Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 5
1 2 3 4 587 88 89 90 91122 123 124 125 126
Eemil
27.01.2011 21:58:47
Vesihiisi: Terve Thomann-homot. Mitäs kannattaisi pyytää Gibsonin Faded Flying-V:stä joutumatta tulleeksi koulukiusatuksi tähän threadiin?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645

Kokeile tuolta. Siellä käy muutkin jotka ei ole oppineet laskemaan!
Karhukoira74
27.01.2011 22:02:35

Vesihiisi: Terve Thomann-homot. Mitäs kannattaisi pyytää Gibsonin Faded Flying-V:stä joutumatta tulleeksi koulukiusatuksi tähän threadiin?

Myyt törkeän halvalla tai vähintään reilusti alle 0,7xT-hinta niin saat reilun kaverin maineen.
-So many assholes, so few bullets-
Progorava
27.01.2011 22:41:55 (muokattu 27.01.2011 22:42:15)
Vesihiisi: Terve Thomann-homot.

Miten Thomann-homo eroaa normi tuhkaluukun nuohoojasta?
Killearjoitus
Karhukoira74
27.01.2011 22:42:31

mynok: Miten Thomann-homo eroaa normi tuhkaluukun nuohoojasta?

Pittää saaha halavemmalla.
-So many assholes, so few bullets-
maxillaris
27.01.2011 22:54:18
Karhukoira74: Pittää saaha halavemmalla.

Repesin!++++
rintapek
27.01.2011 23:11:38

Karhukoira74: Pittää saaha halavemmalla.

Otahan blussa, mutta maksa uusi näppäimistö ;-)
One kind of music only - the good kind
morgga
27.01.2011 23:33:40
BASOJYTÄM
Fisher
28.01.2011 12:46:41 (muokattu 28.01.2011 12:47:12)
Eemil: Tässä ketjussa (tai aiemmissa vastaavissa) on ennenkin nähty niitä jotka pääsevät tänne listalle ja tulevat puolustelemaan hintaansa. Mun mielestä sun hintapyyntö on silti perusteeton vaikka sä kuinka sanot muuta.

Haluaisin että kertoisit minulle mikä olisi tuolle oikea hinta ja perustelut päälle millä kriteereillä sen määrittelet.
Kriteeriksi ei käy se ettet tykkää ulkonäöstä.

Lopetetaan asian käsittely ja katsotaan kuinka kauan menee että joku tuon kitaran ostaa tuolla hinnalla. Veikkaan että et ihan heti ostajaa löydä.

Et varmaan itse tajua mutta juuri tälläisellä kommentilla isket minua suoraan kasvoihin ja puhut halventavasti myyntikohteestani. Se ei tunnu mukavalta ja kuten Vesihiisi tässä mainitsi niin minulla on hieman "koulukiusatun" olo. Vähän kuin syytettäisiin varkaudesta vaikka olet syytön.

novo: Mut siinä on frettiä nauhat, joku erikoisuuksien tavoittelija voi käydä aika nopeeta kiinni.

Tämä (ilmeisesti vitsi) ei auennut minulle.

Tämä ketju herättää minussa ainakin mietteitä että onko tälläinen oikeutettu kaikissa tapauksissa.
Varsinkaan minun tapauksessa jossa hintaa määrittelee niin monet eri tekijät ja mielipiteet ettei tuolle voi oikeaa hintaa sanoa noin yleisesti.
Kitarahan ei käytönnössä enää ole Ibanez SA-260 muuten kuin osa kaulasta ja runko, miten siihen alkuperäisen hintaan voi vedota? Kyseessä on täysin eri kitara muuten.

On eriasia jos sinulla on myynnissä vaikka Roland Micro Cube ja pyydät täällä siitä 200e kun Thomannilla sen saa 99 eurolla. Se on todellista kusetusta.

Tuollaista kitaraa mitä olen myymässä ei ole missään kaupan ja täten jos johonkin haluaa hintaa verrata niin mihinkään muuhun ei voi sitä tehdä kuin alkuperäisen kitaran uuteen ja osien hintaan.
Itse tehtyihin modeihin kun ei voi ilmeisesti laskea työn hintaa mukaan ellet ole ammattilainen.

Kuten sanoin olen heti valmis lopettamaan tämän nahistelun ellei joku täällä avoimesti bashaa minun kohdettani.
Ja luonnehtisin omaa osaani tässä keskustelussa puolustautujaksi enkä riidan haastajaksi.

Kiitos ja anteeksi.

-Late
Thyvon
28.01.2011 12:56:20
Fisher: Et varmaan itse tajua mutta juuri tälläisellä kommentilla isket minua suoraan kasvoihin ja puhut halventavasti myyntikohteestani. Se ei tunnu mukavalta ja kuten Vesihiisi tässä mainitsi niin minulla on hieman "koulukiusatun" olo.

Tekisit palveluksen itsellesi, kun olisit nyt jo hiljaa, etkä nolaisi itseäsi enempää. Nää hintapyyntöspekuloinnit on välillä aivan täyttä spedeilyä. Sulla on oikeus määritellä myymäsi tuotteen hinta ja pulinat pois. Sen jälkeen et todellakaan voi muuta kuin tsekkailla, kuinka kauppa käy ja vetää siitä omat johtopäätöksesi.
F_Lame
28.01.2011 13:11:11
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=489994

Eh... Ei ainakaan mainintaa että kyseessä olisi joku näistä yleisesti mnet-hyväksytyistä lisenssifloikista ja kuvan mukaan muutenkin aika heikossa hapessa.
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
Antroid
28.01.2011 13:12:16
Thyvon: Tekisit palveluksen itsellesi, kun olisit nyt jo hiljaa, etkä nolaisi itseäsi enempää. Nää hintapyyntöspekuloinnit on välillä aivan täyttä spedeilyä. Sulla on oikeus määritellä myymäsi tuotteen hinta ja pulinat pois. Sen jälkeen et todellakaan voi muuta kuin tsekkailla, kuinka kauppa käy ja vetää siitä omat johtopäätöksesi.

Näin. Tämän ketjun tarkoitus on mun mielestä tarjota isomman porukan konsensus järkevistä ja ei-järkevistä hinnoista, jota mahdolliset ostajat ja myyjät voivat sitten tulkita oman arvionsa mukaan. Kukaan ei ole sanonut, etteikö yksilö saisi myydä tuotettaan sillä hinnalla kuin haluaa, vaan useampi ihminen on perustellut, miksei itse tuota (mahdollisen) Ibanezin hintaa maksaisi ja miksi pitävät hintapyyntöä turvonneena.
Fisher
28.01.2011 13:23:38
Thyvon: Tekisit palveluksen itsellesi, kun olisit nyt jo hiljaa, etkä nolaisi itseäsi enempää. Nää hintapyyntöspekuloinnit on välillä aivan täyttä spedeilyä. Sulla on oikeus määritellä myymäsi tuotteen hinta ja pulinat pois. Sen jälkeen et todellakaan voi muuta kuin tsekkailla, kuinka kauppa käy ja vetää siitä omat johtopäätöksesi.

En näe mitään noloa siinä jos joku väittää minua huijariksi ja minä päätän puolustautua iskemällä kaikki faktat pöytään.

Ainut mikä on noloa on se että koko tämä keskustelu on tavoittanut näin ison haloon täällä, itsehän olen sitä myös toki ruokkinut. Mutta vain sen takia etten anna muiden lyödä minua armotta, kun en itse sitä koe edes oikeutetuksi.

-Late
Antti1
28.01.2011 13:31:23 (muokattu 28.01.2011 13:33:02)
Fisher: En näe mitään noloa siinä jos joku väittää minua huijariksi ja minä päätän puolustautua iskemällä kaikki faktat pöytään.

Ota nyt kuitenkin huomioon, että sä oot mun nähdäkseni ainoa, joka on puhunut kusettamisesta ja leimannut/nimennyt sut itsesi huijariksi. Tai oikeammin syyttänyt muita tehneen niin. Mä en ainakaan sitä niin näe. Turvonnut hinta voi tarkoittaa kalliin puoleista tuotetta, muttei se tee myyjästä huijaria.

Jäitä hattuun kuule.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
Antti1
28.01.2011 13:35:14
p_ofony: Sehän on Iban Lo pro Edge. Hyvä talla, ei tuossa kunnossa ehkä nyt kumminkaan 130 euron arvoinen.

Jepu, uuden kun saa kaikkine kilkuttimineen jopa alta 200€.
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
novo
28.01.2011 13:35:45
Antti1: Ota nyt kuitenkin huomioon, että sä oot mun nähdäkseni ainoa, joka on puhunut kusettamisesta ja leimannut/nimennyt sut itsesi huijariksi. Tai oikeammin syyttänyt muita tehneen niin. Mä en ainakaan sitä niin näe. Turvonnut hinta voi tarkoittaa kalliin puoleista tuotetta, muttei se tee myyjästä huijaria.

Jäitä hattuun kuule.

Mä oon aivan samoilla linjoilla. Täällä on kuitenkin usein semmosiakin pyyntejä ettei yritetä kaupata yli Thomannin hinnan, mutta isolle osalle porukkaa se pyynti on silti kestämätön eikä silti myyjää vedetä lokaan ja haukuta huijariksi. Usein ei tapahdu sitä, että kun joutuu tähän ketjuun niin tulee itse itseään kutsumaan huijariksi ennen kuin muut viitsisi edes moista ajatellakaan.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Thyvon
28.01.2011 13:54:19
Antti1: Ota nyt kuitenkin huomioon, että sä oot mun nähdäkseni ainoa, joka on puhunut kusettamisesta ja leimannut/nimennyt sut itsesi huijariksi. Tai oikeammin syyttänyt muita tehneen niin. Mä en ainakaan sitä niin näe. Turvonnut hinta voi tarkoittaa kalliin puoleista tuotetta, muttei se tee myyjästä huijaria.

Jäitä hattuun kuule.

Juuri näin, menisköhän tällä muotoilulla jakeluun.
Tympee Huttunen
28.01.2011 13:54:27
Fisher: En näe mitään noloa siinä jos joku väittää minua huijariksi ja minä päätän puolustautua iskemällä kaikki faktat pöytään.

Ainut mikä on noloa on se että koko tämä keskustelu on tavoittanut näin ison haloon täällä, itsehän olen sitä myös toki ruokkinut. Mutta vain sen takia etten anna muiden lyödä minua armotta, kun en itse sitä koe edes oikeutetuksi.

-Late

En hintaan ota kantaa, koska myös mielestäni kyseessä on aika uniikki vehje. Väri on myös mielestäni hieno. Vähän tosin nuo esittelemäsi hinnat mietityttävät, koska listaat siihen esimerkiksi maalipurkkien hinnat, vaikka siitä tuskin on kaikkea mennyt. Samoin vihjaat työkalujen hinnasta, mutta ei se kuulu yhtään tuotteen hintaan tietenkään. Jos hitsaisin jollekin, en voisi laskuttaa siitä erikseen, että ostin hommaa varten Tigin. Hinnan perusteluihin ei kuulu mielestäni myöskään se, jos olet alihintaan myynyt alkuperäisiä osia. Sen sijaan omasta työstä voi, ja usein myös pitää pyytää kohtuullinen korvaus ja tällä voi mielestäni hintaa perusteella.
Fisher
28.01.2011 14:46:38

Jäitä hattuun kuule.

Tässä olet kyllä täysin oikeassa.
Itse nostin sanat huijari ja kusettaja esiin, mutta minusta tuntuu että rivien välistä luettuna nämä olivat ne sanat miksi minua väitettiin.
Kuten sanottu halusin vaan perustella hinnoittelua ja puolustautua.

Thyvon: Juuri näin, menisköhän tällä muotoilulla jakeluun.

Kyllä meni.

Lastinen: En hintaan ota kantaa, koska myös mielestäni kyseessä on aika uniikki vehje. Väri on myös mielestäni hieno.

No kiitos.

Vähän tosin nuo esittelemäsi hinnat mietityttävät, koska listaat siihen esimerkiksi maalipurkkien hinnat, vaikka siitä tuskin on kaikkea mennyt.

Pohjamaalit ja valkoinen menivät viimeistä suihkausta myöten.
Kaikkea mustaa ei tietenkään mennyt mutta listaan aina kaikki mitä olen ostanut projektia varteen sen budjettiin, minusta on mukava seurata rahan käyttöäni.
Epäilen että kaikki jotka seuraavat soitinrakennus projektiensa hintoja lisäävät myös niihin maalien ja lakkojen hinnat, ei pelkkiä osia. Normaalia.

Samoin vihjaat työkalujen hinnasta, mutta ei se kuulu yhtään tuotteen hintaan tietenkään. Jos hitsaisin jollekin, en voisi laskuttaa siitä erikseen, että ostin hommaa varten Tigin.

Saatan vihjata mutta en ole niitä työhön mukaan laskenut.
Se nyt oli vähän myös viittaus siihen että on tässä töitäkin tehty ja harrastukseen panostettu muutenkin.

Hinnan perusteluihin ei kuulu mielestäni myöskään se, jos olet alihintaan myynyt alkuperäisiä osia. Sen sijaan omasta työstä voi, ja usein myös pitää pyytää kohtuullinen korvaus ja tällä voi mielestäni hintaa perusteella.

Sittenhän kaikki on hyvin?

Tässä nyt taas tuli Lastiselta kasa kysymyksiä joihin vastasin.
Kuten mainittu, kun kysymykset ja pohdinnat kohteestani loppuu.
Loppuu myös vastausten tulo täältä päästä.
Olen valmis heti kun tilaisuus tulee.

-Late
H-Diddy
28.01.2011 17:40:55
Ei tossa Fisherin hinnassa oo mitään ihmeellistä. Eri asia on että meneekö noin erikoinen kitara kaupaksi. Työtunneistakaan ei mielestäni voi veloittaa, koska kukaan ei ole tuota varta vasten tuollaisena tilannut.

Mun mielestä ainoastaan arvokitaroiden peruuttamaton modailu kuten puutyöt ja hyyyyyvin harvinaisten osien vaihto saavat vaikuttaa myyntihintaan alentavasti. Eri asia on myöskin se että onko siinäkään soittajan kannalta mitään järkeä, koska nykyisellään osataan tehdä ihan yhtä hyvä ellei paremminkin mikkejä yms. Tota Ibanezia en missään tapauksessa luokittele sellaiseksi peliksi että osien vaihdolla parempiin pitäis jotenki hinta pudota.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)