Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mackie Onyx 24.4 / 32.4
1 2
_carpenter_
25.12.2010 15:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia noista Mackien Onyx 24.4 tai 32.4 mikseristä live käytössä, tai ylipäätään..
 
Kokemuksia, hyvät ja huonot puolet??
 
Rallattelija
25.12.2010 15:48:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_carpenter_: Onko kellään kokemuksia noista Mackien Onyx 24.4 tai 32.4 mikseristä live käytössä, tai ylipäätään..
 
Kokemuksia, hyvät ja huonot puolet??

 
Muistaakseni yhen keikan oon vetäny enkä toista keikkaa meinaa vetää.. paskinta antia oli equt. ihan kuin ne olis laitettu siihen vaan siksi jos keikalla on tylsää niin aikansa kuluksi niit nappei voi olla kiva pyöritellä eestaas.
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
_carpenter_
03.01.2011 20:50:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiitosta vaan kommentista.. muiltaki tietysti olis kiva saada kommenttia tuohon..
 
eetuss
03.01.2011 23:35:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_carpenter_: kiitosta vaan kommentista.. muiltaki tietysti olis kiva saada kommenttia tuohon..
 
Jossakin on joku tollanen tullut vastaan ja ihan samat kokemukset.
 
Ei se tästä..
Sami_T
04.01.2011 03:39:22 (muokattu 04.01.2011 03:59:42)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pitää jotain hyvää sanoa noista Mackien Onyx-miksereistä (ja lausun tän saman myös VLZ-sarjasta) niin vastaan tulleissa yksilöissä on ollu huomattavasti vähemmän vikaa kuin mitä hintalappu antaa olettaa. Eli kyllä ne niinku toimii (tavallaan).
 
Mitään muuta hyvää niistä ei voi sitten sanoakaan. Allekirjoitan ton eq-asian mitä joku aikaisemmin kirjoitti ja kyllä noi muutenkin asettuu vähän sinne "ei pysty vetää"-osastoon.
 
Kuitenkin, jos on joku sellainen sovellus missä vaan tarvii saada tuupattua se 24 tai 32 kanavaa ulos ilman mitään kummoisempia laatuvaatimuksia niin kyllä tollasella Onyxilla saa sen asian hoidettua. Jos on esimerkiksi joku matalan budjetin teatteriproduktio missä on 12 kanavaa bändiä ja 8 kanavaa langatonta ja jotain huttua siihen päälle ja rahaa on just se nolla niin tollaseen tapaukseen tota Onyxia vois jopa suositella.
 
Kun funtsii näitä asioita ja lukee tota mun em. höpinää niin kannattaa pohtia vähän sitäkin että minkä tasoiseen järjestelmään se vehje tullaan kytkemään ja kuka sitä käyttää ja miten. Ja yrittää siitä sitten vetää jotain johtopäätöksiä että onko sillä mikserin "soundilla" siinä Isossa Kokonaisuudessa(tm) väliä vai ei. Vaikee sanoa kun et kertonu yhtään tarkemmin mitä oot tekemässä.
 
Jos kyttäilee jotain suunnilleen tän koko-/hintaluokan mikseriä niin heitän tässä pari vaihtoehtoista lähestymistapaa:
- käytettyä Venicea on paljon liikenteessä sopuhintaan
- uusi A&H GL tai Soundcraft GB
 
www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.com
_carpenter_
05.01.2011 00:27:23 (muokattu 05.01.2011 00:35:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Jos pitää jotain hyvää sanoa noista Mackien Onyx-miksereistä (ja lausun tän saman myös VLZ-sarjasta) niin vastaan tulleissa yksilöissä on ollu huomattavasti vähemmän vikaa kuin mitä hintalappu antaa olettaa. Eli kyllä ne niinku toimii (tavallaan).
 
Mitään muuta hyvää niistä ei voi sitten sanoakaan. Allekirjoitan ton eq-asian mitä joku aikaisemmin kirjoitti ja kyllä noi muutenkin asettuu vähän sinne "ei pysty vetää"-osastoon.
 
Kuitenkin, jos on joku sellainen sovellus missä vaan tarvii saada tuupattua se 24 tai 32 kanavaa ulos ilman mitään kummoisempia laatuvaatimuksia niin kyllä tollasella Onyxilla saa sen asian hoidettua. Jos on esimerkiksi joku matalan budjetin teatteriproduktio missä on 12 kanavaa bändiä ja 8 kanavaa langatonta ja jotain huttua siihen päälle ja rahaa on just se nolla niin tollaseen tapaukseen tota Onyxia vois jopa suositella.
 
Kun funtsii näitä asioita ja lukee tota mun em. höpinää niin kannattaa pohtia vähän sitäkin että minkä tasoiseen järjestelmään se vehje tullaan kytkemään ja kuka sitä käyttää ja miten. Ja yrittää siitä sitten vetää jotain johtopäätöksiä että onko sillä mikserin "soundilla" siinä Isossa Kokonaisuudessa(tm) väliä vai ei. Vaikee sanoa kun et kertonu yhtään tarkemmin mitä oot tekemässä.
 
Jos kyttäilee jotain suunnilleen tän koko-/hintaluokan mikseriä niin heitän tässä pari vaihtoehtoista lähestymistapaa:
- käytettyä Venicea on paljon liikenteessä sopuhintaan
- uusi A&H GL tai Soundcraft GB

 
Jeps.. eli olen etsimässä 24-32 ch mikseriä, pienelle ohjelmatoimisto/äänentoisto yritykselle, ja vastaan käveli tuo mackie, joten rupesin ennen ostopäätöstä kyselemään, mitä hyvää ja mitä huonoa tuosta löytyy.
Kokemusta mackiesta löytyy pienemmiltä keikoilta (sisä-/ulkotapahtumat, pieni bändi, puhe), joilla käytössä on VLZ 1642 kokonsa ja helpon roudattavuutensa vuoksi, on ajanut asiansa noilla keikoilla..
Näillä näkymin merkki vaihtoehtoina on A&H, Mackie, ja Soundcraftin GB..
 
Laatuvaatimuksiakin tietysti löytyy, ja tässä tärkeimmät.
- 20-32 mono kanavaa ( joilla mieluiten laadukkaat etuset, kanava kohtainen phantom virta, low cut, pad.. phase reverse on plussaa)
- Pari stereo kanavaa
- 4 sub group (ryhmä insertit)
- 6 aux (mieluiten pre/post kytkimillä, afl, ja mutekaan ei ole pahitteeksi, lisäksi aux insertit on myös plussaa)
- 4 alueinen EQ säädettävillä hi- ja lo mideillä
- 6x2 matrix
- direct outit (plussaa)
 
Tietysti budjetti on tässä yksi rajoittava tekiä, joten mitää ProProfessional -luokan laitteita ei kannata tarjota, koska minun budjetti ei riittäisi sellaisessa edes yhteen mikki etuseen..
Eli siis n.1000-2000€ pitäsi jonkinlainen sotalaiva saada.. Keikka määrät lisääntyy koko ajan (tällä hetkellä n.10-20 vuodessa) joten uusi sekotin pitäsi olla luotettava ja soundiltaan mahdollisimman laadukas mitä tuoho hintaan nyt vaan voi saada..
 
stnprkl
05.01.2011 01:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_carpenter_: Jeps.. eli olen etsimässä 24-32 ch mikseriä, pienelle ohjelmatoimisto/äänentoisto yritykselle.....
- 20-32 mono kanavaa ( joilla mieluiten laadukkaat etuset, kanava kohtainen phantom virta, low cut, pad.. phase reverse on plussaa)
- Pari stereo kanavaa
- 4 sub group (ryhmä insertit)
- 6 aux (mieluiten pre/post kytkimillä, afl, ja mutekaan ei ole pahitteeksi, lisäksi aux insertit on myös plussaa)
- 4 alueinen EQ säädettävillä hi- ja lo mideillä
- 6x2 matrix
- direct outit (plussaa)
 
.....
Eli siis n.1000-2000€ pitäsi jonkinlainen sotalaiva saada.....

 
Taas ollaan menos mopolla kuuhun.
Eli äänentoistoyritykselle laadukas 24-32 kanavainen mikseri kahella tonnilla tai mieluiten alle.
Jos sen pitää uus olla niin taitaa GL-sarjalainen A&H olla ainoo mikä kohtaa millään tapaa ja sillonkin sun pitää tyytyä 24 mikkietuseen. Ei se paras oo mut vähiten huono tos hintaluokas.
 
Viltsu audiokantaja
_carpenter_
05.01.2011 01:53:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Taas ollaan menos mopolla kuuhun.
Eli äänentoistoyritykselle laadukas 24-32 kanavainen mikseri kahella tonnilla tai mieluiten alle.
Jos sen pitää uus olla niin taitaa GL-sarjalainen A&H olla ainoo mikä kohtaa millään tapaa ja sillonkin sun pitää tyytyä 24 mikkietuseen. Ei se paras oo mut vähiten huono tos hintaluokas.

 
Ei sillä kuuhun tarkotus ollu mennäkkää, mutta keikalle kuitenkin..
Mielipiteensä kullakin, joillekkin A&H:n GL2400 -24 voi olla jo huomattavasti keskitasoa parempi mikseri, ja joillekkin se on vaan kasa potikoita ja liukuja joka toimii verkkokalastuksessa hyvänä painona.
 
Katti
05.01.2011 09:26:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_carpenter_: Ei sillä kuuhun tarkotus ollu mennäkkää, mutta keikalle kuitenkin..
Mielipiteensä kullakin, joillekkin A&H:n GL2400 -24 voi olla jo huomattavasti keskitasoa parempi mikseri, ja joillekkin se on vaan kasa potikoita ja liukuja joka toimii verkkokalastuksessa hyvänä painona.

 
Itselleni A&H on aina ollu jonkin asteinen inhokki, melkeimpä mallista riippumatta (OK, ne oikeesti isot on juttu erikseen). Samaa vikaa vähän kuin tuossa Mackiessäkin, että potikoita saa käännellä ihan just niin paljon ku haluaa, ja tuntuu kuin mitään ei tapahtuisi ja sit yht'äkkiä tapahtuukin ja paljon...
 
Jäsen Viltsua kompatakseni, ongelmissa olet, jos kerran firmaa pyörittelet ja tarkoitus olisi lisätä keikkaa ja ilmeisesti tehdä niin, että muutkin kamoilla vetää?
 
Millainen räkkikalusto sulla on, vai onko sekin hankinnan alla? Jos on hankittava, niin paljonko on rahaa tarkoitus tähän upottaa? Vai olisiko digidigi se juttu sit jo tässä vaiheessa?
 
Itse sijoittaisin hieman enemmän rahaa kuitenkin (jos kerran on yritys, niin vaikka hieman lainaa sit) ja ostaisin edes käytetyn Venicen. Ei silläkään kuuhun todellakaan mennä, mutta on se nyt parempi kuin Mackie tai A&H.
 
Noi Soundcraftit on ihan kelpo pelejä, joskaan ei mitään helmiä nekään (siis GB-sarja), mutta mieluiten ne kuin Mackie tai A&H.
 
...ja sen verran vielä, että olen tehnyt melko monta keikkaa Mackien ONYX lankuilla ja kyllä niilläkin rimpuilee, mutta ihan oikeesti, ne on semmoista budjettikamaa, jota ei äänifirmalla ainakaan ykköspöytänä sais olla...
 
_carpenter_
05.01.2011 16:31:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyviä mielipiteitä ja kiitos niistä, pitää laittaa muistii..
Vaikka keikka määrä lisääntyisikin niin keikkoja joita isommalla lankulla tulisi vetää on alle puolet koko keikka määrästä..
Räkki purkkeja kyllä löytyy 30U verran, lähinnä dbx, lexicon, ja rane, eli digimiksuuttimeen ei ole hinkua siirtyä..
Tietenkään hyväkuntoisen käytetyn mikserin hankkiminen ei ole pois suljettu vaihtoehto..
Ehdotuksia uusista tai käytetyistä hintaluokassaan alle 5000€ otetaan vastaan..
 
Rallattelija
05.01.2011 17:37:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

_carpenter_:
Ehdotuksia uusista tai käytetyistä hintaluokassaan alle 5000€ otetaan vastaan..

 
Tolla alkaa saamaan Venice 320:stä. Siin olis se vehje mitä suurin osa miksaajista ei juokse karkuun. Ittella AH GL2400 ja oon kyl ollu ihan tyytyväinen, Minka tossa haukkukin jo sen equn mutta toimii silti niin miljuuna kertaa hienommin ku siin onyxissä jota jouduin kokeilemaan. Yks asia tossa Venicessä mua kuitenkin syö. Se AUX systeemi. 2xPRE 2xPOST 2XPRE/POST Eli FOHilta voi periaatteessa vetää vaan neljällä monitorilla ja monsu tiskiks tuo ei taivu oikein millään. tai no mielipiteensä kullakin. Pesee kyl noi parintontun tiskit muilta osin.
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
stnprkl
05.01.2011 17:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Tolla alkaa saamaan Venice 320:stä. Siin olis se vehje mitä suurin osa miksaajista ei juokse karkuun. Ittella AH GL2400 ja oon kyl ollu ihan tyytyväinen, Minka tossa haukkukin jo sen equn mutta toimii silti niin miljuuna kertaa hienommin ku siin onyxissä jota jouduin kokeilemaan. Yks asia tossa Venicessä mua kuitenkin syö. Se AUX systeemi. 2xPRE 2xPOST 2XPRE/POST Eli FOHilta voi periaatteessa vetää vaan neljällä monitorilla ja monsu tiskiks tuo ei taivu oikein millään. tai no mielipiteensä kullakin. Pesee kyl noi parintontun tiskit muilta osin.
 
Ja ne PRE auxit on myös ennen eq:ta ellei ota hudlaaria auki ja konffaa tiskiä uusiks hyppylangoilla. Plus et siin ei oo padia, vaiheenkääntöä eikä alapään leikkuria. Tosin mikä vaan tiski mis ei oo säädettävää alapään leikkuria menee mun mielestä kategoriaan et siin ei oo sitä ollenkaan. Se kiintee 80/100 (mitkä siis on yleensä ne arvot) ei oikeestaan osu yksiin kun virpan ja pienempien tomien kans ja tietyin varauksin kiippariosasto). Kaikilla muilla lähteillä pitä päästä ylemmäs tai alemmas sillä leikkurilla. Mut tohon viiteen tonniin rupee saamaan jo GB8:sia (siinäkin on tosin nää PAD ja HPF puutteet, mut ei mopolla kuuhun kuten sanottu).
A&H:n noi GL-sarjalaiset on ihan ok pöytiä tässä hintaluokassa. Mut se mitä Minka puhu noist equista pätee mun mielestä jopa niis isommissa ML-sarjoissa tosin ei sillon kun tiski on uus, ei oo meinaan ihan yks tai kaks vanhempaa yksilöä tullu vastaan missä se eq ei oikeen pure vaik uudessa vastaavassa toimii ihan niinkun ohjekirja kertoo.
 
Viltsu audiokantaja
_carpenter_
05.01.2011 18:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en myöskään tuosta venicen auxi logiikasta perusta, mutta miten lie tuossa uudessa veniceF versiossa,, siihen on näköjään joitakin uusia ominasuuksiakin tullut,, mutta miten lie onkohan laatu heikentynyt kun herra Behringer on siihen sekaantunut??
 
Rallattelija
05.01.2011 19:41:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stnprkl: Ja ne PRE auxit on myös ennen eq:ta ellei ota hudlaaria auki ja konffaa tiskiä uusiks hyppylangoilla. Plus et siin ei oo padia, vaiheenkääntöä eikä alapään leikkuria. Tosin mikä vaan tiski mis ei oo säädettävää alapään leikkuria menee mun mielestä kategoriaan et siin ei oo sitä ollenkaan. Se kiintee 80/100 (mitkä siis on yleensä ne arvot) ei oikeestaan osu yksiin kun virpan ja pienempien tomien kans ja tietyin varauksin kiippariosasto). Kaikilla muilla lähteillä pitä päästä ylemmäs tai alemmas sillä leikkurilla. Mut tohon viiteen tonniin rupee saamaan jo GB8:sia (siinäkin on tosin nää PAD ja HPF puutteet, mut ei mopolla kuuhun kuten sanottu).
A&H:n noi GL-sarjalaiset on ihan ok pöytiä tässä hintaluokassa. Mut se mitä Minka puhu noist equista pätee mun mielestä jopa niis isommissa ML-sarjoissa tosin ei sillon kun tiski on uus, ei oo meinaan ihan yks tai kaks vanhempaa yksilöä tullu vastaan missä se eq ei oikeen pure vaik uudessa vastaavassa toimii ihan niinkun ohjekirja kertoo.

 
Juuh.. Unohtui tosiaan muutama pointti. Pitikin tosta mainitsemasta AUX ominaisuudesta sanoa mutta jäi sitten sanomatta ja keskityin niin tiukasta noihin inho auxeihin ettei PADin ja HPF:n puutteita ees muistellu. PADikin on sellainen nappi jota ilman en haluu keikalle. noi muut on tietysti mukavii mutta ilmankin pärjää jos tarvii pärjätä. mut hyvähän ne on olla olemassa.
 
