Aihe: Orkesterikirjastot kilpasilla
1 2 3 4
Aalimupina
14.12.2010 10:50:31
CPU: Omistan ton HSO:n 16-bit version (cubase 5:n omistajille 99€). Tosiaan helposti kuulostaa hyvältä työasemalta (kuten joku tossa mainitsikin), ja meikästä toi täysversion hinta on lähinnä hävytön.Ttohon 100€ hintaan taas aika helvetin hyvä diili.

Miksauksessa (jos tekee muiden soittimien kanssa/kysessä ei klasaribiisi) toi kyllä kuulostaa meikästä oikein hyvältä ja jos ton kombottaa hyvän konvoluutiokaiun kanssa, niin menee aika hyvin klasarijutuissakin. Integroituu aika hyvin tohon C5:n, kun sekkari tukee artikulaatiomerkintöjä (cubase kyllä taitaa tukea ainakin viennaa ja joitain muita).

Bottomline: jos omistat cubase 5:n ja orkesterikirjastot kiinnostaa, niin toi HSO on aika no brainer hintaan 99€.

Cubasea en omista.

On kyllä todella suolainen hinta tuolla täysversiolla. Samalla hinnalla saa Eastwestin.
JPQ
14.12.2010 13:23:59

Aalimupina: Cubasea en omista.

On kyllä todella suolainen hinta tuolla täysversiolla. Samalla hinnalla saa Eastwestin.

Eri juttu kumpi on parempi ja itseä inhottaa ajatus Eastwestin pulmista. paremmuius on asia jossa ei ole absoluuttista totuutta vaikkakin olen sitä mieltä että jotain tuosta ja motunkin tuotteen soundista uupuu... jota taas eastwest ja vienna esim. tarjoaa joskin erilaista mutta silti yhteistä no jos vienna perinteinen orkka ja eastwest hollywood vois olla kuvailut.
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
CPU
14.12.2010 15:02:10 (muokattu 14.12.2010 15:02:22)
JPQ: tietäis vaan miten HSO toimii nyky mäkeissä (eli oikeastaan mac os x 10.6.5) voisi olla hyvä täydennys omaan miroslaviin ja logicin antiin mitä soundillisesti kuuntelin kuten myös se motun setti jotain samaa ei niin hollywoodia kuten eastwest. ja logicin anti on itselle ihan kelvollista arsinkin kun olen taitavia tekijöitä kuunellut jotka saa niilläkin aikaan vaikka mitä.

Kato steinbergin sivuilta (virallinen tuki) ja cubase.net foorumista.

K.
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
JPQ
14.12.2010 16:53:59

CPU: Kato steinbergin sivuilta (virallinen tuki) ja cubase.net foorumista.

K.

selvitin muuta kautta jo mutta steinbergin sivulla ei minusta mitään mainitaa 10.6.5. suhteen...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Aalimupina
29.01.2011 13:33:24
Konsultoin nimimerkki John Titorin kanssa asian tiimoilta ja hän suositteli Eastwestiä. Kuuntelin myös Titorin tekemiä orkestrointeja ja hyvältähän ne kuulostivat. Ostin ohjelman pari viikkoa sitten kun oli 50% alennuksella, vain 250€ rahteineen. Ja vielä suoraan kotiovelle.

Avautumisosuus:

Asennus oli yhtä tuskaa. Asennus vei jumalattoman kauan ja kun käynnistin Protoolsin, niin se vaati heti päivityksen. Päivitin. Sen jälkeen ohjelma ei enää suostunut lataamaan instrumentteja, vaan valitti, että ota yhteyttä Eastwestin tukeen. Kävin supportin sivuilla, googlailin ja foorumoisin. Asensin ohjelman uudelleen ja jätin päivittämättä, mutta tässä vaiheessa standalone versio kaatui heti käynnityksessä. Yritin poistaa kaikki mahdolliset Eastwestiin liittyvät tiedostot ja asentaa uudelleen, mutta mikään ei auttanut. Hermot meni.

Asensin ohjelman toiselle käyttikselle. Se toimi heti niin kuin pitää. Yritin vielä säätää toisen käyttiksen kanssa, mutta sitten oli pakko luovuttaa. Asensin käyttiksen uudelleen ja kaikki ohjelmat. Nyt homma näyttäisi toimivan niin kuin pitääkin. Ilmeisesti ongelma oli Eastwestin orkesterikirjaston ilmaisversio (erittäin karsittu), joka minulla oli aikasemmin asennettuna. En saanut asennettua sitä standalone-ohjelmaa tuolle käyttikselle johon oli asennettu se ilmaisversio. Toiselle käyttikselle sain ja uudelleen asennuksen jälkeenkin se onnistui myös toisellekin käyttikselle.

Minulla on iMac, jossa on rinnakkain 2 käyttistä, toinen protoolsille ja toinen muulle toiminnalle.

Tämmöstä. Ei alkanut hyvin. Toivottavasti jatko on parempaa.
JMVx
30.01.2011 14:54:31
Miltäs EastWest on tuntunut? Mikä versio sulla on?

Oisko jolla kulla kokemusta sekä VSL:n ja EastWestin kamoista? Kummasta pidätte enemmän? Saattaisin lähiaikoina olla päätymässä jompaan kumpaan. Olen saanut vähän semmosen käsityksen et nää kaks on ne parhaat?

Mimmonen ois hyvä paketti n. 500-1000€ haarukassa? VSL Special Edition (St. Ed ja Plus) vai East West Symphonic Orchestra Platinum?

VSL vaikuttaa videoissa vievän paljon kauemmin aikaa ohjelmoida? Arvostaisin softalta helppokäyttöisyyttä, jotta kaikki aika ei mene ruuvaamiseen, vaan välillä voi keskittyä itse luomiseen.
M.i.k.key
30.01.2011 15:03:34 (muokattu 30.01.2011 15:03:56)
Mimmonen ois hyvä paketti n. 500-1000€ haarukassa? VSL Special Edition (St. Ed ja Plus) vai East West Symphonic Orchestra Platinum?

VSL vaikuttaa videoissa vievän paljon kauemmin aikaa ohjelmoida? Arvostaisin softalta helppokäyttöisyyttä, jotta kaikki aika ei mene ruuvaamiseen, vaan välillä voi keskittyä itse luomiseen.

Kantsii tsekata vielä LASS eli LA Scoring Strings. Ainakin demot on todella hyvän kuuloisia, hintaa on 999$.
http://www.audiobro.com/index.html
Enempää kokemusta ei ole, mutta kunhan ensin jossain vaiheessa saa koneen päivitettyä niin poistan tuon. Siihen asti olen tyytäväinen Miroslav Philharmokin käyttäjä.
möllisty
JPQ
30.01.2011 15:18:14

M.i.k.key: Kantsii tsekata vielä LASS eli LA Scoring Strings. Ainakin demot on todella hyvän kuuloisia, hintaa on 999$.
Enempää kokemusta ei ole, mutta kunhan ensin jossain vaiheessa saa koneen päivitettyä niin poistan tuon. Siihen asti olen tyytäväinen Miroslav Philharmokin käyttäjä.

Harmittaa itseäni vietävästi että miten hankalaa noita joitakin on suomesta saada kun paypal ja luottokortti uupuu lisäksi se että tällr nuhapumpulle (siis homman kannalta) ei oikein raskaampaa voi kuvitella kuin tuo Miroslav noh sekin kyllä ihan toista kuin rautasynani... ja pitää sen ja Logicin antia yrittää maksimoida.
JMVx
30.01.2011 17:01:07
M.i.k.key: Kantsii tsekata vielä LASS eli LA Scoring Strings. Ainakin demot on todella hyvän kuuloisia, hintaa on 999$.

Vaikutti ihan kivalta (ja ennen kaikkea kuulosti), mutta haluaisin myös vasket, puupuhaltimet ja perkat yms. mukaan. Tosin vois niitä hakea jollain toisella softalla.

Jos sais tässä joku päivä aikaiseksi lähteä tuonne pääkaupunkiseudulle vilkuilemaan näitä jonnekkin musaliikkeeseen... Saattaisi helpommin selvitä mikä se mun juttu ois. Pääsekö tota LASS:iakaan tosin missään kokeilemaan, kun mitä kattelin netistä niin ei näy oikein missään?
JPQ
30.01.2011 17:07:53 (muokattu 30.01.2011 17:08:39)

JMVx: Vaikutti ihan kivalta (ja ennen kaikkea kuulosti), mutta haluaisin myös vasket, puupuhaltimet ja perkat yms. mukaan. Tosin vois niitä hakea jollain toisella softalla.

Jos sais tässä joku päivä aikaiseksi lähteä tuonne pääkaupunkiseudulle vilkuilemaan näitä jonnekkin musaliikkeeseen... Saattaisi helpommin selvitä mikä se mun juttu ois. Pääsekö tota LASS:iakaan tosin missään kokeilemaan, kun mitä kattelin netistä niin ei näy oikein missään?

Mulla jäänyt käsitys pitää ostaa tekijältä joka just se oman ongelmanikin nimi. ps. moni eräällä samplekirjastojen suurkuluttaja foorumilla jossa ammattilaisia sekoittaa kirjastoja. ja yksi aika monen mielipide tuntui muistini mukaan olevan EWQL sisältää aika huonot puupuhaltimet esimerkiksi. itse en kokokirjaston soundista koe mitään riemun kiljahduksia mutta en olekkaan ns hollywood enkä mainosmusa....
JPQ
30.01.2011 17:35:43

Aalimupina: Ostin sen Goldin. Kannattaa liittyä Eastwestin postituslistalle. Niillä on todella usein kaikenlaisia tarjouksia. Ostin tuon nyt sen takia, koska se oli 50% alennuksella.

VSL-hommat taitaa mennä todella kalliiksi. Tämän takia päädyin tuohon Eastwestiin. Puhelinkonsulttini sanoikin, että jos massia löytyy, niin osta VSL ;D.

Olen aika paljon myös lukenut, että tuo VSL-vaatii enemmän ruuvaamista. Mutta vissiin sillä saa aidompaa soundia aikaiseksi. Tämä perustuu vain netin keskustelufoorumeiltaa saamaani tietoon. Hyvä kysymys on tietysti sekin, että onko se täydellinen aitous tavoitteena vai käytetäänkö tuota jossain pop/rock/metal-hommissa.

korviini luottaen myös mitä noiden tekemisiä olen kuunnellut jotka osaa sanoisin sävydynamiikka jolla viittaan siihen miten soittimen sävy muuttuu miten kovaa sitä soitetaan toki enempi nysväsystä et tarvitaan hyvä reverbikin. ja sitä paitsi voin sanoa kun pari tehdas demoa otin tässä ainoa joka meni ilmeisen täydestä klassista musiikkia kuuntelevaan et musiikkia koehenkilöön oli VSL... toisaalta VSL taipunee sitten paremmin jos haluaa tehdä vaikka vain kamariorkesteri kappaleen.
ps. kummankaan oboesta en tykkää ja se mulle ERITTÄIN tärkeä tottapuhuen vaikka mitä uusia on Miroslav mieluisin minulle siinä kohtaa no mitä muiden tekemää olen kuunnellut. anteeksi huutaminen mutta kun osaa lihavoida.
JMVx
30.01.2011 17:52:55
Aalimupina: Kannattaa liittyä Eastwestin postituslistalle.

Näinpä taidankin tehdä :D

Hyvä kysymys on tietysti sekin, että onko se täydellinen aitous tavoitteena vai käytetäänkö tuota jossain pop/rock/metal-hommissa.

Tavoitteena siis lähes täydellinen aitous, elikkäs klasarikamaa ja toisinaan sit leffamusiikki tyyppistä matskua.

Olen aika paljon myös lukenut, että tuo VSL-vaatii enemmän ruuvaamista.

Näin olen mäkin ymmärtänyt, kun olen lueskellut netistä ja katellu demoja. Mutta ehkä mä jaksan jos kerta lopputulos on mahtava.

VSL-hommat taitaa mennä todella kalliiksi. Tämän takia päädyin tuohon Eastwestiin. Puhelinkonsulttini sanoikin, että jos massia löytyy, niin osta VSL ;D.

Näinhän tämä taitaa olla. Mutta harkitsemani Special Edition on kuitenkin aika edullinen, tai no, ainakin mun budjetin sisällä. Tiedä sitten laadusta verrattuna kilpailijoihin?
JPQ
30.01.2011 18:45:03 (muokattu 30.01.2011 18:46:32)

JMVx: Näinpä taidankin tehdä :D

Tavoitteena siis lähes täydellinen aitous, elikkäs klasarikamaa ja toisinaan sit leffamusiikki tyyppistä matskua.

Näin olen mäkin ymmärtänyt, kun olen lueskellut netistä ja katellu demoja. Mutta ehkä mä jaksan jos kerta lopputulos on mahtava.

Näinhän tämä taitaa olla. Mutta harkitsemani Special Edition on kuitenkin aika edullinen, tai no, ainakin mun budjetin sisällä. Tiedä sitten laadusta verrattuna kilpailijoihin?

lainaten eräiden mielipiteitä kun omia ei ole tuosta eräältä foorumilta (http://www.vi-control.net/) kait paras hintalaatusuhde mitä on ja totta puhuen demoissa tykkään eniten itse jos klassari on touhun nimenä vähänkään.... ja heihin uskon koska omat korvat tukee käsitystä ewql ei pysty kuulostamaan mitenkään herkältä ainoa mitä special editoniin lisäisin heti jonkun hyvän pianon koska 3 velocity layeria ei riitä pitkälle varsinkaan klassisella puolella muuten en hintaan nähden sano mitään erityistä vikaa.
Aalimupina
30.01.2011 22:02:59 (muokattu 30.01.2011 22:31:32)
JMVx: Näinpä taidankin tehdä :D

Kannattaa. Jos on tarvetta myös muille sofakirjastoille, niin kannattaa tsekata tuo Complete composer bundle http://www.soundsonline-europe.com/ … te-Composers-Collection-Customized/ Sitähän voi customoida omien toiveidensa mukaisesti.

Eikä välttämättä kannata ostaa sitä Platinumia, koska Goldiin saa myös ostettua nuo muut mikitykset.

Sitten vaan koko paketti Viennaa, eikä maksa kuin 10 000€ http://www.vsl.co.at/en/211/442/1797/1883/1881/305.htm ;D

Klippien perusteella kyse taitaa olla todella paljon tuosta nysväämistaidosta. Garritan Personal Orchestrallakin saa nähtävästi/kuultavasti hyvää jälkeä aikaan, kun vain jaksaa säätää. Ainakin klippien perusteella.

Makuasioita sanoi koira, kun muniansa nuoli... ;D

Jos haluaa mahdollisimman hyvän lopputuloksen, niin siihen ei varmaankaan yksi samplekirjasto riitä, jos kaksikaan. Tai sitten riittää jos ostaa tuon koko Vienna-kokoelman.

Ehkä on vain parasta ostaa joku joka miellyttää korvaa ja sitten opetella käyttämään sitä kunnolla. Iso osa porukasta tuntuu nysväävän netissä parempien vaihtoehtojen perässä, eikä opetella koskaan käyttämään sitä omaa ohjelmaa kunnolla. Kyllä mä olen aika ihmeissäni vieläkin jostain Miroslav Philharmonikin pätkistä. En mä ole sitä koskaan saanut niin hyvänkuuloiseksi ohjelmoitua. Aika paskalta se omassa käytössä on kuulostanut. Käytin yhdessä proggigsessa Eastwestin ilmaispakettia ja sain sen avulla jouset kuulostamaan paremmalta kuin pelkän Miroslavin kanssa.
JPQ
02.05.2012 13:10:44 (muokattu 02.05.2012 13:18:29)

Vanha ketju joo ihan selvästi mutta miettinyt nyt GPO4 ja sitä jazz and bigband tuotetta samalta firmalta (joihinkin soundeihin flugel horn,rummutkin vois johonkin istua ja se jazz haitari jos edes 30% soundeista välttää johonkin niin se on paljon se kun ik multimedia total worsktation 2 sisältää paljon soundeja jota en käyttäisi mihinkään) miroslavia,kontaktia ja logicin antia jatkamaan. muut vaihtoehdot alkaa vaan tuntua suolaisen hintaiselta no ei vielä muuten mutta koneen päivitys lisäksi. kontakt anti riittäisi hyvin sinfonia orkesteriin mutta niiden soundeilla crescendot (ja sen vastakohta) kuulostaa pahalta. vaikka gpo ja tuo garritanin jazz juttu käyttää vain yhdenvelocityn sampleja ja ovelaa suodatusta sekin on silti minusta parempaa kuin niin kutsuttu phasing....
JPQ
29.05.2012 08:50:05 (muokattu 29.05.2012 09:00:14)

gpo4 jne kiinnostaa siksi siis kuten sanoin hintasyistä. käyttääkö sitä enään täällä kukaan ? tai muita garritan tuotteita. Kyllähän youtubesta löytyy hyvän kuulosia projekteja mutta...
Ianuarius
29.05.2012 11:00:25 (muokattu 29.05.2012 11:03:25)

Ton GPO4:n vois iteki hommata, jos se ei oo ihan kauhea viritelmä. :o
150e ei tosiaan oo liian suolanen hinta.

Kattelin tuolla HALionin sivuilla, että HSO vst ois 100e, mutta tartteeko se siis tosissaan jotain muutakin toimiakseen?
http://www.steinberg.net/en/landing … utm_medium=hm&utm_campaign=bhso

Meikä ois tietenki pöljyyksissäni tilannu ton ja sit että aha ei tätä voikaan käyttää. Lukeeko se tuolla jossain pikkupräntissä? Tos kyllä lukee this instrument set expands HALion Sonic SE, mutta se ny voi tarkottaa ihan mitä tahansa. D:
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
JPQ
29.05.2012 13:11:43 (muokattu 29.05.2012 13:12:31)

Ianuarius: Ton GPO4:n vois iteki hommata, jos se ei oo ihan kauhea viritelmä. :o
150e ei tosiaan oo liian suolanen hinta.

Kattelin tuolla HALionin sivuilla, että HSO vst ois 100e, mutta tartteeko se siis tosissaan jotain muutakin toimiakseen?
http://www.steinberg.net/en/landing … utm_medium=hm&utm_campaign=bhso

Meikä ois tietenki pöljyyksissäni tilannu ton ja sit että aha ei tätä voikaan käyttää. Lukeeko se tuolla jossain pikkupräntissä? Tos kyllä lukee , mutta se ny voi tarkottaa ihan mitä tahansa. D:

Logicin kanssa jollain jotain ollut joskin osa ymmärtääkseni saanut selvitettyä siis tuoss GPO4 kanssa... tyyliin lataamalla heidän aria enginensä uusimman version erään pulma ei näyttänyt ratkenneen vaikka samat oireet. ja toinen ääritapa oli kait au cahcen tms tuhoaminen nyt en tarkasti muista kaivanen linkin tähän suosikeistani kun kerkiän.
Eddie
01.06.2012 15:12:51 (muokattu 01.06.2012 15:26:23)

Aalimupina: Ostin sen Goldin. Kannattaa liittyä Eastwestin postituslistalle. Niillä on todella usein kaikenlaisia tarjouksia. Ostin tuon nyt sen takia, koska se oli 50% alennuksella.

Mistä noin halvalla löysit ja onko noin hyvä tarjouksia usein? Toi EWQL Gold on kyllä ihan hyvänkuuloinen paketti mun mielestä... Postituslistalle liityin tossa pari päivää sitten.

Itse harkitsen tässä kovasti jonkun orkesterikirjaston hankkimista, ehkä 300€ olisi käytettävissä nyt.

EDIT: Jaahas, mahtaakohan toimia mun koneella. 2.0 ghz tuplaydinprosessori ja 2 gigaa muistia...!
Ostetaan soittotaito.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)