaikkapa Axe FX:iin :) Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Karvamammutti 01.02.2011 17:45:01 | |
---|
Mr. Speed: Totta. Itsehän en ymmärrä miten Musarin JP6 vertautuu vaikkapa Axe FX:iin :) Kalliita musiikkilaitteita molemmat. Ehkäpä hyviäkin. Myytävissä olevia myös, mikäli ei katso tarpeelliseksi säilyttää. Agents soittaa rautalankaa. Mammuttim on hyvem. |
Mr. Speed 01.02.2011 17:45:42 | |
---|
Karvamammutti: Kalliita musiikkilaitteita molemmat. Ehkäpä hyviäkin. Myytävissä olevia myös, mikäli ei katso tarpeelliseksi säilyttää. Agents soittaa rautalankaa. Mikä nyt on kallis kenellekin ;) Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Karvamammutti 01.02.2011 18:41:36 | |
---|
Mr. Speed: Mikä nyt on kallis kenellekin ;) Korjaan hiukan; Arvokkaita musiikkilaitteita. Mammuttim on hyvem. |
Jucciz 01.02.2011 19:21:49 | |
---|
Mikko L: Herra Väännänkäännänsanoja palasi keskusteluun. :D Nyt osuit naulan kantaan. Verbaali-iloittelu on melkeinpä suurinta huviani. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mikko L 01.02.2011 19:56:52 | |
---|
Mr. Speed: Totta. Itsehän en ymmärrä miten Musarin JP6 vertautuu vaikkapa Axe FX:iin :) Sinänsä outoa kun mä sanoin sen mun viestissä. Kummatkin on asioita ja vielä musiikkiin liittyviä asioita joita pidän erittäin hyvänä. Myös Ibanez JEM7WH ja Gibson Les Paul Standard voitaisiin lisätä tuohon listaan. Jos rahatilanne olisi antanut periksi niin omistaisin nämä kaikki laitteet, mutta olen kuitenkin vain opiskelija ja raha on aina tiukassa. Sen takia olen joutunut myymään laitteita joita pidän hyvänä. Sitten saan kuulla tätä että "miten opiskelijalla on varaa näin kalliisiin laitteisiin?" ja vastaus on vain se että olen joskus ostanut kesätyörahoilla kunnon vermeet ja vaihdellut niitä rahaksi tai suoraa päittäin muihin laitteisiin. Veikkaan että melko moni teistäkin on tätä harrastanut. En olisi halunnut viedä tätä näin off-topic mutta haluan että hitaimmatkin tyypit ymmärtää mistä puhutaan. Jatketaanpa on-topic. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Vladi 01.02.2011 21:09:33 | |
---|
Mikko L: En olisi halunnut viedä tätä näin off-topic mutta haluan että hitaimmatkin tyypit ymmärtää mistä puhutaan. Jätä tämmöiset pätkät pois kirjoituksistas niin sun viestejä lukee paljon mieluummin. Ärsyttää kun auot päätäsi ja samalla korotat itseäsi tämmöisillä "viattomilla" letkautuksilla. Muuten tulee hyvää asiaa, mutta tämmöiset vie pohjan kaikelta muulta. |
Mikko L 01.02.2011 21:14:18 | |
---|
Vladi: Jätä tämmöiset pätkät pois kirjoituksistas niin sun viestejä lukee paljon mieluummin. Ärsyttää kun auot päätäsi ja samalla korotat itseäsi tämmöisillä "viattomilla" letkautuksilla. Muuten tulee hyvää asiaa, mutta tämmöiset vie pohjan kaikelta muulta. Sori mutta mun viihdyttävyydellä ei ole palautelaatikkoa. :) Heitin nokkavan kommentin siksi että tässä yritettiin taas turhaan vetää homma off-topicin puolelle. Jos Speed ois keskittynyt siihen mikä mun sanoma oli tuossa viestissä sen sijaan kuin etsimällä etsisi jotain mistä pääsisi kuittailemaan, niin tämäkin turha inttäminen olisi vältetty. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Vladi 01.02.2011 21:23:54 (muokattu 01.02.2011 21:24:12) | |
---|
Mikko L: Heitin nokkavan kommentin...koska sillä lailla saavutetaan rauha ja palataan takaisin aiheeseen? Jos haluat, että pysytään aiheessa ja keskustellaan Axe-FX:stä niin tuollaisilla heitoilla saavutat kyllä kaikkea muuta. Ihan näin vaan tiedoksi. :) Eipä sillä, kyllä tässä tulee aika hämmentäviä heittoja puoli ja toisin. En ymmärrä miksei aikuiset ihmiset osaa keskustella niin, että toisen eriävä mielipide ei oteta heti provona. |
Juicy 01.02.2011 21:27:54 | |
---|
Ei metakeskustelua kiitos, vaikka itsekin toisinaan sorrun. |
Mikko L 01.02.2011 21:27:55 | |
---|
Näinpä. :) Toki ollaanko me siinä vaiheessa ettei ihmisillä enää ole kysyttävää Axesta? Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mr. Speed 01.02.2011 21:39:28 | |
---|
Mikko L: Näinpä. :) Toki ollaanko me siinä vaiheessa ettei ihmisillä enää ole kysyttävää Axesta? Jos nyt ketjun puitteissa mennään, niin vastataan tähän sinun vasta-argumenttiisi. Mikko L: Voisko olla kyse ihan makuasioista sitten. Tykkäätkö yleensä Mesa-soundeista? Vai onko tämä vaan sitä digitaalisuutta. Ihan sillä lisäsin yläpäätä kun aiemmin oli puhetta että mä peittelisin yläpäätä koska se kuulostaisi digitaaliselta... Mesa soundit on vähän siinä ja tässä, koska niitä on enempi. Dual Rectumi on "ihan ookoo", ja Mark V on minusta hyvä. Sinkku Rectoa en ole taaskaan testannut saati omistanut. Tokihan noissa kihinöissä on kyse makuasioista. Minusta tuo yläpään kihinä ei kuulu rokkisoundiin, vaan rokkisoundiin kuuluu ennemmin honottava keskialue. Minulle tulee ainakin juurikin "digikihinä" tuosta soundista mieleen, mihin toki törmää jossakin hi-gain putkistygeissä, eikä se kuulosta hyvältä meikäläisen korvaan. Antti1 tossa tarjosi myös, että kyseinen kihinä saattaa liittyä myös kaappi-impulseihin. Anyhow kaappi-impulssitkin taitavat olla Axe FX:ään ympättäviä/ympättyjä, joten kyse lienee laitteen ominaisuuksiin liittyvästä hommelista. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Mikko L: Näinpä. :) Toki ollaanko me siinä vaiheessa ettei ihmisillä enää ole kysyttävää Axesta? Eipä mulla ainakaan. Ostoa voin harkita jos löytyis toimintatonnilla jostain käytettynä, koska nykyään on ihan tajuttomat määrät ilmaisia ja laadukkaitakin vst-plugareita joilla päästään "maaliin". Tietty Axella voi päästä vähemmällä säätämisellä, kun kaikki löytyy yhden masiinan sisältä suoraan. =) Vaan mullepa pitäis olla semmoisessa formaatissa tuo, että pystyisi loputtomiin säätämään suoraan koneelta soundeja, ilman että tarttis kierrättää jokainen muutos aina uudestaan muljuttimen läpi. Eli käytännössä vst-plugarina. |
Mikko L 01.02.2011 23:48:04 | |
---|
Juicy: Eli käytännössä vst-plugarina. Se vaan vaatisi niin paljon prosessointitehoa ettei oikein pyörisi juuri millään koneella jos jotain muutakin plugaria haluaa käyttää. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Antti1 01.02.2011 23:49:56 | |
---|
Mikko L: Se vaan vaatisi niin paljon prosessointitehoa ettei oikein pyörisi juuri millään koneella jos jotain muutakin plugaria haluaa käyttää. Prosessoinninhan voi kuitenkin tehdä täysin ulkoisella möykyllä ja pelkkä käyttöliittymä pyörii tietokoneella. Listen motherfucker you're about to pay your dues! |
Mikko L 01.02.2011 23:59:18 | |
---|
Mr. Speed: Minulle tulee ainakin juurikin "digikihinä" tuosta soundista mieleen, mihin toki törmää jossakin hi-gain putkistygeissä, eikä se kuulosta hyvältä meikäläisen korvaan. Antti1 tossa tarjosi myös, että kyseinen kihinä saattaa liittyä myös kaappi-impulseihin. Anyhow kaappi-impulssitkin taitavat olla Axe FX:ään ympättäviä/ympättyjä, joten kyse lienee laitteen ominaisuuksiin liittyvästä hommelista. En tiedä luitko tuossa edellä tätä asiaa, mutta tuo pätkä ei ollut Axe-Fx:llä nauhoitettu. Se ei ole digikihinää vaan oikeaa Recton soundia oikean kaapin läpi SM57:lla. Ei ollut kovinkaan informatiivinen pätkä, mutta halusin todistaa että vaikka nauhoittasin oikealla vahvistimella pätkää niin sekin haukutaan digitaaliseksi. Tämä taas todistaa että m.netin arvostelijaraati ei välttämättä edes tiedä miltä se oikea Recto kuulostaa nauhoitettuna. Ei tarkoitus mollata. Tällaiset asiat on niin genreriippuvaisia asioita. Todellisuudessa tuo "kihinä" on asia mitä monet sanovat myös purennaksi. Kitara puree mixissä paljon pienemmällä volumella että kaikki muut soittimet kuten basso saa paremmin tilaa. Mutta tosiaankin makuasioita. Ei ole väärää tai oikeaa näissä. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |
Mikko L 02.02.2011 00:00:16 | |
---|
Antti1: Prosessoinninhan voi kuitenkin tehdä täysin ulkoisella möykyllä ja pelkkä käyttöliittymä pyörii tietokoneella. Toki, mutta tuo Axe-PC:n kehittely on ilmeisesti lopetettu. Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen. |