Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TD4-KX input kikkailut
1
Ant_
28.01.2011 23:22:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Auttakaas tyhmää. Voinko ostaa monia eri pädejä ja sitten vaihella niitä biisin mukaan. Esim jos Haluan soittaa biisiä jossa tarvitaan 2 lattia tomia mutta ei pikkutomia. Niin voinko ottaa pikkutomin piuhan irti ja tökätä toisen lattia tomin tilalle?
Tai jos minulla on ostettuna 2 crash symbaalia ja tartten molempia biisin B niin otan vaikka lattia tomin piuhan irti ja tökkään toisen symbaalin piuhat sisään?
 
Eli toimiiko tollanen vaihtelu?
 
teotius
28.01.2011 23:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimii, laitat vaan moduulista sen esim. sen tomin äänen tilalle crashin.
 
Jeltz
29.01.2011 00:22:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkakäytössä tuo ei ole oikein kätevä ratkaisu. Vaikka voitkin luoda Rolandiin eri settejä joissa triggerikanavan sample vaihtuu (ts. vaikkapa toisessa setissä kolme tomia ja toisessa muuten samat samplet mutta yksi tomeista onkin crash), niin triggeriasetuksia et saa kuitenkaan vaihtumaan setin mukana. Käytännössä saattaa toimia jotenkuten, mutta kuitenkin täysin erilaisten padien (esim. 8" mesh-tomi vs. 12" symbaali) triggaus saattaa käyttäytyä aika erilailla, jolloin on tarvetta pelkän samplen lisäksi vaihtaa aivosta erikseen myös triggeriasetukset kohdalleen joka kerta kun padityyppiä vaihtaa.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Ant_
29.01.2011 12:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis sen pitäisi toimia että kiskasen pikkutomin pois ja heitän nurkkaan ja laitan crash symbaalin tilalle siihen tomin inputtiin mutta sitten mun pitää moduulista asetttaa se soundi kohalleen?
 
kanninen
29.01.2011 16:58:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ant_: Eli siis sen pitäisi toimia että kiskasen pikkutomin pois ja heitän nurkkaan ja laitan crash symbaalin tilalle siihen tomin inputtiin mutta sitten mun pitää moduulista asetttaa se soundi kohalleen?
 
Toimii, kunhan:
1. Vaihdat modulista pädityypin oikeaksi
2. Vaihdat muutkin triggeriasetukset sellaisiksi, että se crash toimii niin kuin haluat
3. Vaihdat soundin crash-soundiksi
 
Ant_
29.01.2011 19:29:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista auttoivat paljon :)
 
Ant_
30.01.2011 19:13:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Sori että tulee tupla postaus ja menee nyt tähän samaan aiheeseen. Mutta kattelin youtubesta jotain videota missä poika oli littänyt Rolandin rumpunsa rockbandiin Xbox 360 konsolilla ja videossa mainostettiin että sen voi tehdä vain 1 kaapelilla.
Onko joku taru vai ihan totta? Jos totta niin mitä maksaa mistä saa jne.
 
millerii
22.02.2011 09:31:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ant_: Hei!
 
Sori että tulee tupla postaus ja menee nyt tähän samaan aiheeseen. Mutta kattelin youtubesta jotain videota missä poika oli littänyt Rolandin rumpunsa rockbandiin Xbox 360 konsolilla ja videossa mainostettiin että sen voi tehdä vain 1 kaapelilla.
Onko joku taru vai ihan totta? Jos totta niin mitä maksaa mistä saa jne.

 
En varma onko rockbandissä sama mutta gh rummuissa on midi input minkä kautta onnistuu soittaa sähkörummuilla peliä, näin muistan lukeneeni, eikä pitäisi tarvita kun midi kaapelin väliin. Varmaan youtubesta löytyy joku joka on tehnyt.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «