Aihe: Apple, Mac OS ja iMuusikot
1 2 3 4 5122 123 124 125 126
Kre-per
01.02.2011 08:59:35 (muokattu 01.02.2011 09:01:33)
Twinkle: Onko kukaan harrastanut BootCamppaamista tai virtualisointia? Miten hyvin toimii hardwaren kanssa yhteen, esim. bootcampattu windows7? Apple ilmeisesti tekee wintoosaa warten ajurit omille laitteilleen?

Entäpä joku Parallers, VMware fusion tai se ilmainen, mikä se oli nimeltään? Jotkuthan tuota Parallersia käyttää jopa pelaamiseen joten ei se kai ihan toivoton voi olla.

Omat kokemukset liittyy BootCampiin ainoastaan, jonka avulla pelaaminen ei oikein onnistunut. Mulla on late 2009 24" iMac, 2,66GHz C2D, 4Gb DDR3, GeForce 9400M (256MB jaettua muistia). Koitin XP:llä pelata Call of Duty Modern Warfarea, vaan ei taipunut. Yski ja tökki, joten luovutin. Saattaahan se tietty olla, että Parallelsilla tai Fusionilla kulkee jouhevammin, en tiedä. Luulisin kuitenkin, että vaatimaton näytönohjain + hyvä näyttö ei oo kauheen hyvä yhdistelmä. Itse ratkaisin lopulta tämän peliongelman ostamalla uuden xboxin :)

e: hienosäätöä.
way cool. respect to the monkey.
Twinkle
01.02.2011 10:49:41
Grugi: Minkälaista käyttöä olet ajatellut tuossa virtuaaliympäristössä? Pelipuolelle suosivat kaiketi enemmän tuota Parallelsia.

Pelihommia ei, windowsin puolella on CAD, piirilevyn suunnittelut sekä valokuvaamiseen liittyvät softat, MS office ja softakehitykseen ja testaukseen liittyvät työkalut.

Agenda on siis se, että jos BootCamppaisin pysyvästi ja kokonaisuudessaan koko laitteen ja käyttäisin macin hardwarella windows7:aa. Toinen vaihtoehto olisi se, että ajaisin virtuaaliympäristössä windowsia noille sovelluksille ja jättäisin edes mahdollisuuden käyttää OSX:ää jos siihen haluaa perehtyä tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä konerikon takia meikäläisellä on ainoana koneena iMac, mutta minen oikein pääse sen kanssa sinuiksi. Hardware on tuossa ihan jees puutteistaan ja suunnittelumokistaan huolimatta, niin semmoiseen voisi kyllä istuttaa windowsin JOS se toimii bootcampilla riittävän hyvin.
Grugi
01.02.2011 10:56:50
Twinkle: Pelihommia ei, windowsin puolella on CAD, piirilevyn suunnittelut sekä valokuvaamiseen liittyvät softat, MS office ja softakehitykseen ja testaukseen liittyvät työkalut.

Agenda on siis se, että jos BootCamppaisin pysyvästi ja kokonaisuudessaan koko laitteen ja käyttäisin macin hardwarella windows7:aa. Toinen vaihtoehto olisi se, että ajaisin virtuaaliympäristössä windowsia noille sovelluksille ja jättäisin edes mahdollisuuden käyttää OSX:ää jos siihen haluaa perehtyä tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä konerikon takia meikäläisellä on ainoana koneena iMac, mutta minen oikein pääse sen kanssa sinuiksi. Hardware on tuossa ihan jees puutteistaan ja suunnittelumokistaan huolimatta, niin semmoiseen voisi kyllä istuttaa windowsin JOS se toimii bootcampilla riittävän hyvin.

Suosittelen lukemaan tätä ketjua läpi ja sitten miettimään onko BootCamp se mitä tahdot, itse suosin virtualisointia koska se salliin ehkä hieman vapaammat kädet kaikenlaiseen säätöön ja jos tulee paha moka niin palautus tapahtuu hetkessä.

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=43&t=120188
SDMF
Aki
01.02.2011 11:42:54

Parallels taitaa tällä hetkellä olla VMWarea nopeampi, mutta mun kokemuksen mukaan Bootcamp on tietysti nopein kun on vain yksi käyttis käynnissä. Näppiksen pikakomentojen kanssa saattaa joutua säätämään tai tottumaan molemmissa, mutta kyllä Bootcampattu W7 64bit toimi mulla niin hyvin kuin vain Windows voi. Ei ollut ongelmia Macbookin, Presonuksen ja tulostinajureiden kanssa.
"Nainen lävisti itseään vielä kerran, vuoti ja kuivui. Jossain hehkui palava tanssilava. Olimme hetken kuin ruodottomat kalat, ja sinä olit siinä niin, ja lepattivat kaukaiset tähdet." -Rauno Repomies
Twinkle
01.02.2011 11:44:52
Grugi: Suosittelen lukemaan tätä ketjua läpi ja sitten miettimään onko BootCamp se mitä tahdot, itse suosin virtualisointia koska se salliin ehkä hieman vapaammat kädet kaikenlaiseen säätöön ja jos tulee paha moka niin palautus tapahtuu hetkessä.

http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=43&t=120188

ei ole oikein mitään iloa tuosta threadista kun se käsittelee lähinnä asennusongelmia, minua kiinnostaa se että miten se toimii sen jälkeen kun sen on asentanut käyttökuntoon. Toisaalta kyllä, miksei se olisi koska eihän nuo hardware-tasolla suuremmin eroa jos vain kovalevyn partitioiminen kahdelle eri levyjärjestelmälle onnistuu.

Täytyy miettiä, ei tuo nyt tällä hetkellä kovin kriittistä ole kun sen vanhan koneen saa lopullisesti elvytettyä.
Grugi
01.02.2011 12:09:41
Twinkle: ei ole oikein mitään iloa tuosta threadista kun se käsittelee lähinnä asennusongelmia, minua kiinnostaa se että miten se toimii sen jälkeen kun sen on asentanut käyttökuntoon. Toisaalta kyllä, miksei se olisi koska eihän nuo hardware-tasolla suuremmin eroa jos vain kovalevyn partitioiminen kahdelle eri levyjärjestelmälle onnistuu.

Täytyy miettiä, ei tuo nyt tällä hetkellä kovin kriittistä ole kun sen vanhan koneen saa lopullisesti elvytettyä.

Se siinä oli mulla ajatuksena että huomaat myös tuon puolen tuosta bootCampistä ja Win7 asennuksesta, aina ei mene kaikki putkeen :D Mutta kuten yllä jo mainittiin toimii se 7 siinäkin kunhan sen saa asennettua.
SDMF
Twinkle
01.02.2011 12:24:40
Grugi: Se siinä oli mulla ajatuksena että huomaat myös tuon puolen tuosta bootCampistä ja Win7 asennuksesta, aina ei mene kaikki putkeen :D Mutta kuten yllä jo mainittiin toimii se 7 siinäkin kunhan sen saa asennettua.

Jos sitä asentaa tyhjään koneeseen, niin sillä ei ole mitään väliä jos se jostakin syystä menee mönkään, yrittää vain uudestaan. useamman lähteen mukaan se on varmistettu, että sen saa sinne saa asennettua. Jos hardwaressa ei ole hirveästi vaihtelua versioiden välissä, niin en näe mitään syytä miksei sitä BootCamppia voisi asentaa ja virhetilanteet on vain käyttäjästä lähtöisin.

ts. vakiohardware ja asennusmedia on vakio, niin ei se vaan voi mennä pieleen.
Kre-per
01.02.2011 12:48:55
Twinkle: Jos sitä asentaa tyhjään koneeseen, niin sillä ei ole mitään väliä jos se jostakin syystä menee mönkään, yrittää vain uudestaan. useamman lähteen mukaan se on varmistettu, että sen saa sinne saa asennettua. Jos hardwaressa ei ole hirveästi vaihtelua versioiden välissä, niin en näe mitään syytä miksei sitä BootCamppia voisi asentaa ja virhetilanteet on vain käyttäjästä lähtöisin.

ts. vakiohardware ja asennusmedia on vakio, niin ei se vaan voi mennä pieleen.

Jos ne virhetilanteet on vain käyttäjästä lähtöisin, ni sähän voisit varmaan antaa noille omenaurpoille vähän konsultointiapua?
way cool. respect to the monkey.
Twinkle
01.02.2011 12:57:34
Grugi: Vakio Windows kyseessä niin kaikki voi mennä vikaan tai hyvällä tuurilla kerta laakista kohdilleen. :D

Se on ihmisen luoma ohjelma ja mikään sen toiminnassa ei perustu satunnaisuuteen. Mikään virhe ei oikeasti vaan ilmesty jostakin vaan sen aiheuttaja on aina jossakin. On eri asia sitten, että pystyykö sen jäljittämään ja kuinka helposti, mutta itse ainakin uskon että ainakin asennuksessa, järjestelmän ollessa hyvin pitkälle perustilassaan, ongelmat pystyy ratkaisemaan. Toki ratkaisemista häiritsee se, että Macin konffia pysty paljoa muuttamaan laitetasolla mutta pakko yrittää pärjätä asian kanssa.
Twinkle
01.02.2011 13:08:16
Kre-per: Jos ne virhetilanteet on vain käyttäjästä lähtöisin, ni sähän voisit varmaan antaa noille omenaurpoille vähän konsultointiapua?

En mie tunne sitä ympäristöä tarpeeksi hyvin että kykenisin arpomaan muiden ongelmia, mutta kyllä minä olen kohtuullisen luottavainen siihen että pystyn ongelmakohdat ratkomaan jos jossakin kohtaa mokaan.
Grugi
01.02.2011 13:23:20
Nyt tulee jo sen sortin tekstiä että huh. Popcornit tulille.
SDMF
Twinkle
01.02.2011 13:27:44
Grugi: Nyt tulee jo sen sortin tekstiä että huh. Popcornit tulille.

Ei jaksa, sovitaan niin että tekniikka toimii satunnaisesti.
toksu
02.02.2011 13:47:51
Osaisiko joku kertoa, kuinka saan Mainstage 2:n toimimaan yhteen Rolandin RD-700sx -keikkapianon kanssa? Koskettimiston ja pitchbendin ohjelma tunnistaa automaattisesti, mutta mitään muut potikat eivät anna signaalia.
DirectTone
06.02.2011 16:13:31
Mitähän tapahtui kun käynnistyksen jälkeen Macbook Prossani tuli viesti, että kellonaika on asettettu aikaan ennen 1.1.2008 joten ohjelmat voivat käynnistyä ennaltaarvaamattomasti. Mistä tämä johtuuu? (Ennen on ollut siis oikeassa ajassa ja nyt säädin oikeaan aikaan)
"Why should the devil have all the good music?" -Martin Luther
M.i.k.key
06.02.2011 16:31:34
DirectTone: Mitähän tapahtui kun käynnistyksen jälkeen Macbook Prossani tuli viesti, että kellonaika on asettettu aikaan ennen 1.1.2008 joten ohjelmat voivat käynnistyä ennaltaarvaamattomasti. Mistä tämä johtuuu? (Ennen on ollut siis oikeassa ajassa ja nyt säädin oikeaan aikaan)

Olisko akku päässyt loppumaan. Mulla on ainakin joskus käynyt noin kun akku ollut tyhjä tai pidempään irti.
möllisty
olhawa
06.02.2011 16:46:34
APUJA!! Pro Toolsia startatessa tulee toi alotusikkuna, sen päälle heat-ikkuna ja sen päälle vielä select license file-ikkuna. Millekkään ei pysty tehdä mitään, ei auta cancelit eikä virran katkaisu. Uutta maailmaa sekä protari että Mac, joten aika seikkaperäisesti sais opastaa...
olhawa
06.02.2011 16:55:41 (muokattu 06.02.2011 17:39:20)
Jahansson, virran katkaisun jälkeen sai omppuvalikosta väkisin lopetettua. Heat vaatii autorisoinnin, eli mitä kuinka mistä? Eli challengeen response...
ganesha
06.02.2011 18:28:22
olhawa: Jahansson, virran katkaisun jälkeen sai omppuvalikosta väkisin lopetettua. Heat vaatii autorisoinnin, eli mitä kuinka mistä? Eli challengeen response...

eikös Pro Tools vaadi sen iLok-USB-donglen toimiakseen? vai mikä versio sulla on?
viina. hanuri. ja naiset.
olhawa
06.02.2011 19:26:59
9 on käytössä. Nyt on iLok rekisteröity mutta sama homma edelleen, protaria käynnistäessä se heat ja pari muuta kohtaa täytyy ohittaa. Rasittavaa välmäämistä, ei tahdo hermo kestää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)