Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äitienpäivä-laulun tabit..?
1 2
JasuL
21.01.2011 19:15:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eli olisko jolla kulla tiedossaan äitienpäivä-laulun tabeja? olis ihan kiva soittaa äidil sitte äitienpäivä aamuna :DD
 
Jyrken
21.01.2011 19:38:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä äitienpäivä-laulun?
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Jucciz
21.01.2011 19:50:22 (muokattu 21.01.2011 20:07:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
En tiedä yhtään, mistä rallista on kyse, mutta jos pitäisi veikata, kyseessä on tavalliseen pop- tai iskelmäkappaleeseen tai sitten lastenlauluun verrattavissa oleva sävelmä, a)josta tuskin on koskaan tabulatuureja tehtykään ja b)jonka sointukulun ja rakenteen selvittämiseen korvakuulolta ei mene kohtuuttomasti aikaa.
 
Ennen vanhaan kellään aloittelevalla kitaristilla ei ollut tabulatuureja yhteenkään kappaleeseen ja siltikin moni oppi soittamaan: levyjen mukana, kokeillen rohkeasti itse, opettajan johdolla, nuottikirjoista yms. En usko, että geeniperimämme on huonontunut niin dramaattisesti vaikkapa viimeisen 50-60 vuoden aikana, ettei vastaava onnistuisi nykyäänkin.
 
Mitäpä jos kokeilisit itse, jos sulta löytyy kappaleesta soiva versio? Mää toivotan isosti tsemppiä täältä päästä!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
JasuL
21.01.2011 21:34:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jyrken: Minkä äitienpäivä-laulun?
 
ihan mikä vaan kelpaa, toiveena tais olla äideistä parhain. ja oon kokkeillu korva kuulolla soittaa mukana, mut ei oikeen meinaa tulla mtn x)
 
Jucciz
21.01.2011 21:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän Äideistä parhain ja moni muukin mamma-aiheinen laulu löydy ihan toivelaulukirjoista?
 
Ai niin, siellä on vain sointumerkit, rakenne, sanat ja nuotit. Niistä ei siis ole sulle iloa?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
JasuL
21.01.2011 22:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eiköhän Äideistä parhain ja moni muukin mamma-aiheinen laulu löydy ihan toivelaulukirjoista?
 
Ai niin, siellä on vain sointumerkit, rakenne, sanat ja nuotit. Niistä ei siis ole sulle iloa?

 
kyllä nyt olisi ihan tabit hakusessa :DD
 
hullu_ukko
21.01.2011 23:03:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: kyllä nyt olisi ihan tabit hakusessa :DD
 
Perussoinnut ja niiden ylitsepääsemätön vaikeus.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
Jucciz
22.01.2011 00:21:14 (muokattu 22.01.2011 00:21:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: kyllä nyt olisi ihan tabit hakusessa :DD
 
Tota... tai no, ei mitään. Antaa olla. Mietin vaan, haluaakohan äitisi oikeasti olla kuulemassa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Muuki
22.01.2011 02:10:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tota... tai no, ei mitään. Antaa olla. Mietin vaan, haluaakohan äitisi oikeasti olla kuulemassa.
 
No SOO-SOO! Saattaapi soittaa paremmin kun sinä tai minä! :0
 
M4ss3 m/: "Myytti: Kitarankielien paksuuden sopivuus on makukysymys."
Jucciz
22.01.2011 02:29:02 (muokattu 22.01.2011 02:29:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: No SOO-SOO! Saattaapi soittaa paremmin kun sinä tai minä! :0
 
No tää voi kyllä ihan hyvin olla totta. Mun kohdalla ainakin. Mää oon niin helskutan surkea soittamaan tabeista ylipäätään mitään. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun yrittää.
 
Mut ei se tavallaan täysin hukkaan heitettyä aikaa kitaristilla oo, jos joskus opettelee edes auttavasti sointumerkeistä komppaamaan.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jii.haanpaa
22.01.2011 09:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tota... tai no, ei mitään. Antaa olla. Mietin vaan, haluaakohan äitisi oikeasti olla kuulemassa.
 
Erittäin hienoa tekstiä musiikkipedagogilta. Pidä tosta kiinni.
 
Jucciz
22.01.2011 10:51:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Erittäin hienoa tekstiä musiikkipedagogilta. Pidä tosta kiinni.
 
Jep, mut mä en olekaan soitonopettaja. Enkä edes musiikinopettaja. Toimin maallikkopohjalta tässä asiassa.
 
Annoinhan tuossa silti mielestäni ihan hyviäkin neuvoja: esim. toivelaulukirjat ja sointumerkkien haltuunottaminen.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
jii.haanpaa
22.01.2011 11:01:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jep, mut mä en olekaan soitonopettaja. Enkä edes musiikinopettaja. Toimin maallikkopohjalta tässä asiassa.
 
No, jos alan ammattilainen kokee tarvetta nokitella aloittelijoille/sunnuntaiharrastelijoille m.netissä, niin se on aika sama mikä on omaa erikoisalaasi. Syvä respect.
 
MikaHekkanen
22.01.2011 11:45:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tota... tai no, ei mitään. Antaa olla. Mietin vaan, haluaakohan äitisi oikeasti olla kuulemassa.
 
Noh noh, mulla oli ollut saksofoni noin 2 viikkoa ennen kuin soitin äidilleni syntymäpäiväonnittelut. Epävireisestihän se meni, mutta tunnistettavasti.
 
Jucciz
22.01.2011 13:22:34 (muokattu 22.01.2011 13:22:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: No, jos alan ammattilainen kokee tarvetta nokitella aloittelijoille/sunnuntaiharrastelijoille m.netissä, niin se on aika sama mikä on omaa erikoisalaasi. Syvä respect.
 
Emmä ole alan ammattilainen. Mut olihan se tökerösti sanottu, pyydän anteeksi.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
JasuL
22.01.2011 14:24:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: No tää voi kyllä ihan hyvin olla totta. Mun kohdalla ainakin. Mää oon niin helskutan surkea soittamaan tabeista ylipäätään mitään. Alkaa vaan numerot vilisemään silmissä kun yrittää.
 
Mut ei se tavallaan täysin hukkaan heitettyä aikaa kitaristilla oo, jos joskus opettelee edes auttavasti sointumerkeistä komppaamaan.

 
no mulle ei tabeista soittaminen tuota vaikeuksia, nuoteista soittaminen sitten vähän enemmän xD. kyl niistäki jotenki onnistun soittaa jos vaa opettelen tarpeeks
 
Jucciz
22.01.2011 14:28:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JasuL: no mulle ei tabeista soittaminen tuota vaikeuksia, nuoteista soittaminen sitten vähän enemmän xD. kyl niistäki jotenki onnistun soittaa jos vaa opettelen tarpeeks
 
Jeps, ja mitä enemmän asian parissa viettää aikaa, sitä todennäköisemmin homma myös menee koko ajan eteenpäin. Nuoteissa on myös se hyvä puoli, että nuoteiksi on kirjoitettu ihan älyttömän paljon enemmän musiikkia kuin tabulatuureiksi, joten jos nuotinluku on hanskassa, on mahdollista soittaa huomattavasti laajempi ohjelmisto.
 
Tsemppiä kovasti ja hyvää keikkaa! :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Snackfinger
31.01.2011 19:08:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi varmaan noilla kirjoittamiseen menneillä ajoilla, energioilla ja ammattiasenteella (???) tullut moneen kertaan kaverin pyytämät tabit tehtyä. Muistakaa, että ei ole tyhmiä kysymyksiä eikä tyhmiä pyyntöjä. On ainoastaan tyhmiä vastauksia. Tässä niistä varmaan yksi esimerkki. Hyvää päiväjatkoa vaan ammattilaiselle ja äitienpäivän laulun tabien etsijälle toivotan menestystä.
 
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
Jucciz
31.01.2011 19:18:23 (muokattu 31.01.2011 19:20:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snackfinger: Olisi varmaan noilla kirjoittamiseen menneillä ajoilla, energioilla ja ammattiasenteella (???) tullut moneen kertaan kaverin pyytämät tabit tehtyä. Muistakaa, että ei ole tyhmiä kysymyksiä eikä tyhmiä pyyntöjä. On ainoastaan tyhmiä vastauksia. Tässä niistä varmaan yksi esimerkki. Hyvää päiväjatkoa vaan ammattilaiselle ja äitienpäivän laulun tabien etsijälle toivotan menestystä.
 
Ketjun aloittaja varmasti kiittää sinun tärkeästä panoksestasi tähän ketjuun.
 
Mainittakoon, että olemalla kärsivällinen ja noudattamalla noita antamiani vinkkejä, kysyjä tulee aikanaan oppimaan itsenäisesti satatuhatta laulua. Eikö isoisä näe kirjoittelussani pidemmän tähtäimen suunnitelmaa pikavoittojen tarjoamisen sijasta?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Point
09.02.2011 21:08:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauhea haloo taas Jukkiksen kommentista.. Kannattaa tosiaan opetella ne perussoinnut, ilman niitä tulee olemaan vaikeata.
 
Ihan vinkkinä, sävellä äitille oma biisi ja keksi omat sanat. Ilahtuu varmasti. :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «