Aihe: Koneen "vire" perseellään
1
mie
25.03.2004 20:41:24 (muokattu 25.03.2004 20:52:01)

Piti käydä vääntämään Smoke on the wateria mp3:sen mukana, mutta vaikka olin virittäyt kitaran mittarin kanssa ni siltikkään vire ei ollut ihan samassa Ritchien kitaran kanssa (on siis kyse n. 1/4 sävelaskeleen erosta)(aikasemmin kun oon soittanu niin vire on ollut kohdallaan). Kokeilin soittaa muidenkin biisien mukana mutta aina tuli sama vika vastaan. Kun taas soitin midin mukana niin vire oli ihan oikein.

Päättelin tästä että koneeni on muuttanut mp3-tiedostojen virettä tai jotakin. Mutta eihän tämmmöisen pitäisi olla mahdollista (eihän?).

Mikä tässä vekottimessa on?

EDIT: Pahemman luokan moka...
Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet. IHKK #10
JCM
25.03.2004 20:47:14 (muokattu 25.03.2004 20:50:20)

Mikä tässä vekottimessa on?

Smoke on the water (eräs versio) ei ole ihan absoluuttisessa vireessä eli kun virität mittarilla E:hen niin sehän heittää, koska Ritchiellä ja kumppaneilla on kamat epävireessä.

Oon itse huomannut saman asian, kun olen biisin mukana soitellut. Tämä epävireinen versio on se ensimmäinen levytetty versio tietääkseni. Löytyy mm. Deep Purple - 30 vuotiskokoelmalta.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
mie
25.03.2004 20:50:05 (muokattu 25.03.2004 20:52:48)

Smoke on the water ei ole ihan absoluuttisessa vireessä eli kun virität mittarilla E:hen niin sehän heittää, koska Ritchiellä ja kumppaneilla on kamat epävireessä.

Oon itse huomannut saman asian, kun olen biisin mukana soitellut. Tämä epävireinen versio on se ensimmäinen levytetty versio tietääkseni. Löytyy mm. Deep Purple - 30 vuotiskokoelmalta.

Mutta aikaisemmin vire on ollut kohdallaan ja sama homma oli muidenkin mp3:sten kanssa.

Juuh eli en siis soittanut levyn vaan koneela soivan mp3:sen mukana.
Minun kirjootuskistani et löydäkirotus virhe itä ,etkä kieli oppi etkä yhdysja väli, merkki virheet. IHKK #10
mie
25.03.2004 21:01:31

Ai perkele. Äkkiä lukkoa äläkä puhu tästä kellekkään. Mittaria oli mennyt vahingossa säätämään. Mittarin näytön yläkulmassa missä piti lukea 440 Hz lukikin 132. Moka. Toivottavasti kovin moni ei kerinnyt lukemaan tätä (tosi noli hymiö)
superfly
25.03.2004 21:05:15
Ai perkele. Äkkiä lukkoa äläkä puhu tästä kellekkään. Mittaria oli mennyt vahingossa säätämään. Mittarin näytön yläkulmassa missä piti lukea 440 Hz lukikin 132. Moka. Toivottavasti kovin moni ei kerinnyt lukemaan tätä (tosi noli hymiö)

Heh, mä näin tämän. Mulle kävi joskus ihan sama homma.
Harppu on alaston piano
Lennu
25.03.2004 23:49:19

Älä huoli :D Aika normaalia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)