Miksi laulaa nuotilleen kun nuotin vieressä on enemmän tilaa!
Katti
07.01.2011 09:10:31 (muokattu 07.01.2011 09:11:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija:PADikin on sellainen nappi jota ilman en haluu keikalle. noi muut on tietysti mukavii mutta ilmankin pärjää jos tarvii pärjätä. mut hyvähän ne on olla olemassa.
 
Tääkin on taas hieman makuasia... Mulla kulkee itsellä mukana semmoisia -20dB PAD-adaptereita, koska itse taas en oikein mistään hinnasta haluaisi kytkeä pöydässä olevaa PADia päälle...
 
...miksikö? Mitäs luulette tapahtuvan kun mikä tahansa (oma sormi, kun on nakkeja kaikki, jonkun rokumuijan kassi tai ihan mikä vaan) vahingossa tökkää ton PADin pois päältä kesken vedon? Mun mielestä on turvallisempaa vaan olla käyttämättä niitä pöydän nappeja ja laittaa tommoinen ihan fyysinen adapteripalikka sinne väliin, ni se PAD ei ainakaan vahingossa mee pois päältä...
 
Muuten olen ihan samalla linjalla Viltsun kanssa. Varsinkin tommoinen on/off tyyppinen HPF on aivan hanurista, ja vaikka sen vaiheenkäännönkin voi tommoisella adapterilla toteuttaa, niin entäs sit ku esim. kaukopelissä on joku kanava virheinen ja just siihen ja sen viereen tulee se stereokama, eikä oo enää adaptereita jäljellä?
 
Kuiteski GB8 / Venice alkaa olemaan jo semmoisia tuossa hintaluokassa, että suurin osa sepistä "pystyy vetämään", vaikka nurisevatkin... ...kunhan on erikseen vaan se monitoripää olemassa varsinkin tuon Venicen kohdalla...
 
E: epälöögisyyksiä hieman oikaistu
 
Arttu_Ace
28.01.2011 15:16:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vaihtoehto tuossa hintaluokassa olisi myös Yamaha MG32/14FX.
 
EQ on just semmonen kuin tuon hintaluokan vehkeissä olettaakin olevan, mutta muuten se on ihan ok - hintaisekseen. Muut speksit täyttyykin.
 
Hintahaarukkaasi mahtuisi Yamahalle myös roadcase ja varavirtalähde.
 
Rock and roll and blues and jazz - kiss my ass.
aimotuska
28.01.2011 15:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Tääkin on taas hieman makuasia... Mulla kulkee itsellä mukana semmoisia -20dB PAD-adaptereita, koska itse taas en oikein mistään hinnasta haluaisi kytkeä pöydässä olevaa PADia päälle...
 
Onko ihan ostovehkehiä vai itte tehtyjä? Minkäsorttisia kädentaitoja tommosten tekeminen vaatisi? Toisinaan muakin pelottaa se padin käyttö, kun tietää, minkälainen ydinräjähdys tällä ja tällä inputin asennolla aiheutuu, jos padin onnistuu napsauttaan ylös.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
Katti
29.01.2011 21:44:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hjunnila: Onko ihan ostovehkehiä vai itte tehtyjä? Minkäsorttisia kädentaitoja tommosten tekeminen vaatisi? Toisinaan muakin pelottaa se padin käyttö, kun tietää, minkälainen ydinräjähdys tällä ja tällä inputin asennolla aiheutuu, jos padin onnistuu napsauttaan ylös.
 
Ihan noita itse on kolvailtu, tai kaveria laitettu kolvaamaan... Sinne menee perus komponentteja. Voin yrittää etsiä jostain koneen uumenista ihan kaavion, kunhan ehdin...
 
kauppi
31.01.2011 09:04:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katti: Ihan noita itse on kolvailtu, tai kaveria laitettu kolvaamaan... Sinne menee perus komponentteja. Voin yrittää etsiä jostain koneen uumenista ihan kaavion, kunhan ehdin...
 
http://www.uneeda-audio.com/pads/
 
Katti
31.01.2011 11:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kauppi: http://www.uneeda-audio.com/pads/
 
En ehtinnä... Kiitti Arille!
 
Ja eikun kolvaamaan :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «