Aihe: Fractal audio - Axe-FX
1 2 3 4 593 94 95 96 97122 123 124 125 126
marviner
28.01.2011 11:09:00
Sain sitten tänään tilattua Axe-FX Ultran. Tosi hyvä palvelu heillä. Ei ole jengi sitä turhaan kehunut.
Toimitus kuulemma maaliskuun lopulla. Fiilikset on kuin pentuna jouluaattoa odotellessa :)
Mikko L
28.01.2011 11:29:54

marviner: Sain sitten tänään tilattua Axe-FX Ultran. Tosi hyvä palvelu heillä. Ei ole jengi sitä turhaan kehunut.
Toimitus kuulemma maaliskuun lopulla. Fiilikset on kuin pentuna jouluaattoa odotellessa :)

Onnea Axesta!
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
marviner
28.01.2011 13:01:20
Mikko L: Onnea Axesta!

Kiitoksia.

Tohon laitokseen meni omat rahat, ja eikä ihan riittäneetkään, mutta eiköhän se ole sen arvoinen härveli. Olen kahlannut m.netin tämän(kin) keskusteluthreadin läpi, vahdannut nipun youbook-videoita ynnä lukenut aiheesta sieltä sun täältä, joten saivat pirulaiset lopulta ylipuhutuksi :)

Ja tietysti lisäkiitos sinulle, kun oot jaksanut väsätä audiosampleja ynnä muuta mukavaa tosta laitteesta, skeptikkojen ja puristien ristitulituksesta huolimatta :) Se sai osaltaan minut vakuuttuneeksi, kun mies jaksaa seisoa sanojensa takana - satoi tai paistoi.
Mikko L
28.01.2011 13:22:49

Noei.. tää on oikeesti ihan paska. (sense the sarcasm) :D Axesta on oikeasti kuitenkin vaikea sanoa että onko se hyvä/huono koska se on niin tapauskohtaista. Se tavallaan pakottaa vähän muuttamaan ajatustapaa kitarasoundien suhteen, mutta ei missään nimessä huonompaan suuntaan.

Mitä aiot käyttää vahvistimena Axen kanssa?
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
marviner
28.01.2011 14:00:39
Mikko L: Noei.. tää on oikeesti ihan paska. (sense the sarcasm) :D Axesta on oikeasti kuitenkin vaikea sanoa että onko se hyvä/huono koska se on niin tapauskohtaista. Se tavallaan pakottaa vähän muuttamaan ajatustapaa kitarasoundien suhteen, mutta ei missään nimessä huonompaan suuntaan.

Mitä aiot käyttää vahvistimena Axen kanssa?

Mää käyttäsin sitä ihan omassa kotistudiossani, eli enimmäkseen se tulee olemaan suoraan kytkettynä digiraituriin. Keikkasoittoa en harrasta, kun en soita missään bändissä. Vahvareita mulla on kaks: Peavey vypyr 75 trankku ja Peaveyn Mini Colossal putki. Niillä voi sievästi soitella kerrostalokämpässä frendien kanssa. Enimmäkseen kuitenkin mennään kuulokepohjalla.

Saattaahan se olla tietysti, että toi Axe on mun tarpeisiin (ja soittotaitoihin nähden) vähän overkill, koska ammattilaispelihän se on. Toisaalta Silvennoisen Heikkihän taisi sanoa jossakin ohjelmassa, että kun taidot loppuu kesken, niin sitten aletaan polkemaan pedaaleja :)

Aikaisemmin oon omistanut Line6:n GuitarPortin, Line6 XT Pron, sekä Bossin GT-Pron - eli mallinnuspuoli on tullut kahlattua peruslaitteiden osalta riittävän pitkälle. Kyllä niilläkin tuli soiteltua, ja yleensä ihan hyvillä mielin, mutta joku niistä jäi aina uupumaan.
MoreK
28.01.2011 14:40:28

marviner: Mää käyttäsin sitä ihan omassa kotistudiossani, eli enimmäkseen se tulee olemaan suoraan kytkettynä digiraituriin. Keikkasoittoa en harrasta, kun en soita missään bändissä. Vahvareita mulla on kaks: Peavey vypyr 75 trankku ja Peaveyn Mini Colossal putki. Niillä voi sievästi soitella kerrostalokämpässä frendien kanssa. Enimmäkseen kuitenkin mennään kuulokepohjalla.

Itte olen studion puolella kans Axea paljon soittanut ja kuulostaa kyllä todella namulta hyvillä kuulokkeilla (itsellä tommoset Sennheiserin HD600). Kuulokkeilla tulee paljon myös leikittyä Axen stereo-efekteillä, joskus vähän liikaakin.

Huomaa sitten että tuon laitteen kanssa kyllä viimeistään huomaa, että kitaroissa on eroja. Monet valmiit presetit (varsinkin toi high-gain osasto) on selkeästi rakennettu Humbucker tyylisille kitaroille, ja niillä yksikelaiset stratot ja telet kuulostaa sirkkeliltä. Mutta säätämällä löytyy kyllä soundeja joka lähtöön, ei jää siitä kiinni. Eli ne ihan ekat tehdaspresettien pläräämiset kannattaa tehdä humbucker-kitaralla, niin pääsee parhaiten tunnelmaan :)

Onnea Axelle, siitä riittää iloa pitkään... Varsinkin jos tykkäät soitella eri tyyppisillä soundeilla ja kitaroilla, niin tuo antaa kyllä aivan älyttömästi vaihtoehtoja.
marviner
28.01.2011 15:20:09
MoreK:
Huomaa sitten että tuon laitteen kanssa kyllä viimeistään huomaa, että kitaroissa on eroja. Monet valmiit presetit (varsinkin toi high-gain osasto) on selkeästi rakennettu Humbucker tyylisille kitaroille, ja niillä yksikelaiset stratot ja telet kuulostaa sirkkeliltä. Mutta säätämällä löytyy kyllä soundeja joka lähtöön, ei jää siitä kiinni. Eli ne ihan ekat tehdaspresettien pläräämiset kannattaa tehdä humbucker-kitaralla, niin pääsee parhaiten tunnelmaan :)

Ok. Kitarana on Ibanezin 1570 prestige, eli humppamikeillä mennään. Seuraavaksi (joskus kesällä siis) tulee varmaan hommattua jokatapauksessa uutta kitaraa, jos vaan rahaa pääsee ylimääräistä kertymään. Joku Iban S-sarjalainen vois olla hieno - tai sitten jemi :)

Lottovoitto helpottais...

Mites, kun youbookissa joku soitteli Axen viuluefekteillä, niin onko kukaan m.nettiläisistä testannut kuinka hyvin se toimii oikeassa elämässä?

Eli näin: http://www.youtube.com/watch?v=DJx92Jr-N_g
jipeeällä
28.01.2011 15:27:25
Sanoivatko muuten sattumoisin, onko Standard ja Ultra - mallien toimitusajassa eroja? (Eli kerääntyykö esim. stankkuja enemmän vai miten?)
marviner
28.01.2011 15:33:45
jipeeällä: Sanoivatko muuten sattumoisin, onko Standard ja Ultra - mallien toimitusajassa eroja? (Eli kerääntyykö esim. stankkuja enemmän vai miten?)

Eivät mulle kertoneet valitettavasti muuta kuin, että ultrat saapuis heille maaliskuun lopussa.
Fractal Audion foorumeilla on silloin tällöin ollut keskustelua g66.comin toimitusajankohdista:

http://forum.fractalaudio.com/forum.php
MoreK
28.01.2011 16:16:26

marviner: Mites, kun youbookissa joku soitteli Axen viuluefekteillä, niin onko kukaan m.nettiläisistä testannut kuinka hyvin se toimii oikeassa elämässä?

Eli näin: http://www.youtube.com/watch?v=DJx92Jr-N_g

Toi viulu ei tule tehdaspresettinä, mutta löytyy pienellä googlaamisella tai Fractal foorumin syövereistä. Olen sen kassa leikkinyt ja hyvin toimii. Perustuu Axen syna-moduuliin. Kitarasta pitää soittaa nuotit kohtuu puhtaasti yksi kerrallaan, Axe kun muuttaa ne ensin äänenkorkeus-tiedoksi. Mutta tuolta se sitten kuulostaa niinkuin tossa videossa. Prosessointia on sen verran, että kovin terävä attack tossa ei ole, ts. pieni latenssi on havaittavissa, mutta ei liian paha.
Jakari
28.01.2011 16:19:59
Vuoden verran on itellä ollu nyt standardi, ja itselläni on aika isoja eroja kitaroissa ja niitten mikeissä. Yhdessä poppeli hevisuunnikkaassa on SD Livewiret ja toisessa taas varsin mieto Jaskan joku oma mikki. Hoidan tämän "erotuksen" itse sillä input level potikalla. Saudipoliikka on siten kohtuu samoissa, eikä clippaile. Ero noitten mikkien outputissa on aivan kosminen.

Allekirjoitan myös ton "presetit tehty humppareille" kommentin. Säätämällä saa kyllä sinkuistakin sitten haluamansa ulos kohtuu sujuvasti.
marviner
28.01.2011 18:07:39
MoreK: Toi viulu ei tule tehdaspresettinä, mutta löytyy pienellä googlaamisella tai Fractal foorumin syövereistä. Olen sen kassa leikkinyt ja hyvin toimii. Perustuu Axen syna-moduuliin. Kitarasta pitää soittaa nuotit kohtuu puhtaasti yksi kerrallaan, Axe kun muuttaa ne ensin äänenkorkeus-tiedoksi. Mutta tuolta se sitten kuulostaa niinkuin tossa videossa. Prosessointia on sen verran, että kovin terävä attack tossa ei ole, ts. pieni latenssi on havaittavissa, mutta ei liian paha.

Joo, näin olin itsekin jostakin lueskellut, että se on user presetti.

Eli jos siinä viulupresetissä ei ole kovin terävä attack ja latenssiakin on jonkin verran, niin se ilmeisesti sitten tarkoittaa, että mitään ylinopeita irkkuviulusooloja ei välttämättä pysty sillä tuottamaan? Eipä sillä, että irkkumusiikkia osaisinkaan pahemmin soitella :)
h.e.k.a
28.01.2011 18:13:39
marviner: Toimitus kuulemma maaliskuun lopulla. Fiilikset on kuin pentuna jouluaattoa odotellessa :)

Huh, onneksi tuli hommattua oma laite (standard) jo viime vuonna, silloin sain sen alle viikossa kun oli varastotuotteena. Mutta hyvää kannattaa vähän odottaakin...
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
marviner
28.01.2011 18:17:01
Jakari: Vuoden verran on itellä ollu nyt standardi, ja itselläni on aika isoja eroja kitaroissa ja niitten mikeissä. Yhdessä poppeli hevisuunnikkaassa on SD Livewiret ja toisessa taas varsin mieto Jaskan joku oma mikki. Hoidan tämän "erotuksen" itse sillä input level potikalla. Saudipoliikka on siten kohtuu samoissa, eikä clippaile. Ero noitten mikkien outputissa on aivan kosminen.

Joo. Tuo kertoo minun mielestäni siitä, että vahvistinmallinnuksen dynamiikka on - noh - dynaaminen, niinkuin maailmalla on kehuttu. Eli erittäin hyvä asia :)
MoreK
28.01.2011 18:39:01

marviner: Eli jos siinä viulupresetissä ei ole kovin terävä attack ja latenssiakin on jonkin verran, niin se ilmeisesti sitten tarkoittaa, että mitään ylinopeita irkkuviulusooloja ei välttämättä pysty sillä tuottamaan? Eipä sillä, että irkkumusiikkia osaisinkaan pahemmin soitella :)

Joo just näin, toi soundi sopii tollaiseen maalailevaan fiilistelyyn, ei irkku tai hillbilly -menoon.
marviner
28.01.2011 20:06:17
h.e.k.a: Huh, onneksi tuli hommattua oma laite (standard) jo viime vuonna, silloin sain sen alle viikossa kun oli varastotuotteena. Mutta hyvää kannattaa vähän odottaakin...

Perkl... Älä pilaa mun joulun odotusta :D

Ei vaan... tokihan se pitäis heti saada, mutta on tässä varauduttu pitkään jonotukseen. Ei se tod. ollut mikään uutinen, että laite on loppuunmyyty ja jonoa piisaa :)
Grimmu
29.01.2011 02:08:19 (muokattu 29.01.2011 12:55:42)

Nonni. Jonossa ollaan. Saa nyt sitten nähdä, onko keväällä Fireballi myynnissä :D

E: 8 viikkoa arvioivat toimitusajaksi.
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
markokor
29.01.2011 11:25:32 (muokattu 29.01.2011 11:26:16)
MoreK: Itte olen studion puolella kans Axea paljon soittanut ja kuulostaa kyllä todella namulta hyvillä kuulokkeilla (itsellä tommoset Sennheiserin HD600). Kuulokkeilla tulee paljon myös leikittyä Axen stereo-efekteillä, joskus vähän liikaakin.

miten oot kytkeny ne kuulokkeet Axeen? onko sulla joku kuulokevahvistin vai äänikortin kautta? meinaan mun kuulokevahvari on vissin sen verran paska että vaikka on kunnon kuulokkeet niin kuulostaa todella surkealta soittaminen kuulokkeiden läpi (ja osaan soitella kohtuullisesti joten ei ole pelkästä soittamisesta kiinni :))
MoreK
29.01.2011 12:46:34

markokor: miten oot kytkeny ne kuulokkeet Axeen? onko sulla joku kuulokevahvistin vai äänikortin kautta? meinaan mun kuulokevahvari on vissin sen verran paska että vaikka on kunnon kuulokkeet niin kuulostaa todella surkealta soittaminen kuulokkeiden läpi (ja osaan soitella kohtuullisesti joten ei ole pelkästä soittamisesta kiinni :))

Axe->äänikortti->Sonar->äänikortti->pikkumikseri->kuulokkeet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)