Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lisää huijausyrityksiä torilla
1 2 3 4
Vladi
01.02.2011 07:58:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pärähti sähköpostiin vastauksena osto-ilmoitukseeni tämmöinen:
 
Good Morning..this is to personal and glad to inform you that i have the above item you are looking for in in good and perfect condition..it looks very clean and work perfectly..i will email you the picture has soon i get you to know your interest of buying from me and also more details about the item..
 
If you want to buy from me i will be needing the following details from you below''''
 
Your full Name..
Address..
Tell:
 
Note Your address is very important to me because i will need it to to calculate the sipping cost to your doorstep..
 
I shall inform you my mode of receiving payment if you are ready to buy.
 
Thanks and hope to hear from you soon..wish you a happy and prosperous new year..
 
Paul Alan..
UK..England
Tell..+44 702 406 4349

 
Ei ihan yhtä tökeröä kieltä kuin monissa tämmöisissä, mutta aika selvä huijaus silti: Meikäläisen sähköposti sisältää koko nimen, asuinpaikkakunta ja puhelinnumero löytyy osto-ilmoituksesta. Niitähän ei voisi siitä kopioida.. :D
 
Sähköpostin otsikko oli suoraan kopioitu osto-ilmoituksesta. Huomatkaa kuinka ovelasti itse tuotteeseen viitataan vain sanalla "item".
 
Onko muille tullut moisia?
charvette
01.02.2011 08:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselle tuli samaa tuubaa koska jätin tuotteen ostoilmoituksen torille. Tämä sama kurppa on ennnenkin yrittänyt jotain vastaavaa - ei kannata välittää koko m-lkusta.
 
svilo
01.02.2011 08:51:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

charvette: Itselle tuli samaa tuubaa koska jätin tuotteen ostoilmoituksen torille. Tämä sama kurppa on ennnenkin yrittänyt jotain vastaavaa - ei kannata välittää koko m-lkusta.
 
jooh, samaa paskaa on tullut jo pitkään, ei kannata välittää...
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
tonhat
01.02.2011 10:31:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samanlainen tuli itsellenikin kun laitoin torille ostoilmoituksen telecasterin laukusta.
 
Ihan englannin maalta olis mulle laittanut :)
 
-Arto
 
Rockn Roll aint noise pollution
Dropped C
01.02.2011 10:44:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"and work perfectly..", "sipping cost", "mode of receiving payment"...
 
Lontoo tällä "Englannin" asukilla on ainakin omalaatuisesti hanskassa. Naurattaa kyllä tälläset "Under the bed" - huijausyritykset....
 
TTV
01.02.2011 10:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle tuli samanlainen sekä Briteistä että Espanjasta, kun olin ostamassa E530 etusta. Molemmat viestit tuli suoraan meiliin. En vastannu kumpaankaan.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Morri
01.02.2011 10:49:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten tulee näitä ilmoituksia myös Barcelonasta...Erittäin hyvällä englannilla kirjoitettu viesti pamahti spostiin joulukuun alussa ja kun hiukan kaveria vedätin ja epäilin huijaukseksi lähetteli jopa kuvia "perheestään" vakuuttaakseen, että on luotettava...ketähän mahtoi kuvissa olla... :D Mutta yhtä kuvaa ei pystynyt lähettämään, pyysin nimittäin kuvan missä on hänen passinsa avattuna kitaran päällä...
 
Dont mess with Keith Richards! http://www.youtube.com/watch?v=KyK0y02HvVc&feature=related " Good evening, it is good to see you all... it is good to see anybody... ;)"
blaekie
01.02.2011 11:14:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dropped C: "and work perfectly..", "sipping cost", "mode of receiving payment"...
 
Lontoo tällä "Englannin" asukilla on ainakin omalaatuisesti hanskassa. Naurattaa kyllä tälläset "Under the bed" - huijausyritykset....

 
..this is to personal and glad to inform you ..
..i will email you the picture has soon ..
 
8DD
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
von spets
01.02.2011 16:22:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisköhän suunnitella vastakusetus tollasille huijareille.. huijarin huijaus? ;)
 
Numb
01.02.2011 16:27:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Pitäisköhän suunnitella vastakusetus tollasille huijareille.. huijarin huijaus? ;)
 
Joskus jotain nigerialaiskirjeenlähettäjää vedätinkin. Sain siltä mm. kivoja kuvia, joissa se pitää lappua, johon on kirjoitettu "Olen huijari". Ja hieno paintilla tehty kuolintodistus eteläafrikkalaisesta sairaalasta. Sitten peukaloin pikkuisen elektronisen lentolipun kopiota, niin että se näytti mun lentävän Amsterdamiin, ja sovin tärskyt sinne. Tyyppi sitten valitteli, kun ei mua näkynyt siellä.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Terry Pantheras
01.02.2011 16:34:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Joskus jotain nigerialaiskirjeenlähettäjää vedätinkin. Sain siltä mm. kivoja kuvia, joissa se pitää lappua, johon on kirjoitettu "Olen huijari". Ja hieno paintilla tehty kuolintodistus eteläafrikkalaisesta sairaalasta. Sitten peukaloin pikkuisen elektronisen lentolipun kopiota, niin että se näytti mun lentävän Amsterdamiin, ja sovin tärskyt sinne. Tyyppi sitten valitteli, kun ei mua näkynyt siellä.
 
:DDD ++++++
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
-Juice-
01.02.2011 16:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Joskus jotain nigerialaiskirjeenlähettäjää vedätinkin. Sain siltä mm. kivoja kuvia, joissa se pitää lappua, johon on kirjoitettu "Olen huijari". Ja hieno paintilla tehty kuolintodistus eteläafrikkalaisesta sairaalasta. Sitten peukaloin pikkuisen elektronisen lentolipun kopiota, niin että se näytti mun lentävän Amsterdamiin, ja sovin tärskyt sinne. Tyyppi sitten valitteli, kun ei mua näkynyt siellä.
 
Mahtavaa! Plussan pläjäytin.
 
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
Esp
01.02.2011 17:19:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Joskus jotain nigerialaiskirjeenlähettäjää vedätinkin. Sain siltä mm. kivoja kuvia, joissa se pitää lappua, johon on kirjoitettu "Olen huijari". Ja hieno paintilla tehty kuolintodistus eteläafrikkalaisesta sairaalasta. Sitten peukaloin pikkuisen elektronisen lentolipun kopiota, niin että se näytti mun lentävän Amsterdamiin, ja sovin tärskyt sinne. Tyyppi sitten valitteli, kun ei mua näkynyt siellä.
 
419baiter.com
 
Sieltä löytyy enemmäkin noita tempauksia missä nigerialaiskirjettä yrittäviä huijareita pistetään halvalla.
 
Onhan tuolla scambaitingilla ihan oikeakin hyöty, kaikki aika minkä ne käyttää noihin baitereihin on pois jostain oikeasta huijauksesta.
 
Täh?!?
von spets
01.02.2011 19:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Joskus jotain nigerialaiskirjeenlähettäjää vedätinkin. Sain siltä mm. kivoja kuvia, joissa se pitää lappua, johon on kirjoitettu "Olen huijari". Ja hieno paintilla tehty kuolintodistus eteläafrikkalaisesta sairaalasta. Sitten peukaloin pikkuisen elektronisen lentolipun kopiota, niin että se näytti mun lentävän Amsterdamiin, ja sovin tärskyt sinne. Tyyppi sitten valitteli, kun ei mua näkynyt siellä.
 
Muahahahahaaa!!
 
Vladi
01.02.2011 21:02:23 (muokattu 01.02.2011 21:03:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, heti toinen huijaukselta vaikuttava yritys tänään:
 
Sain tekstarin puhelimeeni jossa tarjottiin Orange Rockerverbia, vedoten osto-ilmoitukseeni. Kysyn mistäpäin myyjä on, minkä ikäinen nuppi on, onko mark 1 vai 2 ja paljonko maksaa. Myyjä vastaa, että Turun saaristosta, ykkösversio, 5v vanha ja että voi laittaa nupin joko matkahuollolla tai nouto onnistuu. Hinnasta vastaa hassusti, että "yrittää päästä kamoista eroon, joten saa tarjota vapaasti".
 
Vastaan, että voin tulla noutamaan jos päästään hinnasta sopuun. Tarjoan nupista 900e(kun kerta sai tarjota mitä vaan). Pyydän, että olisko mahdollista saada kuvia.
 
Seuraava vastaus oli hämmentävä: "Kuvaa en pysty valitettavasti vielä pistämään, koska kamat ovat reenikämpillä ja ajattelin hakea ne vasta silloin kun olen varmasti saanut myytyä ja viedä siitä sitten matkahuoltoon. Että onko vielä kiinnostusta?"
 
Tässä vaiheessa oma epäilys heräsi. Ilmoitin myyjälle, että kiinnostusta on, mutta en lähde hakemaan nuppia tai ostamaan sitä matkahuollon kautta ilman ainuttakaan kuvaa. Muuten joka kerta parin minsan sisään vastannut myyjä ei vastannut enää mitään. Tsekkasin numeron finderista ja salattu/prepaidhän se tottakai oli.
 
Oonko vaan vainoharhainen, vai onko teidänkin mielestä tässä jotain hämärää? Jotenkin jäi sellainen fiilis, että kaupittelija oletti mun valitsevan matkahuollon toimitustavaksi ja sitten olisi tottakai vaatinut maksua etukäteen.
 
E: Ja totta hemmetissä minä kävisin siellä reeniksellä ottamassa kuvia, jos se toisi minulle 900e.
Celeb
01.02.2011 21:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyjä kuulostaa jotenkin saamattomalta, muttei kuitenkaan huijarilta. Todella kummallista jos tarjoat jopa noutavasi vahvistimen, muttei hän silti jaksa liikuttaa eväänsä kauppojen edistämiseksi.
 
Vladi
01.02.2011 21:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Myyjä kuulostaa jotenkin saamattomalta, muttei kuitenkaan huijarilta. Todella kummallista jos tarjoat jopa noutavasi vahvistimen, muttei hän silti jaksa liikuttaa eväänsä kauppojen edistämiseksi.
 
Niin no voihan se tuotakin olla. Mua on kerran kusetettu siihen pisteeseen, että oli rahat siirretty tilille ja tuotetta ei kuulunut. Sopiva poliisista muistuttava viesti ja johan paketti tuli. Tässä oli niin paljon samoja merkkejä, että varovaisuuteni sallittakoot.
Celeb
01.02.2011 21:22:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Niin no voihan se tuotakin olla. Mua on kerran kusetettu siihen pisteeseen, että oli rahat siirretty tilille ja tuotetta ei kuulunut. Sopiva poliisista muistuttava viesti ja johan paketti tuli. Tässä oli niin paljon samoja merkkejä, että varovaisuuteni sallittakoot.
 
Todellaki. Tottakai tämä jätkä voi olla huijari, mutta onhan se aika varhaista niin varmasti sanoa. Myin Sonyn PSP:täni aika pitkän aikaa kunnes sain lopulta sen myytyä, ja kyllä sinä aikana jos jonkinmoista onnenonkijaa koitti saada sen ostettua/lähetti kerran viestiä eikä enää vastannut vaikka olin kiinnostunut kaupoista. Jotkut ei ehkä vaan ymmärrä että kauppoja tehdessä siinä on toinenkin osapuoli mukana. :)
 
Ite en ainakaan ostaisi mitään tilisiirrolla ellei olis kuvassa itse tuotetta ja vaikka paperilapulla päivämäärää ja mun nimimerkkiä tms, jotta oisin varma että tuote on olemassa jota myydään.
 
manto
01.02.2011 22:16:24 (muokattu 01.02.2011 22:20:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Jahas, heti toinen huijaukselta vaikuttava yritys tänään:
 
Sain tekstarin puhelimeeni jossa tarjottiin Orange Rockerverbia, vedoten osto-ilmoitukseeni. Kysyn mistäpäin myyjä on, minkä ikäinen nuppi on, onko mark 1 vai 2 ja paljonko maksaa. Myyjä vastaa, että Turun saaristosta, ykkösversio, 5v vanha ja että voi laittaa nupin joko matkahuollolla tai nouto onnistuu. Hinnasta vastaa hassusti, että "yrittää päästä kamoista eroon, joten saa tarjota vapaasti".
 
Vastaan, että voin tulla noutamaan jos päästään hinnasta sopuun. Tarjoan nupista 900e(kun kerta sai tarjota mitä vaan). Pyydän, että olisko mahdollista saada kuvia.
 
Seuraava vastaus oli hämmentävä: "Kuvaa en pysty valitettavasti vielä pistämään, koska kamat ovat reenikämpillä ja ajattelin hakea ne vasta silloin kun olen varmasti saanut myytyä ja viedä siitä sitten matkahuoltoon. Että onko vielä kiinnostusta?"
 
Tässä vaiheessa oma epäilys heräsi. Ilmoitin myyjälle, että kiinnostusta on, mutta en lähde hakemaan nuppia tai ostamaan sitä matkahuollon kautta ilman ainuttakaan kuvaa. Muuten joka kerta parin minsan sisään vastannut myyjä ei vastannut enää mitään. Tsekkasin numeron finderista ja salattu/prepaidhän se tottakai oli.
 
Oonko vaan vainoharhainen, vai onko teidänkin mielestä tässä jotain hämärää? Jotenkin jäi sellainen fiilis, että kaupittelija oletti mun valitsevan matkahuollon toimitustavaksi ja sitten olisi tottakai vaatinut maksua etukäteen.
 
E: Ja totta hemmetissä minä kävisin siellä reeniksellä ottamassa kuvia, jos se toisi minulle 900e.

 
Jaahas, mulle kävi tänään miltei samanlailla. Turusta oli tämäkin kaveri, Bognerin Shivaa tarjosi ja tekstarilla otti yhteyttä. Kamoista kuulemma piti päästä eroon.... Hintaa kysyin, niin vastasi, että tarjoa jotain. Noh, tarjosin sitten ihan ok summan :-) ja puhelimeen kuului, no joo, kait se on ihan hyvä. No, pienen keskustelun jälkeen paljastui, että hän ei tiennyt ko. vahvistimesta sitä vähää mitä minä.
 
Lopulta pääsimme siihen, että toimitustapaa ja maksua mietimme. Matkahuolto oli kuulemma ok, mutta rahat pitäisi ensin siirtää. No enhän minä semmoiseen, ehdotin bussiennakkoa ja lappuun merkintää, että saa avata ennen maksua. Sepä ei käynytkään, koska kuulemma oli joskus jäänyt paketti jäänyt lunastamatta. Seuraava ehdotus hänen puoleltaan oli, että puolet rahoista nyt ja loput matkahuoltoon.... Eipä tullut sitten tuota kauppaa tehtyä. (Ja että olisi kuvia saanut, juu ei)
 
Ja joku salattu oli tämäkin numero 041- alkuinen, enempää en kehtaa laittaa. Voihan olla, että olisi homma ollut ok ehkä ei.
 
Vladi
01.02.2011 22:19:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

manto: Jaahas, mulle kävi tänään miltei samanlailla. Turusta oli tämäkin kaveri, Bognerin Shivaa tarjosi ja tekstarilla otti yhteyttä. Kamoista kuulemma piti päästä eroon.... Hintaa kysyin, niin vastasi, että tarjoa jotain. Noh, tarjosin 1400 :-), puhelimeen kuului, no joo, kait se on ihan hyvä. No, pienen keskustelun jälkeen paljastui, että hän ei tiennyt ko. vahvistimesta sitä vähää mitä minä.
 
Lopulta pääsimme siihen, että toimitustapaa ja maksua mietimme. Matkahuolto oli kuulemma ok, mutta rahat pitäisi ensin siirtää. No enhän minä semmoiseen, ehdotin bussiennakkoa ja lappuun merkintää, että saa avata ennen maksua. Sepä ei käynytkään, koska kuulemma oli joskus jäänyt paketti jäänyt lunastamatta. Seuraava ehdotus hänen puoleltaan oli, että puolet rahoista nyt ja loput matkahuoltoon.... Eipä tullut sitten tuota kauppaa tehtyä. (Ja että olisi kuvia saanut, juu ei)
 
Ja joku salattu oli tämäkin numero 041- alkuinen, enempää en kehtaa laittaa. Voihan olla, etä olisi homma ollut ok ehkä ei.

 
Hei tää numero oli kans 041-alkuinen ja salattu. Voitaneen sanoa, että tää oli aika selvä huijausyritys mun mielestä. Muutkin olkaa varuillanne.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «