Aihe: Hei, ostin taas kerran kitarakamaa!
1 2 3 4 5121 122 123 124 125 126
Krice
30.01.2011 15:41:47

Mr. Speed: http://s629.photobucket.com/albums/ … 33/Jackson%20Custom%20Shop%20Kelly/

Tuosta.

Eikö käsi räpsähdä vahingossa tuohon mikkikytkimeen kun soittaa?
Trendkeel
30.01.2011 15:43:00
Krice: Eikö käsi räpsähdä vahingossa tuohon mikkikytkimeen kun soittaa?

Mulla toi käsi räpsähtää usein noihin kitaran kieliin, ihan helvetin ärsyttävää. Eikö ne vittu osaa enää kitaroitakaan tehä, saatana!!!!!
"Ok
T. aku ankka"
Mr. Speed
30.01.2011 15:43:36
Krice: Eikö käsi räpsähdä vahingossa tuohon mikkikytkimeen kun soittaa?

Ei räpsähdä.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
vvaltsu
30.01.2011 15:46:19
Trendkeel: Mulla toi käsi räpsähtää usein noihin kitaran kieliin, ihan helvetin ärsyttävää. Eikö ne vittu osaa enää kitaroitakaan tehä, saatana!!!!!

Mullakin on yks ongelma. Vituttaa kun mun käsi ei yletä ensimmäisille nauhoille, ja kielet on liian jäykät, koska mun superstratossa ei oo leluskaalaa. :(
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur | I feel like a king, when I swing my thing -Günther
ShadowDude
30.01.2011 17:12:05
En varsinaisesti ostanut kitarakamaa, mutta sain enolta lainaan vuoden 82' Fender Stratocasterin. Jos tuossa olisi vielä humbucker mikki kiinni tallassa, niin se olisi unelmakitara.
jniska
30.01.2011 19:42:58
Mr. Speed: Ei räpsähdä.

Tee full arm extencion, niin räpsähtää takuulla. :-D

Miks muuten pitäis veuhtoa soittaessaan niin vidusti ?
Laiha Lissu oli paras.
Kunnallisjäte
30.01.2011 20:29:49

Modattu Bossin DD-6 torilta.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Krice
30.01.2011 20:29:53 (muokattu 30.01.2011 20:31:32)

jniska: Miks muuten pitäis veuhtoa soittaessaan niin vidusti ?

Minulla ainakaan käden liike ei lopu kuin seinään kun kielet loppuu, vaan erityisesti soinnuissa jatkuu alaspäin. Jos jotain on tiellä niin osuuhan se siihen. Ehkä minulla se liike kohdistuu takaviistoon sitten, eli sinne missä volumenappi yleensä on. Kun takoo volumenappia vuosikausia niin kyllä siinä alkaa tekemään mieli sellaista kitaraa, jossa se on pois tieltä. Les Paul -tyylisissähän näin (usein) on, mutta lespat on muuten arseesta. Se tasalankku ilman mitään viisteitä.. hrrr..
Grugi
30.01.2011 20:33:30
Krice: Les Paul -tyylisissähän näin (usein) on, mutta lespat on muuten arseesta. Se tasalankku ilman mitään viisteitä.. hrrr..

Tarkennas hieman tota kommenttia :)
SDMF
Ziggy Bubba
30.01.2011 20:47:58 (muokattu 30.01.2011 21:03:10)

Krice: Runko on tasainen (tai no päältä usein hieman kaareva) mutta ei viisteitä, ja kaiken huipuiksi se lankku on vielä paksu.

Siks Gibsonilla onkin tytöille (ja pikkupojille?) olemassa Goddess-sarja. Ymmärtääkseni noissa on just ohuempi body, viisteistä en ole ihan varma.

http://guitars.musiciansfriend.com/ … /Gibson-Les-Paul-Goddess?sku=517375

E: Mut juu, musta nuo viisteet tai niiden puute on ihan tottumiskysymys. Ite soittelen nykyjään pääasiassa Teleä ja Lepaa, jossa kummassakaan ei noita ole, mutta ei asiaa tule just edes huomattua enää. Ekaa kertaa kun Lepaa seisaaltaan soitin muistan jutun huomanneeni (RG:seen tottuneena).
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Mr. Speed
30.01.2011 20:49:46
Krice: Minulla ainakaan käden liike ei lopu kuin seinään kun kielet loppuu, vaan erityisesti soinnuissa jatkuu alaspäin. Jos jotain on tiellä niin osuuhan se siihen. Ehkä minulla se liike kohdistuu takaviistoon sitten, eli sinne missä volumenappi yleensä on. Kun takoo volumenappia vuosikausia niin kyllä siinä alkaa tekemään mieli sellaista kitaraa, jossa se on pois tieltä. Les Paul -tyylisissähän näin (usein) on, mutta lespat on muuten arseesta. Se tasalankku ilman mitään viisteitä.. hrrr..

Se siis on mahdollista, että tarpeeksi tyhmä ei useassakaan vuodessa opi.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Seba
30.01.2011 20:53:14

Krice: Runko on tasainen (tai no päältä usein hieman kaareva) mutta ei viisteitä, ja kaiken huipuiksi se lankku on vielä paksu.

plösöviistettä ei ole juu. ookko plösö?
/c c:n
jkourula
30.01.2011 20:53:20

Kyllä mullakin tahtoo välillä sattua oikeaan käteen tuo lespojen ja telejen suht terävä reuna. Varsinkin jos vertaa stratoon. Mutta tuo tuntuu olevan ongelma vaan kun soittaa istualtaan. Seisoen soittaessa ongelmaa ei ole.
Trendkeel
30.01.2011 20:53:37
Kellyssä ja Explorerissa tosiaan plekukäsi ankkuroituu aika näpsäkästi runkoon kiinni. Itse en edes pystynyt osumaan mikkivalitsimeen, vaikka nimenomaisesti yritin tehdä mahdollisimman suuren kaaren jotta se käsi olisi räpsähtänyt switchiin kiinni. Ei räpsähtänyt, kun en pystynyt.

Ja vaikka meikäläisen Explo ja Speedyn Kelly on eri juttu ja Kellyssä se mikkivalitsin on hieman aremmassa paikassa, se plekukäden liikerata jää lopulta aika helvetin pieneksi. Ei jokaista nuottia tarvitse muutenkaan vetää Townshend-tyylillä. Suosittelisin sua, Krice, kokeilemaan moisia mut helpompihan se on netin kautta huudella.

Lespa-angstin melkein tajuan, mut soittoasennostahan noi on pitkälti kiinni. Huomasin, että se ei ole ihan 90 asteen kulmassa kehoon nähden, vaan vähän kallellaan kun soitan istualteen. Seistessä se nyt on muutenkin niin matalalla ettei viisteiden puuttumisella ole väliä.
"Ok
T. aku ankka"
Krice
30.01.2011 21:28:55

Trendkeel: Suosittelisin sua, Krice, kokeilemaan moisia mut helpompihan se on netin kautta huudella.

Soittelin explorerilla vuosia ja sieltä on peräisin leppymätön vihani kyseistä kitarasuunnittelun äpärää kohtaan.

Stratocasteria suunnitellessa insinöörit varmasti miettivät, että mitähän kummaa voisi tehdä kun tasalankkuinen kitara hinkkaa käteen ja plösömahaankin hieman. Leikkasivat sitten juuri oikeista kohdista ne viisteet. Kyllä insinöörikin on joskus viisas!
juikkipuikki
30.01.2011 21:45:07

Mr. Speed: Se siis on mahdollista, että tarpeeksi tyhmä ei useassakaan vuodessa opi.

Mm. Itellä tossa hellcatissa aika samassa paikassa kun sulla, no ehkä enempi tonne kaulamikin suuntaan, mutta enivei. Ei tosta ole mitään haittaa, kun on tossa ja vaihto sujuu mukavan nopeesti.

Joskus on saattanut switchi ehkä jonkun ison soinnun lyödessä mennä eri asentoon, mutta äkkiähän sen saa vaihdettua takas? :)
Annoin Ruokankaalle pikkusormen.. Se vei koko käden!
Seba
30.01.2011 21:49:52

Krice: Soittelin explorerilla vuosia ja sieltä on peräisin leppymätön vihani kyseistä kitarasuunnittelun äpärää kohtaan.

Stratocasteria suunnitellessa insinöörit varmasti miettivät, että mitähän kummaa voisi tehdä kun tasalankkuinen kitara hinkkaa käteen ja plösömahaankin hieman. Leikkasivat sitten juuri oikeista kohdista ne viisteet. Kyllä insinöörikin on joskus viisas!

niinno, jos vaan istuessa sohvanreunalla soittelee niin onhan nuo jees.
volumepotikan olisi voineet kaikessa viisaudessaan suunnitella muualle.
/c c:n
Aresius
31.01.2011 16:22:44
Mr. Speed: http://s629.photobucket.com/albums/ … 33/Jackson%20Custom%20Shop%20Kelly/

Tuosta.

T01 0n T0d3lL4 s1i571!111!1!!!eleven!!11!!!one!!111!!!!
"Parempi nyrkki perseessä kuin asua Lohjalla" - Vihdin Kuningas
Wradlin
31.01.2011 18:33:38
Ylläoleviin LP -kommentteihin sen verran että itse en kyllä käsitä miten tuo rungon reuna voi haitata soittoa? Siis joo, se osuu kyllä käteen mutta mitä sitten? Ei se käy kipeää eikä siitä tule vammoja.

Itse näen sen reunan enemmänkin niin että siihen saa tuettua käden hyvin, rungon tunteminen käsivarressa helpottaa soittoa ja onhan se tasainen reuna ulkonäöllisestikin huomattavasti siistimpi (joo, makuasia) kuin pyöristetty viiste.

En ymmärrä en... Ihme neiteilyä tämmöinen valitus =)
Zap the son of a bitch again...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)