Aihe: Fender Hot rod deluxe VS Peavey classic 30
1 2 3
Player
24.03.2004 18:03:08 (muokattu 24.03.2004 18:09:21)
Mites olis Marshall dsl401? Tosin se menee jonku verran yli hintahaarukasta.Siinä on kolme kanavaa (cliini,"rock särö" ja sitte "hevi särö") ja ääntä lähtee niin prkleesti

EDIT: WhatGuitarin vertailussa oli mukana
Ashdown peacemaker 40 (perfomance 7, value 8)
Fender Hot Rod Deluxe (perfomance 9,value 6)
Peavey Classic 30 (perfomance 7,value 8)
Marshall dsl401 (perfomance 9,value 9)
Orange ad15 (performance 6,value 4)
Vox ac15tbr (performance 6,value 4)

Tietenkin kaikki on siitä kiinni millasesta saundista tykkää (tai millasta hakee), kaikki on kiinni vertailijasta
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! V.Valo
Dr. Muff
24.03.2004 18:09:22
Älkää luottako tuohon mun arvioon. Kattokaa Toria, Huuto.net:iä ja Keltaista Pörssiä. Noita taitaa liikkua aika hyvin. Muistelin vaan, että pari kuukautta sitten oli 400e pyyntö.

Hintahaarukkasi pyyntihintojen osalta oli ainakin mun obsevoinnin perusteella aika lailla oikea. Ihmettelen vaan jos joku haluaa maksaa melkein uuden hinnan.
Irtileikatusta sukkahousun kärkiosasta saat kätevän kuonokopan erittäin heikkoleukaiselle koiralle.
Bluesmies
24.03.2004 18:30:31
EDIT: WhatGuitarin vertailussa oli mukana
Ashdown peacemaker 40 (perfomance 7, value 8)
Fender Hot Rod Deluxe (perfomance 9,value 6)
Peavey Classic 30 (perfomance 7,value 8)
Marshall dsl401 (perfomance 9,value 9)
Orange ad15 (performance 6,value 4)
Vox ac15tbr (performance 6,value 4)

Heh, ei mun orangea oikein suosittu. Millähän perusteella ne on noi luvut noihin arponut?
Kitara on tyhmä!!!
Player
24.03.2004 18:33:04
Heh, ei mun orangea oikein suosittu. Millähän perusteella ne on noi luvut noihin arponut?

Senku tietäis,mut se on aika paljon siitä arvostelijasta kiinni et jos todellisen kuvan haluis saada ni sit pitäis ottaa useampi arvostelu ja laskee niistä keskiarvo.
Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! V.Valo
Niskamies
24.03.2004 18:44:45

Noi on ihan puhtaasti mielipiteitä. Itse pidän mun Ashdownia parempana kun Hot Rodia, mutta arvostelija piti Fenkkua parempana.
Soita bassoa ja ole uromies!
kupteri
24.03.2004 21:53:24

No ainakaan huuto.netissä ei classicit kovin suurella rahalla liiku. Josliikkuvat ollenkaan

Eipä tuolla torillakaan ollu montaa, se yksi oli ainakin modattu (Mesan elementti) ja siksi kallis. Kyllä tuollainen perusmalli käytettynä 400e pitäisi irrota.

Ovh tuolle muuten oli 695e, tarjouksesta bongasin yhden 595e, josta tingittynä lopullinen 550e. Ehkä "ylihintaa pyytävät" on ostanu sen kalliilla, josta sitten laskevat jollain prosentilla pyyntiä.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Socialite
25.03.2004 12:41:14
Makuasia viimeisen päälle...

Fenderissä on mielestäni paremmat kliinit mutta peavey classicin säröihin tykästyin ehkä enemmän.

Fenderissä on myös vakiona parempi kaiutin kuin classicissa, johon kajarin vaihto tekee suuren parannuksen!

Minun mielestäni fender on noista kahdesta loppujenlopuksi parempi, mutta myös se kalliimpi.

Ashdown peacemaker on kyllä hyvä mutta ehkäpä hieman ylihintainen...?
I'm looking at the sky and it's getting me high...
heinovi1
25.03.2004 13:33:28 (muokattu 25.03.2004 13:33:40)
Classicissa ei ole. Yksinkertaisempaa, soisi tuon yleistyvän muissakin putkivahvistimissa. Onhan se pöljää, että vahvistinta ei saa päälle yhden namiskan käännöllä, kun teknisesti se on täysin mahdollista.

Tokihan standby-tila on kiva esim. taukojen aikana, mutta toisaalta ei se powerien pois ottaminenkaan nyt niin paljon vahvistinta rasita.

Kyllä sillä "Stand-By"- kytkimellä on ihan tarkoituskin!! Tehtävänä on "esilämmittää" vahvistimen putket, ennen kuin laitetaan Power päälle. Pidentää putkien käyttöikää.
Kitarasankari
25.03.2004 13:48:43
Noi on ihan puhtaasti mielipiteitä. Itse pidän mun Ashdownia parempana kun Hot Rodia, mutta arvostelija piti Fenkkua parempana.

no itse olen taas toista mieltä, ihan mielipide pohjallahan tässä liikutaan. Ehkä vähän raskaampaan tuon ashdownin voisin huolia, mutta blues ja rok osastolla kyllä dlx menee ohi ja reilusti. Läpyläpyläpyläpyläpyläpyläpyläpy!!!
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
Antti1
25.03.2004 13:54:58
Kyllä sillä "Stand-By"- kytkimellä on ihan tarkoituskin!! Tehtävänä on "esilämmittää" vahvistimen putket, ennen kuin laitetaan Power päälle. Pidentää putkien käyttöikää.

Vaan kun saman homman voi tehdä yhdelläkin napilla, kuten Peaveyssa. Teknistä selitystä en osaa antaa, siihen tarvittaisiin tekemään selkoa jotain tietävämpää tyyppiä.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
ollisal
25.03.2004 14:17:24
Tietynlainen automaattinen power-kytkin, eli jonkun ajan kuluttua napsahtaa anodijännitteetkin päälle.
Bee-äf
25.03.2004 14:23:17
Kannattaa harkita peaveylta myös delta bluesia, mikäli pop/blues/rock on musatyylinä. Kuulemma melkoisen monipuolinen vahvistin.

Delta blues on itse asiassa Classic eri kotelossa ja Tremololla.
Hyvä esimerkki siitä miten hurja boxin merkitys on soundiin!!
kupteri
25.03.2004 16:37:17

Tietynlainen automaattinen power-kytkin, eli jonkun ajan kuluttua napsahtaa anodijännitteetkin päälle.

Juu näin se tekee. Vahvistimesta alkaa kuulua soitto vasta hetken päästä.
Shaft
25.03.2004 17:30:10
Jos käyttäisi putkitasuria, ei erilliselle std bylle olisi tarvetta.. Tosin vielä noilla anodijännitteillä se ei taida olla muutenkaan välttämätön- saattaa se jotakin putkien käyttöikään silti vaikuttaa.

En ole kyllä ikinä kokenut erillisen stand by-kytkimen käyttöä mitenkään erityisen hankalaksi. Mieluummin erillinen kytkin kun joku automaattihässäkkä.
ReBeat
25.03.2004 18:09:53 (muokattu 25.03.2004 18:20:20)

Juu näin se tekee. Vahvistimesta alkaa kuulua soitto vasta hetken päästä.

Mutta ei tuo sinänsä tarkoita mitään automaattihommaa. Mun käsittääkseni ainakaan tuossa Classicissa ei sellaista ole. Siinä vain ei ole koko standby kytkentää. Jokaisesta putkivahvistimesta alkaa kuulua soitto vasta muutaman sekunnin jälkeen. Sitä kokeilemista ei kannata harrastaa, sillä se rasittaa putkia. Joku putkitekniikkaa paremmin tunteva saa tarkentaa tätä, mutta mun käsittääkseni jos heti virran kytkemisen jälkeen alkaa renkkaamaan sointuja ja volume on kunnolla auki niin putkessa / putken kannassa voi tapahtua joku ns. ylilyönti. Ainakin ne putket rasittuu pirusti, paitsi jos vahvistimessa on putkitasasuuntaaja.
Tekemällä ei synny musiikkia.
ollisal
25.03.2004 20:48:15
No siis putkipääte kyllä lämpenee vähän enemmänkin kuin muutaman sekunnin.

Mielestäni tuossa Classic 30:ssä kylläkin on autom. standby-kytkentä (kuten uusissa täysputki-fenkuissakin) mutta silti alkaisin sillä soittaa vasta parin minuutin kuluttua hehkujen käyntiinpotkaisemisesta.
kupteri
25.03.2004 20:49:19

Juu en soittanutkaan heti, avasin vain vähän kanavia ja pieni kohina alkoi vasta hetken päästä.
Fortune
25.03.2004 20:53:40
Kyllähän sitä tuntuu olevan sellaistakin koulukuntaa, joka sanoo, että standby on kitaravahvistimissa turha, liekö tuo tasasuuntaus sitten ratkaisuna vai mikä, en tiedä noista.

Mutta hyvinhän tuo Peevelissä toimii, tuntuu vain tyhmältä, että nykytekniikalla ei pystytä rakentamaan vahvistinta, jonka saisi kerralla päälle. Vanhoihin kaavoihin kangistumista, sanon minä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
ollisal
25.03.2004 21:07:24
Putkia ei ole mitenkään mahdollista tehdä semmoisiksi että ne lämpenenisivät millisekunnissa käyttölämpötilaansa joten standbyn käyttö on niiden kanssa pakollista.

Tokihan voit korvata standby-kytkimen suoralla johdonpätkällä melkein mistä vain vahvistimesta, yleensä se on vain anodivirtaletkut katkaiseva kytkin siellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)