Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez EW20WNE perus hyvä?
1
Rascal91
25.01.2011 11:25:11 (muokattu 25.01.2011 14:54:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli moinen kitara kiinnostas, kun näkyy olevan Oulunsoittimessa ja tarvikkeessa varastossa. Kenelläkään kokemuksia kyseisestä laatikosta? Kysyisin myös onko akustisella ja elektroakustisella suuri ero soundissa, jos oletataan muuten kitaroiden olevan samaa laatua? Olisko samaa hintaluokkaa olevia "parempia" kitaroita, esim fenderit ja yamahat? Ja tekeekö tuo soololovi paljon pois soundista, koska en koe itseäni tiluttajaksi, enkä sitä paljon tule tarvitsemaan, tykkään kylläkin sen tuomasta ulkonäöstä. Ja kitaralla pitäisi pystyä soittamaan myös pelkästään akustisesti, joten onkohan tossa minkälainen koppa?
 
Nyt myös koko akustinen Ibanez AW40 TCS ois kiinnostuksen kohteena. Näyttää olevan ihan erilainen kuin ylempi, mutta kuitenkin miellyttää silmää, enkä ole vielä netistä löytänyt ihmistä, joka ei kitaraa tuohon hintaluokkaan olevaksi, ei suosittelisi.
 
-Kalle
 
Pentinpuro
31.01.2011 08:13:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on EW20ASE NT ja työkitarana toisen värinen EW20. Akustinen soundi noissa ei ole mitenkään loistava, herkkyyttä ei ole. Plekulla täytyy lyödä kunnolla, näppäillen ei soi juuri mitenkään. Elektroniikkaosasto on sitten taas hyvä, piuha kiinni ja valmista soundia on tarjolla. Jos haluat akustisesti soivan kitaran, mikä tahansa kokopuukantinen kitara, saat samalla rahalla; Noissahan on vanerikansi. Jos ulkonäkö miellyttää ja tarttet mikitystä, niin sitten nämäkin ovat ok. Suosittelen testaamaan itse ja vertailemaan.
 
Niin no, no niin
suvela
17.02.2011 10:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla tuo AW40 ja tyytyväinen olen. Käytin säädettävänä ja kieliä madallettiin, soi todella hienosti ja helpposoittoinen nyt, ääntä lähtee ihan mukavasti :)) Jos mahdollista, käy kokeileen itse liikkeessä. Hinta laatusuhde kohdallaan.
 
hallu
17.02.2011 10:36:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

suvela: Minulla tuo AW40 ja tyytyväinen olen. Käytin säädettävänä ja kieliä madallettiin, soi todella hienosti ja helpposoittoinen nyt, ääntä lähtee ihan mukavasti :)) Jos mahdollista, käy kokeileen itse liikkeessä. Hinta laatusuhde kohdallaan.
 
Jo, minunkin mielestä nuo AW sarjan kitarat ovat soinniltaan ihan eri planeetalta kun EW sarjan kitarat. Lyhyiden testien perusteella olisin samaa mieltä ensimmäisen vastaajan kanssa siitä, että EW:t on akustiselta soinniltaan vähän velttoja. AW sarjan soittimethan ovatkin puukantisia, mikä vaikuttanee osaltaan siihen sointiin.
 
tatsa
07.03.2011 01:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos tuossa Ibanez AW40 TCS:ssä millainen kaula ? tai minkäkokoinen koppa ? Eli sopiikohan soittajalle kenellä ei ole ihan mitään karhunkäpäliä (lue=ei isoja käsiä). Ibanezeissa vissiin yleensä suht ohuet kaulat ja muutenkin siroja. Sähkösenä tällä hetkellä iban rg321 ja hyvin pelittää. aattelin pysyä merkissä!
 
jamaunula
07.03.2011 08:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akkarilla ja electro-akkarilla ei ole minkäänlaista soundillista eroa mikäli kitarat ovat saman laatuiset, se että kopassa kulkee muutama johto ei vaikuta soundiin. Noi iban exotic sarjalaiset ovat kyllä veikeän näköisiä mutta itse kyllä lähtisin tuohon AW sarjaan suosiolla, jossain vaiheessa alkaa todennäköisesti se laminaatti häiritsemään ja alkaa tehdä mieli kokopuukantista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «