Numb 31.01.2011 10:09:35 (muokattu 31.01.2011 11:14:27) | |
---|
Spiral: Mistä noita Gibsoneita kannattais väijyä käytettynä, Torin lisäksi? Ruåtsalaisilla firmoilla on välillä ihan kelpo hintoihin kans. Lähinnä tota TipTopia tullut joskus vilkuiltua: http://www.tiptop.se Mut tori on halfin, pääsee testaamaan ja Gibsonia liikkuu paljon. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Vladi 31.01.2011 10:40:28 (muokattu 31.01.2011 10:42:38) | |
---|
Juu pitää varmaan olla Gibson, mutta härskisti tyrkytän vielä tätä: http://www.atlas.dymani.com/?page_id=7 Ulkonäöllisesti ollaan toki vähän PRS:n suunnassa enemmän, mutta muuten tuolta saisit just sellaisen kitaran ominaisuuksien puolesta, kun haluat. Puut, kaulaprofiilin, värit, otelautamerkit, raudat, mikit ym. kaikki saa tilattua omille spekseille sopivaksi. Allle 2000e saat samaa 5A-loimukantta mitä näkee esim. PRS:n private stock-kitaroissa.(Atlas tilaa noita hienompia puita samasta paikasta kuin PRS). Ihan vaan vaihtoehtona tarjoan. Ja hinta olis tosiaan porvarispekseilläkin alle 2000e. Tietty jos sen pitää olla Gibsoni ja on varaa laittaa sen pari tonnia siihen, niin senkin ymmärrän erittäin hyvin. On niissäkin sitä jotain. :) E: Itselleni tulossa tuolta hyvin perinnehenkinen Elegant, cherryburst-värityksellä, kultaisilla rautaosilla ja mustilla muoveilla. Tallana tune-o-matic ja mikkeinä rockiin ja heviin hyvin sopivat Atlaksen omat mikit. :) |
Spiral 31.01.2011 11:05:23 | |
---|
Vladi: Juu pitää varmaan olla Gibson, mutta härskisti tyrkytän vielä tätä: http://www.atlas.dymani.com/?page_id=7 Hienoja ovat nuokin, perkele. Ehkä tuo Gibsoni nyt kuumottaa lähinnä sen takia että se on, no, Gibsoni. Täysin irrationaalista, tiedän. Mutta jotenkin se on rockin meat and potatoes ja en ole itsekään mikään erikoinen ihminen. :) Paras vaihtoehto olis joku hyväkuntoinen käytetty, sen verran kulunut että ei sitten hirvittäis soittaa, mutta joka kuitenkin pitäisi arvonsa hyvin ja ennenkaikkea olisi toimiva kitara. Tuommosille ei-niin-tunnetuille custom kepeille voi olla (ehkä?) hankalampaa löytää ostajaa käyvällä hinnalla. Tai pitää sattua just sopiva ostaja kohdalle. En tiiä, arvailen vaan. |
Spiral: Hienoja ovat nuokin, perkele. Ehkä tuo Gibsoni nyt kuumottaa lähinnä sen takia että se on, no, Gibsoni. Täysin irrationaalista, tiedän. Mutta jotenkin se on rockin meat and potatoes ja en ole itsekään mikään erikoinen ihminen. :) Paras vaihtoehto olis joku hyväkuntoinen käytetty, sen verran kulunut että ei sitten hirvittäis soittaa, mutta joka kuitenkin pitäisi arvonsa hyvin ja ennenkaikkea olisi toimiva kitara. Tuommosille ei-niin-tunnetuille custom kepeille voi olla (ehkä?) hankalampaa löytää ostajaa käyvällä hinnalla. Tai pitää sattua just sopiva ostaja kohdalle. En tiiä, arvailen vaan. Juu tuo jälleenmyyntiarvo on vähän kysymysmerkki. Toisaalta oon aina ollu sitä mieltä, että jos kirjoitat myynti-ilmoituksen hyvin, nappaat pari kunnollista kuvaa ja tarjoat selvästi kunnon testausmahdollisuutta, niin kyllä sieltä kyselyitä tulee. Ainakin tähän mennessä on tullut. :) Ymmärrän kyllä hyvin ton Gibson-jutun, onhan siinä jotain. Itellekin olis ehkä tullu moisen osto kyseeseen, mutta koska olen köyhä ja sain alle Standardin hinnalla haluamillani spekseillä olevan custom-kitaran, niin ei ollu vaikea kääntyä Atlaksen puoleen toistamiseen. |
joukov 31.01.2011 11:27:11 | |
---|
Jos haluaa Gibsonin niin sitten ratkaisu on vain Gibson. Mutta jos haluaa esim. doublecutin ja sen ei tarvitse olla Gibson niin vaihtoehto voisi olla myös jenkki-Hamer. En tiedä ovatko ostaneet Gibsonilta lisenssin mutta dc:t, explorerit ja flying v:t ovat hyvinkin lähellä G-tehtaan tuotoksia, singlecuttikin löytyy valikoimasta. Vice President of KISS Army Finland |
Joees 31.01.2011 11:33:54 | |
---|
sikki-six: Jaa, mä en kyllä ihan näe tätä. 49x-sarjan mikkien vaihtoarvo torilla mun nähdäkseni täsmälleen sama, noin 50e, kuin noissa Duncaneissa. Jälkimmäiset saattaapi mennä vaan reilusti helpommin kaupaksi... Itse diggaan kovasti paljon enemmän mun -92 stankun mikeistä kuin Duncanin vaikkapa Jazzista ja JB:stä. Eli mieluummin mä muutaman kympin enemmän maksaisin orkkismikeistä kuin Duncaneilla varustetuista. Ne kun lähtisi multa jossain vaiheessa kuitenkin kiertoon. Turhaan parjattuja ovat ne orkkismikit. Ja ylipäätänsä mun mielestä mikit on viimenen mesta mitä lähden muuttelemaan jos soundit ei toimi. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Tsugu Way 31.01.2011 12:01:28 | |
---|
LesPaul70: Vaihtoehto 1: käytetty Standard, kuten jo edellä ehdotettu. Ei se uutenakaan paljon kalliimpi ole. Studio vs Junior: Ehdottomasti Studio, IMO. Jokseenkin sama kuin Standard ilman turhia silmäkarkkeja. Käytetyn kanssa saattaa tulla ongelmia, koska pohjoisessa asun. Suurin osa torilla myytävistä on kaupan etelässä. Ei liene järkeä ostaa käytettyä 1500e soitinta kokeilematta? Liikkeissä myytäviä lähinnä ajattelin, koska vaihdossa tyrkytän mun Telecasterin. Siitä saa pesämunan hankintahintaa kasatessa. Toki voisin ensin telen torilla kaupitella poieskin.. Mutta siis, joo tuo Studio - onko siinä muita merkittäviä eroja standardiin, kuin uloinen viimeistely? Entäs mitähän ne on ne Thomannilla myytävät P90 mikeillä varustetut edulliset Studiot? Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
p130 31.01.2011 12:01:44 | |
---|
Methis: Itse diggaan kovasti paljon enemmän mun -92 stankun mikeistä kuin Duncanin vaikkapa Jazzista ja JB:stä. Eli mieluummin mä muutaman kympin enemmän maksaisin orkkismikeistä kuin Duncaneilla varustetuista. Ne kun lähtisi multa jossain vaiheessa kuitenkin kiertoon. Turhaan parjattuja ovat ne orkkismikit. Ja ylipäätänsä mun mielestä mikit on viimenen mesta mitä lähden muuttelemaan jos soundit ei toimi. Onko -92:ssa jo 498T ja 490R vai meikäläisen suosikit Bill Lawrencen suunnittelemat HB-L ja R? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Joees 31.01.2011 12:40:17 | |
---|
p130: Onko -92:ssa jo 498T ja 490R vai meikäläisen suosikit Bill Lawrencen suunnittelemat HB-L ja R? Mun mielestä, ja muistaakseni, ne ei ole Bill Lawrencet vaan juurikin nuo 498T ja 490R. Loafers
Christeraser 31.01.2011 13:59:20 (muokattu 31.01.2011 14:00:12) | |
---|
|
mattim 31.01.2011 14:01:55 | |
---|
Christeraser: Semi OT mutta mitenkä tuohon vaihdetaan elektroniikka? Esim potikat jne... itse myöskin tämän kannalla http://www.dv247.fi/invt/56528/ Mikkikolosta tietysti, helppoa kuin mikä ; - ) Matti Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |
Numb 31.01.2011 14:02:04 | |
---|
Christeraser: Semi OT mutta mitenkä tuohon vaihdetaan elektroniikka? Esim potikat jne... Rasiaporalla? Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Insane Kane 31.01.2011 14:05:00 | |
---|
Christeraser: Semi OT mutta mitenkä tuohon vaihdetaan elektroniikka? Esim potikat jne... Kiroilemalla. Debitille? |
Jii-Gee 31.01.2011 14:13:14 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
fox 31.01.2011 14:50:58 | |
---|
Christeraser: Semi OT mutta mitenkä tuohon vaihdetaan elektroniikka? Esim potikat jne... Semiakkarin tapaan.. Tosin niissä on normaalia isompi "jakkilevy" myöskin.. Nuohan on tosiaan sillee tehty, ettei ole sitä "konehuoneen luukkua" pohjassa laisin. |
fox 31.01.2011 15:00:48 | |
---|
LesPaul70: E. Niin unohtui sanoa, että Supremet ja Elegantitkin taisivat olla chamberoituja kumpikin, eli tämä ero perinteiseen Stankkuun ja Customiin on hyvä tiedostaa, jos aikoo investoida noihin. Vielä puuttuu "puoliakustinen" Bantam, jonka jälkeläiset "suoraan alenevassa polvessa" oli Elite ja Florentine, emmekä toki unhoita "tavallisempia# malleja, kuten Catalina ja Class V.. =) Jos taas haluaa LP:n suoraa tehtaan jäljiltä EMG-mikityksellä, kannattaa katsella jos löytyis LP Showcase... (jota ei passaa sotkea LP Spotlight Specialiin..) Jokuhan täällä oli ostamassa muuten LP KM -mallia, joka myös on noita "harvinaisempia" Les Pauleja.. (Kalamazoo Model) |
Ziggy Bubba 31.01.2011 16:14:45 | |
---|
Methis: Turhaan parjattuja ovat ne orkkismikit. Ja ylipäätänsä mun mielestä mikit on viimenen mesta mitä lähden muuttelemaan jos soundit ei toimi. Jep, makuja on monia. Musta tuo kaulamikki on vielä ihan asiallinen, semmonen paksusoundinen ja murakka, mutta jotenkin mulle ei tuo 498T natsaa tallassa sitten yhtään. Parissa kapulassa on ollut tommonen... Löysä basso-osasto ja jotenkin kumma yläpää kait hämäävät eniten. JB tosiaan jakaa mielipiteitä, mutta ite tykkään just tommosesta purevasta ja napakasta tallamikistä - menee heittämällä hevit ja rokketirollit. Hevihommiin kyllä saman hinnan omaava Duncan Distortion on reilusti tymäkämpi, just siis modernimpaan menoon. Purasee ärhäkämmin. Riverman: Studio taitaa olla vielä jonkun millin tai pari ohkasempi kuin Stankku, oliskohan ero just vaahterakannen paksuudessa. Aika pienestä erosta on anyhoo kyse. Kaulassa se reunalistojen puute muuttaa tuntumaa, paha sitten sanoa mikä on kullekin paras. Ite tykkään kyllä reunalistallisen tatsista selkeästi enemmän. Niistä Studio 50's Tributeista: Noissa on painoa jo aivan selkeästi vähemmän kuin "normi-Lepoissa" johtuen varmaan just tosta chambered rungosta. Musafasulla oli pari yksilöä jossa nauhat hilppasen törrötti - luultavasti kotimaisista pakkasista johtuen... Vähän "raffimpi" lakkaus ja viimeistely noissa on. Varsinkin bursti-malli oli kyllä omaan silmään jopa pirun nätti. Ja P90:ssä räyhäkäs soundi... Ei niin perinteinen Lepa lopulta. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |
Joees 31.01.2011 16:22:06 | |
---|
sikki-six: Jep, makuja on monia. Musta tuo kaulamikki on vielä ihan asiallinen, semmonen paksusoundinen ja murakka, mutta jotenkin mulle ei tuo 498T natsaa tallassa sitten yhtään. Parissa kapulassa on ollut tommonen... Löysä basso-osasto ja jotenkin kumma yläpää kait hämäävät eniten. Joo. En mä tarkottanut että mikkien vaihtaminen dorkaa olis. Itse vaa yleensä tsekkailen kunnolla ja rauhassa vahvistimen kera jotta futaako homma vai ei. Ja jos ei tunnu futaavan niin sit funtsin seuraavaks jotta jaksanko ylipäätänsä kikkailla mikkien kanssa kun kuitenkin tulen toimeen ilman vaihtoakin... :-) Toki mullakin on suosikkini mikkien saralla jotka vois vaikka vaihtaa periaatteessa kaikkiin. Mut eihän se enää olis kivaa. Loafers
Aresius 31.01.2011 16:24:44 | |
---|
Jucciz: Käytetyn Les Paul Standardin saa alle 1500 euron. Ne on parhaimmillaan just niin hyviä kuin mitä Gibsonin perushihnalta vaan ikinä voi tulla, eli aivan täyttä basagaam Olen täysin samaa mieltä kanssasi!! "Parempi nyrkki perseessä kuin asua Lohjalla" - Vihdin Kuningas |
Ziggy Bubba 31.01.2011 16:30:03 (muokattu 31.01.2011 16:33:01) | |
---|
Methis: Toki mullakin on suosikkini mikkien saralla jotka vois vaikka vaihtaa periaatteessa kaikkiin. Mut eihän se enää olis kivaa. Näin. Tylsäähän se olis, jos samat mikit olisi kaikissa.. Ton takia vaihdoin yhden JB:n just Distortioniin. P90-soundi ja sinkkumeno maistuu kanssa, eli ei sitä yhellä mallilla pärjää mitenkään :) Nämä Classic 57:t on jo enemmän mun makuun Giban mikeistä. Mukavan "vintitsi" middlekäs soundi, joka ei tosin sinne rankimpaan hevanderiin ihan parhaiten istu, eikä tartte. Pikkurosot ja puhtaat soi kanssa varsin nätisti. Traditionalissa siis vakkarina nämä. E: Ite tykkään kyllä testailla eri mikkejä jos vähänkään mietityttää, eli saas kattoa vaihtuvatko jossain välissä BKP:n pienitehoisiin tai vastaaviin. Giban mikeissä on kyllä aina se hyvä puoli, että niistä saa ihan rahaa vaikka eivät itelle natsaisikaan. Semmosen huntin saa uusien mikkien budjettiin helposti. Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed |