Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mallintava pikkukombo
1 2
sampsa007
28.01.2011 20:09:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos rolandin microcombo näistä paras vai
joku muu,esim.line6 microspider?
 
hallu
28.01.2011 20:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sampsa007: Onkos rolandin microcombo näistä paras vai
joku muu,esim.line6 microspider?

 
No millä sä sitä parhautta mittaat? mieti ihan rauhassa mikä on sinulle tärkeää (valojen määrä, mallinnusten määrä, mallinnusten laatu, laitteen paino, kulutksen kestävyys/luotettavuus, liitettävyys, päivitettävyys, roudattavuus, monipuolisuus, toimivuus pattereilla, etc...) ja tutki sitten spekseistä, mikä lupaa vatata vaatimuksiisi ja sitten kauppaan kokeilemaan mikä/mitkä pitää lupauksensa.
 
Kun olet nuo asiat itsellesi selvittänyt, niin tule tänne juttelemaan koska me kaikki varmasti mielellämme sitten kuulemme punnitut ajatuksesi ja kommentoimmekin niitä ja kerromme mielipiteemme.
 
Siihen saakka vastaan vaikka että on.
 
Jucciz
28.01.2011 21:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annoin plussan hallun hyvälle vastaukselle.
 
Mihin on hävinnyt ihmisten omatoimisuus? Entä, mistä lähtien ihmiset ovat alkaneet luulla, että nettifoorumilla olevat MUUT ihmiset tietävät, mikä vahvistin on SINULLE paras?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Illu
28.01.2011 22:05:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Entä, mistä lähtien ihmiset ovat alkaneet luulla, että nettifoorumilla olevat MUUT ihmiset tietävät, mikä vahvistin on SINULLE paras?
 
Onhan täällä useampiakin melko kaikkitietäviä ihmisiä ja välillä kyllä vaikuttaa heidän tietävän mikä kenellekin parasta on.
 
blues guitar
28.01.2011 22:15:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illu: Onhan täällä useampiakin melko kaikkitietäviä ihmisiä ja välillä kyllä vaikuttaa heidän tietävän mikä kenellekin parasta on.
 
Todennäköisesti tässäkin ketjussa tullaan luettelemaan suurinpiirtein kaikki tuohon kategoriaan kuuluvat vahvistimet. Joten ei muuta kuin testaamaan. Ei se muuten selviä.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Alfauros
28.01.2011 22:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voxin Valvetronix sarja :D
 
joku muu sikko
28.01.2011 22:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Illu: Onhan täällä useampiakin melko kaikkitietäviä ihmisiä ja välillä kyllä vaikuttaa heidän tietävän mikä kenellekin parasta on.
 
Mää ainakin päättelin että kun hää vaivautuu kyselemään KESKUSTELUpalstalta niin se haluaa muiden mieipiteitä.
Mihin tahansa kysymykseenhän voi vastata missä vaan että ota itse selvää?
 
Tosiostaja.
lonelyplayer
28.01.2011 22:49:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla fender Super Champ XD, on mallintava mutta hyvä soundi !
Käytän harjoitus vaffarina...
 
Crossroad
28.01.2011 22:53:18 (muokattu 28.01.2011 22:56:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Todennäköisesti tässäkin ketjussa tullaan luettelemaan suurinpiirtein kaikki tuohon kategoriaan kuuluvat vahvistimet. Joten ei muuta kuin testaamaan. Ei se muuten selviä.
 
Eli jokainen kehuu taas omia laitteitaan kilpaa.
Oma-aloitteisuus on hävinnyt nykymaailmasta kokonaan. Ajan hengestä kertoo Idols meininki, eli: "tässä on teille nyt tämä Anna Abreu, tämä on hyvä ja teidän kuuluu nyt fanittaa tätä, eikä vaivata omia korvianne tai aivojanne moisella asialla, me ollaan jo mietitty puolestanne, että tämä on hyvä." Surullista. (mulla ei ole kyllä mitään Abreuta vastaan siis)
 
Mitä tulee kuutioon, niin kovasti kehuttu, mutta en kyllä itse oikein saanut siitä irti mitään, tosin en jaksanut sitä kauan ränkätä edes, mutta sen verran ettei ollut minun juttu ollenkaan.
 
Grugi
28.01.2011 23:12:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän on markkinoilla myös Fenderin Mustang I joka voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen kapistus, äänimaailma pitiäsi olla aika laaja "humpasta heviin" ja internetistä presettejä läjäpäin lisää. Itellä ei kokemusta tosta ole joten arvio on ihan juutuubin perusteella heitetty. Kuten jo mainittu saa niitä käydä ihan itse kokeilemassa jos vain suinkin mahdollista.
 
SDMF
aristoteles666
29.01.2011 01:31:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

myös II ja III
 
Karvamammutti
29.01.2011 01:54:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitänee kantaa korsi kekoon ja todeta että nehän on sitten MALLINTAVIA pikkukomboja tuommoset. Eli mie tykkään kuttua niitä virtuaalivahvistimiks. Ne jäljittelee kehnonlaisesti jotain toista vahvistinta. Ei niillä kuuhun mennä, mutta on niitä kotikäytössä käytetty huonompiakin vahvistimia.
 
Mammuttim on hyvem.
aristoteles666
29.01.2011 01:55:57 (muokattu 29.01.2011 01:56:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Pitänee kantaa korsi kekoon ja todeta että nehän on sitten MALLINTAVIA pikkukomboja tuommoset. Eli mie tykkään kuttua niitä virtuaalivahvistimiks. Ne jäljittelee kehnonlaisesti jotain toista vahvistinta. Ei niillä kuuhun mennä, mutta on niitä kotikäytössä käytetty huonompiakin vahvistimia.
 
hyvistä sellaisista mallintavista et pysty edes sanomaan milloin on mallintava ja milloin ei.
 
Karvamammutti
29.01.2011 01:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: hyvistä sellaisista mallintavista et pysty edes sanomaan milloin on mallintava ja milloin ei.
 
Voi olla, mutta ne ei enää oo näitä mallintavia pikkukomboja mistä tässä keskustelussa oli kyse.
 
Mammuttim on hyvem.
aristoteles666
29.01.2011 02:04:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Voi olla, mutta ne ei enää oo näitä mallintavia pikkukomboja mistä tässä keskustelussa oli kyse.
 
kyllä ne on.
 
hallu
29.01.2011 10:18:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: hyvistä sellaisista mallintavista et pysty edes sanomaan milloin on mallintava ja milloin ei.
 
Sellaista itsekin taannoin etsiskelin. Olen kokeillut Line6:n ja Rolandin kuution mallinnusta ja niitä ei sentään ollut mitään vaikeutta erottaa oikeasta putkivahvarista koska molempien mallinnuksessa tuli samat ilmiöt esille.
 
Itse en kuuntelemalla erota edes patarumpua kanteleesta, mutta soittotuntumassahan nuo erot esille tulevat. Mun mielestä mallinnusten saundit on ihan hienoja, mutta se soittotuntuman "luonnollisuus " saisi vielä tulla paremmaksi. Tai sanotaan nyt, että kun on tottunut putkivahvistimeen, niin putkivahvistin tulee mittapuuksi tässä asiassa. Jos olisi alusta asti aina soittanut mallintimella, niin tuo seikka ei varmasti häiritsisi yhtään ja päinvastoin putkivahvistin tuntuisi luonnottomalta.
 
Kuulijalle sillä ei varmasti ole mitään merkitystä millä soittaa, koska saundit on saundeja eivätkä koskaan vääriä tai huonoja kyse on vain omista arvostuksista.
 
Tsugu Way
29.01.2011 10:46:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kyllä kait sitä mielipiteistä saa, voi - ja jopa pitääkin keskustella. Osaltaan siitä syystähän kait keskustelufoorumeita ylläpidetään. Mutta herksäti unohtuu mielipiteiden ja faktojen ero. Aletaan siis inttämään siitä mikä on paras. Mutta kyllä kait se on mukava kysellä mielipiteitä, ennekuin lähtee paikalliseen musiikkiliikkeeseen vertailemaan kymmentä vahvistinta. Monikohan on muuten tehnyt oman hankintapäätöksen suoraan tämän foorumin ostokehoituksen tai kehun perusteella? Olisipa mukava tietää!
 
Toiseksi uusimmassa Total Guitar (issue 209 winter 2010) numerossa oli vertailussa neljä mallintavaa comboa. Niistä kahta ylistettiin yli muiden. Voxia ja Rolandin Cubea. Tässä vertailutulokset loppusijoitusjärjestyksessä:
 
1. Vox Valvetronics VT20+ *****
2. Roland Cube 20XL ****
3. Line 6 Spider IV30 ****
4. Laney Linebacker LR20 ***
 
Meillä töissä musakerhon käytössä on juuri kyseinen Rolandin Cube. Helvetin hyvin pelittää mielestäni. Ja minun makuuni makoisat soundit saa pienelläkin voimakkuudella (Power Squeezer).
 
Itselläni on kotona Fender G-Dec Junior 15w. Eikä valittamista.
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
hallu
29.01.2011 11:14:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kyllä ne on.
 
No älä nyt missään tapauksessa kerro meille tätä salaista tietoa.
 
Ukko
29.01.2011 11:24:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lonelyplayer: mulla fender Super Champ XD, on mallintava mutta hyvä soundi !
Käytän harjoitus vaffarina...

 
Sama täällä. Ollut myös keikka koneena. Ei tarvi edes mikitystä koska siinä on toimiva lähtökanava jonka käyttö ei katkaise combon omaa kajaria. Valikoimaa riittää puhtaasta bluesin kautta räkäiseen.
 
COVS jäsen nro 6
MikaHekkanen
29.01.2011 14:02:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Nythän on markkinoilla myös Fenderin Mustang I joka voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen kapistus, äänimaailma pitiäsi olla aika laaja "humpasta heviin" ja internetistä presettejä läjäpäin lisää.
 
Mulla on juuri tuollainen ja pidän sen monipuolisuudesta. Mallinnettujen vahvistimien ominaissoundit ovat sopivasti toisistaan poikkeavia, samoin kaappimallinnukset ovat hyvinkin käyttökelpoisia.
 
Mitään mallinnosten esikuvia ei minulla ole käytössä, joten en pysty arvioimaan, kuinka lähelle alkuperäistä tuolla päästään.
 
Jokaiselle soundille on lisäksi käytettävissä 4 efektipaikkaa, joko pedaali- tai räkkimallisena, joten ruuvaamalla Fender Fuse-softan kanssa tuo on tosiaan monipuolinen vehje.
 
Muita vastaavia värkkejä en ole kokeillut, joten en ikävä kyllä osaa sanoa lainkaan miten tuo vertautuu kilpailijoihinsa nähden. Pocket Pod minulla on ja sen tuo Mustang hakkaa monipuolisuudellaan kevyesti.
 
Olen vallan tyytyväinen tuohon hankintaani, kuka nyt omaansa haukkuisi, mielestäni tuon kanssa saa kyllä rahoillensa vastinetta vallan mukavasti.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «