Aihe: Fender Hot rod deluxe VS Peavey classic 30
1 2 3
Fortune
25.03.2004 21:10:26
Putkia ei ole mitenkään mahdollista tehdä semmoisiksi että ne lämpenenisivät millisekunnissa käyttölämpötilaansa joten standbyn käyttö on niiden kanssa pakollista.

Tokihan voit korvata standby-kytkimen suoralla johdonpätkällä melkein mistä vain vahvistimesta, yleensä se on vain anodivirtaletkut katkaiseva kytkin siellä.

En minä sitä tarkoitakaan, että soittovalmis pitäisi olla heti, mutta ei luulisi olevan vaikeaa tehdä jotain automaattista kytkintä, joka laittaisi möykän kuuluville, kun putket ovat lämpimät.

Jotenkin vain turhan oloista tuommoinen kahden kytkimen käyttö.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
ollisal
25.03.2004 21:13:30
Pah. Sehän on cool, kun on lisänappi. Toisaalta voisihan sitä laittaa vaikka sen standbykytkimen tilalle putken joka alkaisi sitten päästää sitä sähköä lävitseen (ei kuitenkaan toimisi tasasuuntauksessa jos näin ei haluta) kun lämpimäksi ehtii.
ReBeat
25.03.2004 21:16:20

Oon samaa mieltä... outoa ettei automatiikka oo tullut vakiovarusteeksi, tai ainakaan siitä ei mainita. Luulis ettei paljoa maksais vahvistimeen sellainen lisä. Jäisi kaikki arpominen ja väärinkäyttö pois. Toisaalta sitten jäis laittamatta vahvistin "vapaalle" taukojen ajaksi, kun ei olis standby-kytkintä josta laittaa.
Joku täällä taannoin sanoi, että putkitasuri lämpiää hetken ennenkuin päästää virtaa läpi ja myös pääteputket ehtivät lämmetä siinä jo kriittisen ajan jotteivät kärsi. Ihan järkeenkäypä teoria.
Niin ja koko standby-systeemi ei voi paljoa vahvistimessa maksaa, koska vanhoissa voxeissa ei sitä ole ja silti ne maksaa paljon :D Pulliainen ja muut rautalankamiljonäärit vois vaihtaa uudet NOSit koneeseen vaikka joka tiistai ja perjantai jos eivät olisi keikalla, joten niille on varmaan ihan sama kuluuko putket.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Fortune
25.03.2004 21:19:16
Minä pistän kyllä koko vehkeen kiinni joka tapauksessa tauolla, eihän sitä tuntitolkulla tarvitse sen jälkeen lämmitellä. Tosin eihän minulla nyt putkipäätettä ole, mutta kun oli, niin sama juttu sen kanssa.

Säästää sähköäkin.
ollisal
25.03.2004 21:19:30
Vanhoissa Voxeissa ja uusimmissa Reissueissa on putkitasurit, joten niissä ei standbyä tarvitse olla. Se tasuriputkikin siis lämpenee ihan samaa tahtia kuin pääteputket joten ei päästä yhtään turhan aikaisin virtaa lävitseen. Putket ei siis kulu.

Ja kuten sanottua standby maksaa sen mitä yksi nappi.
ollisal
25.03.2004 21:20:12
Minä pistän kyllä koko vehkeen kiinni joka tapauksessa tauolla, eihän sitä tuntitolkulla tarvitse sen jälkeen lämmitellä. Tosin eihän minulla nyt putkipäätettä ole, mutta kun oli, niin sama juttu sen kanssa.

Säästää sähköäkin.

Ei putkipäätteen kanssa kyllä ole yhtään sama juttu. Niitä pääteputkiahan sitä justiinsa lähinnä säästellään tuolla ja lämmitellään.
Fortune
25.03.2004 21:21:30
Ei putkipäätteen kanssa kyllä ole yhtään sama juttu. Niitä pääteputkiahan sitä justiinsa lähinnä säästellään tuolla ja lämmitellään.

Mutta miten se nyt sitten poikkeaa mistään, jos sammuttaa koko paskan tauolla ja sitten laittaa uudestaa standbyn päälle ja pois putkien lämmettyä?

Ei mitenkään.
rok
26.03.2004 09:40:32
Delta blues on itse asiassa Classic eri kotelossa ja Tremololla.
Hyvä esimerkki siitä miten hurja boxin merkitys on soundiin!!

Ja 15" ämyrillä, vaikuttaa sekin aika paljon...
"Floor it, that's technical talk!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)