reos 28.01.2011 19:21:22 | |
---|
FastEddie: Kyllä sen voi tehdä, ensin 128kbps, sitten 256kbps ja 365kbps. Lopulta kompressoimattomana CD laadulla, myöhemmin vielä 24bit ja 192kHz. Hitto, tuli vaan viis kertaa. Lisäys: Jos käyttää iTunesia huomaa, että nyt ollaan kohdassa 256. :D aivan, totta kai voi. En tajunnutkaan tätä, pakko myöntää että kun en tuota virtuaalistapuolta käytä niin on vähän vähissä tietokin. Pahoitteluni. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
"Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen |
Eräs saareke, missä CD-levyt saattavat olla laajassa käytössä vielä ainakin kymmenen vuotta, ovat autot. Monissa uusissa autoissa on kyllä monenkirjavia MP3-viritelmiä, mutta ainakin itse näen CD:n autostereoissa huomattavasti kätevämpinä, kuin muistitikut. Kuka jaksaa tietokoneen avulla ladata soittimiin ja tikkuihin soittolistoja ja albumikokonaisuuksia, kun toinen vaihtoehto on vain laittaa levy soittimeen? Ehkäpä huoltoasemat ovat viimeisiä paikkoja levykauppojen ohella, missä CD:itä myydään. Anteeksi. |
baron 29.01.2011 15:10:47 | |
---|
Tande: Eräs saareke, missä CD-levyt saattavat olla laajassa käytössä vielä ainakin kymmenen vuotta, ovat autot. Monissa uusissa autoissa on kyllä monenkirjavia MP3-viritelmiä, mutta ainakin itse näen CD:n autostereoissa huomattavasti kätevämpinä, kuin muistitikut. Kuka jaksaa tietokoneen avulla ladata soittimiin ja tikkuihin soittolistoja ja albumikokonaisuuksia, kun toinen vaihtoehto on vain laittaa levy soittimeen? Ehkäpä huoltoasemat ovat viimeisiä paikkoja levykauppojen ohella, missä CD:itä myydään. Ne oli aikoja kun autoissa oli sinkkulevysoittimia, palaavatkohan? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Teijo K. 29.01.2011 17:20:47 | |
---|
Tande: Eräs saareke, missä CD-levyt saattavat olla laajassa käytössä vielä ainakin kymmenen vuotta, ovat autot. Monissa uusissa autoissa on kyllä monenkirjavia MP3-viritelmiä, mutta ainakin itse näen CD:n autostereoissa huomattavasti kätevämpinä, kuin muistitikut. Kuka jaksaa tietokoneen avulla ladata soittimiin ja tikkuihin soittolistoja ja albumikokonaisuuksia, kun toinen vaihtoehto on vain laittaa levy soittimeen? Ehkäpä huoltoasemat ovat viimeisiä paikkoja levykauppojen ohella, missä CD:itä myydään. Ihan mahdollista. Muistan ihan omakohtaisesti kun vastaava tapahtui kasettien kanssa. Nykyään kun yhä useammin ja halvemmissakin autoissa se radio on osa auton sisustusta, ei sitä ihan noin vaan lähdetä vaihtamaan. Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk. |
Teijo K. 29.01.2011 17:21:13 | |
---|
baron: Ne oli aikoja kun autoissa oli sinkkulevysoittimia, palaavatkohan? Ennemmin kasiraita. :) Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk. |
blaekie 29.01.2011 17:31:00 | |
---|
baron: Ne oli aikoja kun autoissa oli sinkkulevysoittimia, palaavatkohan? Aika harvinaisia suomessa olivat. Kasiraita ja sittemmin C-kasetti, huomattavasti yleisempiä. Näin ainakin 60-70 luvun taitteen jälkeen. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Lennu 29.01.2011 18:04:12 | |
---|
Löytyis kyl varmaan vielä vanhoja kasiraitoja tuolta, jos jaksais kaivella. Kanoottisaabissa oli aikoinaan semmoi soitin. "mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle |
blaekie 29.01.2011 18:19:58 | |
---|
Lennu: Löytyis kyl varmaan vielä vanhoja kasiraitoja tuolta, jos jaksais kaivella. Kanoottisaabissa oli aikoinaan semmoi soitin. Joo, jotkut keräilee niitäkin nykypäivänä, älä heitä poies. Aika huono se äänenlaatu niissä kyllä oli, varsinkin jos alko äänipää olemaan kulunut. Suuri etu oli autossa just tuo, että sai matkamusaa nonstoppina. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Teijo K. 29.01.2011 18:22:44 | |
---|
blaekie: Joo, jotkut keräilee niitäkin nykypäivänä, älä heitä poies. Aika huono se äänenlaatu niissä kyllä oli, varsinkin jos alko äänipää olemaan kulunut. Suuri etu oli autossa just tuo, että sai matkamusaa nonstoppina. Ja olihan ne aika robusteja vehkeitä ne kasetit. Kesti vähän viskelyäkin. Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk. |