Kailis 25.01.2011 17:04:11 | |
---|
Mulla tuota vastaavaa vaivaa on esiintynyt kun aloittaa soiton kylmiltään. Hyvät lämmittelyt auttaa mulla. Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan. |
OPJ1974 25.01.2011 17:50:01 | |
---|
Epämuusikko: 2: Nostetaan käsivarret eteenpäin noin 90 asteen kulmaan, kämmenselät ulospäin eli sormenjäljet osoittavat toisiaan. Laitetaan kädet nyrkkiin peukaloiden sujahtaessa muiden sormien syleilyyn. Taitetaan suoraan alaspäin tai etsitään sopiva venytyskulma. Kyllä muuten tuntuu, jos on esim. taipumusta hiiren kanssa käpistelyyn. Tämä venytys on muuten oikein hyvä. Nimim. Hiiren kanssa päivittäin 10-16 tuntia töitä tekevä. "Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin." |
Weetoz 31.01.2011 10:32:27 | |
---|
|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 31.01.2011 14:10:26 | |
---|
Weetoz: http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=80366 Harmi kun Forssa on niin kaukana! Niin lähellä, mutta kaukana. Hankalia kipaleita Assa pistelee menemään. Ei ihan helppoja rumpalille meinaan. Meikä kyllä diggaa Assan musaa aikalailla, mitä noita näytteitä olen kuullut. Hyvä meininki ja toivon, että Assa saa rumpalin bändiinsä :) |
Kailis 31.01.2011 14:27:02 | |
---|
Vallu-Veke: Niin lähellä, mutta kaukana. Hankalia kipaleita Assa pistelee menemään. Ei ihan helppoja rumpalille meinaan. Meikä kyllä diggaa Assan musaa aikalailla, mitä noita näytteitä olen kuullut. Hyvä meininki ja toivon, että Assa saa rumpalin bändiinsä :) Heitin sua plussalla. Mukavaa että on kannustavaa ja positiivista asennetta täällä viisaiden vittupäiden kyynisessä maailmassa. Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
moderndrummer88 31.01.2011 14:30:01 | |
---|
Vallu-Veke: Niin lähellä, mutta kaukana. Hankalia kipaleita Assa pistelee menemään. Ei ihan helppoja rumpalille meinaan. Meikä kyllä diggaa Assan musaa aikalailla, mitä noita näytteitä olen kuullut. Hyvä meininki ja toivon, että Assa saa rumpalin bändiinsä :) Runollista... :'/ "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Ant_ 01.02.2011 18:42:05 | |
---|
Moih...:) Käväsin tänään DLX Musicissa ostamassa itelleni tollaset TD-4KX rummut ja sitten monitorin siihen ja vähän muutakin kivaa(pedaali ja muut). Sitten ajelin kotia päin onnellisena että oli nyt vihdoin rummut saanu. Sitten kotona kasasin ne ihan riemussa. Pedaalia oli aika vaikeeta koota kiinankielisillä ohjeilla muuten :P Mutta kun oli kaikki piuhat liitetty ja säädökset tehty käännän kaittumisesta virran päälle ja ei kuulu mitään. Sitten kokeilin kuulokkeita ei kuulunu mitään ja sitten soitin DLX musiciin ja 16min keskustelun jälkeen hän sanoi että minun olisi pitänyt ostaa adapteri. Musta on törkeetä että myy mulle kaiuttimet ja setin eikä mainitse mitään koko adapterista. Ois voinu sentään sanoa ''Heih...Tää koko Pas** ei toimi ilman tota adapterii, et haluuks ostaa sellaisen''. Musta on aika törkeetä että joudun nyt oottamaan 2 päivää että saan sen adapterin. |
Kailis 01.02.2011 21:01:48 | |
---|
Siis mikä adapteri? Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
hollmi-5 01.02.2011 21:22:09 | |
---|
Ja mitkä säädökset? Ok... Jos sulla on oikeat johdot, niin kyllä kai sieltä moduulista kuulokkeilla ääni tulee, kun johdot padeilta on kiinnitetty... Soundit, piuhat ja kajarit. |
EJ84 02.02.2011 14:54:26 | |
---|
Ant_: Käväsin tänään DLX Musicissa ostamassa itelleni tollaset TD-4KX rummut ja sitten monitorin siihen ja vähän muutakin kivaa(pedaali ja muut). Musta on törkeetä että myy mulle kaiuttimet ja setin eikä mainitse mitään koko adapterista. Ois voinu sentään sanoa ''Heih...Tää koko Pas** ei toimi ilman tota adapterii, et haluuks ostaa sellaisen''. Musta on aika törkeetä että joudun nyt oottamaan 2 päivää että saan sen adapterin. Minkä kaupungin DLX:stä oli kyse? Ite en olis ostanu monitoria vaan suljetut kuulokkeet ennemmin. Vie vähemmän tilaa, ei häiritse muita niin paljoa, eikä itse tarvitse kuunnella pädien napsumista niin paljoa. Ei ne myyjät voi ihan aina onnistua, mutta en pistäisi tuollasta asiaa törkeeks ja täysin myyjän syyksi. Ostaessa olisi varmaan ihan hyvä tarkastaa mitä on ostamassa esim. juuri nuo liittimet ja liitännät. Onnea ajokortista ja uudesta setistä! |
Kailis 02.02.2011 17:54:33 | |
---|
Sitten kokeilin kuulokkeita ei kuulunu mitään Ehkä se adapteri muuttaa kuulokkeet suljetuiksi ja sitten kuuluu? Se pääkomppi siinä Bomberissa kulkee mielestäni DuuDuDut DuADutDut, mutta koska se on tuossa tahtilajissa minulle aivan liian hankala pitää ajassa tuplilla, toistossa on paljon virheitä. |
EJ84 07.02.2011 19:31:57 | |
---|
|
Ruutikallo 08.02.2011 11:05:54 | |
---|
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
TAMAS 09.02.2011 15:38:04 | |
---|
Viikonlopun keikalta tuli mielenkiintoista palautetta. Mieleenpainuvin lienee se, kun juttelin erään juipin kanssa keikan jälkeen: Joo kyllä, hyvältä kuullosti. Oot sie pitkäänki soittanu rumpuja? huomasin vaan, että aika hyvillä ilmeillä vedät välillä. |
rintapek 09.02.2011 19:02:01 | |
---|
TAMAS: Viikonlopun keikalta ... Oot sie pitkäänki soittanu rumpuja? Mä aina vastaan, et eilen aloitin, joten tänään olen jo vanha konkari? Nou problemo? One kind of music only - the good kind |
EJ84 21.02.2011 23:51:18 (muokattu 21.02.2011 23:51:31) | |
---|
Tämä päivä oli minulle merkittävä: Tänään menin nöyränä poikana rumputunnille ja voin heivata "itseoppinut rumpali" -käsitteen roskakoriin. Toisaalta esikuvia ja vaikuttajia on ollut niin runsaati, että käsitteen paikkaansapitävyys on ollut jo pitkään hieman kyseenalainen. Dave Weckl, Jojo Mayer, Benny Greb ym. lukuisten soittajien tekemät visuaaliset opetusmateriaalit ovat olleet minulle kovassa arvossa ja tietysti ovat edelleenkin... Tänään muusikoiden.net yhteisön jäsen (allekirjoittanutta nuorempi rumpali) moderndrummer88 piti minulle elämäni ensimmäisen rumputunnin. Aikaa siitä kun aloitin rumpujen soittamisen on kulunut noin kahdeksantoista (18) vuotta. Tosin uudelleen opeteltuna soittotekniikkani em. herrojen vaikutuksesta meni uusiksi n. neljä-viisi vuotta sitten ja on ollut sen jälkeen enemmän tai vähemmän omassa seurannassa. Ensimmäisen rumputunnin aiheiksi otettiin mahdollisten tekniikkavirheiden korjaaminen ja nuotinluku, joka on ollut minulle totaalista pakkopullaa. Nuottien lukeminen ei tietenkään avaudu itsestään ilman työtä opettajankaan johdolla. Vaikka merkinnät osittain olivat hallussa, oli lähtötilanne lähes sama kuin kenellä tahansa joka ei aiheeseen ole syystä tai toisesta viitsinyt perehtyä. Mielestäni tässä asiassa silmät, pää ja keho tarvitsevat vain harjoitusta. Opettelen toisin sanoen lukemaan uudestaan (kuten luet tätä tekstiä nyt) ja ilmaisemaan lukemaani raajojeni ja rumpusetin välityksellä. Tähän sain mielestäni mukavasti johdatusta rumputunnin puitteissa. Vaikka omasta mielestäni omaan varsin hyvän kapulatekniikan, pääsimme tunnilla hyvin pian korjaamaan muutemia asioita niin kapula- kuin soittotekniikassa. Antti (moderndrummer88) avasi myös tiettyjen soundien merkityksellisyyttä soittossani joista olin jo tietoinen, mutta joihin en tiedostamattani kiinnittänyt huomiota. Pedagogisesti Antin lähestymistapa oli asiantunteva ja huomaavainen, eikä perusteluja asioille tarvinnut erikseen pyytää, vaan esimerkkiä näyttämällä ja sitä seuraamalla asiat aukesivat hyvin. Nyt on kotona taas luvassa hehkeitä hetkiä pädin kanssa vietettäväksi ja asioita sisäistettäviksi ainakin pariksi viikoksi (kuukaudeksi). Todella pitkään olin harkinnut tuntejen ottamista ja kyseenalaistanut mahdolliset hyödyt suhteessa kustannuksiin, kunnes näin ilmoituksen täällä ja vieläpä mielestäni edulliseen hintaan, joten tein päätöksen kokeilla. Ensimmäisen rumputuntini perusteella kadun ainoastaan sitä, etten ole ottanut tunteja koskaan aikaisemmin. Muistan lukeneeni jostain opetusmateriaalista ettei hyvä opus korvaa koskaan hyvää opettajaa. Tänään minulle konkretisoitui tuon lauseen merkitys ja sen johdosta haluan kiittää kaikkia niitä ammattirumpaleita jotka opetusta tarjoavat ja toivon, että mahdollisimman moni soittaja ymmärtäisi käyttää mahdollisuudet hyväkseen, eikä empisi turhaan vuosia, kuten allekirjoittanut. Tiivistettynä: Arvoisat rumpaliveljet ja siskot. Jos on mahdollisuus opetukseen, tarttukaa tilaisuuteen vaikka tuntisitte olevanne kuinka hyviä tahansa, sillä aina oppii jotain uutta! |
hollmi-5 22.02.2011 08:06:09 | |
---|
Totta turiset. Monet maapallon huiputkin käyvät opettajalla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
moderndrummer88 22.02.2011 08:56:15 | |
---|
Kiitoksia vain, ja hyvä että sait tunnista irti noinkin paljon! "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Sa(n)kari 22.02.2011 16:57:58 | |
---|
retired: Tämä päivä oli minulle merkittävä: Tänään menin nöyränä poikana rumputunnille ja voin heivata "itseoppinut rumpali" -käsitteen roskakoriin. Toisaalta esikuvia ja vaikuttajia on ollut niin runsaati, että käsitteen paikkaansapitävyys on ollut jo pitkään hieman kyseenalainen. Dave Weckl, Jojo Mayer, Benny Greb ym. lukuisten soittajien tekemät visuaaliset opetusmateriaalit ovat olleet minulle kovassa arvossa ja tietysti ovat edelleenkin... Hyvä hyvä, itsekin miettinyt jo jonkun aikaa tuntien ottamista, ei ole vaan vielä saanut aikaiseksi. Jospa joku päivä. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |