Joees 31.01.2011 22:56:17 | |
---|
Jucciz: Kaikista typerintä on - mun mielestä - se, että se 50's-profiilikaan ei ole koskaan ollut erityisen paksu. Tästäpä syystä Stankuissa ei oikein ole mulle tarpeeksi paksukaulaista keppiä ja olen näin ollen pakotettu turvautumaan selvästi kalliimpiin Historic:eihin. Mun stankussa on kiva kaula, jotakuinkin jossain 50's-60's-välissä. Sun pitäs saada kokeilla mun Ruokankaan Duke Sonicia, siinä on ihanan paksu kaula todella mainiolla profiililla. Siitä on tykännyt monet jotka ei paksuista kauloista välitä kovinkaan paljoa. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
kimurantti1 31.01.2011 22:57:57 | |
---|
Methis: Sun pitäs saada kokeilla mun Ruokankaan Duke Sonicia, siinä on ihanan paksu kaula todella mainiolla profiililla. Siitä on tykännyt monet jotka ei paksuista kauloista välitä kovinkaan paljoa. Allekirjoitan. |
kimurantti1: Allekirjoitan. Et ole ainoa :-) Loafers
Jucciz 31.01.2011 23:00:11 | |
---|
Methis: Siitä on tykännyt monet jotka ei paksuista kauloista välitä kovinkaan paljoa. Mut kun mää just välitän niistä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Joees 01.02.2011 09:38:13 | |
---|
Jucciz: Mut kun mää just välitän niistä. Siks mä funtsinkin jotta voisit digata tuostakin. Loafers
Numb 01.02.2011 09:53:07 | |
---|
Methis: Et ole ainoa :-) Juu, mä allekirjoitan kans. '59 Rounded oli mulle pikkisen liian tuhdin tuntuinen, mutta tossa Ruokankaassa on kyllä napsahtanut paksun kaulan profiili kohdalleen. Näyttäiskin olevan niin, että kaulan tuntuman määrää kokonaisuus, ei se pelkkä paksuus. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Spiral 01.02.2011 17:41:49 | |
---|
Kävin tuossa testailemassa Gibsoneita. Kymmenkunta standard/traditionalia kävi kädessä ja yksi VOS. Kaulaprofiilit hämmensi. Minä en kyllä keksinyt niistä sen kummempaa säännönmukaisuutta, esim. traditionaaleissa oli sekä (minulle) hyviä että huonoja. Nauhatyö oli järjestäen kaikissa hyvää ja kepit soivat tehdasasetuksillakin mukavasti. Hinnat kilpailukykyisiä netin hintoihin verrattuna ja palvelu hyvää. 08 Standard nyt ehkä eniten kuumottaa. Pidän enemmän traditionaalien potikannupeista (pieni yksityiskohta, mutta kuitenkin) ja hieman mietityttää kuinka pitkäikäinen 08 Standardien lukittava jakki muoviosineen on. Standardissa olis sitten taas hieman kuumemmat mikit ja lukittavat virittimet. Mites nuo traditionaalien klusonit (?), ovat ilmeisesti vintage ulkonäöstään ihan modernit ja toimivat virittimet? |
fox 01.02.2011 17:48:46 | |
---|
Spiral: Mites nuo traditionaalien klusonit (?), ovat ilmeisesti vintage ulkonäöstään ihan modernit ja toimivat virittimet? Taitavat olla Schallerin tehelmäksiä nyttemmin, tai jo 90-luvulta, vaikka niis lukis mitä (Gibson Deluxe) Ihan toimivat on, toki ei yhtä "stydit" ku esim. valurunkoset Klusonit tai Groverit.. Kaikki tosin saa rikki.. ;) Noista sitten ehkä helpoimmin tulee väljyyttä, kovassa käytössä, mutta siihen kyllä menee aikaa.. |
Insane Kane 01.02.2011 17:54:53 | |
---|
fox: Taitavat olla Schallerin tehelmäksiä nyttemmin, tai jo 90-luvulta, vaikka niis lukis mitä (Gibson Deluxe) Ihan toimivat on, toki ei yhtä "stydit" ku esim. valurunkoset Klusonit tai Groverit.. Kaikki tosin saa rikki.. ;) Noista sitten ehkä helpoimmin tulee väljyyttä, kovassa käytössä, mutta siihen kyllä menee aikaa.. Kluson Deluxe lukee Traditionalin virittimissä. Debitille? |
Mandarax 01.02.2011 17:57:51 | |
---|
Spiral:....ja hieman mietityttää kuinka pitkäikäinen 08 Standardien lukittava jakki muoviosineen on. Eikös niissä ole tuollainen Neutrikin lukkojakki: http://cdn.sigma.octopart.com/5373756/image/Neutrik-NJ3FP6C.jpeg Yhdestä kepakostani tuollainen löytyy ja itse ainakin pidän sitä erittäin hyvänä kapistuksena. Tuskinpa tulee käsiin murenemaan.. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
fox 01.02.2011 17:59:00 | |
---|
Insane Kane: Kluson Deluxe lukee Traditionalin virittimissä. OK, ne siis on Klusonin.. =) Juur tuossa vaihtelin yhteen Studioon virikoneet, niissä taas luki "Gibson Deluxe" ja takana sitte Made in Germany, eli Schallerilta oli ne. |
Spiral 01.02.2011 18:02:22 | |
---|
|
Insane Kane 01.02.2011 18:05:56 | |
---|
fox: OK, ne siis on Klusonin.. =) Juur tuossa vaihtelin yhteen Studioon virikoneet, niissä taas luki "Gibson Deluxe" ja takana sitte Made in Germany, eli Schallerilta oli ne. Aivan. Monen leiman alla näkyy pyörivän tuo schalleri. Mutta edelleen merkkinä tuntuu olevan laadun tae. Debitille? |
HS 01.02.2011 19:13:17 | |
---|
Terve Spiral: ...hieman mietityttää kuinka pitkäikäinen 08 Standardien lukittava jakki muoviosineen on...? Mulla on ollut vuosia pedaalilaudassa kiinni noita lukittavia jakkeja eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Toisaalta raskaalla kädellä ja ikävästi kohdellen kaiken saa hajalle, mutta "normikäytössä" uskoisin tuon kestävän kyllä pitkään. "Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ...
... hyvin". |
fox 01.02.2011 19:19:41 | |
---|
HS: Terve Mulla on ollut vuosia pedaalilaudassa kiinni noita lukittavia jakkeja eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Toisaalta raskaalla kädellä ja ikävästi kohdellen kaiken saa hajalle, mutta "normikäytössä" uskoisin tuon kestävän kyllä pitkään. Tismalleen samaa mieltä. Ja samoilla perusteluilla. Ennemmin se normi Switchcraftin tai kenen sitten onkaan, jakki ottaa damagea tai kosketushäiriöö kuin tuollanen Neutrikki. |
Jii-Gee 01.02.2011 19:27:15 | |
---|
Spiral: Kävin tuossa testailemassa Gibsoneita. Kymmenkunta standard/traditionalia kävi kädessä ja yksi VOS. Kävit Laineella & Ähvällä..vai ?? 08 Standard nyt ehkä eniten kuumottaa. Pidän enemmän traditionaalien potikannupeista (pieni yksityiskohta, mutta kuitenkin) Mutta eikös potikan-knöölit ole kuitenkin loppupeleissä aikas pieni murhe?? Ei oo kallista eikä vaikeaa jos ne haluaa päivittää mieleisiksiin. " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
Ziggy Bubba 01.02.2011 19:57:20 (muokattu 01.02.2011 19:58:38) | |
---|
Ite en kyllä tuon lukkojakin ideaa täysin ymmärrä - eikö tolla lähinnä hajota piuhansa tai jopa jakin? Yhtä uutta Stankkua testasin, mua tuo kyllä enemmän häiritsi... Piuha kiepautetaan hihnan alta keikalla & treeneissä, ajaa saman asian. E: Aivan hyviä ovat nämä Gibsonien "Deluxe" virittimet. Satulan tuunaus enemmän vireisyyteen vaikuttaa. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
Kalm 01.02.2011 21:07:44 | |
---|
Spiral: ...08 Standard nyt ehkä eniten kuumottaa. Pidän enemmän traditionaalien potikannupeista (pieni yksityiskohta, mutta kuitenkin)... Gibbonsin originaalit vaihtonupit alle 15€ setti, jos haluaa tuunata.. http://www.thomann.de/fi/gibson_gisk010_potiknoepfe.htm Oleellisempi ero löytyy kuitenkin sieltä nuppien alta konehuoneesta. 08-mallissa on nuo uudet BB Pro mikkeihin mätsätyt Bournsin 300k potikat, eli volume käyttäytyy jonkun verran hillitymmin/lineaarisemmin kuin perinnegibboneissa (eli sävy ei oikeastaan muutu volumea väännellessä?). Samalla nuo potikat on myös lätkäisty piirilevylle ja mikkipiuhat varustettu pikaliittimillä, eli jos aikoo tehdä omia puolitys/push-pull potikkavirityksiä, niin 08 on se huonompi (tai ainakin työläämpi) valinta. Pieni ero tuokin kaikkien muiden yksityiskohtien lisäksi. |
Spiral 01.02.2011 21:16:20 | |
---|
Mutta eikös potikan-knöölit ole kuitenkin loppupeleissä aikas pieni murhe?? Ei oo kallista eikä vaikeaa jos ne haluaa päivittää mieleisiksiin. Jep, ja kuten Kalm linkitti, halpahan nuo on vaihtaa. Kattoo vaan että originaalit pysxyy tallessa ja saa takas jos niikseen tulee. Ei sillä että noista nyt mitään keräilykitaroita tulisi, mutta kuitenkin. |
Insane Kane 01.02.2011 21:27:36 (muokattu 01.02.2011 21:28:09) | |
---|
Kalm: Gibbonsin originaalit vaihtonupit alle 15€ setti, jos haluaa tuunata.. http://www.thomann.de/fi/gibson_gisk010_potiknoepfe.htm Oleellisempi ero löytyy kuitenkin sieltä nuppien alta konehuoneesta. 08-mallissa on nuo uudet BB Pro mikkeihin mätsätyt Bournsin 300k potikat, eli volume käyttäytyy jonkun verran hillitymmin/lineaarisemmin kuin perinnegibboneissa (eli sävy ei oikeastaan muutu volumea väännellessä?). Samalla nuo potikat on myös lätkäisty piirilevylle ja mikkipiuhat varustettu pikaliittimillä, eli jos aikoo tehdä omia puolitys/push-pull potikkavirityksiä, niin 08 on se huonompi (tai ainakin työläämpi) valinta. Pieni ero tuokin kaikkien muiden yksityiskohtien lisäksi. Eihän niissäkään mitään treblebleediä ole? (eli sävy muuttuu väännellessä) 300k lineaarista potikkaahan tuo Gibsoni käyttää muissaki lepsukoissa. E: Volumena siis. Debitille? |