Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teräskielistä hintaluokassa 250-350e
1
Smoked
31.01.2011 20:22:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on tullut harkintaan uuden akustisen hommaaminen. Teräskielistä olen katsellut ja kokeillutkin, koska lähinnä tommosta komppaamista harrastan. Vähän on ollut vaikeeta, koska vertailukohteena löytyy vain oma Landolan juniorikokoinen naikkari..
 
Eli.. Ladukkaan tuntusiksi oon todennut seuraavat merkit: Yamaha, Epiphone ja Takamine. Fenderit ja Ibanezit tsekattu vaan netissä, ei vielä näppituntumaa. Helpottais kummasti seuraava kokeilureissua, jos sais vinkkejä mitä on todettu hyviksi. Vaatimuksia on toistaiseks seuraavat: kokopuukansi ja ei mitään maalattua, koska mitä ilmeisimmin huonontavat saundia. Mitään elektroniikkaa en kaipaa, vai onko jotain erityistä hyötyä kun ajatellaan tota hintaluokkaa, onko laatu millasta?
 
Ja tosiaankin saa valaista ihan yleisestikin, koska kyseessä on nyt ensimmäinen akustinen jonka itse hankin. Budjetille varmaan käy perinteisesti, eli se saattaa tässä oikeaa etsiessä venyä ylöspäin.. Mutta ensisijaisesti ton luokan vehkeitä.
 
"Musiikkini on oikeasti parempaa, kuin miltä se kuulostaa!"
hallu
31.01.2011 21:15:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smoked: Nyt on tullut harkintaan uuden akustisen hommaaminen. Teräskielistä olen katsellut ja kokeillutkin, koska lähinnä tommosta komppaamista harrastan. Vähän on ollut vaikeeta, koska vertailukohteena löytyy vain oma Landolan juniorikokoinen naikkari..
 
Eli.. Ladukkaan tuntusiksi oon todennut seuraavat merkit: Yamaha, Epiphone ja Takamine. Fenderit ja Ibanezit tsekattu vaan netissä, ei vielä näppituntumaa. Helpottais kummasti seuraava kokeilureissua, jos sais vinkkejä mitä on todettu hyviksi. Vaatimuksia on toistaiseks seuraavat: kokopuukansi ja ei mitään maalattua, koska mitä ilmeisimmin huonontavat saundia. Mitään elektroniikkaa en kaipaa, vai onko jotain erityistä hyötyä kun ajatellaan tota hintaluokkaa, onko laatu millasta?
 
Ja tosiaankin saa valaista ihan yleisestikin, koska kyseessä on nyt ensimmäinen akustinen jonka itse hankin. Budjetille varmaan käy perinteisesti, eli se saattaa tässä oikeaa etsiessä venyä ylöspäin.. Mutta ensisijaisesti ton luokan vehkeitä.

 
No mun mielestä Dreadnought tai jumbo koppaiset voisi olla botnekkaan alapäänsä kanssa hyviä tuohon komppailuhommaan ja soveltuvat kummiskin myös muunlaiseen näppäilyyn. Kokeile Samick taj2 kitaraa, joka sopii hintahaarukkaasi ja soi komiasti ja näyttää hyvältä. Se on sen verta litteäkin että isosta kopasta huolimatta mahtuu hyvin syliin. Ibanezin AW sarjastakin olen kokeillut kelpo soittimia. Kokeilin yksi päivä musafasulla edullista Fenderiä joka oli koko puisella kannella mikähän sen mallinyt olikaan joku malibu tms. sellainen karkkivärinen stratolavalla ja D-kopalla soudasi ihan kelpokitaralle.
 
Itse en panisi elektroniikalle mitään painoa ja minkä tahansa akkarin voi halutessaan mikittää jälkeenpäinkin ja saa semmoset sähköt kun haluaa, jos sellaista oikeasti tarttee.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «