Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fuchs Overdrive Supreme
1
JPL
20.05.2007 08:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kenelläkään kokemuksia Fuchs ODS:stä kombona tai nuppiversiona?
 
Antroid
20.05.2007 11:53:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kenelläkään kokemuksia Fuchs ODS:stä kombona tai nuppiversiona?
 
En ole päässyt testaamaan, mutta jos ääninäytteistä voi mitään päätellä, on ODS seuraava vahvistimeni...Vissiin lähin maahantuoja on jossain Hollannissa, joten jos joku siellä päin liikkuva haluaisi käydä tyypittämässä ja jakaa hiukan kokemuksiaan, niin olisi mukavaa.
 
"mennää ens vuonna idols, sä vedät stairwayn, mä vedän nothing elsen"
Sammo
20.05.2007 12:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kenelläkään kokemuksia Fuchs ODS:stä kombona tai nuppiversiona?
 
Mulla kävi aikoinaan onni ja sain hommattua Custom Shopista vanhan Traynorin kuoriin rakennettun ODS:n -- joka tosin on varhainen versio, muistaakseni vuodelta 2001, jonka jälkeen on ilmeisesti paljon tapahtunut kehitystyötä. Omassani on melko lailla kaikki herkut, eli post-od-tone-stack (pois päältä tosin), kaiku, looppi, sekä jalkakykettävät boost- ja midboost-toiminnot, kanavanvaihdon ja kaiun lisäksi.
 
Tuo on mulle *SE* vahvistin, oman Dumblemaisen soundin lisäksi se ottaa melkeinpä kaikki säröpedaalit tosin hyvin vastaan ja sitä kautta on helppo hakea lisäsävyjä jos on tarvetta. Luultavasti uudemmat versiot on vieläkin parempia, mutta tuo saa välttää vielä todella pitkään. Ainoa mitä oon joskus miettinyt on että sen rakennuttaisi komboksi, jolloin sitä oisi kivempi kantaa kotoa pois.
 
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
heikkiha
29.01.2011 10:27:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPL: Onkos kenelläkään kokemuksia Fuchs ODS:stä kombona tai nuppiversiona?
 
Tiedän, vanha ketju, mutta nyt on pakko avautua!
 
Kitarapajalla oli myynnissä Fuchsin ODS 50, jota sitten päätin rohkeasti kokeilla. Silläkin uhalla että se saattaisi kuulostaa niin hyvältä että pitäisi ostaa, mutta tässä vaiheessa tämä tuntui kovin utopistiselta ajatukselta. Virta päälle ja Telecaster käteen. Kaappina toimi Swartin 1x12" openback-kaappi jossa oli Mojotonen kaiutin. Eikun Standby päälle ja volumea hiukan... SMACK!!! Mitä hemmettiä? Yhtäkkiä heräsin huoneeni lattialta ja edessäni möllötti Fuchsin ODS 50. Katsoin kuittia pöydällä, ja kyllä, olin näköjään tyhjentänyt pankkitilini... No shokista selvittyäni aloin tarkastelemaan tarkemmin laitetta ja täytyy sanoa että taas oli kuin lapiolla lyöty olo. Miten voi kuulostaa niin hyvältä? Ehkä dynaamisin vahvistin joka on tullut vastaan.
 
Clean-kanava on hyvin herkkä ja toistaa tarkasti kitaran ominaissoundin. Jokainen plektran hipaisu kuuluu selkeästi ja dynamiikkaa voi hallita todella tarkasti. Särö-"kanava" oli itselle pieni graalin malja sellaisesta säröstä jota on pitkään kaivannut. Särön gainia säätävällä OD-Input potikalla tekee ihmeitä. Särön luonnetta saa muutettua todella paljon ja kaikissa asennoissa soundi pysyy musikaalisena. Säätövaraa riittää muissakin potikoissa uskomattoman paljon. Vahvistin on ollut aktiivisessa kotikäytössä n. pari viikkoa ja olen etsinyt soundeja tulevan viikon studiotyöskentelyä varten. Pienen ruuvamisen jälkeen olen saanut vahvistimen kuulostamaan juuri siltä miltä se päässäni kuulostaa. Eli veikkaan että studiossa tämä laite on parhaimmillaan. Treeneissä hieman pääsin avaamaan vahvistinta kovemmalle ja lisää salaisuuden verhoja aukesi. Kuten putkivahvistimet yleensäkin, niin tämäkin kuulosti vain paremmalta hieman "avattuna".
 
Tämä nyt on melkoista hypetystä, mutta tällä hetkellä Fuchs on juuri sitä mitä olen etsinyt. Suosittelen kokeilemaan jos joskus sattuu jossain vastaan, mutta varoitan äkillisestä vintin pimentymisestä...
 
-Heikki
 
"Eihän täällä olla lusimassa vaan pitämässä hauskaa ja saamassa aikaan kunnon jälkeä." - Robbie Robertson
svilo
29.01.2011 10:59:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainioita vehkeitä, itse en ole *D* tonen perään, kuhan kuullostaa hyvältä, se riittää ;)
 
Fuchs ODS100SLX
 
www.youtube.com/watch?v=wOXPJc1Wu0U
 
www.youtube.com/watch?v=4pJuAnvL7aw
 
Kone aikansa kovalla, ilman tulppia ei pysty oleen samassa huoneessa :D
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
MKK
29.01.2011 11:16:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno vahvistimia!
Itselläni kokemusta ODS50, ODS50slx, BJ21, Lucky7, ODS30, ODS30slx...
 
/M
 
Mikä ihmeen tone...?
xPertsi
29.01.2011 11:47:17 (muokattu 29.01.2011 11:53:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heikkiha:lle onnittelut valinnasta. ODS30 combolla mennään / 6V6 / wanha G12-65 ...
 
sjouni
29.01.2011 21:40:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kokemusta parista viiskymppisestä ja nyt on käytössä ODS 100 (sama kuin Svilon pätkissä). Mielestäni Fuchsit ovat aivan loistavia vahvareita. Vaatii kuitenkin oman aikansa, että niistä oppii kaivamaan kaiken haluamansa ulos. Toi satanen oli mulla käytössä aikaisemmin pari vuotta. Sitten myin sen tyhmyyksissäni pois. Nyt se on palannut takaisin.
 
Tässä keikkapätkä, jossa Fuchs on äänessä. Pätkä on aika pitkä. Lopussa on kitarasoolo.
 
http://www.youtube.com/watch?v=kMywHJgCrjU
 
svilo
29.01.2011 22:20:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sjouni: Mulla on kokemusta parista viiskymppisestä ja nyt on käytössä ODS 100 (sama kuin Svilon pätkissä). Mielestäni Fuchsit ovat aivan loistavia vahvareita. Vaatii kuitenkin oman aikansa, että niistä oppii kaivamaan kaiken haluamansa ulos. Toi satanen oli mulla käytössä aikaisemmin pari vuotta. Sitten myin sen tyhmyyksissäni pois. Nyt se on palannut takaisin.
 
Tässä keikkapätkä, jossa Fuchs on äänessä. Pätkä on aika pitkä. Lopussa on kitarasoolo.
 
http://www.youtube.com/watch?v=kMywHJgCrjU

 
hyvää settiä, kovia koneita on, osaavissa käsissä.
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
kimurantti1
30.01.2011 03:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kokeillut perusteellisesti OD100:sta. Sekä puhdas että säröpuoli oli älyttömän hyvä, mutta en jotenkin saanut kanavien yhteiselle eq:lla säädettyä niitä balanssiin. Puhtaan soundi kun sai kivan pehmeäksi, niin säröpuoli oli samoilla asetuksilla vähän tumppu, ja toisinpäin, kun säröpuolen sai hyvän kuuloiseksi, niin puhtaassa soundissa oli yläkeskiäänikolina, josta en digannut. Molemmista kanavista sai jäätävän hyväns soundin, muttei samoilla asetuksilla, mun mielestäni. Sama homma on kyllä ollut muissakin kokeilemissani vahvistimissa.
 
Itse Dumble-soundista tiedän vaan sen mitä oon levyiltä kuullut, ja ODS100 on toistaiseksi ainoa ns. putiikkivalmistajan Dumble-klooni jota oon oikeasti kunnolla päässyt kokeilemaan. Tuntuu että "sen" D-soundin, joka sekin on aika häilyvä käsite, etsintä on joissain piireissä aikamoisen sekopäistä puuhaa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
sjouni
01.02.2011 17:26:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli aluksi vähän vastaavia tuntemuksia. Mutta kun aikansa tutkailee eri mahdollisuuksia ja heittää mielestään pois muista vahvareista opitut ajattelutavat, alkaa tulosta syntyä. Olen löytänyt itseäni täysin tyydyttävät soundit sekä kliininä että overdrivenä. Noi vahvarithan ei ole kaksikanavaisia vaan yksikanavaisia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «